Przetargi.pl
Opracowanie uproszczonych planów urządzenia lasu dla lasów położonych na terenie gmin: Irządze, Kroczyce, Łazy, Ogrodzieniec, Pilica i Zawiercie – 2 zadania

Powiat Zawierciański ogłasza przetarg

  • Adres: 42-400 Zawiercie, ul. Sienkiewicza
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 450 71 00 , fax. 326 721 971
  • Data zamieszczenia: 2020-07-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Zawierciański
    ul. Sienkiewicza 34
    42-400 Zawiercie, woj. śląskie
    tel. 32 450 71 00, fax. 326 721 971
    REGON: 27625525200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zawiercie.powiat.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Opracowanie uproszczonych planów urządzenia lasu dla lasów położonych na terenie gmin: Irządze, Kroczyce, Łazy, Ogrodzieniec, Pilica i Zawiercie – 2 zadania
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie uproszczonych planów urządzenia lasu dla lasów niestanowiących własności Skarbu Państwa, należących do osób fizycznych i wspólnot gruntowych położonych na terenie gmin: Irządze, Kroczyce, Łazy, Ogrodzieniec, Pilica i Zawiercie. Lokalizacja: Powiat Zawierciański Gmina Irządze – obręby ewidencyjne: Bodziejowice, Irządze, Mikołajewice, Sadowie, Wilgoszcza, Wilków, Witów, Woźniki, Wygiełzów, Zawada Pilicka, Zawadka – powierzchnia 852 ha. Gmina Kroczyce – obręby ewidencyjne: Biała Błotna, Browarek, Dobrogoszczyce, Dzibice, Gołuchowice, Huta Szklana, Kostkowice, Kroczyce Okupne, Kroczyce Stare, Lgota Murowana, Lgotka, Piaseczno, Podlesice, Pradła, Przyłubsko, Siamoszyce, Siedliszowice, Siemięrzyce, Szypowice, Trzciniec – powierzchnia 2583 ha. Gmina Łazy – obręby ewidencyjne: Łazy, Chruszczobród, Chruszczobród Piaski, Ciągowice, Grabowa, Hutki-Kanki, Kazimierówka, Kuźnica Masłońska, Mitręga, Niegowonice, Niegowoniczki, Rokitno Szlacheckie, Trzebyczka, Turza, Wiesiółka, Wysoka – powierzchnia - 1853 ha Gmina Ogrodzieniec – obręby ewidencyjne: Ogrodzieniec, Fugasówka, Giebło, Gulzów, Kiełkowice, Mokrus, Podzamcze, Ryczów, Śrubarnia, Żelazko – powierzchnia - 3087 ha Gmina Pilica: Pilica, Biskupice, Cisowa, Dobra, Dobraków, Dzwonowice, Dzwono-Sierbowice, Jasieniec, Kidów, Kleszczowa, Kocikowa, Kolonia Dobra, Maleszyna-Jastrzębie, Podleśna, Przychody, Siadcza, Sierbowice, Sławniów, Smoleń, Solca, Szyce, Wierbka, Wierzbica, Zarzecze, Złożeniec – powierzchnia 1529 ha Gmina Zawiercie: Blanowice, Bzów, Karlin, Kosowska Niwa, Kromołów, Łośnice, Marciszów, Pomrożyce, Skarżyce, Tereny Przyłączone z Kromołowa, Zawiercie, Żerkowice (z wyłączeniem 21 ha lasów Wspólnoty Gruntowej w Pomrożycach - UPUL ważny do końca 2026 r.) – powierzchnia - 999 ha Łączna powierzchnia do urządzenia wg stanu na 1 stycznia 2020 r. wynosi 10 903 ha. 2. Przedmiot zamówienia podzielony został na 2 Zadania: ZADANIE NR 1 - Opracowanie uproszczonych planów urządzenia lasu dla lasów położonych na terenie gmin: Irządze, Kroczyce, Łazy Powierzchnia do opracowania wg stanu na 1 stycznia 2020 r. wynosi 5288 ha z czego na terenie: a) Gminy Irządze 852 ha, b) Gminy Kroczyce 2583 ha, c) Gminy Łazy 1853 ha. Należy uwzględnić, iż rozbieżności pomiędzy zapisami ewidencji gruntów a mapą mogą wynosić do 40%. Zadanie podzielone zostało na 2 Etapy: ETAP I – do 16.10.2020 r. - przez zakończenie I etapu należy rozumieć udokumentowanie zakupu kompletu danych ewidencyjnych i przygotowanie materiałów do prac terenowych ETAP II – do 31.07.2021 r. - pozostały zakres prac ZADANIE NR 2 - Opracowanie uproszczonych planów urządzenia lasu dla lasów położonych na terenie gmin: Ogrodzieniec, Pilica i Zawiercie Powierzchnia do opracowania wg stanu na 1 stycznia 2020 r. wynosi 5615 ha z czego na terenie: a) Gminy Ogrodzieniec 3087 ha, b) Gminy Pilica 1529 ha, c) Gminy Zawiercie 999 ha. Należy uwzględnić, iż rozbieżności pomiędzy zapisami ewidencji gruntów a mapą mogą wynosić do 40%. Zadanie podzielone zostało na 2 Etapy: ETAP I – do 16.10.2020 r. - przez zakończenie I etapu należy rozumieć udokumentowanie zakupu kompletu danych ewidencyjnych i przygotowanie materiałów do prac terenowych ETAP II – do 31.07.2021 r. - pozostały zakres prac 3. Wykonawca obowiązany jest zrealizować zamówienie zgodnie z obowiązującymi aktami prawnymi, w tym szczególności zgodnie z: a) ustawą z dnia 28 września 1991 r. o lasach, b) rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 12 listopada 2012 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu sporządzania planu urządzenia lasu, uproszczonego planu urządzenia lasu oraz inwentaryzacji stanu lasu, c) rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 9 sierpnia 2012 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie wyposażenia technicznego i wielkości potencjału kadrowego niezbędnego do należytego i terminowego wykonywania prac urządzeniowych, d) ustawą o ochronie przyrody z dnia 16 kwietnia 2004 r. , e) rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 22 marca 2006 r. w sprawie szczegółowych zasad zabezpieczania przeciwpożarowego lasów, f) rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów, g) ustawą z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, zgodnie z obowiązującym stanem prawnym. 4. Wykonawca zakupi dane ewidencyjne potrzebne do sporządzenia przedmiotu zamówienia. Opracowaniem objęte zostaną lasy i grunty leśne, które w ewid encji opisane są symbolem Ls. 5. Faktyczna powierzchnia opracowania może ulec zmianie i zostanie ujawniona w momencie wykupienia danych ewidencyjnych. Zamawiający zastrzega tym samym zmianę powierzchni opracowania, która wynika ze zmian zachodzących w ewidencji gruntów. 6. Wykonawca, z którym zostanie zawarta umowa w sprawie niniejszego zamówienia publicznego, przeprowadzi naradę techniczno-gospodarczą przy udziale Zamawiającego oraz przedstawicieli właściwych gmin i nadleśnictw, na terenie których położone są lasy objęte opracowaniem. 7. Dokumentacja sporządzona zostanie w oparciu o program TAKSATOR – PLANY UPROSZCZONE (lub równoważny). Wykonawca przekaże Zamawiającemu jedną scaloną bazę programu TAKSATOR (lub równoważny) dla całego opracowania. 8. Dane geometryczne przedstawione zostaną w standardzie uproszczonej leśnej mapy numerycznej. 9. Uproszczone plany urządzenia lasu należy sporządzić: a) tradycyjnie - w 3 oprawionych egzemplarzach w trwałej, twardej oprawie b) na nośniku elektronicznym - 5 szt. (CD bądź pamięć USB, bez możliwości dokonywania zmian w opracowanych danych). 10. Dokumentację graficzną stanowić mają mapy gospodarcze lasu w skali 1:2000. W przypadku dobrej czytelności map, po uzgodnieniu z zamawiającym, dopuszcza się skalę 1:5000. Na mapach należy zamieścić mapkę sytuacyjną z usytuowaniem obszarów leśnych. Mapy należy wykonać w postaci tradycyjnej – w 3 egzemplarzach - w tym jeden egzemplarz zabezpieczony folią z przystosowaniem do pracy w terenie, oraz w formie atlasu – w 2 egzemplarzach - w tym jeden egzemplarz zabezpieczony folią z przystosowaniem do pracy w terenie. 11. Wykonawca dostarczy również całe planowanie urządzeniowe w arkuszu kalkulacyjnym, zapewniając tym samym możliwość wprowadzania i rozliczania wykonywanych na działce leśnej zadań gospodarczych. W arkuszu kalkulacyjnym musi być możliwość odnotowywania wykonanych zadań gospodarczych na poszczególnych działkach bądź w ich częściach wchodzących do różnych pododdziałów. Wprowadzone wykonane zadania gospodarcze na poszczególnych działkach lub ich częściach muszą odnosić się (sumować) również do: - planu na poziomie pododdziału (możliwość sprawdzenia wykonania zabiegu w pododdziale), - całego obrębu ewidencyjnego (możliwość sprawdzenia wykonania poszczególnych zabiegów gospodarczych w całym obrębie). Pola nie wchodzące do rozliczania zadań gospodarczych należy zabezpieczyć przed edycją. Hasło zabezpieczające należy dostarczyć Zamawiającemu. 12. Wykonawca wyłoży do publicznego wglądu projekty uproszczonych planów urządzenia lasu na okres 60 dni we właściwych urzędach miast, gmin, miast i gmin oraz dostarczy złożone do nich zastrzeżenia i wnioski. Do złożonych zastrzeżeń i wniosków wykonawca przedstawi wyjaśnienia, które będą jednocześnie uzasadnieniem do wydawanych przez Starostę decyzji w sprawie uznania lub nieuznania zastrzeżeń lub wniosków. 13. Wykonawca dostarczy pozytywne opinie Nadleśniczych Lasów Państwowych do sporządzonej dokumentacji. 14. Wykonawca uzgodni projekty uproszczonych planów urządzenia lasu z Komendantem Wojewódzkim Państwowej Straży Pożarnej w Katowicach – zgodnie z obowiązującymi przepisami. Należy przygotować wytyczne w zakresie ochrony przeciwpożarowej dla gmin objętych opracowaniem. 15. Wykonawca przeprowadzi strategiczną ocenę oddziaływania na środowisko projektów uproszczonych planów urządzenie lasu dla obszarów Natura 2000. 16. Wykonawca sporządzi w jednym egzemplarzu wyciągi z uproszczonych planów urządzenia lasu dla właścicieli lasów. Wyciągi oprócz danych opisowych muszą również zawierać dane kartograficzne – odpowiedni fragment mapy obejmujący działki danego właściciela lasu. 17. Wykonawca udokumentuje wykonanie prac terenowych poprzez rejestrację miejsca i czasu pracy pracowników terenowych za pomocą odbiorników GPS (ścieżki przejścia taksatorów do wglądu Zamawiającego) oraz poprzez sporządzenie dokumentacji fotograficznej. Fotografię (w ilości minimum 1 szt.) należy wykonać w każdym wydzieleniu drzewostanowym. 18. Na opracowaniu Wykonawca zamieści informację o dofinansowaniu zadania ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach zgodnie z obowiązującymi zasadami oznakowania, gdyż zadania zostaną dofinansowane z WFOŚiGW w Katowicach. Treść informacji, logo zasady oznakowania dostępne są na stronie internetowej www.wfosigw.katowice.pl 19. Realizacja zamówienia wiąże się z przetwarzaniem danych osobowych, dla których administratorem jest Zamawiający. Wykonawca jako podmiot przetwarzający jest zobowiązany zapewnić wdrożenie odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych, by przetwarzanie spełniało wymogi RODO i chroniło prawa osób, których dane dotyczą. 20. Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca wykonujący czynności w zakresie realizacji zamówienia jest zobowiązany do zatrudnienia osób na podstawie umowy o pracę tj. osób wykonujących bezpośrednio czynności w ramach niniejszego zamówienia w zakresie czynności inwentaryzacyjnych związanych z realizacją prac urządzeniowych na powierzchni gruntów objętych zamówieniem oraz planowanych zadań gospodarczych, gdzie wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku Kodeks pracy. Na wykonawcy ciąży obowiązek zapewnienia aby również podwykonawcy i dalsi podwykonawcy spełniali wszystkie wymogi względem osób zatrudnionych na umowę o pracę. Wykonawca jest zobowiązany do spełnienia warunków dotyczących zatrudniania osób na umowę o pracę, co szczegółowo zostało określone w Załączniku nr 6 do SIWZ – Projekt umowy. 21. Opis przedmiotu zamówienia nie wymaga uwzględnienia dostępności dla osób niepełnosprawnych, nie wprowadza się regulacji w zakresie art. 29 ust. 5 ustawy Pzp. 22. Jeżeli Zamawiający w opisie przedmiotu zamówienia wskazał znaki towarowe, patenty lub miejsce pochodzenia, a także normy, aprobaty techniczne oraz systemy odniesienia, dopuszcza zaoferowanie rozwiązań równoważnych opisanym, pod warunkiem zachowania przez nie takich samych minimalnych parametrów technicznych, jakościowych, funkcjonalnych itp. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy/usługi spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 23. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz zakres prac i obowiązków Wykonawcy określa również Projekt umowy, stanowiący Załącznik nr 6 do SIWZ. 24. Wykonawca zobowiązany jest udzielić gwarancji na zrealizowany przedmiot umowy, która obejmować będzie w m.in. usuwanie w okresie gwarancji wad w zrealizowanym przedmiocie zamówienia, ujawnionych po dacie podpisania protokołu odbioru. Okres gwarancji stanowi kryterium oceny ofert. Wykonawca w formularzu ofertowym winien podać oferowany okres gwarancji tj. liczbę miesięcy w zakresie min. 12 max 36 - w zakresie każdej części na którą składana jest oferta odrębnie. Sposób przyznawania punktów został opisany w Rozdziale XXII SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77231000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia warunków w tym zakresie
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Do oferty, składanej z wykorzystaniem Formularza ofertowego , którego wzór stanowi Załącznik Nr 1 do SIWZ, Wykonawca dołącza aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie wskazanym przez Zamawiającego w Ogłoszeniu o zamówieniu oraz w Rozdziale X SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniu stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Wzory oświadczenia stanowią odpowiednio Załącznik nr 2 i Załącznik nr 3 do SIWZ. 2. Ponadto do oferty Wykonawca załącza: a) Pełnomocnictwo (lub inny stosowny dokument) w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie – w przypadku jeżeli oferta podpisywana jest przez pełnomocnika lub gdy umocowanie do reprezentacji nie wynika z dokumentu rejestrowego Wykonawcy (również w przypadku składania oferty wspólnej), b) Inne dokument(-y) (np. zobowiązanie podmiotów, na zasobach których Wykonawca będzie polegał na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp oraz zgodnie z zapisami Rozdziału XIV SIWZ – w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez podmiot udostępniający zasoby). 3. W terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej (www.cuw-zawiercie.4bip.pl, gdzie znajduje się informacja o prowadzonym postępowaniu oraz przekierowanie na platformę zakupową https://platformazakupowa.pl/pn/cuw_zawiercie) informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu w oryginale oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp (zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 4 do SIWZ). Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może złożyć dowody potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez Wykonawców, oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie i podpisuje we własnym imieniu (każdy wspólnik spółki cywilnej lub każdy konsorcjant - odrębnie). 4. Wykonawca którego oferta zostanie oceniona jako najkorzystniejsza w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu (Rozdział X pkt. 3) zostanie wezwany do przedłożenia w terminie nie krótszym niż 5 dni następujących oświadczeń i dokumentów (aktualnych na dzień ich złożenia): wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (Wykaz osób należy złożyć zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 5 lub 5a do SIWZ – odpowiedni w stosunku do części na którą składana jest oferta). 5. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania (w zakresie w jakim powołuje się na ich zasoby) warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w ust. 1.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach