Przetargi.pl
Organizacja i przeprowadzenie usług szkoleniowych i psychologicznych dla klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Opolu

Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Opolu ogłasza przetarg

  • Adres: 45-071 Opole, ul. Armii Krajowej 36
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. 077 4005950 , fax. 077 4005952
  • Data zamieszczenia: 2013-06-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Opolu
    ul. Armii Krajowej 36 36
    45-071 Opole, woj. opolskie
    tel. 077 4005950, fax. 077 4005952
    REGON: 00454028000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mopr.opole.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Organizacja i przeprowadzenie usług szkoleniowych i psychologicznych dla klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Opolu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    I. Przedmiotem zamówienia jest organizacja i przeprowadzenie usług szkoleniowych i psychologicznych dla uczestników PROGRAMU AKTYWIZACJI SPOŁECZNO - ZAWODOWEJ BEZROBOTNYCH ORAZ NIEAKTYWNYCH ZAWODOWO KLIENTÓW MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY RODZINIE W OPOLU, pn.: MOJA PRACA - MOJA PRZYSZŁOŚĆ realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Przedmiot zamówienia realizowany będzie w częściach na zadania: ZADANIE 1 Trening kompetencji i umiejętności społecznych. 1. Trening kompetencji i umiejętności społecznych prowadzony będzie przez psychologa/psychologów dla 5 grup po ok. 14 osób (łącznie ok 70 osób) przez 5 dni zajęć dla każdej grupy, po 5 godzin dziennie (łącznie 125 godz. po 45 min). Zajęcia będą się odbywały w pomieszczeniach Ośrodka Readaptacji Społecznej SZANSA w Opolu ul. Małopolska 20A, od poniedziałku do piątku w godz. od 8:30 do 16:30, w świetlicy dostosowanej do przeprowadzania zajęć grupowych. 2. Przy organizacji i realizacji treningu kompetencji i umiejętności społecznych wykonawca winien uwzględnić następujące minimum programowe: 1) Trening asertywności: - pozytywne myślenie o sobie - zwiększenie pewności siebie i wiary we własne siły, - wyrażanie swojego zdania, potrzeb i uczuć - skuteczne realizowanie własnych potrzeb, - tworzenie lepszych relacji z ludźmi - radzenie sobie z agresją i manipulacją ze strony innych, - asertywne wyrażanie emocji pozytywnych i negatywnych, - radzenie sobie z krytyką - postawa asertywna podczas konfliktów. 2) Trening komunikacji: - nauka podstawowych technik komunikacji, w tym aktywnego słuchania, - komunikacja niewerbalna, - skuteczne działanie w konflikcie - indywidualny wybór strategii działania, - rozwiązywanie konfliktów , - czynniki wpływające na efektywną współpracę zespołową. 3) Motywowanie do poznawania i wykorzystania indywidualnego potencjału: - rozpoznawanie i wykorzystanie własnych systemów odporności, swoich słabych i mocnych stron, - wyznaczanie i osiąganie celów osobistych, - budowanie stabilnej samooceny, - budowanie motywacji - uwarunkowania procesu decyzyjnego, a podejmowanie trafnych decyzji, - wychodzenie z błędnego koła wyuczonej bezradności i sposoby obrony przed nią. 3. W ramach realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do: 1)Zapewnienia osób bezpośrednio uczestniczących w realizacji zamówienia - psychologa/psychologów z odpowiednim wykształceniem, umiejętnościami i doświadczeniem dostosowanym do tematyki treningu. 2) Zapewnienia uczestnikom materiałów niezbędnych do odbycia treningu. 3) Zapewnienia uczestnikom treningu jednego ciepłego posiłku ( obiad - drugie danie) oraz serwisu kawowego ( kawa, herbata oraz drożdżówka dla każdego uczestnika + kruche ciasteczka) i zimnych napoi ( woda mineralna + soki owocowe). 4) Ubezpieczenie NNW wszystkich uczestników kursu i przedstawienie Zamawiającemu potwierdzenia. Suma ubezpieczenia nie mniejsza niż 10.000,00 zł/1 ubezpieczonego. 4. Termin realizacji usługi: 22.07.2013r. - 26.08.2013r. ZADANIE 2 Warsztaty kompetencji rodzicielskich. 1.Przedmiotem zamówienia jest organizacja i przeprowadzenie warsztatów dla rodziców i dzieci poświęconych problemom w relacjach rodzinnych: - relacje rodzic - dziecko (komunikacja, dyscyplina, konsekwencja, odpowiedzialność), - najczęściej występujące problemy wychowawcze i sposoby radzenia sobie z nimi, - wspólne spędzanie czasu wolnego w rodzinie. 2. W warsztatach będzie uczestniczyła 1 grupa rodziców w ilości ok. 8 osób dorosłych oraz dzieci w ilości ok. 14 osób, urodzonych: - rok 2012 - 1 dziecko, - rok 2011 - 2 dzieci, - rok 2010 - 2 dzieci, - rok 2009 - 1 dziecko, - rok 2008 - 1 dziecko, - rok 2007 - 1 dziecko, - rok 2005 - 1 dziecko, - rok 2004 - 1 dziecko, - rok 2001 - 1 dziecko, - rok 1999 - 2 dzieci, - rok 1998 - 1 dziecko. Zajęcia będą się odbywały w pomieszczeniach Ośrodka Readaptacji Społecznej SZANSA w Opolu ul. Małopolska 20A ( świetlica i 2 pokoje przystosowane do opieki nad dziećmi). 3.Zajęcia w ramach Warsztatów kompetencji rodzicielskich będą się odbywały przez 5 dni, po 5 godzin (45 min.) dziennie - łącznie 25 godz., w godzinach: 9:00 - 14:00. Przez 3 dni zajęcia w ramach warsztatów będą się odbywały oddzielnie dla rodziców i oddzielnie dla dzieci, natomiast przez kolejne 2 dni zajęcia odbywać się będą wspólnie dla rodziców z dziećmi. 4.W ramach realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do: 1) Zapewnienia osób bezpośrednio uczestniczących w realizacji zamówienia: a) trenerów z odpowiednim wykształceniem (pedagog/psycholog/terapeuta rodzinny/socjolog), umiejętnościami i minimum 1 rocznym doświadczeniem w prowadzeniu warsztatów grupowych - minimum 2 osoby, b) opiekunów/ animatorów/pedagogów z przygotowaniem i doświadczeniem w pracy z małymi dziećmi - dla młodszych dzieci - min. 2 osoby. 2) Podczas zajęć dla rodziców ( 3 dni) dzieci winny mieć zapewnioną fachową opiekę (opiekunowie animatorzy), zajęcia tematyczne i ruchowe wraz z materiałami i pomocami do realizacji zajęć, wyżywienie oraz materiały i środki higieniczne - pampersy, nawilżane chusteczki, itp. 3) Zapewnienia dorosłym uczestnikom warsztatów materiałów pomocy dydaktycznych oraz dzieciom i młodzieży zabawek, gier dydaktycznych, materiałów plastycznych oraz odpowiednich pomocy dydaktycznych. 4) Zapewnienia cateringu: a) dla osób dorosłych - uczestników warsztatów: jednego ciepłego posiłku ( obiad - drugie danie) oraz serwisu kawowego w przerwie zajęć ( kawa, herbata oraz drożdżówka, ciasteczka) i zimnych napoi ( woda mineralna + soki owocowe), b) dla dzieci - uczestników warsztatów: śniadanie w postaci kanapek/drożdżówki oraz ciepły posiłek( obiad-drugie danie) oraz zimne i ciepłe napoje + soki owocowe - posiłki winny być dostosowane do wieku dziecka. 5)Ubezpieczenie NNW wszystkich uczestników warsztatów ( dorosłych i dzieci) i przedstawienie Zamawiającemu potwierdzenia. Suma ubezpieczenia nie mniejsza niż 10.000,00 zł/1 ubezpieczonego. 5. Termin realizacji usługi: 27 - 31 sierpnia 2013r. ZADANIE 3 Wyjazdowy trening poprawnej komunikacji rodzinno - społecznej. 1.Przedmiotem zamówienia jest organizacja i przeprowadzenie wyjazdowego treningu komunikacji rodzinno - społecznej, którego celem jest poprawa relacji rodzica z dzieckiem, rozwijanie umiejętności wzajemnej komunikacji oraz kształtowanie właściwych postaw opiekuńczo - wychowawczych. 2.Trening odbędzie się podczas, zorganizowanego przez Wykonawcę usług, wyjazdu uczestników wraz z 1 opiekunem z MOPR i prowadzącymi zajęcia trenerami do miejscowości wypoczynkowej położonej w atrakcyjnej turystycznie miejscowości górskiej na terenie województwa opolskiego lub województw przyległych, odległej od miasta Opola nie dalej niż 100 km. 3. W wyjazdowym treningu będzie uczestniczyła 1 grupa rodziców w ilości ok. 12 osób oraz 1 grupa dzieci w ilości ok. 18 osób urodzonych: - rok 2012 - 1 dziecko, - rok 2011 - 2 dzieci, - rok 2010 - 2 dzieci, - rok 2009 - 2 dzieci, - rok 2008 - 1 dziecko, - rok 2006 - 2 dzieci, - rok 2005 - 1 dziecko, - rok 2004 - 3 dzieci, - rok 2002 - 1 dziecko, - rok 2001 - 2 dzieci, - rok 1999 - 1 dziecko. 4. W zajęciach grupowych w ramach treningu uczestniczyć będzie 1 grupa rodziców - ok. 12 osób oraz 1 grupa starszych dzieci - ok. 8 osób ( urodzonych w latach: 1999 - 2005). 5.Zajęcia w ramach treningu będą się odbywały przez 3 dni (piątek-sobota-niedziela) po 6 - 10 godzin (po 45 min.) zajęć grupowych i po 2 godz.(45min.) indywidualnych konsultacji: 1) Dzień pierwszy (piątek): - do obiadu 2 godz. warsztatów dla rodziców oraz 2 godz. warsztatów dla starszych dzieci, - po obiedzie 2 godz. warsztatów dla rodziców oraz 2 godz. warsztatów dla starszych dzieci, - przed kolacją 2 godz. wspólnych warsztatów dla rodziców i wszystkich dzieci ( wykorzystanie nabytej wiedzy w praktyce - gry i zabawy edukacyjne, działania relaksacyjne - naturalne sposoby budowania dobrego samopoczucia), - po kolacji- 2 godz. indywidualne konsultacje dla rodziców i dzieci . 2) Dzień drugi (sobota): - po śniadaniu 4 godz. warsztatów dla rodziców oraz 4 godz. warsztatów dla starszych dzieci, - po obiedzie 2 godz. wspólnych warsztatów dla rodziców i wszystkich dzieci ( wykorzystanie nabytej wiedzy w praktyce - gry i zabawy edukacyjne, działania relaksacyjne - naturalne sposoby budowania dobrego samopoczucia), - przed kolacją - piesza wycieczka, zwiedzanie najbliższej okolicy, - po kolacji- 2 godz. indywidualne konsultacje dla rodziców i dzieci . 3) Dzień trzeci (niedziela): - po śniadaniu 2 godz. warsztatów dla rodziców oraz 2 godz. warsztatów dla starszych dzieci oraz 2 godz. wspólnych warsztatów dla rodziców i wszystkich dzieci ( wykorzystanie nabytej wiedzy w praktyce - gry i zabawy edukacyjne, działania relaksacyjne - naturalne sposoby budowania dobrego samopoczucia), - po obiedzie- wspólny spacer po najbliższej okolicy - wyjazd. 6.Podczas zajęć grupowych dla rodziców i starszych dzieci, małe dzieci - ok. 10 osób ( urodzone w latach: 2006- 2012) winny mieć zapewnioną fachową opiekę przez min. 2 opiekunów - animatorów, zajęcia tematyczne, ruchowe i plastyczne wraz z materiałami i pomocami do realizacji zajęć oraz materiały i środki higieniczne - pampersy, nawilżane chusteczki, itp. . 7. Podczas wyjazdowego treningu komunikacji rodzinno - społecznej Wykonawca usług winien zapewnić: 1) Osoby bezpośrednio uczestniczących w realizacji zamówienia: a) trenerów z odpowiednim wykształceniem (pedagog/psycholog/terapeuta rodzinny/trener), umiejętnościami i doświadczeniem dostosowanym do tematyki zajęć- dla osób dorosłych - min. 2 osoby, b) opiekunów/ animatorów/pedagogów z przygotowaniem i doświadczeniem w pracy z małymi dziećmi - dla młodszych dzieci - min. 2 osoby. 2) Materiały pomoce dydaktyczne dla osób dorosłych oraz dla dzieci młodzieży zabawek, gier dydaktycznych, materiałów plastycznych oraz materiały i środki higieniczne - pampersy, nawilżane chusteczki, itp. 3) Dojazd i powrót uczestników treningu i opiekuna, 4)Ubezpieczenie NW uczestników treningu i opiekuna na czas trwania wyjazdu. Suma ubezpieczenia nie mniejsza niż 10.000,00 zł/1 ubezpieczonego. 5) Zakwaterowanie przez 3 dni: wszyscy uczestnicy treningu oraz opiekun będą zakwaterowani w domu wczasowym, pensjonacie, itp - w jednym budynku, w pokojach z pełnym węzłem sanitarnym: - 4 pokoje - 2 osobowe - 2 pokoje - 3 osobowe - 4 pokoi - 4 osobowych - 1 pokój - 1 osobowy ( dla opiekuna). Baza noclegowa powinna mieć zaplecze rekreacyjne. W budynku lub w pobliżu budynku powinny znajdować się sale wykładowe umożliwiające przeprowadzenie zajęć grupowych. 6) Wyżywienie dla uczestników i opiekuna przez 3 dni: - w dniu przyjazdu: obiad + kolacja oraz serwis kawowy - kawa, herbata i słodka przekąska (kruche ciasteczka lub drożdżówka), poczęstunek dla dzieci ( soki, ciasteczka, drożdżówki), - w drugim dniu pobytu: śniadanie + obiad + kolacja oraz serwis kawowy - kawa, herbata i słodka przekąska (kruche ciasteczka lub drożdżówka), poczęstunek dla dzieci ( soki, ciasteczka, drożdżówki), - w dniu wyjazdu: śniadanie + obiad oraz serwis kawowy - kawa, herbata i słodka przekąska (kruche ciasteczka lub drożdżówka), poczęstunek dla dzieci ( soki, ciasteczka, drożdżówki). 7) opiekę medyczną doraźną - w razie potrzeby możliwość wizyty lekarskiej oraz odpowiednio wyposażoną w środki opatrunkowe apteczkę pierwszej pomocy. Przy kalkulacji kosztów wyjazdowego treningu komunikacji rodzinno - społecznej Wykonawca powinien uwzględnić koszty wyjazdu i pobytu trenerów/opiekunów (min 4 osoby) prowadzących zajęcia. 8. Termin realizacji usługi: w okresie 16 - 18 sierpnia 2013r. lub 23 - 25 sierpnia 2013r. ZADANIE 4 Kurs komputerowy. 1. Kurs komputerowy prowadzony będzie dla 1 grupy - ok 20 uczestników projektu w ilości 80 godzin dydaktycznych (45 min.), po 8 godz. dydaktycznych dziennie, w godzinach: 8:30 - 15:00. 2. Przy organizacji kursu komputerowego wykonawca winien uwzględnić następujące minimum programowe: 1) Budowa i obsługa komputera, wprowadzenie do systemu operacyjnego Windows. 2) Poruszanie się po systemie Windows. 3) Obsługa edytora tekstu. 4) Ustawianie parametrów wydruku, drukowanie dokumentów. 5) Obsługa arkusza kalkulacyjnego 6) Internet: strony internetowe, poczta elektroniczna, komunikatory. 3. W ramach realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do: 1) Zapewnienia osób bezpośrednio uczestniczących w realizacji zamówienia z odpowiednim wykształceniem, umiejętnościami i doświadczeniem dostosowanym do tematyki kursu- szkolenia. 2) Zapewnienia sali/sal dydaktycznych na terenie miasta Opola wyposażonych w niezbędny sprzęt komputerowy, spełniający wymogi BHP, w ilości odpowiadającej liczbie uczestników i stanie technicznym i oprogramowaniem gwarantującym odpowiedni poziom kursu. 3) Zapewnienia uczestnikom materiałów szkoleniowych i pomocy dydaktycznych. 4) Zapewnienia każdemu uczestnikowi kursu/warsztatów/treningu cateringu w postaci: a) śniadania: kanapka - bułka podłużna lub tradycyjna z serem lub wędliną, pastą z dodatkiem warzyw, herbata ( urozmaicone), b) serwisu kawowego podczas przerwy w zajęciach: kawa, herbata, soki owocowe, woda mineralna, kruche ciasteczka, wafelki, cukierki, itp. c)ciepłego posiłku: drugie danie - ziemniaki (lub ryż, makaron, kluski, itp.), mięso lub ryby, surówka, sosy - w pojemnikach jednorazowych ( urozmaicone ). 5) Ubezpieczenie NNW wszystkich uczestników kursu i przedstawienie Zamawiającemu potwierdzenia. Suma ubezpieczenia nie mniejsza niż 10.000,00 zł/1 ubezpieczonego. 4. Termin realizacji usług: szkolenie powinno być zorganizowane w terminie: 02 - 27 września 2013r. ZADANIE 5 Kurs samoobrony i asertywności 1. Celem kursu jest wzmocnienie pewności siebie, nabycie umiejętności wczesnego rozpoznawania zagrożenia i unikania go. Zaskoczenia napastnika niestandardową reakcją, a także bezpośrednie wyrażanie własnego zdania, emocji i postaw w granicach nienarażających praw innych osób oraz własnych. Zajęcia powinny zawierać elementy z prawa cywilnego, karnego oraz techniki samoobrony, techniki interwencyjne oraz techniki asertywności. 2. Kurs samoobrony i asertywności prowadzony będzie dla ok. 40 osób ( ok. 10 mężczyzn i ok. 30 kobiet) - 2 grupy po ok. 20 osób w ilości 20 godz. ( 45min.) zajęć dla każdej grupy ( łącznie 40 godzin szkoleniowych). Zajęcia dla każdej grupy będą się odbywały 2 razy w tygodniu po 2 godz. szkoleniowe w godzinach: 17:00 - 20:00. 3. W ramach realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do: 1) Zapewnienia osób bezpośrednio uczestniczących w realizacji zamówienia z odpowiednim przygotowaniem, wykształceniem, umiejętnościami i doświadczeniem dostosowanym do tematyki kursu. 2) Zapewnienia sali/sal na terenie miasta Opola wyposażonych w szatnię, zaplecze sanitarne i niezbędny sprzęt spełniający wymogi BHP, w ilości odpowiadającej liczbie uczestników i stanie technicznym gwarantującym odpowiedni poziom kursu. 3) Zapewnienia uczestnikom materiałów szkoleniowych i pomocy dydaktycznych. 5) Ubezpieczenie NNW wszystkich uczestników kursu i przedstawienie Zamawiającemu potwierdzenia. Suma ubezpieczenia nie mniejsza niż 10.000,00 zł/1 ubezpieczonego. 4. Termin realizacji usług: szkolenie powinno być przeprowadzone w terminie: od 02 sierpnia do 27 września 2013r. Z uwagi na możliwość rezygnacji uczestnika projektu lub z przyczyn losowych, Zamawiający w każdym zadaniu, zastrzega sobie możliwość zmiany ilości uczestników. Lista uczestników każdego zadania będzie przekazana Wykonawcy na 5 dni przed terminem rozpoczęcia realizacji danego zadania. II. W ramach realizacji wszystkich części (zadań) zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do: 1. Opracowania szczegółowego programu i harmonogramu zajęć. Szczegółowe programy i harmonogramy zajęć winny być dostarczone Zamawiającemu do zatwierdzenia do 5 dni od terminu podpisania umowy. 2. Prowadzenia dokumentacji: listy obecności, dzienniki zajęć lista odbioru materiałów szkoleniowych i listy dostarczonych posiłków (jeżeli zadanie przewiduje catering) - na każdy dzień, i dostarczeniu jej Zamawiającemu. 3. Przeprowadzenia i opracowania ankiet oceny kursu/warsztatów/treningu i prowadzących zajęcia oraz efektywności zajęć. 4. Bieżącego informowania Zamawiającego o nieusprawiedliwionej nieobecności na zajęciach grupowych. 5. Wydawania zaświadczeń o ukończeniu kursu/warsztatów/treningu i dostarczenie kopii zaświadczeń Zamawiającemu. 6.Przedstawienia Zamawiającemu potwierdzenia ubezpieczenia NNW uczestników kursu/warsztatów/treningu na 5 dni przed rozpoczęciem zajęć. 7. Dostarczenia pisemnego sprawozdania z przeprowadzonego kursu/warsztatów/treningu zawierającego informację o obecnościach na zajęciach, ankietach, rezygnacji z zajęć i uzyskanych efektach. Sprawozdanie winno być zaakceptowane przez Zamawiającego. 8. Realizacji przedmiotu umowy z należytą starannością oraz czuwania nad prawidłową realizacją umowy. 9. Promocji usługi w ramach projektu PROGRAM AKTYWIZACJI SPOŁECZNO ZAWODOWEJ BEZROBOTNYCH ORAZ NIEAKTYWNYCH ZAWODOWO KLIENTÓW MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY RODZINIE W OPOLU pn. MOJA PRACA - MOJA PRZYSZŁOŚĆ. Promocja obejmować będzie min.: umieszczanie obowiązujących logotypów na zaświadczeniach o ukończeniu kursu/warsztatów/treningu oraz innych dokumentach, zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ( wytyczne dostępne są na stronie www.efs.gov.pl) łącznie z podpisem: Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, a także oznaczanie pomieszczeń, w których będą odbywały się zajęcia poprzez umieszczenie informacji o współfinansowaniu w sali zajęć, w miejscu widocznym dla uczestników zajęć lub przed wejściem do sali.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 805000009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mopr.opole.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach