Przetargi.pl
Organizacja i realizacja instrumentu aktywnej integracji dla uczestników projektu Koszaliński Program Integracji Społecznej - START, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, poprzez usługi doradztwa specjalistycznego w latach 2013 i 2014 - w 2013 roku.

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej ogłasza przetarg

  • Adres: 75-412 Koszalin, Al. Monte Cassino 2
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 094 3160300 , fax. 0-94 3160328
  • Data zamieszczenia: 2013-04-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
    Al. Monte Cassino 2 2
    75-412 Koszalin, woj. zachodniopomorskie
    tel. 094 3160300, fax. 0-94 3160328
    REGON: 00380182900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: mops.koszalin.ibip.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Organizacja i realizacja instrumentu aktywnej integracji dla uczestników projektu Koszaliński Program Integracji Społecznej - START, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, poprzez usługi doradztwa specjalistycznego w latach 2013 i 2014 - w 2013 roku.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Organizacja i realizacja instrumentu aktywnej integracji dla uczestników projektu Koszaliński Program Integracji Społecznej - START, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, poprzez usługi doradztwa specjalistycznego w latach 2013 i 2014 - w 2013 roku. Zamówienie realizowane jest w częściach: I część - 2013 rok obejmuje niniejsze postępowanie. Przedmiotem zamówienia jest organizacja i realizacja instrumentu aktywnej integracji dla uczestników projektu Koszaliński Program Integracji Społecznej - START, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, poprzez usługi doradztwa specjalistycznego w latach 2013 i 2014 - w 2013 roku: Działanie 1 - Indywidualne doradztwo zawodowe (dla grupy I i IV); Działanie 2 - Indywidualne doradztwo prawne (dla grupy I, IIA, IIB, III, IV); Działanie 3 - Indywidualne doradztwo psychologiczne psychoterapeutyczne (dla grupy I, IIA, IIB, III); Działanie 4 - Wsparcie asystenta osoby niepełnosprawnej (dla grupy I); Działanie 5 - Wsparcie asystenta rodziny (dla grupy IIA, IIB); Działanie 6 - Wsparcie asystenta osoby zagrożonej bezdomnością (dla grupy III). Uczestnicy projektu zostali podzieleni na 5 grup. Każda z grup będzie realizować odrębną ścieżkę udziału w zajęciach. Liczba osób biorących udział w poszczególnych Działaniach została wskazana w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia. SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA DLA POSZCZEGÓLNYCH DZIAŁAŃ Działanie 1 - Indywidualne doradztwo zawodowe (dla grupy I i IV) Cel: diagnoza potrzeb zawodowych uczestników projektu, poszerzenie wiedzy na temat rynku pracy i sposobów poruszania się po nim, opracowanie Indywidualnego Planu Działania ze wskazaniem szkoleń kursów zawodowych podnoszących kwalifikacje przy uwzględnieniu danych dot. aktualnych potrzeb rynku pracy. 2 spotkania x 2 godz. dla każdego uczestnika = 40 osób (grupa I) x 2 godz. x 2 spotkania + 35 osób (grupa IV) x 2 godz. x 2 spotkania = 300 godz. dyżur w siedzibie Klubu Integracji Społecznej raz w tygodniu x 5 godz. x 12 tygodni = 60 godz. Działanie 2 - Indywidualne doradztwo prawne (dla grupy I, IIA, IIB, III, IV) Cel: poradnictwo oraz sporządzanie pozwów, pism, wniosków i skarg wg zapotrzebowania uczestników projektu m.in. z zakresu: 1)Prawa cywilnego: poradnictwo z zakresu prawa zobowiązań, postępowania nieprocesowego, postępowań nakazowych i upominawczych; 2)Prawa rodzinnego: poradnictwo oraz sporządzanie pozwów i pism procesowych w sprawach rozwodowych i separacyjnych, poradnictwo i sporządzanie pozwów, poradnictwo w zakresie rozdzielności majątkowej; 3)Prawa ubezpieczeń: poradnictwo z zakresu spraw emerytalno - rentowych, sporządzanie odwołań i pism procesowych w sprawach związanych z odwołaniami od decyzji ZUS; 4)Poradnictwa z zakresu prawa pracy; 5)Poradnictwa - wraz ze sporządzaniem pism, wniosków i skarg - w postępowaniu z zakresu egzekucji administracyjnej i sądowej; 6)Prawa lokalowego i ochrony praw lokatorów: sprawy dotyczące uzyskania lub odzyskania tytułu prawnego do lokalu poradnictwo z zakresu spraw dotyczących praw i obowiązków właścicieli, najemców, podnajemców. itp. dyżur w siedzibie Klubu Integracji Społecznej średnio 40 godz. w miesiącu x 4 miesiące = 160 godz. Działanie 3 - Indywidualne doradztwo psychologiczne psychoterapeutyczne (dla grupy I, IIA, IIB, III) Cel: wsparcie w rozwiązywaniu problemów życiowych, w tym problemów interpersonalnych, wychowawczych, psychospołecznych, problemów dot. przemocy w rodzinie, czy opieki nad osobą niepełnosprawną itp. dyżur w siedzibie Klubu Integracji Społecznej średnio 32 godz. w miesiącu x 4 miesiące = 128 godz. Działanie 4 - Wsparcie asystenta osoby niepełnosprawnej (dla grupy I) Cel: aktywizacja społeczna, motywowanie osób niepełnosprawnych do podjęcia działań w obszarze życia codziennego i społecznego, pomoc w załatwianiu spraw urzędowych wg potrzeb osób niepełnosprawnych. 4 osoby x średnio 8 godz. miesięcznie x 5 miesięcy = 160 godz. Działanie 5 - Wsparcie asystenta rodziny (dla grupy IIA, IIB) Cel: udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego; udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych; udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych; udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi; wspieranie aktywności społecznej rodzin; motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych; prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci. 5 osób (grupa IIA) x średnio 8 godz. miesięcznie x 5 miesięcy + 3 osoby (grupa IIB) x średnio 8 godz. miesięcznie x 5 miesięcy = 320 godz. Działanie 6 - Wsparcie asystenta osoby zagrożonej bezdomnością (dla grupy III) Cel: doprowadzenie do uzyskania i utrzymania samodzielności życiowej osoby objętej asystenturą, realizującej Indywidualny Program Wychodzenia z Bezdomności lub kontrakt socjalny poprzez: dotarcie do osób pozostających w systemie pomocy, zmotywowanie ich do podjęcia zaawansowanych działań reintegracyjnych i rozbudzenie potrzeby dokonania radykalnych zmian we własnym życiu, świadczenie osobie bezdomnej zindywidualizowanej formy kompleksowego wsparcia, pozwalającej na niwelowanie bądź wyeliminowanie barier w różnych sferach życia, uniemożliwiających jej trwałe wyjście z bezdomności, profesjonalne wsparcie osoby bezdomnej w otrzymaniu i utrzymaniu przez nią stanu samodzielności życiowej - zarówno w zakresie wsparcia emocjonalnego (opartego na empatii i zaufaniu), instrumentalnego (odwołującego się do zachowań pomocniczych, bezpośrednio wspomagających potrzeby jednostki), informacyjnego (złożonego z informacji o strategiach radzenia sobie z problemami osobowymi i środowiskowymi) oraz oceny (zawierające informacje ważne dla samooceny lub porównań społecznych). 4 osoby x średnio 8 godz. miesięcznie x 5 miesięcy = 160 godz.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 853123208
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: mops.koszalin.ibip.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach