Przetargi.pl
Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Praga Północ m.st. Warszawy ul. K. Szymanowskiego 6/61 03-477 Warszawa

Ośrodek Pomocy Społecznej Praga Północ m.st. Warszawy ogłasza przetarg

  • Adres: 03477 Warszawa, ul. Szymanowskiego
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 22 511 24 00, 511 24 14 , fax. 22 619 34 37
  • Data zamieszczenia: 2016-11-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Ośrodek Pomocy Społecznej Praga Północ m.st. Warszawy
    ul. Szymanowskiego
    03477 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. 22 511 24 00, 511 24 14, fax. 22 619 34 37
    REGON: 216447300000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: inny:

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Praga Północ m.st. Warszawy ul. K. Szymanowskiego 6/61 03-477 Warszawa
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest: 1. Przedmiotem zamówienia są usługi opiekuńcze dla klientów OPS świadczone w miejscu ich zamieszkania. 2. Przez usługi opiekuńcze należy rozumień pomoc świadczoną osobom mającym trudności związane z samoobsługą, kontaktach z otoczeniem społecznym oraz funkcjonowaniem w środowisku z uwagi na wiek lub ciężkie i przewlekłe choroby, urazy powypadkowe oraz inne. 3. Przewidywana ilość godzin świadczonych usług opiekuńczych wynosić będzie w okresie zamówienia tj od 01-01-2017 roku do 31-12-2017 roku około 63 692. 4. Usługi opiekuńcze wykonywane będą na terenie Dzielnicy Praga Północ m.st. Warszawy przez pięć dni w tygodniu w godz. 8.00 - 18.00, a w szczególnie uzasadnionych przypadkach tj. w sytuacjach, w których brak realizacji usługi może spowodować zagrożenie dla życia lub zdrowia w soboty, niedziele i dni świąteczne. 5. Wykonawca usług opiekuńczych powinien posiadać miejsce głównego wykonywania działalności lub dodatkowego miejsca wykonywania działalności na terenie m. st. Warszawy, wyposażone w telefon, komputer, Internet. 6. W przypadku wybrania oferty Wykonawca: 1) zatrudni taką liczbę osób, która zapewni właściwą realizację świadczenia usług opiekuńczych (minimum 55 osób) oraz koordynatora zadania ( a w razie jego nieobecności w pracy osobę na zastępstwo o takich samych lub wyższych kwalifikacjach w zakresie i doświadczenia zawodowego) łącznie nie mniej niż 56 osób. 2) zatrudni zgodnie z art. 29 ust. 4 pkt 4 ustawy Prawo Zamówień Publicznych do realizacji przedmiotu zamówienia na podstawie umowy o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy, co najmniej jedną osobę (koordynatora) do merytorycznego nadzoru nad personelem wykonującym usługi u klientów oraz 3 (trzy) osoby na podstawie umowy o pracę w wymiarze minimum pół etatu do realizacji świadczenia usług opiekuńczych. Łącznie zatrudni nie mniej niż 4 (cztery) osoby na podstawie umowy o pracę. Wyżej wskazane osoby mają być zatrudnione w terminie nie dłuższym niż 14 dni od daty rozpoczęcia realizacji przedmiotu umowy, nieprzerwanie przez cały okres trwania umowy. 3) wszystkie zatrudnione osoby realizujące zadania u klientów podpiszą pisemne zobowiązanie do zachowania tajemnicy służbowej, 4) usługi muszą być świadczone przez opiekunki/opiekunów, którzy zostali wykazani w ofercie, lub inne osoby posiadające nie mniejsze kwalifikacje niż te wymienione w ofercie. 7. Usługi, które wymagają tylko jednego wejścia w środowisko w ciągu dnia muszą być świadczone przez jedną i tą samą opiekunkę/opiekuna w sposób stały i systematyczny w pełnym wymiarze i zakresie określonym w decyzji, przez cały okres jej obowiązywania, 8. W przypadku usług wymagających kilku wejść w środowisko w ciągu dnia, Zamawiający dopuszcza świadczenie usług przez kilka opiekunek/opiekunów tworzących stały zespół, 9. Wykonawca na początku każdego miesiąca zobowiązany będzie do przedłożenia Zamawiającemu harmonogramu pracy opiekunek/opiekunów w formie elektronicznej. 10. Zapewni personel o odpowiednich kwalifikacjach, tj. wszystkie osoby zatrudnione do świadczenia usług pielęgnacyjnych będą posiadały uprawnienia ( minimum szkoła pielęgniarska lub kursy uprawniające do wykonywania usług opiekuńczych) do świadczenia usług opiekuńczych odpowiednie przeszkolenia do wykonywania usług u klientów OPS. 1) Wykonawca będzie kontrolował jakość świadczonych przez pracownika usług w miejscu ich wykonywania, tj. w miejscu zamieszkania klientów nie rzadziej niż raz na miesiąc u 10% klientów co zostanie potwierdzone comiesięcznym protokołem. 2) Wykonawca zapewni funkcjonowanie biura w godzinach pracy OPS, a także zapewni stały kontakt przez telefon komórkowy również poza godzinami funkcjonowania biura Wykonawcy. Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia świadczeniobiorcy stałego kontaktu telefonicznego w ważnych i pilnych sprawach dotyczących realizacji usług w godzinach świadczenia usług tj. 8.00 – 18.00, także w dni wolne od pracy. 3) Wykonawca zagwarantuje realizację usług zgodnie z ustalonym zakresem oraz kontakt osób realizujących usługi w razie wystąpienia potrzeby z pracownikami socjalnymi, z pracownikami działu realizacji usług OPS, lekarzem, pielęgniarką środowiskową i członkami rodziny. 11. W przypadku konieczności zmiany zakresu usługi u klienta, ewentualnie wymiaru tej usługi Wykonawca będzie informować OPS najpóźniej w ciągu dwóch dni, a także informować OPS o każdej zmianie sytuacji życiowej i zdrowotnej klienta, mającej wpływ na realizację pomocy usługowej w najszybszym możliwie terminie. 12. Wykonawca zobowiązuje się informować niezwłocznie Zamawiającego o zdarzeniach, które mogą mieć wpływ na zmianę zakresu wymaganej opieki no.: zmiany sytuacji życiowej lub rodzinnej, zmiany stanu zdrowia, braku zgody ze strony osoby korzystającej z usług na ich wykonywanie, pobycie w szpitalu lub innej placówce służby zdrowia. 13. Czas określony w decyzji, jako czas świadczenia usług, oznacza czas realizacji zleconego zakresu usług, w tym również wykonanie na rzecz świadczeniobiorcy zleconych czynności poza jego miejscem zamieszkania, takich jak np.: czas robienia zakupów, czas realizacji recept, czas zapisania do lekarza i wizyty u lekarza, czas zaprowadzania do ośrodka wsparcia, czas załatwienia istotnych spraw świadczeniobiorcy przebywającego szpitalu. Do czasu świadczenia usług nie wlicza się czasu dojazdu lub dojścia do mieszkania świadczeniobiorcy. 14. W przypadku nowego zgłoszenia zakres usług będzie ustalony przez zamawiającego i przekazany Wykonawcy do realizacji. 15. Zamawiający wymaga, ze względu na specyficzny charakter usług oraz w celu zapewnienia wysokiej, jakości ich świadczenia, aby opiekunki/opiekunowie byli sprawni fizycznie i intelektualnie, dyspozycyjni, posiadali umiejętność nawiązywania i utrzymywania prawidłowych kontaktów interpersonalnych oraz nie byli karani. 16. Zmawiający celem weryfikacji oświadczeń wykonawcy z postepowania o zamówienie będzie uprawniony do żądania od wykonawcy do przedłożenia w terminie do 21 dni od daty podpisania umowy lub od dnia żądania w trakcie trwania umowy aktualnego zaświadczenia o niekaralności każdej z osób wykonującej umowę na rzecz i w imieniu Wykonawcy. Koszt zaświadczenia niniejszego spoczywa po stronie wykonawcy a nie przedłożenie aktualnego zaświadczenia w terminie od doręczenia wezwania skutkować może rozwiązaniem umowy, co traktowane będzie, jako rozwiązanie umowy z winy wykonawcy. 17. Na żądanie Zamawiającego Wykonawca będzie przekazywać terminy i godziny realizacji usług u poszczególnych klientów, przedkładać sprawozdanie z realizacji umowy oraz miesięczne rozliczenie z wykonywanych godzin usług zgodnie z Załącznikiem nr 1 do niniejszego opisu przedmiotu zamówienia. 18. Wykonawca będzie przekazywać do wglądu karty pracy za każdy miesiąc świadczonych usług do dnia 10 każdego miesiąca na okres około 5 dni. 19. Wykonawca zobowiązany będzie do odbioru kopii decyzji administracyjnych od Zamawiającego nie rzadziej niż dwa razy w m-cu. 20. Podstawowy zakres usług opiekuńczych określają załączniki nr 1 do niniejszego opisu przedmiotu zamówienia. 21. Z uwagi na zmienną ilość godzin zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia liczby godzin w miesiącu. 22. Dodatkowe wymagania Zamawiającego związane z realizacją przedmiotu zamówienia – klauzule społeczne: 1) Wykonawca zobowiązany będzie przedłożyć Zamawiającemu dowody zatrudnienia osób, o których mowa ust. 6 pkt 2) Opisu przedmiotu zamówienia przedkładając Zamawiającemu w terminie do 21 dni od daty rozpoczęcia realizacji przedmiotu umowy imienne umowy o pracę wraz z zakresem obowiązków, jakie te osoby będą pełnić przy realizacji Zamówienia. Dokumenty winny być złożone w formie kserokopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. 2) Zatrudnienie osób, o których mowa w ust. 6 pkt 2) Opisu przedmiotu zamówienia, winno trwać przez cały okres realizacji zamówienia. 3) Dopuszcza się zmianę osoby wykonującej przedmiot zamówienia, z zastrzeżeniem wymagań określonych w ust. 6 pkt 2) Opisu przedmiotu zamówienia. W przypadku wypowiedzenia, rozwiązania stosunku pracy z osobą biorącą udział przy realizacji zamówienia, Wykonawca jest zobowiązany powiadomić zamawiającego o tym fakcie (pisemnie, bądź faksem) w terminie do 3 dni, licząc od dnia, w którym nastąpiło rozwiązanie stosunku pracy. 4) Wykonawca w terminie do 14 dni od dnia powiadomienia, o którym mowa w pkt. 3 nin. ustępu, jest zobowiązany zatrudnić osobę tak, aby był spełniony warunek zawarty w ust. 6 pkt 2) Opisu przedmiotu zamówienia w terminie do 21 dni przedłożyć dokumenty, o których mowa w pkt 1) nin. ustępu. 5) Zamawiający ma prawo na każdym etapie realizacji zamówienia zwrócić się do Wykonawcy o przedstawienie dokumentacji świadczącej o zatrudnieniu osób, o których mowa w ust. 6 pkt 2) Opisu przedmiotu zamówienia, wraz z dowodami potwierdzającymi odprowadzanie składek na ubezpieczenie społeczne, natomiast Wykonawca ma obowiązek przedstawić je niezwłocznie Zamawiającemu. 6) W przypadku niezatrudniania przy realizacji zamówienia osób, o których mowa w ust. 6 pkt 2) Opisu przedmiotu zamówienia, lub zatrudnieniu w mniejszej niż wymaganej liczbie, Wykonawca zobowiązany będzie do zapłacenia miesięcznej kary umownej za każdą niezatrudnioną osobę poniżej liczby wymaganej przez Zamawiającego, w wysokości brutto minimalnego wynagrodzenia za pracę, o którym mowa w art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz. U. z 2002r. Nr 200, poz. 1679 z późniejszymi zmianami), obowiązującego na dzień dokonania naruszenia. Kara umowna będzie naliczana za każdy miesiąc, w którym ta osoba nie była zatrudniona, chyba, że okoliczność, o której mowa wystąpiła z przyczyn nieleżących po stronie Wykonawcy. Wykonawca wyraża zgodę na potrącenie kwot kar umownych z należności wynikających z bieżących faktur. 7) Obowiązek wykazania okoliczności, o których mowa w pkt. 6), usprawiedliwiających niezatrudnienie odpowiedniej liczby osób będzie spoczywał na Wykonawcy. Zakres usług opiekuńczych - dotyczący wyłącznie klienta OPS Usługi gospodarcze: 1.Utrzymywanie kontaktu z pracownikiem socjalnym i koordynatorem usług OPS. 2. Odwożenie klienta do szpitala i ewentualny odbiór, do ośrodka zdrowia w innej Dzielnicy (klient zwraca koszty przejazdu komunikacją miejską). 3. Dowiezienie/powrót do, z placówki rehabilitacyjnej i ośrodka wsparcia (klient zwraca koszty przejazdu komunikacją miejską). 4. Zakupy artykułów niezbędnych podopiecznemu do codziennej egzystencji (łączna waga do 5 kg) w sklepach najbliżej położonych miejsca zamieszkania klienta: a) artykuły żywnościowe b) artykuły przemysłowe c) realizacja recept 5. Przygotowanie prostego posiłku z uwzględnieniem diety: a) śniadania b) obiadu c) kolacji 6. Przynoszenie posiłku z baru. 7. Pomoc przy spożywaniu posiłków. 8. Zmywanie naczyń po posiłku. 9. Podawanie leków w/g zaleceń lekarza. 10. Sprzątanie w zakresie podstawowym (bez generalnych porządków): pokoju klienta ( wycieranie kurzu, odkurzanie, wycieranie podłogi przy pomocy mopa lub szczotki), kuchni, łazienki i urządzeń sanitarnych, (jeśli klient mieszka samotnie). 11. Zmiana odzieży, bielizny osobistej, pościelowej. 12. Prześcielanie łóżka. 13. Drobne przepierki bielizny osobistej i lekkiej odzieży, prasowanie. 14. Zanoszenie i odbiór odzieży i bielizny pościelowej do i z pralni. 15. Przynoszenie wody (w razie awarii wodociągu): a) woda oligoceńska do 2 l 16. Wynoszenie nieczystości (pampersy, kaczka, basen), śmieci. 17. Utrzymywanie kontaktu z lekarzem i pielęgniarką środowiskową. 18. Wizyty z klientem w placówkach służby zdrowia, instytucjach, urzędach, placówkach Kulturalnych (klient zwraca koszty przejazdu komunikacją miejską). 22. Załatwianie spraw urzędowych, wnoszenie opłat (klient zwraca koszty przejazdu komunikacją miejską). 23. Pomoc w gospodarowaniu budżetem domowym. 24. Dbanie o kondycję psychoruchową oraz zapewnienie kontaktu z otoczeniem poprzez: a) organizowanie spacerów b) prowadzenie rozmów. Usługi pielęgnacyjne: 1.Utrzymywanie kontaktu z pracownikiem socjalnym i koordynatorem usług OPS. 2. Odwożenie klienta do szpitala i ewentualny odbiór, do ośrodka zdrowia w innej Dzielnicy (klient zwraca koszty przejazdu komunikacją miejską). 3. Dowiezienie/powrót do lub z placówki rehabilitacyjnej i ośrodka wsparcia (klient zwraca koszty przejazdu komunikacją miejską). 4. Pomoc przy spożywaniu posiłków. 5. Karmienie chorego. 6. Zmywanie naczyń po posiłku. 7. Umożliwienie klientowi wykonania zabiegów higienicznych: a) w kąpieli b) w myciu c) mycie chorego w łóżku d) kąpanie w asyście osoby drugiej e) zmiana pampersa i mycie f) mycie głowy g) czesanie h) higiena jamy ustnej i) golenie j) obcinanie paznokci. k) pomoc przy załatwianiu potrzeb fizjologicznych, zaprowadzenie do toalety l) przygotowanie przyborów toaletowych ł) usuwanie wydzielin z nosa i jamy ustnej m) zapobieganie odleżynom i odparzeniom n) pielęgnacja miejsc zmienionych chorobami o) nacieranie i oklepywanie p) mierzenie ciśnienia tętniczego, mierzenie temperatury ciała r) wsparcie przy przejściu chorego na wózek inwalidzki. 8. Podawanie leków wg zaleceń lekarza. 9. Zmiana odzieży, bielizny osobistej, pościelowej. 10. Prześcielanie łóżka. 11. Wynoszenie nieczystości (pampersy, „ kaczka”, basen), śmieci. 12. Utrzymywanie kontaktu z lekarzem i pielęgniarką środowiskową. 13. Wizyty z klientem w placówkach służby zdrowia, instytucjach, urzędach, placówkach Kulturalnych (klient zwraca koszty przejazdu komunikacją miejską). 14. Pomoc w gospodarowaniu budżetem domowym. 15. Dbanie o kondycję psychoruchową oraz zapewnienie kontaktu z otoczeniem poprzez: a) organizowanie spacerów b) prowadzenie rozmów
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85311100-3

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium. 2. Ustala się wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości: 7 000,00 zł, słownie: (siedem tysięcy złotych). 3. Wykonawca wnosi wadium w wybranej przez siebie, wymienionej poniżej, formie 1) w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy: numer rachunku bankowego zamawiającego: 60 1030 1508 0000 0005 5045 6044 z adnotacją "wadium - Świadczenie usług opiekuńczych dla klientów OPS w 2017 roku " 2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zobowiązaniem pieniężnym, 3) w gwarancjach bankowych, 4) w gwarancjach ubezpieczeniowych 5) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240) 4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy: numer rachunku bankowego zamawiającego: 60 1030 1508 0000 0005 5045 6044 z adnotacją: "wadium - Świadczenie usług opiekuńczych dla klientów OPS w 2017 roku " 5. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6. Wadium wniesione w pieniądzu należy złożyć z odpowiednim wyprzedzeniem, tak aby wpłynęło ono na rachunek bankowy Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. Powyższe zalecenie wynika z czasu trwania rozliczeń międzybankowych. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania na rachunku bankowym Zamawiającego. 7. Wadium wniesione w pieniądzu, zostanie zwrócone wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 8. Wadium wniesione w formie innej niż pieniądz należy złożyć w formie oryginału, razem z ofertą w osobnej kopercie. 9. Polisa, poręczenie, gwarancja lub inny dokument stanowiący formę wadium winno zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty wadium zgodnie z warunkami specyfikacji istotnych warunków zamówienia, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń ze strony gwaranta / poręczyciela. 10. W przypadku niezabezpieczenia oferty jedną z określonych w niniejszej specyfikacji form wadium (niewniesienie wadium lub wniesienie w sposób nieprawidłowy) oferta wykonawcy podlegać będzie odrzuceniu. 11. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim wykonawcom po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. 12. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy. 13. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, w przypadku wystąpienia przesłanek określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 15. W zakresie wadium obowiązują uregulowania Prawa zamówień publicznych zawarte w art. 45 i 46 Prawa zamówień publicznych.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 60 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach