Przetargi.pl
Organizacja i przeprowadzenie 52 dwudniowych szkoleń stacjonarnych dla czterech Urzędów Gmin: Dobrodzień, Kolonowskie, Ozimek, Zębowice. W ramach Projektu POKL 5.2.1 pt. Dobra Gmina - Wzmacnianie Potencjału Jednostek Samorządu Terytorialnego.

Gmina Kolonowskie ogłasza przetarg

  • Adres: 47-110 Kolonowskie, ul. ks. Czerwionki 39
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. 077 4611140 , fax. 077 4611140, 4611200
  • Data zamieszczenia: 2012-06-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Kolonowskie
    ul. ks. Czerwionki 39 39
    47-110 Kolonowskie, woj. opolskie
    tel. 077 4611140, fax. 077 4611140, 4611200
    REGON: 00052799000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.kolonowskie.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Organizacja i przeprowadzenie 52 dwudniowych szkoleń stacjonarnych dla czterech Urzędów Gmin: Dobrodzień, Kolonowskie, Ozimek, Zębowice. W ramach Projektu POKL 5.2.1 pt. Dobra Gmina - Wzmacnianie Potencjału Jednostek Samorządu Terytorialnego.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na zorganizowaniu i przeprowadzeniu 52 dwudniowych szkoleń stacjonarnych dla pracowników następujących Urzędów Gmin: Dobrodzień, Kolonowskie, Ozimek, Zębowice, łącznie dla 139 osób. Zamówienie zostanie zrealizowane w ramach Projektu POKL 5.2.1 pt. Dobra Gmina - Wzmacnianie Potencjału Jednostek Samorządu Terytorialnego, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Szkolenia zostały podzielone zgodnie z poniższym zestawieniem: 1. Szkolenia dla kadry zarządzającej rozwijające umiejętności menedżerskie: (3 szkolenia x 2 dni po 8 godzin lekcyjnych) a) Zarządzanie pracownikami zorientowane na rezultat w Urzędzie: - Narzędzia Kierownika: Budowanie obszaru odpowiedzialności menedżera oraz zakresu działania, wzrost efektywności działań menedżerskich, rozwijanie umiejętności delegowania/zlecania zadań; - Budowanie pozytywnego autorytetu: Doskonalenie umiejętności budowania relacji z pracownikami opartymi na zaufaniu, zwiększenie wpływu menedżerów na podwładnych podczas spotkań zespołu i rozmów indywidualnych, kształtowanie postawy szacunku wobec pracowników, jako fundamentu budowania autorytetu lidera, poznanie zasad budowania odpowiedzialności u pracowników. b) Pozafinansowe motywowanie pracowników: Zapoznanie kadry zarządzającej z podstawowymi zasadami motywowania pozafinansowego, wybór sposobu pracy z poszczególnymi pracownikami, ćwiczenie umiejętności samomotywowania się, kształtowanie umiejętności wspierania motywacji w pracownikach. c) Wdrażanie pracowników odbywających służbę przygotowawczą (coaching pracowników w Urzędzie): Dostarczenie wiedzy i umiejętności kadrze menedżerskiej (mentorom) na temat rozwoju umiejętności pracowników, organizacji za pomocą narzędzi coachingowych, wypracowanie jednolitego podejścia do rozumienia coachingu, coaching jako narzędzie pracy menedżera. Integralną częścią wszystkich szkoleń ma być tematyka związana z równością szans i równym dostępem kobiet i mężczyzn do rynku pracy. 2. Szkolenia dla pracowników JST wynikające z przeprowadzonego audytu: (Razem 49 szkoleń x 2 dni każde po 8 godzin lekcyjnych) Minimalny program szkoleń powinien obejmować następujące zakresy zagadnień. - Szkolenia komputerowe dla grupy podstawowej: (3 szkolenia x 2 dni po 8 godzin lekcyjnych) a) Obsługa komputera (system operacyjny Windows): (2 dni po 8 godzin lekcyjnych) * Elementy budowy komputera; * Zasady pracy w systemie Windows; * Praca na plikach, folderach i skrótach (Tworzenie i kasowanie plików, folderów i skrótów, kopiowanie, przenoszenie, wklejanie plików, folderów i skrótów;) * Programy, których używamy na co dzień: Notatnik a WordPad, Paint, kalkulator itp.; * Co to jest panel sterowania i do czego służy ( m.in. zmiana rozdzielczości ekranu, zmiana wyglądu pulpitu itp.); * Zasady obsługi przeglądarki internetowej ( na przykładzie Firefox, IE); * Wyszukiwanie danych w Internecie; * Tworzenie, wysyłanie, odbieranie e-maili; * Zarządzanie naszymi mailami, tworzenie folderów, przenoszenie, sortowanie maili, wyszukiwanie; * Co to jest Spam i jak go unikać, czarna lista maili. b) MS Word w praktyce: (2 dni po 8 godzin lekcyjnych) * Redagowanie dokumentu; * Formatowanie tekstu; * Praca z tabelami i na tabelach; * Grafika w edytorze tekstu Word; * Ustawianie dokumentu do wydruku; * Ustawienia strony, marginesy; * Tworzenie nagłówka i stopki, numerowanie stron; * Drukowanie dokumentu. c) MS Excel w praktyce: (2 dni po 8 godzin lekcyjnych) * Co to jest arkusz kalkulacyjny i do czego służy; * Praca na arkuszu: omówienie budowy arkusza, wprowadzanie danych, kasowanie; * Formuły i funkcje - podstawy; * Sortowanie danych; * Tworzenie wykresów; * Ustawienia arkusza do wydruku, drukowanie arkusza. - Szkolenia komputerowe dla grupy średniozaawansowanej (Gmina Kolonowskie, Zębowice, Ozimek): (3 szkolenia x 2 dni po 8 godzin lekcyjnych) a) Obsługa komputera: (2 dni po 8 godzin lekcyjnych) * Program szkolenia tak jak dla grupy podstawowej tylko w wersji rozszerzonej oraz wprowadzenie do programu Power Point i MS Outlook. b) MS Word w praktyce: (2 dni po 8 godzin lekcyjnych) * Rozszerzona wersja programu szkolenia dla grupy podstawowej. c) MS Excel w praktyce: (2 dni po 8 godzin lekcyjnych) * Rozszerzona wersja programu szkolenia dla grupy podstawowej. - Szkolenia komputerowe dla grupy średniozaawansowanej (Gmina Dobrodzień): (3 szkolenia x 2 dni po 8 godzin lekcyjnych) a) OpenOffice w praktyce (2 dni po 8 godzin lekcyjnych) * OpenOffice Writer (8 godzin lekcyjnych) - redagowanie dokumentu; formatowanie tekstu, praca z tabelami i na tabelach; grafika w edytorze tekstu Writer; ustawianie dokumentu do wydruku; ustawienia strony, marginesy; tworzenie nagłówka i stopki, numerowanie stron; drukowanie dokumentu. * OpenOffice Calc (8 godzin lekcyjnych) - co to jest arkusz kalkulacyjny i do czego służy; praca na arkuszu: omówienie budowy arkusza, wprowadzenie danych, kasowanie; formuły i funkcje - podstawy; sortowanie danych; tworzenie wykresów; ustawienia arkusza do wydruku, drukowanie arkusza. b) MS Word w praktyce: (2 dni po 8 godzin lekcyjnych) * w tym obsługa komputera (2 godziny lekcyjne) - zasady pracy w systemie Windows; praca na plikach, folderach i skrótach (tworzenie i kasowanie plików, folderów i skrótów, kopiowanie, przenoszenie, wklejanie plików, folderów i skrótów); * oraz rozszerzona wersja programu szkolenia dla grupy podstawowej. c) MS Excel w praktyce: (2 dni po 8 godzin lekcyjnych) * w tym obsługa komputera (2 godziny lekcyjne) - zasady obsługi przeglądarki internetowej (na przykładzie Firefox, IE); zarządzanie mailami, tworzenie folderów, przenoszenie, sortowanie maili); * oraz rozszerzona wersja programu szkolenia dla grupy podstawowej. - Szkolenia komputerowe dla grupy zaawansowanej: (3 szkolenia x 2 dni po 8 godzin lekcyjnych) a) Obsługa komputera: (2 dni po 8 godzin lekcyjnych) * Przypomnienie podstawowych pojęć zgodnie z programem grupy podstawowej oraz szczegółowe omówienie następujących programów i zagadnień: Programy użytkowe, MS Outlook, MS PowerPoint, Elektroniczny obieg dokumentów. b) MS Word w praktyce: (2 dni po 8 godzin lekcyjnych) * Rozszerzona wersja programu szkolenia dla grupy średniozaawansowanej. c) MS Excel w praktyce: (2 dni po 8 godzin lekcyjnych) * Rozszerzona wersja programu szkolenia dla grupy średniozaawansowanej. Wszystkie wyżej wymienione szkolenia mają zostać przeprowadzone w każdym z Urzędów Gmin biorących udział w projekcie, czyli: Dobrodzień, Kolonowskie, Ozimek, Zębowice. Wielkości grup w poszczególnych placówkach przedstawiają się następująco: 1. Urząd Miejski w Dobrodzieniu: - szkolenia komputerowe Grupa podstawowa: Obsługa komputera - grupa do max. 5 osób MS Word w praktyce - grupa do max. 5 osób MS Excel w praktyce - grupa do max. 15 osób Grupa średniozaawansowana: OpenOffice w praktyce (Writer i Calc) - grupa do max. 10 osób OpenOffice w praktyce (Writer i Calc) - grupa do max. 10 osób MS Word w praktyce - grupa do max. 10 osób MS Word w praktyce - grupa do max. 10 osób MS Excel w praktyce - grupa do max. 10 osób Grupa zaawansowana: Obsługa komputera - grupa do max. 10 osób MS Word w praktyce - grupa do max. 10 osób MS Word w praktyce - grupa do max. 10 osób MS Excel w praktyce - grupa do max. 10 osób MS Excel w praktyce - grupa do max. 10 osób 2. Urząd Miasta i Gminy w Kolonowskiem: - szkolenia komputerowe Grupa podstawowa: Obsługa komputera - grupa do max. 10 osób MS Word w praktyce - grupa do max. 5 osób MS Excel w praktyce - grupa do max. 15 osób Grupa średniozaawansowana: Obsługa komputera - grupa do max. 15 osób MS Word w praktyce - grupa do max. 15 osób MS Excel w praktyce - grupa do max. 10 osób Grupa zaawansowana: Obsługa komputera - grupa do max. 10 osób MS Word w praktyce - grupa do max. 10 osób MS Excel w praktyce - grupa do max. 5 osób 3. Urząd Gminy i Miasta Ozimek: - szkolenia komputerowe Grupa podstawowa: Obsługa komputera - grupa do max. 10 osób Obsługa komputera - grupa do max. 10 osób MS Word w praktyce - grupa do max. 10 osób MS Word w praktyce - grupa do max. 10 osób MS Excel w praktyce - grupa do max. 10 osób MS Excel w praktyce - grupa do max. 10 osób Grupa średniozaawansowana: Obsługa komputera - grupa do max. 10 osób Obsługa komputera - grupa do max. 10 osób MS Word w praktyce - grupa do max. 10 osób MS Word w praktyce - grupa do max. 10 osób MS Excel w praktyce - grupa do max. 10 osób MS Excel w praktyce - grupa do max. 10 osób Grupa zaawansowana: Obsługa komputera - grupa do max. 10 osób Obsługa komputera - grupa do max. 10 osób MS Word w praktyce - grupa do max. 10 osób MS Word w praktyce - grupa do max. 10 osób MS Excel w praktyce - grupa do max. 10 osób MS Excel w praktyce - grupa do max. 10 osób 4. Urząd Gminy Zębowice: - szkolenia komputerowe Grupa podstawowa: Obsługa komputera - grupa do max. 5 osób MS Word w praktyce - grupa do max. 5 osób MS Excel w praktyce - grupa do max. 5 osób Grupa średniozaawansowana: Obsługa komputera - grupa do max. 10 osób MS Word w praktyce - grupa do max. 5 osób MS Excel w praktyce - grupa do max. 5 osób Grupa zaawansowana: Obsługa komputera - grupa do max. 5 osób MS Word w praktyce - grupa do max. 15 osób MS Excel w praktyce - grupa do max. 10 osób 5. Szkolenia dla kadry zarządzającej: Szkolenie przeprowadzone dla jednej grupy złożonej z przedstawicieli wszystkich czterech Urzędów Gmin - max. 30 osób. Szkolenie zostanie przeprowadzone w jednym z czterech urzędów. Termin wykonania zamówienia: Od dnia podpisania umowy do 31.08.2012. Miejsce: Sale do szkoleń zostaną wskazane przez koordynatorów w każdym z urzędów biorących udział w projekcie tj. Urząd Miejski w Dobrodzieniu, Urząd Miasta i Gminy Kolonowskie, Urząd Gminy i Miasta Ozimek, Urząd Gminy Zębowice,. Każda sala będzie wyposażona w rzutnik multimedialny, ekran, tablicę na papier wraz z mazakami. Harmonogram: Zamawiający informuje, że godziny szkolenia muszą mieścić się w przedziale od 8:00-15:00. Przez jedną godzinę szkolenia rozumie się 45 minut zegarowych. Szkolenia będą przeprowadzane od poniedziałku do piątku w godzinach pracy urzędników. Szkolenia będą finansowane w całości ze środków publicznych. Wynagrodzenia Wykonawcy za zrealizowane szkolenia będą płatne w terminie 14 dni od daty protokolarnego potwierdzenia przez Zamawiającego faktu należytego wykonania przez Wykonawcę zamówienia i doręczenia Zamawiającemu faktury VAT. Faktura VAT ma być wystawiana po każdym miesiącu zrealizowania szkoleń. Zgodnie z opinią Instytucji Zarządzającej PO KL (Ministerstwo Rozwoju Regionalnego), wszystkie szkolenia w ramach PO KL stanowią usługi kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego i z tego tytuł powinny być zwolnione z podatku VAT, o ile są finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych. W ramach usługi szkoleniowej będącej przedmiotem niniejszego zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do spełnienia następujących świadczeń: a) Zapewnienia wykwalifikowanej kadry: - Szkolenia dla kadry zarządzającej - Zapewnienie trzech trenerów do przeprowadzenia szkolenia, każdy z trenerów ma poprowadzić osobny temat szkolenia. Trenerzy muszą legitymować się, co najmniej stopniem naukowym doktora w zakresie nauki o zarządzaniu lub psychologii. Trenerzy muszą legitymować się przeprowadzeniem, co najmniej 100 godz.(godz. lekcyjna rozumiana, jako 45 minut) szkoleń lub warsztatów dla urzędników administracji publicznej. - Szkolenia komputerowe - Zapewnienie 12 trenerów do przeprowadzenia szkoleń (1 trener do każdego z 3 bloków na 3 poziomach zaawansowania x 4 urzędy). Obsługa komputera (wszystkie poziomy) oraz OpenOffice - 1 trener x 4 urzędy Word (wszystkie poziomy) - 1 trener x 4 urzędy Excel (wszystkie poziomy) - 1 trener x 4 urzędy Trenerzy muszą legitymować się, stopniem naukowym magistra w zakresie nauk informatycznych oraz posiadać udokumentowane minimum 3 letnie doświadczenie z przeprowadzania szkoleń komputerowych. Koszt dojazdu, zakwaterowania i wyżywienia trenerów ponosi Wykonawca. b) Przygotowania i przeprowadzenia z należytą starannością 52 stacjonarnych dwudniowych szkoleń łącznie dla 139 uczestników projektu, w miejscu i terminie wskazanym przez Zamawiającego. c) Wykonawca zobowiązany jest do przygotowania materiałów szkoleniowych w formie drukowanej w kolorze, w segregatorach (4-ringowych, z kieszonką na CD) i elektronicznej (na płytach CD) dla wszystkich uczestników szkolenia + jeden komplet dodatkowo na potrzeby archiwalne projektu. Materiały powinny zawierać m.in.: - program szkolenia, - teoretyczne wprowadzenie w zagadnienia poszczególnych zakresów szkoleń, - kompletną treść prezentacji multimedialnej wykorzystywanej przez prowadzącego w trakcie szkolenia, - materiał ćwiczeniowo - warsztatowy realizowany przez uczestników szkolenia, - notatniki, - komplet przyborów piśmienniczych (długopis, cienkopis, ołówek) Na materiałach szkoleniowych i przyborach używanych podczas szkoleń Wykonawca umieści nazwę i logo Zamawiającego, tytuł projektu oraz oznaczenia i opisy dotyczące współfinansowania z Europejskiego Funduszu Społecznego zgodne z wymogami określonymi dla Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Ponadto Wykonawca zapewni właściwe oznakowanie miejsca szkolenia - zgodne z wymogami promocji Projektu (w formie plakatu formatu A0) d) Każdemu uczestnikowi szkolenia zostanie wydany Certyfikat ukończenia szkolenia, który będzie zawierał między innymi informację o ilości godzin i zrealizowanym zakresie tematycznym oraz oznaczenia dotyczące współfinansowania Projektu. Wykonawca skonsultuje się z Zamawiającym w celu ustalenia wzoru zaświadczenia i przedstawi go Zamawiającemu do akceptacji nie później niż na 5 dni przed terminem szkolenia. e) Obowiązkiem Wykonawcy jest przeprowadzenie w trakcie szkoleń ankiety ewaluacyjnej i przekazanie ich wyników w wersji papierowej Zamawiającemu. Przygotowaniem i dostarczeniem formularzy ankiet zajmie się Wykonawca. Ankiety mają być oznakowane logo projektu. f) Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia list obecności wg wzoru przekazanego przez Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu właściwie wypełnionych list obecności, po każdym miesiącu zrealizowania szkoleń. g) Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia wyżywienia w trakcie przeprowadzanych szkoleń tj.: - poczęstunku w postaci kawy, herbaty, napojów, soków, wody mineralnej gazowanej i niegazowanej, śmietanki do kawy, cukru, cytryny, 4 rodzajów ciastek, 4 rodzajów cukierków czekoladowych, chipsów, paluszków oraz kanapek. Zamawiający żąda zagwarantowania, aby Wykonawca dostarczył szklanki, filiżanki i talerzyki ceramiczne oraz łyżeczki. - obiadu składającego się z zupy, dania głównego (do wyboru przez uczestników ziemniaki lub kluski, mięso lub ryba, zestaw surówek), napojów w postaci kawy, herbaty, soków owocowych i wody mineralnej gazowanej i niegazowanej, dodatków: śmietanka do kawy, cytryna, cukier, sól, pieprz oraz z deseru-porcja ciasta. Zamawiający żąda zagwarantowania, aby wszystkie posiłki obiadowe były podawane na zastawie ceramicznej z kompletem sztućców metalowych i serwetek papierowych. Składniki poczęstunku mają być dostępne dla uczestników od początku trwania szkolenia. Natomiast ciepły obiad ma zostać podany natychmiast po zakończeniu zajęć w danym dniu. h) Wykonawca zobowiązany jest zapewnić dla każdego uczestnika szkolenia komputerowego, we własnym zakresie i na własny koszt niezbędny sprzęt komputerowy w postaci laptopa o minimalnej przekątnej 15 cala i myszki zewnętrznej zapewniający prawidłowe przeprowadzenie kursu. Każdy z komputerów ma posiadać zainstalowany system Windows oraz pakiet MS Office oraz OpenOffice niezbędny do przeprowadzenia szkolenia. Wszystkie z komputerów mają posiadać dostęp do Internetu z taką samą szybkością transferu danych. Komputery należy dostarczyć z naładowaną baterią, z ładowarką oraz niezbędnym okablowaniem (przedłużacze itp.) i) Wykonawca musi zapewnić, aby zajęcia praktyczne z obsługi komputera odbywały się przy jednoosobowej obsadzie przy każdym z komputerów. j) Wykonawca zobowiązany jest do przygotowania sal szkoleniowych w każdym z urzędów wskazanych przez koordynatorów projektu oraz ich posprzątania po zakończeniu każdego pojedynczego szkolenia. k) Wykonawca musi zapewnić warunki zgodne z przepisami BHP w trakcie trwania szkolenia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 805000009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.kolonowskie.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach