Przetargi.pl
Zorganizowanie i przeprowadzenie warsztatów kompetencji życiowych dla beneficjentów projektu systemowego Pora na aktywność

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie ogłasza przetarg

  • Adres: 30-529 Kraków, ul. Józefińska 14/002
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 12 6165482, 6165469 , fax. 12 6165428
  • Data zamieszczenia: 2015-04-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie
    ul. Józefińska 14/002 14/002
    30-529 Kraków, woj. małopolskie
    tel. 12 6165482, 6165469, fax. 12 6165428
    REGON: 35150530800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mops.krakow.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zorganizowanie i przeprowadzenie warsztatów kompetencji życiowych dla beneficjentów projektu systemowego Pora na aktywność
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie warsztatów podnoszących kompetencje życiowe beneficjentów ostatecznych projektu Pora na aktywność, na zasadach określonych w niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz we wzorze umowy, stanowiącym załącznik nr 5 do Specyfikacji. 2. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza zobowiązany jest do zawarcia umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych, której wzór stanowi załącznik nr 6 do Specyfikacji. 1. Zakres zamawianej usługi. W zakres zamawianej usługi wchodzi: 1. Przygotowanie i przeprowadzenie metodą warsztatową - treningów kompetencji życiowym z tematyki - dobrodziejstwa i zagrożenia płynące z rozwoju cywilizacji i nowych technologii. 2. Zapewnienie uczestnikom serwisu kawowego i gorącego posiłku. 3. Ubezpieczenie uczestników od następstw nieszczęśliwych wypadków NNW. 2. Zakres tematyczny warsztatów: Celem warsztatów jest dostarczenie wiedzy z zakresu radzenia sobie z zagrożeniami płynącymi z nowinek technologicznych i rozwoju cywilizacji. 1) Zakres tematyczny warsztatów: a) gotówką czy kartą? - sposoby płacenia, czego się wystrzegać? Wyjaśnienie różnic między kartami (bankomatowa, a kredytowa, karta zbliżeniowa, karta przedpłacona), a także konsekwencji oraz obowiązków wynikających z posiadania każdej z kart, w szczególności karty kredytowej. Rezygnacja z kart - jak to zrobić, żeby uniknąć kosztów; (1 h); b) obsługa kont elektronicznych, ćwiczenia; (0,5 h), c) obsługa karty bankomatowej, ćwiczenia; (1 h), d) kredyt i pożyczka - czym to się różni i na co zwracać uwagę? Jak unikać pułapki zadłużenia? Jak podejmować decyzje finansowe; drzewo decyzyjne; (1 h), e) kształtowanie i podtrzymywanie orientacji w wartości pieniądza i towaru, nauka podstawowych pojęć ekonomicznych takich jak: pieniądz, wartość pieniądza, nominały (bilon, banknot), jak rozróżnić fałszywe pieniądze, inflacja, popyt, podaż, cena netto, cena brutto, podatek VAT i rodzaje jego stawki, bank, weksel, konta bankowe, lokaty i ich rodzaje, różne formy płatności; (1 h), f) korzystanie z Internetu jako źródła informacji - wyszukiwarki internetowe (sprawdzanie rozkładu jazdy komunikacji miejskiej, adresów i danych kontaktowych instytucji itp.); (1 h), g) wypełnianie formularzy elektronicznych w instytucjach dostępnych przez Internet: e-urząd, strony UMK, GUP, MOPS, bibliotek i inne; (1 h), h) bezpieczeństwo danych w sieci; (0,5 h), i) obsługa Krakowskiej Karty Miejskiej - ćwiczenia; (1 h), j) abonament telefoniczny czy pre-paid: zalety i wady. Mój aparat telefoniczny zalety i wady; (0,5 h), k) prawo na co dzień: odbieranie pism urzędowych - zapoznanie się z przepisami KPA w zakresie terminów i skuteczności doręczeń pism urzędowych, zasada nieznajomość prawa szkodzi; (1 h), l) przewodnik po instytucjach - rozmieszczenie instytucji na terenie Krakowa, drogi dojazdu komunikacją miejską, zakres świadczonych usług, zasady korzystania (biblioteki, urzędy, obiekty sportowe, rekreacyjne, WTZ, CIS, DiK itp.) - ćwiczenia; (1 h), m) prezentacja prostych sposobów demaskowania oszustów, uwrażliwienie na kwestię bezpieczeństwa finansowego klientów i bezpieczeństwa ich danych osobowych, zapoznanie z problematyką ataków socjotechnicznych mających na celu wyłudzenie informacji, nabycie umiejętności zastosowania podstawowych technik zachowań asertywnych, wobec tzw. naciągaczy telemarketerów, sprzedawców bezpośrednich; (1 h), n) umiejętne korzystanie z reklam i okazji - pokazanie pułapek psychologicznych i marketingowych zastawianych na konsumentów; (0,5h). 3. Pozostałe warunki realizacji usługi: 1. Wymagania dotyczące sposobu realizowania warsztatów: 1) zajęcia prowadzone przy wykorzystaniu komputera, jeden komputer na jednego beneficjenta, 2) zajęcia dotyczące obsługi Krakowskiej Karty Miejskiej - zajęcia praktyczne przeprowadzone zostaną przy automacie biletowym usytuowanym w pobliżu (nie dalej niż 500 m) miejsca przeprowadzenia warsztatów, 2. Metody i formy realizacji (techniki jakie zostaną wykorzystane podczas zajęć): 1) prezentacje multimedialne, 2) prowadzenie dyskusji, 3) odgrywanie ról (gra symulacyjna), 4) ćwiczenia praktyczne indywidualne i grupowe - praca w grupach, 5) film instruktażowy, 6) praktyczne sprawdzenie nabytych umiejętności, 7) zajęcia praktyczne muszą stanowić nie mniej niż 2/3 czasu zajęć teoretycznych, 8) wykład - wyłącznie jako wprowadzenie w temat. 3. Zamawiający wymaga, aby wykonawca przeprowadził zajęcia w taki sposób, aby uczestnicy nabyli praktycznych umiejętności dotyczących omawianych zagadnień. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zbadania rezultatów szkolenia poprzez przekazanie beneficjentom praktycznych zadań do rozwiązania i ich oceny. Zamawiający może wyniki przeprowadzonych badań zawrzeć w rekomendacjach. 4. Wykonawca zobowiązany jest do przygotowania i przedłożenia Zamawiającemu do akceptacji konspektu zajęć w oparciu o założenia Zamawiającego, w terminie do 7 dni roboczych od daty podpisania umowy wraz z opisem technik i metod szkoleniowych oraz materiałów, które zostaną użyte podczas realizacji przedmiotu zamówienia. Zamawiający ma prawo w terminie 7 dni do wniesienia poprawek do konspektu, które Wykonawca ma obowiązek uwzględnić. Program może być realizowany dopiero po akceptacji konspektu przez Zamawiającego. 4. Liczebność grup. W warsztatach weźmie udział maksymalnie 61 beneficjentów, podzielonych na 6 grup w podziale; 5 grup liczących maksymalnie po10 osób, 6 grupa licząca osób 11. 5. Termin realizacji zamówienia: 1. Warsztaty prowadzone będą w okresie od dnia podpisania umowy określony do 31 maja 2015 roku. a) warsztaty dla jednej grupy będą trwać 14 godzin: po 7 godzin zegarowych dziennie (6 godzin zajęć warsztatowych + 1 godzina przerw), dzień po dniu, Po dwóch pierwszych godzinach zegarowych warsztatów nastąpi 15 minutowa przerwa kawowa, po trzeciej godzinie przerwa 30 minutowa przeznaczona na spożycie posiłku, po piątej godzinie zegarowej warsztatów nastąpi druga 15 minutowa przerwa kawowa. Łącznie 12 dni zajęciowych (6 grup x 2 dni ), b) dokładne terminy warsztatów Zamawiający ustali z Wykonawcą najdalej do 7 dni roboczych od daty podpisania umowy. c) warsztaty odbywać się mogą od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 15:00, z wyłączeniem dniu ustawowo wolnych od pracy. W ciągu jednego tygodnia mogą odbyć się warsztaty dla maksymalnie 3 grup równocześnie, VI. Miejsce świadczenia usługi: 1. Warsztaty będą się odbywać w granicach administracyjnych miasta Krakowa, w lokalu umiejscowionym max. 500 m od przystanku komunikacji miejskiej, dokładny adres zostanie wskazany przez Wykonawcę w ofercie. 2. Lokal zapewnia Wykonawca. Lokal będzie dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, w tym z problemem niepełnosprawności ruchowej. 3. Dostęp do łazienek, łącznie z łazienką dla osób niepełnosprawnych. 4. Sale usytuowane na parterze lub na wyższych kondygnacjach, na które można przemieścić się windą bądź w sposób dostosowany do osób niepełnosprawnych, np. podnośnikiem dla osób niepełnosprawnych. Wszelkie urządzenia techniczne na czas świadczenia usługi mają być sprawne i udostępnione uczestnikom warsztatów. 5. Sale wykładowe mają pomieścić minimum 11 osób, wyposażone w pojedyncze stanowiska warsztatowe zaopatrzone w sprzęt komputerowy z oprogramowaniem, dla każdego uczestnika szkolenia. Sale jasne z dostępem do światła naturalnego. 6. Część zajęć praktycznych odbywających się w terenie nie może być oddalona od siedziby organizacji warsztatów dalej niż 500 m, bez barier uniemożliwiających dotarcie na miejsce osób niepełnosprawnych. 7. Koszty transportu beneficjentów do miejsca realizacji części praktycznej poza salą szkoleniową pokrywa Wykonawca. 8. Miejsce świadczenia usługi musi uwzględniać dodatkowe pomieszczenia przeznaczone na organizację cateringu i przerw kawowych. VI. Warunki dodatkowe: 1. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia list obecności na warsztatach, które zobowiązany jest doręczyć Zamawiającemu wraz z fakturą. 2. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dokumentacji fotograficznej usługi i przekazania jej Zamawiającemu po zakończeniu realizacji usługi na płycie CD. 3. Wykonawca zobowiązany jest do informowania o nieobecnościach uczestników na warsztatach lub rezygnacji uczestnika warsztatów z udziału w zajęciach telefonicznie pod nr 12 257 00 78 lub mailem na adres sp@mops.krakow.pl, w dniu świadczenia usługi. 4. Wykonawca zobowiązany jest wydać każdemu uczestnikowi, który ukończył warsztaty certyfikat ukończenia warsztatów. 5. Wykonawca zachowa w tajemnicy wszelkie dane osobowe, do których uzyskał dostęp w związku z wykonywaniem zadania oraz będzie przestrzegał innych postanowień ustawy o ochronie danych osobowych. 6. Przed rozpoczęciem i po zakończeniu zajęć Wykonawca przekaże uczestnikom warsztatów do wypełnienia ankietę ewaluacyjną. Ankietę przygotuje Wykonawca, która zostanie przekazana Zamawiającemu na 7 dni przed rozpoczęciem warsztatów, celem akceptacji. Ankiety wraz z opracowanymi zbiorczymi wynikami ankiet zostaną przedstawione Zamawiającemu wraz z fakturą. 7. Wykonawca zobowiązany jest oznaczyć wszystkie dokumenty w tym listy obecności i certyfikaty, a także miejsca realizacji usługi logotypami UE, EFS, POKL oraz opatrzyć je informacją, że projekt jest współfinansowany ze środków UE, zgodnie z wytycznymi Ministra Rozwoju Regionalnego w zakresie informacji i promocji; http://www.efs.gov.pl/zpfe/strony/dokumenty.aspx. 8. Wykonawca zapewni wszystkim uczestnikom warsztatów sprawny sprzęt oraz wszystkie konieczne i zalecane materiały szkoleniowe niezbędne do przeprowadzenia warsztatów i konieczne materiały piśmiennicze - co najmniej 1 długopis i 1 notatnik 20 stronnicowy dla każdej osoby. 9. Wykonawca zobowiązany jest ubezpieczyć uczestników warsztatów od następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW). Minimalna wymagana suma ubezpieczenia na uczestnika wynosi 12 000, 00 PLN. Wykonawca zobowiązany jest doręczyć opłaconą polisę najpóźniej na dzień przed rozpoczęciem zajęć. 10. Warsztaty dla jednej grupy będą prowadzone przez min 2 trenerów posiadających zasób wiedzy, doświadczenie zawodowe i przygotowanie dydaktyczne zapewniające właściwą realizację warsztatów. 11. Zmiana osoby prowadzącej warsztaty jest możliwa wyłącznie za zgodą Zamawiającego, przy czym doświadczenie osoby zastępującej nie może być mniejsze niż osoby zastępowanej. 12. Każdego dnia warsztatów Wykonawca zapewni catering dla każdej grupy w postaci ciepłego dania. Wartość jednego posiłku na jedną osobę w ciągu jednego dnia o średniej wartości 12,00 zł, wg poniższego menu (menu na 1 os.): a) I dzień warsztatów: do wyboru przez uczestnika warsztatów: boeuf strogonow 250 g z chlebem 50 g., albo zamiennie pierogi ruskie 350g, b) II dzień warsztatów: do wyboru przez uczestnika warsztatów: kotlet de volaile -180 g, ziemniaki - 200 g, buraki zasmażane - 150g albo zamiennie naleśniki z owocami i śmietaną-300 g. 13. Wykonawca zapewni sztućce metalowe, zastawę, estetyczne i higieniczne podanie potraw, podanie posiłku we właściwej temperaturze i zgodnie z przepisami sanitarnymi. 14. Wykonawca zapewni także serwis kawowy - dostępny podczas przerw (dla 1 osoby na 1 dzień) : a) herbatę lub kawę 250 ml, b) cukier - 10g, c) mleko do kawy - 20g, d) butelka wody mineralnej gazowanej i niegazowanej do wyboru - 500 ml e) paluszki słone- 100g, f) ciasteczka konferencyjne - 15 dkg g) drożdżówka - 1 szt
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 805100002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Doświadczenie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mops.krakow.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach