Przetargi.pl
Organizacja i przeprowadzenie szkolenia wyjazdowego dla pracowników Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Opolu

Wojewódzki Urząd Pracy w Opolu ogłasza przetarg

  • Adres: 45-315 Opole, ul. Głogowska 25C
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. 0-77 4416701 , fax. 0-77 4416702
  • Data zamieszczenia: 2012-07-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Wojewódzki Urząd Pracy w Opolu
    ul. Głogowska 25C 25C
    45-315 Opole, woj. opolskie
    tel. 0-77 4416701, fax. 0-77 4416702
    REGON: 53165550800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.wup.opole.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Organizacja i przeprowadzenie szkolenia wyjazdowego dla pracowników Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Opolu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na zorganizowaniu i przeprowadzeniu trzydniowego, wyjazdowego szkolenia dla dwóch grup pracowników Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Opolu liczących po 25 osób każda, to jest łącznie dla 50 osób. Szkolenie dla pierwszej grupy będzie obejmować temat: Stosowanie przepisów Prawa zamówień publicznych - kompleksowe warsztaty praktyczne w zakresie dokumentowania procedur przetargowych oraz błędy i nieprawidłowości w zamówieniach publicznych. Czas trwania tego szkolenia ma wynosić 12 godzin zegarowych. Szkolenie dla drugiej grupy obejmować będzie temat: Nowelizacja ustawy o systemie oświaty w 2012 roku, Karta Nauczyciela w praktyce oraz schemat systemu edukacji w Polsce - zastosowanie w ramach realizacji projektów PO KL. Łączny czas trwania szkolenia dla drugiej grupy ma wynosić 12 godzin zegarowych. Szkolenie ma zostać przeprowadzone w terminie od 05.09.2012 roku do 07.09.2012 roku.Wyjazd na szkolenie ma nastąpić w środę 05.09.2012 r. o godzinie 8:00 spod siedziby Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Opolu przy ulicy Głogowskiej 25c, natomiast powrót w piątek 07.09.2012 r. o godzinie 13.00 z miejsca szkolenia. Przyjazd do Opola ma nastąpić najpóźniej o godzinie 17.00. Przystanek końcowy to parking przy dworcu kolejowym PKP Opole Główne oraz pod siedzibą Urzędu - przy ulicy Głogowskiej. Szkolenie ma zostać zorganizowane w jednym z następujących miast: a)Szczyrk,b)Ustroń,c)Wisła, d)Żywiec. Zakwaterowanie i wyżywienie wszystkich uczestników szkolenia ma zostać zapewnione w hotelu o standardzie co najmniej trzygwiazdkowym lub obiekcie hotelarskim posiadającym kategoryzację co najmniej trzech gwiazdek zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych (Dz.U. z 2004 r. Nr 223, poz. 2268). W ramach szkolenia pierwszej grupy obejmującego temat Stosowanie przepisów Prawa zamówień publicznych - kompleksowe warsztaty praktyczne w zakresie dokumentowania procedur przetargowych oraz błędy i nieprawidłowości w zamówieniach publicznych mają zostać omówione następujące zagadnienia:1)Obowiązujące akty prawne w zakresie dokumentowania postępowań:-ustawa PZP,-akty wykonawcze do ustawy PZP,-uwagi praktyczne wynikające z wprowadzonych nowelizacji.2)Przygotowanie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego - aspekt praktyczny:-opis przedmiotu zamówienia: zasady tworzenia opisu przedmiotu zamówienia, rola Wspólnego Słownika Zamówień (CPV),-tworzenie Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówień: zawartość SIWZ, warunki udziału w postępowaniu i opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków, dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu, podwykonawcy, wadium, termin związania ofertą, kryteria oceny ofert, zabezpieczenie należytego wykonania umowy,-obliczanie wartości zamówienia: zasady ogólne, określenie sposobu obliczania wartości z uwzględnieniem rodzaju przedmiotu zamówienia, usługi i dostawy okresowe. 3)Tryby udzielania zamówień publicznych:-wybór trybu postępowania i jego uzasadnienie,-zamówienie z wolnej ręki i zapytania o cenę - przesłanki stosowania, -etapy prawidłowego przygotowania i przeprowadzenia postępowania - obowiązki dokumentacyjne.4) Wybór oferty najkorzystniejszej: -rola i kompetencje komisji przetargowej,-wybór oferty najkorzystniejszej - zasady i przesłanki wyboru oferty najkorzystniejszej,-badanie ofert, wykluczenie, poprawki omyłek,-wezwanie do uzupełnienia dokumentacji,-dokumentowanie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego w oparciu o obowiązujące akty prawne.5)Ogłoszenia w zamówieniach publicznych:-rodzaje ogłoszeń w zamówieniach publicznych,-zasady przesyłania i publikacji ogłoszeń,-treść ogłoszeń,-zmiana treści ogłoszeń - zakres zmian. -Umowy w zamówieniach publicznych: -zawieranie umów w kontekście ustawy Prawo zamówień publicznych oraz w kontekście Kodeksu Cywilnego: forma umów, zasada pisemności, rodzaje i treści umów - podstawowe elementy stosowanych umów cywilnoprawnych,-określanie warunków umowy zabezpieczających interes prawny stron,-najczęściej popełniane błędy przy zawieraniu umów.7)Środki ochrony prawnej w zamówieniach publicznych:-odwołanie i procedura odwoławcza, -co zrobić z pismem złożonym w trybie art. 181 PZP. 8)Kontrola zamówień publicznych:-cel i zakres kontroli,-odpowiedzialność dyscyplinarna oraz odpowiedzialność karna zamawiającego,-wyniki kontroli przeprowadzonej przez UZP - najczęściej popełniane błędy.9)Uwzględnienie aspektów środowiskowych i społecznych w procedurach przetargowych, tzw. zielone zamówienia publiczne i społeczne zamówienia publiczne.10)Najczęściej popełniane błędy przez zamawiających: -nieprawidłowości w zakresie szacowania wartości zamówienia, -opis przedmiotu zamówienia i naruszenie zasad wynikających z art. 7 PZP, -publikacja ogłoszenia i jego treść w odniesieniu do zawartości specyfikacji istotnych warunków zamówienia,-zmiany treści ogłoszenia i obowiązki zamawiającego,-warunki udziału w postępowaniu i sposób oceny ich spełniania; -wezwanie do uzupełnienia w kontekście art. 26 ust. 2b PZP,-kryteria oceny ofert - opis oceny kryteriów,-analiza w zakresie konieczności dokonania poprawki oczywistych omyłek,-przesłanki odrzucenia oferty wykonawcy,-wykaz dokumentów jakich zamawiający może żądać na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu,-rażąco niska cena - jak prawidłowo ją weryfikować,-zamówienia uzupełniające i zamówienia dodatkowe w świetle wymagań ustawowych, -okoliczności zatrzymania wadium, jego forma - weryfikacja działań zamawiających, -zasady zmiany treści umowy, zakres umowy o udzielenie zamówienia publicznego, -dokumentowanie postępowań w świetle nowych formularzy protokołu.11) Analiza zgłoszonych przypadków przez uczestników szkolenia, case study. W ramach szkolenia drugiej grupy obejmującego temat Nowelizacja ustawy o systemie oświaty w 2012 roku, Karta Nauczyciela w praktyce oraz system edukacji w Polsce - zastosowanie w ramach realizacji projektów PO KL mają zostać omówione następujące zagadnienia:1)Zmiany w ustawie o systemie oświaty: -szkolnictwo zawodowe po zmianach we wrześniu 2012,-organizowanie praktyk zawodowych w ramach projektu,-nowe podstawy programowe - zakres i etapy wprowadzania na poszczególnych szczeblach edukacji.2)Karta Nauczyciela i zakres jej obowiązywania przy realizacji projektów PO KL, w tym:-wymagania kwalifikacyjne nauczycieli,-nawiązanie stosunku pracy z nauczycielem na podstawie umowy o pracę na czas określony/nieokreślony,-zatrudnianie w szkole specjalistów (np. pedagog),-rozliczanie wynagrodzenia nauczycieli w poszczególnych formach zatrudnienia, w tym za zajęcia dodatkowe (np. godz. karciane),-zajęcia dodatkowe i wyrównawcze.3)Nawiązanie stosunku pracy z nauczycielem na podstawie umowy zlecenie.4)Zawarcie stosunku pracy z nauczycielem w szkołach stowarzyszeniowych.5)Rola dyrektora placówki oświatowej w zakresie realizowanych projektów w ramach PO KL.6)Zakup materiałów dydaktycznych a wydatki w ramach cross-financingu.7)Procedury przekształcania szkół samorządowych na stowarzyszeniowe.8)Przedszkola i inne formy wychowania przedszkolnego - wymagania przy zakładaniu takich placówek oraz obowiązujące wymiary godzin/dni zajęć.9)Schemat systemu edukacji w Polsce: -system edukacji i jego podstawy prawne,-szkoły publiczne i niepubliczne, -obowiązek szkolny,-Centralna Komisja Egzaminacyjna,-przedszkola,-szkoły podstawowe i gimnazja,-szkoły ogólnokształcące ponadpodstawowe (od 2001 r. ponadgimnazjalne),-szkolnictwo zawodowe,-szkoły artystyczne,-szkoły średnie dla nauczycieli i zakłady kształcenia nauczycieli,-szkoły dla dorosłych.W ramach usługi szkoleniowej będącej przedmiotem niniejszego zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do spełnienia następujących świadczeń:1)zorganizowania przewozu dla 50 uczestników szkolenia klimatyzowanym, maksymalnie 5-letnim autokarem z siedziby Zamawiającego przy ulicy Głogowskiej 25 c w Opolu do miejsca szkolenia i z powrotem;2)przygotowania i przeprowadzenia z należytą starannością dwóch 12 godzinnych (godziny zegarowe) szkoleń o następujących tematach:a)Stosowanie przepisów Prawa zamówień publicznych - kompleksowe warsztaty praktyczne w zakresie dokumentowania procedur przetargowych oraz błędy i nieprawidłowości w zamówieniach publicznych, b)Nowelizacja ustawy o systemie oświaty z 2012 roku, Karta Nauczyciela w praktyce oraz system edukacji w Polsce - zastosowanie w ramach realizacji projektów PO KL;3)przygotowania i udostępnienia dwóch osobnych sal wykładowych dla 25 osób każda o odpowiedniej wizualizacji i akustyce w miejscu zakwaterowania, wyposażonych w klimatyzację, rzutnik do prezentacji multimedialnej, laptopa oraz tablicę;4)zapewnienia co najmniej 2 (dwóch) trenerów, którzy będą posiadać wyższe wykształcenie i z których jeden w okresie 2 lat przed upływem terminu składania ofert przeprowadził co najmniej 5 szkoleń z tematyki z zakresu Prawa zamówień publicznych, a drugi w tym okresie przeprowadził co najmniej 5 szkoleń z tematyki z zakresu edukacji lub systemu oświaty;5)zapewnienia jednej osoby - koordynatora szkolenia, który przez okres trwania szkolenia będzie przebywał w miejscu odbywania się zajęć, aby zapewnić prawidłową ich organizację;6)zapewnienia materiałów szkoleniowych w formie skryptów, materiałów biurowych (przybory piśmiennicze, notatnik) oraz szczegółowego programu szkolenia;7)wydania uczestnikom zaświadczenia potwierdzającego udział w szkoleniu;8)zapewnienia wszystkim uczestnikom szkolenia zakwaterowania na 3 dni, to jest od środy 5 września 2012 r. do piątku 7 września 2012 r. z dwoma noclegami w 2 (dwóch) pokojach jednoosobowych i w 24 (dwudziestu czterech) dwuosobowych, przy czym pokój powinien być wyposażony odpowiednio w jedno łóżko (pokój jednoosobowy), dwa łóżka (pokój dwuosobowy), nocny stolik lub półkę przy każdym miejscu spania, szafę garderobianą, stół, odpowiednio jedno, dwa krzesła lub inny mebel do siedzenia, ponadto wszystkie pokoje powinny posiadać łazienkę wyposażoną między innymi w wannę z baterią i natryskiem lub kabinę natryskową, umywalkę z blatem lub półką, WC, lustro, mydło, zestaw ręczników;9)zapewnienie pełnego wyżywienia dla każdego uczestnika szkolenia obejmującego:a)dwa śniadania (czwartek, piątek) w formie szwedzkiego bufetu:-pieczywo różnorodne: pszenne, wieloziarniste i razowe,-danie na ciepło: jajecznica, kiełbaski na gorąco, tosty,-wędliny różnorodne: szynka, polędwica, kiełbasa szynkowa schab pieczony,-sery różnorodne: twaróg, pleśniowy, żółty, topiony,-sałatki warzywne, co najmniej dwie,-dżemy,-przetwory jogurtowe, -mleko ciepłe i zimne,-płatki śniadaniowe,-świeże warzywa: pomidor, ogórek, -napoje różnorodne: kawa (parzona, rozpuszczalna oraz z ekspresu), wysokogatunkowa czarna herbata ekspresowa, soki owocowe, woda mineralna gazowana i niegazowana,-dodatki: cytryna, cukier, sól, pieprz, masło, mleczko/ śmietanka do kawy.b)trzy obiady (środa, czwartek, piątek):-zupa,-danie główne: ziemniaki/ kluski/ ryż, mięso ( co najmniej dwa rodzaje), ryba, zestaw trzech surówek,-napoje: kawa (parzona, rozpuszczalna oraz z ekspresu), wysokogatunkowa czarna herbata ekspresowa, soki owocowe, woda mineralna gazowana i niegazowana,-deser: porcja lodów, ciasta, -dodatki: cytryna, cukier, sól, pieprz, mleczko/ śmietanka do kawy.Wszystkie składniki obiadu podawanego w poszczególnych dniach szkolenia powinny być różne. Obiad dla każdego uczestnika szkolenia powinien być podany na ciepło i może być dostarczony jako wyporcjowany lub porcjowanie może się odbywać w chwili podawania obiadu. c)trzy przerwy kawowe: jedna w pierwszym dniu szkolenia, dwie w drugim dniu szkolenia:-wyroby cukiernicze: kruche ciasteczka, rogaliki z nadzieniem, ciasta - 2 rodzaje,-napoje: kawa (parzona, rozpuszczalna oraz z ekspresu), wysokogatunkowa czarna herbata ekspresowa, soki owocowe, woda mineralna gazowana i niegazowana,-dodatki: cytryna, cukier, mleczko/ śmietanka do kawy. Poczęstunek w ramach przerw kawowych ma być dostępny w sali wykładowej w czasie trwania szkolenia.d)dwie kolacje (środa, czwartek):-2 danie główne podane na ciepło, -pieczywo różnorodne: pszenne, wieloziarniste i razowe, -zimna płyta składająca się z różnorodnych: wędlin, serów, warzyw świeżych (np. pomidory, ogórki) i marynowanych (np. papryka, ogórki, pieczarki oraz ogórki kiszone), śledzi, 3 rodzajów sałatek,-napoje: kawa (parzona, rozpuszczalna oraz z ekspresu), wysokogatunkowa czarna herbata ekspresowa, soki owocowe, woda mineralna gazowana i niegazowana,-dodatki: cytryna, cukier, sól, pieprz, mleczko/ śmietanka do kawy.(wszystkie składniki kolacji powinny być różne od składników obiadów podawanych podczas trzech dni szkolenia);10)zagwarantowania, aby wszystkie posiłki były podawane na zastawie ceramicznej z kompletem sztućców metalowych i serwetek papierowych w innej sali niż wykładowa;11) ubezpieczenie wszystkich uczestników szkolenia od następstw nieszczęśliwych wypadków od pierwszego do ostatniego dnia szkolenia (na czas przejazdu i pobytu na szkoleniu).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 805000009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.wup.opole.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach