Przetargi.pl
Organizacja i przeprowadzenie na rzecz Zamawiającego 5 szkoleń w zakresie zagadnień specjalistycznych dla istniejących zawodowych i niezawodowych rodzin zastępczych

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Ostródzie ogłasza przetarg

  • Adres: 14-100 Ostróda, ul. Jana III Sobieskiego 5
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 89 6460406 , fax. 89 6460405
  • Data zamieszczenia: 2012-08-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Ostródzie
    ul. Jana III Sobieskiego 5 5
    14-100 Ostróda, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 89 6460406, fax. 89 6460405
    REGON: 51082709300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.warmia.mazury.pl/powiat_ostrodzki/ oraz www. pcpr.ostroda.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Organizacja i przeprowadzenie na rzecz Zamawiającego 5 szkoleń w zakresie zagadnień specjalistycznych dla istniejących zawodowych i niezawodowych rodzin zastępczych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest organizacja i przeprowadzenie na rzecz Zamawiającego 5 szkoleń w zakresie zagadnień specjalistycznych dla istniejących zawodowych i niezawodowych rodzin zastępczych, zamieszkujących na terenie powiatu ostródzkiego, a w przypadku niewykorzystanych miejsc szkoleniowych - spokrewnionych rodzin zastępczych z terenu powiatu ostródzkiego, w okresie do 31 grudnia 2012 r. (kod CPV- 80570000-0 Usługi szkolenia w dziedzinie rozwoju osobistego). Działanie zostanie zrealizowane na terenie miasta Ostróda, przeprowadzone w języku polskim przez osoby posiadające doświadczenie w pracy z rodzinami zastępczymi. Działanie realizowane będzie w ramach Resortowego Programu Wspierania Rodziny i Systemu Pieczy Zastępczej na rok 2012 Szkolenia rodzin zastępczych, osób prowadzących rodzinne domy dziecka oraz dyrektorów placówek opiekuńczo-wychowawczych typu rodzinnego, współfinansowanego ze środków Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej. Postępowanie prowadzone jest w pięciu częściach, każda z części stanowi osobny przedmiot zamówienia. Część pierwsza przedmiotu zamówienia: Przeprowadzenie szkolenia w zakresie zagadnień specjalistycznych, tj.: Prawne aspekty funkcjonowania rodzin zastępczych, z uwzględnieniem w tematyce szkolenia następujących elementów: 1. Władza rodzicielska. 2. Opieka prawna. 3. Prawa rodziców zastępczych. 4. Kontakty dziecka z rodziną biologiczną. 5. Poszukiwanie i udzielanie wsparcia. 6. Zarządzanie majątkiem dziecka. 7. System wsparcia rodzin wychowujących dziecko niepełnosprawne. W ramach usługi Wykonawca musi: 1. W okresie od dnia podpisania umowy do 31 grudnia 2012 r. przeprowadzić szkolenie dotyczące zagadnień specjalistycznych dla grupy ok 10-15 osób z rodzin zastępczych. 2. Czas trwania szkolenia wynosi 24 godziny dydaktyczne. 3. 1 godzina dydaktyczna = 45 min. W czas trwania szkolenia nie wlicza się przerw. 4. Zakres merytoryczny specjalistycznego szkolenia powinien być dostosowany do potrzeb uczestników. 5. Minimalny zakres merytoryczny szkolenia obejmuje zagadnienia takie jak: Władza rodzicielska. Opieka prawna. Prawa rodziców zastępczych. Kontakty dziecka z rodziną biologiczną. Poszukiwanie i udzielanie wsparcia. Zarządzanie majątkiem dziecka. System wsparcia rodzin wychowujących dziecko niepełnosprawne. 6. Wykonawca jest zobowiązany do przygotowania konspektu specjalistycznego szkolenia obejmującego powyższy zakres merytoryczny. 7. Wykonawca jest zobowiązany do przygotowania materiałów szkoleniowych/ćwiczeniowych obejmujących powyższy zakres merytoryczny. 8. Wykonawca jest zobowiązany do przeprowadzenia specjalistycznego szkolenia zgodnie z harmonogramem ustalonym z koordynatorem. 9. Miejsce realizacji usługi zostanie wskazane Wykonawcy najpóźniej w dniu zawarcia umowy. 10. Wykonawca jest zobowiązany do przebywania na miejscu realizacji szkolenia przez cały czas jego trwania. 11. Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia frekwencji na poziomie minimum 80% podczas specjalistycznego szkolenia. 12. Zajęcia muszą odbywać się z formie warsztatowej z wykorzystaniem ćwiczeń udostępnionych Zamawiającemu. 13. Wykonawca jest zobowiązany do udokumentowania specjalistycznego szkolenia w postaci: konspektu zajęć, list obecności, dziennika zajęć, dokumentacji fotograficznej, ankiety ewaluacyjnej na rozpoczęcie i zakończenie zajęć. 14. Wykonawca jest zobowiązany do przekazania Zamawiającemu oryginałów dokumentów wymienionych w punkcie 13 najpóźniej w dniu przedłożenia rachunku za wykonanie usługi. 15. Wykonawca jest zobowiązany współpracować stale z innymi trenerami zatrudnionymi w projekcie oraz Zamawiającym. 16. Wykonawca jest zobowiązany informować Zamawiającego o zaistniałych problemach. Część druga przedmiotu zamówienia: Przeprowadzenie szkolenia w zakresie zagadnień specjalistycznych, tj.: Przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu rodzin zastępczych z uwzględnieniem w tematyce szkolenia następujących elementów: 1. Symptomy wypalenia zawodowego opiekunów zastępczych. 2. Przyczyny i zagrożenia wypalenia zawodowego. 3. Konflikty między dziećmi naturalnymi a przyjętymi, adaptacja do nowych warunków. Mediowanie konfliktów (wewnętrznych i międzyosobowych). 4. Oczekiwania a rzeczywistość rodziców zastępczych, przełamywanie wstydu przed zwróceniem się o pomoc. 5. Jak radzić sobie z krytyką i ocenianiem? Techniki zadawania pytań. 6. Style i strategie radzenia sobie ze stresem. 7. Metody przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu. W ramach usługi Wykonawca musi: 1. W okresie od dnia podpisania umowy do 31 grudnia 2012 r. przeprowadzić szkolenie dotyczące zagadnień specjalistycznych dla grupy ok 10-15 osób z rodzin zastępczych. 2. Czas trwania szkolenia wynosi 24 godziny dydaktyczne. 3. 1 godzina dydaktyczna = 45 min. W czas trwania szkolenia nie wlicza się przerw. 4. Zakres merytoryczny specjalistycznego szkolenia powinien być dostosowany do potrzeb uczestników. 5. Minimalny zakres merytoryczny szkolenia obejmuje takie zagadnienia jak: Symptomy wypalenia zawodowego opiekunów zastępczych. Przyczyny i zagrożenia wypalenia zawodowego. Konflikty między dziećmi naturalnymi a przyjętymi, adaptacja do nowych warunków. Mediowanie konfliktów (wewnętrznych i międzyosobowych). Oczekiwania a rzeczywistość rodziców zastępczych, przełamywanie wstydu przed zwróceniem się o pomoc. Jak radzić sobie z krytyką i ocenianiem? Techniki zadawania pytań. Style i strategie radzenia sobie ze stresem. Metody przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu. 6. Wykonawca jest zobowiązany do przygotowania konspektu specjalistycznego szkolenia obejmującego powyższy zakres merytoryczny. 7. Wykonawca jest zobowiązany do przygotowania materiałów szkoleniowych/ćwiczeniowych obejmujących powyższy zakres merytoryczny. 8. Wykonawca jest zobowiązany do przeprowadzenia specjalistycznego szkolenia zgodnie z harmonogramem ustalonym z koordynatorem. 9. Miejsce realizacji usługi zostanie wskazane Wykonawcy najpóźniej w dniu zawarcia umowy. 10. Wykonawca jest zobowiązany do przebywania na miejscu realizacji szkolenia przez cały czas jego trwania. 11. Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia frekwencji na poziomie minimum 80% podczas specjalistycznego szkolenia. 12. Zajęcia muszą odbywać się z formie warsztatowej z wykorzystaniem ćwiczeń udostępnionych Zamawiającemu. 13. Wykonawca jest zobowiązany do udokumentowania specjalistycznego szkolenia w postaci: konspektu zajęć, list obecności, dziennika zajęć, dokumentacji fotograficznej, ankiety ewaluacyjnej na rozpoczęcie i zakończenie zajęć. 14. Wykonawca jest zobowiązany do przekazania Zamawiającemu oryginałów dokumentów wymienionych w punkcie 13 najpóźniej w dniu przedłożenia rachunku za wykonanie usługi. 15. Wykonawca jest zobowiązany współpracować stale z innymi trenerami zatrudnionymi w projekcie oraz Zamawiającym. 16. Wykonawca jest zobowiązany informować Zamawiającego o zaistniałych problemach. Część trzecia przedmiotu zamówienia: Przeprowadzenie szkolenia w zakresie zagadnień specjalistycznych, tj.: Komunikacja wg Marshalla Rosenberga z uwzględnieniem w tematyce szkolenia następujących elementów: 1. Rola komunikacji w utrzymywaniu więzi. 2. Trudne emocje w komunikacji - jak sobie z nimi radzić. 3. Komunikacja werbalna i niewerbalna. 4. Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły? 5. Konflikty - jak nimi zarządzać. 6. Umiejętność rozpoznawania i nazywania swoich uczuć. Świadomość potrzeb i wyrażanie próśb. 7. Aktywne słuchanie. W ramach usługi Wykonawca musi: 1. W okresie od dnia podpisania umowy do 31 grudnia 2012 r. przeprowadzić szkolenie dotyczące zagadnień specjalistycznych dla grupy ok 10-15 osób z rodzin zastępczych. 2. Czas trwania szkolenia wynosi 24 godziny dydaktyczne. 3. 1 godzina dydaktyczna = 45 min. W czas trwania szkolenia nie wlicza się przerw. 4. Zakres merytoryczny specjalistycznego szkolenia powinien być dostosowany do potrzeb uczestników. 5. Minimalny zakres merytoryczny szkolenia obejmuje takie zagadnienia jak: Symptomy wypalenia zawodowego opiekunów zastępczych. Przyczyny i zagrożenia wypalenia zawodowego. Konflikty między dziećmi naturalnymi a przyjętymi, adaptacja do nowych warunków. Mediowanie konfliktów (wewnętrznych i międzyosobowych). Oczekiwania a rzeczywistość rodziców zastępczych, przełamywanie wstydu przed zwróceniem się o pomoc. Jak radzić sobie z krytyką i ocenianiem? Techniki zadawania pytań. Style i strategie radzenia sobie ze stresem. Metody przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu. 6. Wykonawca jest zobowiązany do przygotowania konspektu specjalistycznego szkolenia obejmującego powyższy zakres merytoryczny. 7. Wykonawca jest zobowiązany do przygotowania materiałów szkoleniowych/ćwiczeniowych obejmujących powyższy zakres merytoryczny. 8. Wykonawca jest zobowiązany do przeprowadzenia specjalistycznego szkolenia zgodnie z harmonogramem ustalonym z koordynatorem. 9. Miejsce realizacji usługi zostanie wskazane Wykonawcy najpóźniej w dniu zawarcia umowy. 10. Wykonawca jest zobowiązany do przebywania na miejscu realizacji szkolenia przez cały czas jego trwania. 11. Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia frekwencji na poziomie minimum 80% podczas specjalistycznego szkolenia. 12. Zajęcia muszą odbywać się z formie warsztatowej z wykorzystaniem ćwiczeń udostępnionych Zamawiającemu. 13. Wykonawca jest zobowiązany do udokumentowania specjalistycznego szkolenia w postaci: konspektu zajęć, list obecności, dziennika zajęć, dokumentacji fotograficznej, ankiety ewaluacyjnej na rozpoczęcie i zakończenie zajęć. 14. Wykonawca jest zobowiązany do przekazania Zamawiającemu oryginałów dokumentów wymienionych w punkcie 13 najpóźniej w dniu przedłożenia rachunku za wykonanie usługi. 15. Wykonawca jest zobowiązany współpracować stale z innymi trenerami zatrudnionymi w projekcie oraz Zamawiającym. 16. Wykonawca jest zobowiązany informować Zamawiającego o zaistniałych problemach. Część czwarta przedmiotu zamówienia: Przeprowadzenie szkolenia w zakresie zagadnień specjalistycznych, tj.: Dzieci z trudnymi i niepożądanymi zachowaniami z uwzględnieniem w tematyce szkolenia następujących elementów: 1. Zaburzenia zachowań dzieci i młodzieży: odżywiania, zachowania, emocjonalne. 2. Depresja w wieku dziecięcym i młodzieżowym. 3. Przemoc i agresja - fizyczna, psychiczna: w rodzinie, rówieśnicza. 4. Uzależnienia, przejawy, rodzaje, profilaktyka. 5. Zachowania seksualne dzieci i młodzieży. 6. Techniki i metody postepowania z dzieckiem przejawiającym zachowania trudne. 7. Alkoholizm rodziców biologicznych oraz jego skutki dla dzieci umieszczonych w rodzinnej opiece zastępczej (współuzależnienie, specyfiki pełnienia przez dzieci ról w rodzinach alkoholowych, charakterystyka choroby alkoholowej). W ramach usługi Wykonawca musi: 1. W okresie od dnia podpisania umowy do 31 grudnia 2012 r. przeprowadzić szkolenie dotyczące zagadnień specjalistycznych dla grupy ok 10-15 osób z rodzin zastępczych. 2. Czas trwania szkolenia wynosi 24 godziny dydaktyczne. 3. 1 godzina dydaktyczna = 45 min. W czas trwania szkolenia nie wlicza się przerw. 4. Zakres merytoryczny specjalistycznego szkolenia powinien być dostosowany do potrzeb uczestników. 5. Minimalny zakres merytoryczny szkolenia obejmuje takie zagadnienia jak: Zaburzenia zachowań dzieci i młodzieży: odżywiania, zachowania, emocjonalne. Depresja w wieku dziecięcym i młodzieżowym. Przemoc i agresja - fizyczna, psychiczna: w rodzinie, rówieśnicza. Uzależnienia, przejawy, rodzaje, profilaktyka. Zachowania seksualne dzieci i młodzieży. Techniki i metody postepowania z dzieckiem przejawiającym zachowania trudne. Alkoholizm rodziców biologicznych oraz jego skutki dla dzieci umieszczonych w rodzinnej opiece zastępczej (współuzależnienie, specyfiki pełnienia przez dzieci ról w rodzinach alkoholowych, charakterystyka choroby alkoholowej). 6. Wykonawca jest zobowiązany do przygotowania konspektu specjalistycznego szkolenia obejmującego powyższy zakres merytoryczny. 7. Wykonawca jest zobowiązany do przygotowania materiałów szkoleniowych/ćwiczeniowych obejmujących powyższy zakres merytoryczny. 8. Wykonawca jest zobowiązany do przeprowadzenia specjalistycznego szkolenia zgodnie z harmonogramem ustalonym z koordynatorem. 9. Miejsce realizacji usługi zostanie wskazane Wykonawcy najpóźniej w dniu zawarcia umowy. 10. Wykonawca jest zobowiązany do przebywania na miejscu realizacji szkolenia przez cały czas jego trwania. 11. Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia frekwencji na poziomie minimum 80% podczas specjalistycznego szkolenia. 12. Zajęcia muszą odbywać się z formie warsztatowej z wykorzystaniem ćwiczeń udostępnionych Zamawiającemu. 13. Wykonawca jest zobowiązany do udokumentowania specjalistycznego szkolenia w postaci: konspektu zajęć, list obecności, dziennika zajęć, dokumentacji fotograficznej, ankiety ewaluacyjnej na rozpoczęcie i zakończenie zajęć. 14. Wykonawca jest zobowiązany do przekazania Zamawiającemu oryginałów dokumentów wymienionych w punkcie 13 najpóźniej w dniu przedłożenia rachunku za wykonanie usługi. 15. Wykonawca jest zobowiązany współpracować stale z innymi trenerami zatrudnionymi w projekcie oraz Zamawiającym. 16. Wykonawca jest zobowiązany informować Zamawiającego o zaistniałych problemach. Część piata przedmiotu zamówienia: Przeprowadzenie szkolenia w zakresie zagadnień specjalistycznych, tj.: Zaburzenia rozwojowe dzieci i młodzieży z uwzględnieniem w tematyce szkolenia następujących elementów: 1. Płodowy zespół alkoholowy FAS i płodowy efekt alkoholowy FAE. sytuacja rodziny wychowującej dziecko z FAS/FAE; fakty dotyczące FAS/FAE; zaburzenia kliniczne i inne powodowane spożyciem alkoholu, wygaszanie patologicznych odruchów; możliwości dzieci i młodzieży z FAS/FAE. 2. ADHD. etiologia zjawiska; charakterystyka zachowania się dzieci z ADHD; technika pracy z dzieckiem z zespołem ADHD; przejawy agresji, zachowania agresywne. W ramach usługi Wykonawca musi: 1. W okresie od dnia podpisania umowy do 31 grudnia 2012 r. przeprowadzić szkolenie dotyczące zagadnień specjalistycznych dla grupy ok 10-15 osób z rodzin zastępczych. 2. Czas trwania szkolenia wynosi 24 godziny dydaktyczne. 3. 1 godzina dydaktyczna = 45 min. W czas trwania szkolenia nie wlicza się przerw. 4. Zakres merytoryczny specjalistycznego szkolenia powinien być dostosowany do potrzeb uczestników. 5. Minimalny zakres merytoryczny szkolenia obejmuje takie zagadnienia jak: Płodowy zespół alkoholowy FAS i płodowy efekt alkoholowy FAE. sytuacja rodziny wychowującej dziecko z FAS/FAE; fakty dotyczące FAS/FAE; zaburzenia kliniczne i inne powodowane spożyciem alkoholu, wygaszanie patologicznych odruchów; możliwości dzieci i młodzieży z FAS/FAE. ADHD. etiologia zjawiska; charakterystyka zachowania się dzieci z ADHD; technika pracy z dzieckiem z zespołem ADHD; przejawy agresji, zachowania agresywne. 6. Wykonawca jest zobowiązany do przygotowania konspektu specjalistycznego szkolenia obejmującego powyższy zakres merytoryczny. 7. Wykonawca jest zobowiązany do przygotowania materiałów szkoleniowych/ćwiczeniowych obejmujących powyższy zakres merytoryczny. 8. Wykonawca jest zobowiązany do przeprowadzenia specjalistycznego szkolenia zgodnie z harmonogramem ustalonym z koordynatorem. 9. Miejsce realizacji usługi zostanie wskazane Wykonawcy najpóźniej w dniu zawarcia umowy. 10. Wykonawca jest zobowiązany do przebywania na miejscu realizacji szkolenia przez cały czas jego trwania. 11. Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia frekwencji na poziomie minimum 80% podczas specjalistycznego szkolenia. 12. Zajęcia muszą odbywać się z formie warsztatowej z wykorzystaniem ćwiczeń udostępnionych Zamawiającemu. 13. Wykonawca jest zobowiązany do udokumentowania specjalistycznego szkolenia w postaci: konspektu zajęć, list obecności, dziennika zajęć, dokumentacji fotograficznej, ankiety ewaluacyjnej na rozpoczęcie i zakończenie zajęć. 14. Wykonawca jest zobowiązany do przekazania Zamawiającemu oryginałów dokumentów wymienionych w punkcie 13 najpóźniej w dniu przedłożenia rachunku za wykonanie usługi. 15. Wykonawca jest zobowiązany współpracować stale z innymi trenerami zatrudnionymi w projekcie oraz Zamawiającym. 16. Wykonawca jest zobowiązany informować Zamawiającego o zaistniałych problemach. Zamawiający zabezpiecza pomieszczenia do przeprowadzenia szkoleń. Realizowane szkolenia nie mogą odbywać się w jednym terminie i nachodzić na siebie czasowo. Odbiór wykonanych usług przeprowadzony zostanie na podstawie dokumentacji złożonej przez Wykonawców w formie oryginałów: list obecności, dzienników zajęć, konspektów zajęć, końcowego sprawozdania z wykonanej usługi oraz protokołu końcowego z wykonania usługi. Zamówienie prowadzone jest w częściach. Każde specjalistyczne szkolenie stanowi osobną część zamówienia. Zamawiający nie ogranicza ilości części, o które może ubiegać się Wykonawca.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 805700000
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Doświadczenie
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.warmia.mazury.pl/powiat_ostrodzki/ oraz www. pcpr.ostroda.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach