Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej ogłasza przetarg
- Adres: 30-070 Kraków, ul. Piastowska 32
- Województwo: małopolskie
- Telefon/fax: tel. 0-12 422 06 36 , fax. 0-12 422 06 36 w. 44
- Data zamieszczenia: 2012-02-20
- Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Sekcja I - Zamawiający
- I.1. Nazwa i adres: Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej
ul. Piastowska 32 32
30-070 Kraków, woj. małopolskie
tel. 0-12 422 06 36, fax. 0-12 422 06 36 w. 44
REGON: 35161250100000 - Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.rops.krakow.pl
- I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa
Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu
- II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
- II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Opracowanie wzoru studium wykonalności oraz coaching z zakresu aplikowania o środki w ramach projektu Pomocna Dłoń Pod Bezpiecznym Dachem realizowanego w ramach Szwajcarsko - Polskiego Programu Współpracy - II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
- II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1) Przedmiotem zamówienia jest opracowanie wzoru studium wykonalności (wraz z instrukcją jego wypełniania) oraz świadczenie usług coachingu z zakresu aplikowania o środki w ramach projektu |Pomocna Dłoń Pod Bezpiecznym Dachem| (opis projektu zawarty jest w pkt. 2), realizowanego w ramach Szwajcarsko - Polskiego Programu Współpracy (obszar tematyczny: Ochrona zdrowia, Cel II: Poprawa usług podstawowej opieki zdrowotnej i usług opieki społecznej na peryferyjnych i zmarginalizowanych terenach obszarów objętych koncentracją geograficzną (województwa: lubelskie, podkarpackie, świętokrzyskie, małopolskie), z preferencją dla wielosektorowego podejścia programowego), zwanego dalej SPWW. 2) Opis projektu |Pomocna dłoń pod bezpiecznym dachem|. a) Celem projektu |Pomocna dłoń pod bezpiecznym dachem|, zwanego dalej Projektem, jest podniesienie poziomu dostępu mieszkańców Małopolski do usług opieki społecznej poprzez waloryzację bazy infrastrukturalnej domów pomocy społecznej i placówek opiekuńczo - wychowawczych, doposażenie tych jednostek w sprzęt oraz profesjonalizację usług personelu tych jednostek. b) Grupą docelową Projektu są instytucje publiczne lub non-profit prowadzące domy pomocy społecznej (DPS) i|lub placówki opiekuńczo-wychowawcze (POW) oraz pielęgniarki|pielęgniarze, pracujący w domach pomocy społecznej. c) Zakres wsparcia realizowanego w ramach Projektu obejmie: - komponent I - poprawę infrastruktury domów pomocy społecznej i|lub placówek opiekuńczo-wychowawczych poprzez realizację inwestycji obejmujących przebudowę|rozbudowę|modernizację, a także finansowanie zadań związanych z zakupem niezbędnego wyposażenia, sprzętu i|lub ich renowacji; - komponent II - podnoszenie kwalifikacji personelu domów pomocy społecznej i|lub placówek opiekuńczo-wychowawczych głównie pracującego bezpośrednio z ich mieszkańcami; - komponent III - poprawę jakości usług pielęgniarskich dla mieszkańców domów pomocy społecznej; komponent obejmujący wspieranie kwalifikacji zawodowych pielęgniarek|pielęgniarzy pracujących w domach pomocy społecznej, wyposażenie domów pomocy społecznej w sprzęt niezbędny do świadczenia usług - stanowiący minimalne konieczne wyposażenie pielęgniarki|pielęgniarza. d) Spośród powyższych 3 komponentów, dwa pierwsze mają być przedmiotem projektów opracowywanych i realizowanych przez małopolskie DPS i POW. Ostatni z komponentów będzie realizowany bezpośrednio przez Zamawiającego, który zorganizuje kursy i szkolenia dla pielęgniarek|pielęgniarzy oraz dokona zakupu niezbędnego wyposażenia. d) Okres realizacji Projektu przewidziany jest na 42 miesiące, tj. w okresie styczeń 2012 - czerwiec 2015 r. e) Minimalna kwota dofinansowania pojedynczego projektu obejmującego obligatoryjnie wydatki inwestycyjne w ramach I komponentu i nieinwestycyjne w ramach II komponentu, wynosi minimum 1 mln zł, zaś maksymalna kwota dofinansowania dla jednego projektu nie może przekroczyć 3 mln zł. Beneficjenci są zobowiązani do zapewnienia wkładu własnego na poziomie 15% wartości realizowanych przez te jednostki działań. f) Wstępny planowany termin ogłoszenia przez Zamawiającego naboru wniosków o dofinansowanie nastąpi na przełomie I i II kwartału 2012 r. Wnioski będą przyjmowane w terminie 90 dni kalendarzowych od momentu otwarcia konkursu. 3) Studium wykonalności stanowiło będzie obligatoryjny załącznik składany do Zamawiającego w ramach aplikowania o środki z Projektu na dofinansowanie projektów inwestycyjno-szkoleniowych przez domy pomocy społecznej lub|i placówki opiekuńczo-wychowawcze działające w trybie całodobowym. 4) Wzór studium wykonalności wraz z instrukcją jego wypełniania należy opracować przy odpowiednim uwzględnieniu: a) wymogów określonych w |Wytycznych do studium wykonalności dla projektów inwestycyjnych realizowanych w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007- 2013 (MRPO)|, przyjętych uchwałą Nr 218|11 Zarządu Województwa Małopolskiego z dnia 24 lutego 2011 r. b) |Przewodnika do analizy kosztów i korzyści projektów inwestycyjnych| opracowanego przez Komisję Europejską (Dyrekcja Generalna ds. Polityki Regionalnej) - dokument dostępny na stronie Ministerstwa Rozwoju Regionalnego http:||www.mrr.gov.pl|aktualnosci|fundusze_europejskie_2007_2013|Strony|Polskie_tlumaczenie_przewodnika_KE_projekty_inwestycyjne.aspx. 5) Wzór studium wykonalności oraz instrukcja jego wypełniania muszą zawierać co najmniej zakres opisu logiki interwencji, zakres opisu analizy instytucjonalnej Beneficjenta, zakres opisu trwałości projektu, zakres analizy popytu|odbiorców projektu, zakres opisu analizy technicznej projektu, zakres analizy finansowej i analizy ekonomicznej, zakres opisu wpływu projektu na polityki horyzontalne. Do zakresu analizy finansowej i analizy ekonomicznej należy opracować wzory tabel wraz z instrukcją ich wypełniania. 6) Coaching z zakresu aplikowania o środki w ramach Projektu obejmować będzie następującą tematykę: a) zasady wypełniania wniosku o dofinansowanie. Wniosek o dofinansowanie obejmuje w szczególności: opis grupy docelowej (instytucje publiczne lub non-profit prowadzące na terenie województwa małopolskiego domy pomocy społecznej i|lub placówki opiekuńczo-wychowawcze), opis wnioskodawcy, uzasadnienie potrzeby realizacji projektu, opis projektu uwzględniający m.in. cel główny i cele szczegółowe oraz planowane działania i grupę docelową, harmonogram rzeczowo-finansowy realizacji zadania wraz ze wskaźnikami produktu oraz rezultatu oraz opisem sposobu monitorowania, szczegółowy budżet z uwzględnieniem montażu finansowego oraz przewidywanymi nakładami w kolejnych latach realizacji projektu, opis przewidywanych postępowań o udzielenie zamówień publicznych (dotyczy sektora finansów publicznych). Wzór wniosku o dofinansowanie wraz z instrukcją jego wypełniania zostanie dostarczony Wykonawcy do 7 dni od podpisania umowy w sprawie realizacji niniejszego zamówienia; b) zasady wypełniania studium wykonalności, które zostanie opracowane przez Wykonawcę; c) wsparcie merytoryczne w zakresie skompletowania załączników do wniosku o dofinansowanie, obejmujących: - formularz w zakresie oddziaływania projektu na środowisko (dokumenty z postępowania środowiskowego mogą być dostarczone po wyborze zadania do dofinansowania i są niezbędne do zawarcia umowy dofinansowania; w sytuacji, gdy podmiot uprawniony do ubiegania się o dofinansowanie nie posiada dokumentów z postępowania środowiskowego na etapie aplikowania o środki, przedmiot coachingu ogranicza się do wsparcia merytorycznego tego podmiotu w zakresie podjęcia przez niego działań zmierzających do wszczęcia procedury, w wyniku której skompletowane zostaną wymagane dokumenty), - zaświadczenie organu odpowiedzialnego za monitorowanie obszarów sieci Natura 2000, - kopia pozwolenia na budowę lub ważnego zgłoszenia robót budowlanych, a przypadku braku w|w dokumentów, oświadczenie o prawie do dysponowania nieruchomością na cele realizacji projektu; w sytuacji, gdy podmiot uprawniony do ubiegania się o dofinansowanie nie posiada pozwolenia na budowę lub ważnego zgłoszenia robót budowlanych na etapie aplikowania o środki, przedmiot coachingu ogranicza się do wsparcia merytorycznego tego podmiotu w zakresie podjęcia przez niego działań zmierzających do opracowania i złożenia programu funkcjonalno-użytkowego oraz dokumentów potwierdzających możliwość realizacji przedsięwzięcia zgodnie z planem zagospodarowania przestrzennego), - wyciąg z dokumentacji technicznej zawierający spis tomów oraz autorów, a także krótki opis przyjętych dla zadania rozwiązań technicznych i technologicznych, - oświadczenie o zabezpieczeniu środków na realizację projektu, - w przypadku projektów realizowanych w partnerstwie - kopia zawartej umowy lub porozumienia określająca prawa i obowiązki partnerów, - oświadczenie o zachowaniu celów projektu w okresie wymaganym wytycznymi SPPW liczonym od zakończenia projektu, - odpis z Krajowego Rejestru Sądowego lub zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej dotyczący wnioskodawcy oraz ewentualnych partnerów projektu (jeśli podmiot podlega wpisowi), - kopia statutu wnioskodawcy oraz ewentualnych partnerów projektu (nie dotyczy jednostek sektora finansów publicznych), - oświadczenie w zakresie braku podwójnego finansowania projektów, - oświadczenie zawierające informację, że wnioskodawca oraz ewentualni partnerzy nie są wykluczeni z możliwości aplikowania o środki na podstawie art. 207 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz.1240 ze zm.), - oświadczenie w sprawie otrzymania lub nie otrzymania pomocy publicznej w ostatnich trzech latach, w tym pomocy de minimis; w przypadku uzyskania takiej pomocy należy dodatkowo dostarczyć zaświadczenia o uzyskanej pomocy, - oświadczenie o nie zaleganiu w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (tekst jednolity Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz.60 ze zm.); oświadczenia nie składają jednostki sektora finansów publicznych, n) oświadczenie o nie zaleganiu w opłacaniu składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne w rozumieniu ustawy z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (tekst jednolity Dz.U. z 2009 r., Nr 205, poz. 1585 ze zm.); oświadczenia nie składają jednostki sektora finansów publicznych, - oświadczenie osoby do kontaktów w sprawie projektu dotyczące przetwarzania danych osobowych, - w przypadku przedsiębiorców ubiegających się o dofinansowanie - pakiet niezbędnych oświadczeń oraz innych dokumentów wynikających z przepisów regulujących zasady udzielania pomocy publicznej. 7) Łączna maksymalna ilość świadczenia usług coachingowych wynosi 730 godzin, przy czym maksymalny czas świadczenia usługi dla jednego podmiotu może wynieść 5 godzin. Rozpoczęcie świadczenia usługi dla danego podmiotu następuje na podstawie zlecenia Zamawiającego. Na wniosek Wykonawcy, 5 godzinny limit może zostać zwiększony przez Zamawiającego w odniesieniu do poszczególnego podmiotu. Zmiany poszczególnego limitu nie mają wpływu na maksymalna ilość godzin świadczenia usługi. 8) Grupę docelową usług coachingowych stanowić będą instytucje publiczne lub non-profit prowadzące na terenie województwa małopolskiego domy pomocy społecznej i|lub placówki opiekuńczo-wychowawcze. 9) Zamówienie będzie realizowane na terenie województwa małopolskiego, w siedzibach (biurach) podmiotów, dla których usługa ma być świadczona lub w innym miejscu uzgodnionym pomiędzy podmiotem a Wykonawcą, w dni robocze (od poniedziałku do piątku) lub w soboty i niedziele, w przedziale czasowym od 9.00 do 19.00. Dopuszczalną formą świadczenia usługi są indywidualne konsultacje osobiste, jak również konsultacje za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz w drodze telefonicznej. Termin konsultacji osobistych strony uzgodnią wspólnie, konsultacje telefoniczne i mailowe udzielane będą bez wcześniej uzgodnionych terminów. 10) Wykonawca zobowiązany będzie wypełniać karty świadczenia usług coachingowych wg wzoru przedstawionego przez Zamawiającego, podsumowujące każdą sesję coachingu, z wyszczególnieniem, na rzecz jakiego podmiotu był on świadczony oraz w jakim wymiarze i w jakim zakresie. 11) Szczegółowe wymagania dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia zawarte zostały w wzorze umowy, stanowiącym część II SIWZ. - II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 805100002
- II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
- II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
- II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
- III.1. Warunki dotyczące zamówienia
- Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium
Sekcja IV - Procedura przetargowa
- IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
- IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
- IV.2. Kryteria oceny ofert
- IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
- IV.3. Informacje administracyjne
- IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.rops.krakow.pl
- IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną
Podobne ogłoszenia o przetargach
- Szkolenia i kursy specjalistyczne
Dodano: 2016-04-08 - Dostawa wyposażenia laboratorium badawczego do analizy danych z pomiarów terenowych wraz ze szkoleniami wdrożeniowymi
Dodano: 2016-03-03 - Organizacja i przeprowadzenie szkoleń dla pracowników Instytutu Nafty i Gazu - Państwowego Instytutu Badawczego w zakresie specjalistycznej wiedzy dot. wykorzystania posiadanego oprogramowania
Dodano: 2015-08-14 - Kompleksowa usługa związana z organizacją i przeprowadzeniem szkolenia z zakresu techniki i taktyki jazdy ofensywnej w kontakcie podczas pościgu oraz zatrzymywania szczególnie niebezpiecznych przestępców w ramach realizacji projektu nr 3/NMF PL 15/14 pt.: THE POWER OF SYNERGY. Współpraca Straży Granicznej, Centralnego Biura Śledczego oraz Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego w zakresie zwalczania przestępczości transgranicznej i zorganizowanej
Dodano: 2015-08-07 - PCFE.272.30.2015 Organizacja i przeprowadzenie kursu operatora koparkoładowarki w ramach projektu pn. Lokalne inicjatywy na rzecz rozwoju regionalnego powiatu gorlickiego i nowosądeckiego.
Dodano: 2015-05-27 - PCFE.272.25.2015 Organizacja i przeprowadzenie szkoleń dla uczestników projektu pn.: Twoja Szansa
Dodano: 2015-05-14 - 10/RWT/2015 - Świadczenie usług w zakresie prowadzenia szkoleń informatycznych
Dodano: 2015-04-17 - Świadczenie usług szkoleniowych i konsultacyjnych w roku szkolnym 2014/2015 w ramach projektu Centrum Rozwoju Edukacji w Powiecie Wielickim - edycja 4
Dodano: 2015-04-14 - Zorganizowanie i przeprowadzenie warsztatów kompetencji życiowych dla beneficjentów projektu systemowego Pora na aktywność
Dodano: 2015-04-08 - Świadczenie usługi - szkolenie w zakresie ochrony radiologicznej pacjenta.
Dodano: 2015-03-30