Przetargi.pl
Organizacja dowozu dzieci niepełnosprawnych do szkół na terenie miasta Zgorzelec

Gmina Miejska Zgorzelec ogłasza przetarg

  • Adres: 59-900 Zgorzelec, ul. Domańskiego
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 0-75 77 56 988, , fax. 075 77 56 988
  • Data zamieszczenia: 2020-06-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miejska Zgorzelec
    ul. Domańskiego 7
    59-900 Zgorzelec, woj. dolnośląskie
    tel. 0-75 77 56 988, , fax. 075 77 56 988
    REGON: 23082154600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.um-zgorzelec.dolnyslask.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Organizacja dowozu dzieci niepełnosprawnych do szkół na terenie miasta Zgorzelec
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest organizacja dowozu uczniów niepełnosprawnych zamieszkałych na terenie Gminy Miejskiej Zgorzelec do szkół na terenie Zgorzelca wraz z zapewnieniem przez Wykonawcę opieki podczas przejazdu w obie strony. Dowóz wraz z opieką należy zapewnić w dniach nauki szkolnej określonych zgodnie z kalendarzem roku szkolnego ustalonym na podstawie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18 kwietnia 2002r. w sprawie organizacji roku szkolnego oraz rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie organizacji roku szkolnego. W trakcie trwania ferii zimowych, letnich, przerw świątecznych lub innych dni ustalonych przez poszczególne szkoły jako dodatkowe dni wolne od zajęć dydaktyczno-wychowawczych – przewozy nie będą się odbywały. Natomiast w razie ustalenia dodatkowych dni nauki szkolnej lub w przypadku zaistnienia konieczności dowozu dzieci w dni dodatkowe lub na innych dodatkowych trasach Wykonawca zobowiązany będzie do ich realizacji, w ramach zawartej umowy. 2. Opis przedmiotu zamówienia: 1) Usługą dowozu z miejsca zamieszkania do poszczególnych szkół oraz ze szkół do miejsca zamieszkania, przy uwzględnieniu zapisów projektu umowy stanowiącego Formularz nr 5 do SIWZ, należy objąć 4 uczniów, tj.: a) do Szkoły Podstawowej Nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi im. Jarosława Iwaszkiewicza, z siedzibą w Zgorzelcu przy ul. Reymonta 16 oraz przy ul. Orzeszkowej 60 – uczniowie zamieszkali: przy ul. Karłowicza (odległość w jedną stronę - 3,1 km), ul. Tuwima (odległość w jedną stronę - 2,8 km) oraz ul. Poniatowskiego (odległość w jedną stronę - 3,4 km); b) do Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego im. Marii Grzegorzewskiej, z siedzibą w Zgorzelcu przy ul. Armii Krajowej 10A – uczeń zamieszkały przy ul. Św. Jana (odległość w jedną stronę – 2,1 km). Zamawiający zastrzega, że liczba dzieci uprawnionych do dowozu w ramach przedmiotu niniejszego zamówienia, w ciągu roku szkolnego może ulec zmianie, tj. może się zmniejszyć lub zwiększyć, na co Zamawiający nie ma wpływu. 2) Szacunkowa maksymalna liczba kilometrów dot. realizacji usługi stanowiącej przedmiot zamówienia, w okresie obowiązywania umowy, wynosi 5.000 km. 3) Zamawiający przed rozpoczęciem realizacji przedmiotu zamówienia przekaże Wykonawcy dane niezbędne do określenia harmonogramu przebiegu tras dowozu dzieci niepełnosprawnych do szkół oraz powrotu do domu, w szczególności imienny wykaz uczniów wraz z ich adresami zamieszkania oraz plany lekcji uczniów z informacją o godzinie rozpoczęcia i zakończenia zajęć. W celu udostępnienia danych takich jak: imiona i nazwiska oraz adresy zamieszkania dzieci objętych usługą dowozu, Wykonawca zobowiązany będzie podpisać umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych, w terminie do 2 dni od dnia podpisania umowy na realizację przedmiotowego zamówienia. Wzór umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych stanowi Załącznik Nr 1 do SIWZ. 4) Wykonawca, przed rozpoczęciem każdego semestru (półrocza) w roku szkolnym 2020/2021, zobowiązany będzie do opracowania harmonogramu przebiegu tras dowozu dzieci niepełnosprawnych do szkół oraz powrotu do domu, z uwzględnieniem zapisów ppkt 1 i ppkt 3 niniejszego punktu oraz zapisów projektu umowy, stanowiącego Formularz Nr 5 do SIWZ i przedstawienia do akceptacji Zamawiającemu, w terminie 2 dni roboczych licząc od dnia przekazania danych, zgodnie z zapisami ppkt 3 niniejszego punktu. Trasę dowozu należy opracować na każdy dzień tygodnia, z zastrzeżeniem, iż przebieg trasy w zależności od potrzeb Zamawiającego lub na wniosek Wykonawcy, może być modyfikowany. Organizacja kursów uzależniona będzie od rozkładu zajęć lekcyjnych dzieci, z tym, że trasa przejazdu powinna być możliwie najkrótsza. 5) Wykonawca zobowiązany jest świadczyć usługę odpowiednim pojazdem samochodowym dopuszczonym do ruchu zgodnie z ustawą z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym, tj.: samochodem osobowym lub autobusem - w rozumieniu ustawy Prawo o ruchu drogowym, spełniającym następujące minimalne parametry techniczne: - wyprodukowanym nie wcześniej niż w 2015r., - wyposażonym w siedzenia z pasami trzypunktowymi, sprawnym technicznie (posiadającym aktualne badania techniczne lub świadectwo homologacji), posiadającym system ABS/ASR, - właściwie do charakteru przewozów oznakowanym (zgodnie z art. 57 ust. 1 i art. 58 ust. 1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym oraz zgodnie z § 45 i § 47 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 11 grudnia 2017r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych), - wyposażonym w rampę (pochylnię) lub szyny najazdowe lub podjazdy/podnośniki lub platformy, a także w system zabezpieczający wózek inwalidzki przed przemieszczaniem się po pojeździe w czasie jazdy, - wyposażonym w gaśnice przeciwpożarowe z aktualnym badaniem oraz młoteczki do ewentualnego rozbicia szyb umieszczone w widocznych miejscach, - wyposażonym w sprawną klimatyzację, ogrzewanie, indywidualne nawiewy powietrza i oświetlenie, - posiadającym zdolność przewozową (liczbę miejsc siedzących) odpowiednią dla liczby przewożonych dzieci, przy szczególnym uwzględnieniu planów lekcji (przebiegu tras dowozu). Zgodnie z definicją zawartą w ustawie Prawo o ruchu drogowym: - pod pojęciem „samochód osobowy” należy rozumieć pojazd samochodowy przeznaczony konstrukcyjnie do przewozu nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą oraz ich bagażu; - pod pojęciem „autobus” należy rozumieć pojazd samochodowy przeznaczony konstrukcyjnie do przewozu więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą. 6) Rok produkcji pojazdu stanowi pozacenowe kryterium oceny ofert – w przypadku zaoferowania pojazdu wyprodukowanego później niż w 2015 roku, oferta Wykonawcy otrzyma dodatkowe punkty, zgodnie z zasadami określonymi w Rozdziale XIII SIWZ. 7) Szczegółowy opis i zakres przedmiotu niniejszego zamówienia został zawarty w projekcie umowy, stanowiącym Formularz Nr 5 do SIWZ oraz w Załączniku Nr 1 do SIWZ. 3. Podwykonawstwo: 1) W przypadku, gdy Wykonawca zamierza realizować przedmiot zamówienia z udziałem podwykonawców, Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania nazw (firm) tych podwykonawców - zgodnie z treścią Formularza Nr 1 do SIWZ. W przypadku, kiedy Wykonawca nie wskaże w ofercie części, którą zamierza powierzyć podwykonawcom, Zamawiający uzna, że Wykonawca zrealizuje zamówienie samodzielnie. 2) Zamawiający nie zastrzega osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia. 3) Wymagania dotyczące umowy o podwykonawstwo, zostały określone w projekcie umowy, stanowiącym Formularz Nr 5 do SIWZ. 4. Wymagania dotyczące zatrudnienia na umowę o pracę zgodnie z przepisem art. 29 ust. 3a ustawy Pzp: 1) Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w rozumieniu art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy, przez Wykonawcę lub podwykonawcę - osób, które podczas realizacji zamówienia będą bezpośrednio wykonywały czynności polegające na: - kierowaniu pojazdem, - sprawowaniu opieki nad uczniami podczas przejazdu. 2) Wykonawca lub podwykonawca zobowiązany jest zatrudniać osoby wykonujące ww. czynności na podstawie umowy o pracę, a w przypadku rozwiązania umowy przez osobę zatrudnioną lub przez pracodawcę, Wykonawca lub podwykonawca zobowiązuje się do zatrudnienia na podstawie umowy o pracę na to miejsce innej osoby wykonującej ww. czynności. 3) W terminie 5 dni od dnia podpisania umowy Wykonawca złoży Zamawiającemu oświadczenie (własne lub podwykonawcy), zawierające informację o zatrudnionych osobach, o czasie trwania umowy oraz czynnościach wykonywanych przez wskazane osoby. 4) Postanowienia, dotyczące dokumentowania realizacji zamówienia przy udziale osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę oraz sankcje za nieprzestrzeganie ww. warunków realizacji zamówienia zostały opisane w projekcie umowy stanowiącym Formularz Nr 5 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60130000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający określa kwotę wadium w wysokości 2.000,00 zł. (słownie: dwa tysiące złotych 00/100). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, na rachunek Zamawiającego: 75 1240 3464 1111 0010 6448 8461 z dopiskiem „Wadium do postępowania Nr WZP.271.1.13.2020”; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany w pkt. 2. ppkt. 1. W takim przypadku Wykonawca z zachowaniem właściwej staranności winien dokonać przelewu z odpowiednim wyprzedzeniem, ponieważ za termin wniesienia wadium przelewem przyjmuje się termin (data oraz godzina) uznania (zaksięgowania) kwoty wadium na rachunku bankowym Zamawiającego. W związku z powyższym wadium powinno wpłynąć na rachunek bankowy Zamawiającego do upływu terminu wyznaczonego na składanie ofert, tj. przed upływem godziny i dnia wyznaczonego, jako ostateczny termin składania ofert. 4. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert, na cały okres związania ofertą, bez względu na sposób jego wniesienia. 5. Wymagania dotyczące wadium wnoszonego w formie gwarancji i poręczeń: 1) Nie budzące wątpliwości, zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do zapłaty Zamawiającemu należności w przypadku, gdy: a) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. b) Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 2) Zobowiązanie gwaranta/poręczyciela winno być nieodwołalne, bezwarunkowe i płatne na pierwsze żądanie Zamawiającego. 3) Oryginał gwarancji lub poręczenia należy dołączyć do oferty w osobnej kopercie, opatrzonej nazwą i adresem Wykonawcy z informacją: Wadium w formie niepieniężnej do postępowania Nr WZP.271.1.13.2020. 6. Okoliczności i zasady zwrotu wadium określa przepis art. 46 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który wykaże, że posiada: aktualną licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób lub aktualne zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego, zgodnie z wymaganiami ustawy z dnia 6 września 2001r. o transporcie drogowym. Licencje lub zezwolenia udzielone na uprzednio obowiązujących przepisach będą akceptowane, jeżeli zachowały moc prawną, nie wygasły, bądź nie zostały cofnięte.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) wypełniony formularz ofertowy - Formularz Nr 1 do SIWZ (w formie oryginału), 2) pełnomocnictwo – wymagane, jeżeli ofertę w postępowaniu składa w imieniu Wykonawcy pełnomocnik. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie zobowiązani są załączyć do oferty pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, zgodnie z zapisami pkt 12 ppkt 2-3 Rozdziału X SIWZ, o ile prawo do podpisywania oferty nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą. 3) W terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej http://www.bip.um-zgorzelec.dolnyslask.pl/ informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust.1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez wykonawców, oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, składa każdy z wykonawców.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach