Przetargi.pl
Opracowanie Studium Wykonalności do Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007 - 2013(Priorytet I - Gospodarka wodno-ściekowa, działanie 1.1. - Gospodarka wodno-ściekowa w aglomeracjach powyżej 15 tys. RLM), kompletnego wniosku aplikacyjnego wraz z wymaganymi załącznikami oraz opracowanie Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia wraz z przedmiarami Robót i wzorami Kontraktów, niezbędnych do przeprowadzenia postępowań o udzielenie zamówień publicznych w trybie przetargu nieograniczonego dla sześciu kontraktów na roboty budowlane (FIDIC - czerwona książka).

Gmina Myślibórz ogłasza przetarg

  • Adres: 74-300 Myślibórz, ul. Rynek im. Jana Pawła II 1
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 095 7472061 , fax. 095 7473363
  • Data zamieszczenia: 2009-09-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Myślibórz
    ul. Rynek im. Jana Pawła II 1 1
    74-300 Myślibórz, woj. zachodniopomorskie
    tel. 095 7472061, fax. 095 7473363
    REGON: 00052976900000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Opracowanie Studium Wykonalności do Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007 - 2013(Priorytet I - Gospodarka wodno-ściekowa, działanie 1.1. - Gospodarka wodno-ściekowa w aglomeracjach powyżej 15 tys. RLM), kompletnego wniosku aplikacyjnego wraz z wymaganymi załącznikami oraz opracowanie Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia wraz z przedmiarami Robót i wzorami Kontraktów, niezbędnych do przeprowadzenia postępowań o udzielenie zamówień publicznych w trybie przetargu nieograniczonego dla sześciu kontraktów na roboty budowlane (FIDIC - czerwona książka).
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Gminy Myślibórz, Lubiszyn i Nowogródek Pomorski, działając na podstawie art. 16ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych postanawiają wyznaczyć spośród siebie Zamawiającego -Lidera Gminę Myślibórz, którego upoważniły do przeprowadzenia postępowania i udzielenia zamówienia w ich imieniu i na ich rzecz. Przedmiot zamówienia. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie Studium Wykonalności przedsięwzięcia, które będzie załącznikiem do wniosku o dofinansowanie inwestycji z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, opracowanie dokumentacji aplikacyjnej do Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko dla Projektu pn. Modernizacja oczyszczalni ścieków oraz budowa systemu kanalizacji sanitarnej w aglomeracji Myślibórz oraz opracowanie Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia wraz z przedmiarami Robót i wzorami Kontraktów, niezbędnych do przeprowadzenia postępowań o udzielenie zamówień publicznych w trybie przetargu nieograniczonego dla sześciu kontraktów na roboty budowlane (FIDIC - czerwona książka), obejmujących zakres robót opisany przedmiotowym Projektem. Studium Wykonalności należy przygotować zgodnie z wytycznymi Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wszystkie opracowania objęte przedmiotem niniejszego zamówienia należy sporządzić w języku polskim. Gminy na podstawie zawartego Porozumienia postanowiły wspólnie ubiegać się o zamówienie obejmujące modernizację oczyszczalni ścieków w Myśliborzu i budowę systemu kanalizacji sanitarnej w aglomeracji Myślibórz, które będzie współfinansowane ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013 ( Priorytet I - Gospodarka wodno-ściekowa, działanie 1.1 - Gospodarka wodno-ściekowa w aglomeracjach powyżej 15 tys. RLM). Gmina Myślibórz i Lubiszyn posiadają opracowane dokumentacje projektowo-kosztorysowe (projekty budowlane oraz kosztorysy inwestorskie) wraz z decyzjami o pozwoleniach na budowę, zaś Gmina Nowogródek Pomorski posiada koncepcję programową, na podstawie której aktualnie sporządzana jest przez Pracownię Projektowo-Usługową Halina Nowak 66-400 Gorzów Wielkopolski, ul. Pomorska 34, dokumentacja projektowa obejmująca projekty budowlano-wykonawcze oraz kosztorysy inwestorskie. 1. Informacje dotyczące wspólnego przedsięwzięcia : - Wykonawca podpisze umowę z Gminą Myślibórz, - Gmina Myślibórz będzie płatnikiem za opracowanie zakresu przedmiotu zamówienia dla danej Gminy. 2. Wymagany zakres studium wykonalności: Zakres studium wykonalności dla przedsięwzięć inwestycyjnych w sektorze wodościekowym (oś priorytetowa I -Gospodarka wodno -ściekowa) 1. Podsumowanie danych na temat przedsięwzięcia 1.1. Wnioskodawca przedsięwzięcia 1.2. Podmiot odpowiedzialny za wdrożenie przedsięwzięcia (Beneficjent) 1.3. Dane dotyczące przedsięwzięcia 1.3.1. Tytuł przedsięwzięcia 1.3.2. Podstawowe niedobory systemu wodno-ściekowego 1.3.3. Cele przedsięwzięcia 1.3.4. Opis przedsięwzięcia, w tym zakres rzeczowy 1.3.5. Wyniki analizy opcji 1.3.6. Zgodność przedsięwzięcia z Programem Operacyjnym oraz polityką Polski i UE w zakresie ochrony środowiska 1.4. Analiza wpływu na środowisko 1.5. Plan wdrożenia przedsięwzięcia 1.5.1. Struktura wdrażania przedsięwzięcia 1.5.2. Niezbędne działania instytucjonalne i administracyjne 1.5.3. Harmonogram realizacji przedsięwzięcia 1.6. Wyniki analizy finansowej 1.7. Wyniki analizy społeczno-ekonomicznej 1.8. Wyniki analizy ryzyka i wrażliwości 1.9. Plan finansowania przedsięwzięcia 1.9.1. Struktura kosztów przedsięwzięcia 1.9.2. Struktura finansowania przedsięwzięcia 2. Opis istniejącego systemu wodno -ściekowego 2.1. Struktura organizacyjna działania systemu wodno-ściekowego 2.1.1. Struktura organizacyjna z uwzględnieniem podziału kompetencji, współzależności i struktury własności 2.1.2. Informacje na temat funkcjonujących przedsiębiorstw 2.1.2.1. Krótka historia, forma prawna i struktura własności 2.1.2.2. Istniejąca lub potencjalna konkurencja na rynku oferowanych usług, porównanie cen w przekroju regionalnym i krajowym, obecny udział przedsiębiorstwa w rynku usług wodno-ściekowych 2.1.2.3. Sytuacja finansowa (obejmująca 3 lata wstecz) 2.2. Parametry ilościowe i jakościowe wody, ścieków oraz osadów ściekowych w istniejącym systemie 2.2.1. Jakość wody surowej i dostarczanej do odbiorców oraz charakterystyka ścieków bytowo gospodarczych, przemysłowych, komunalnych 2.2.2. Bilans wody i ścieków 2.2.3. Charakterystyka powstających osadów ściekowych 2.3. Charakterystyka techniczna istniejącego systemu wodno-ściekowego 2.4. Zgodność działania systemu z wymaganiami polskimi i UE 2.5. Opis niedoborów jakościowych i ilościowych w stosunku do stanu pożądanego 2.6. Zakres inwestycji niezbędnych do zniwelowania niedoborów jakościowych i ilościowych systemu, w tym inwestycji odtworzeniowych 3. Analiza i prognoza popytu 3.1. Uwarunkowania społeczno-gospodarcze realizacji przedsięwzięcia 3.1.1. Struktura i skala działalności gospodarczej w regionie 3.1.2. Prognozy i strategie rozwojowe dla regionu 3.1.3. Plan inwestycji gminnych 3.2. Bieżący i przyszły popyt zgłaszany przez gospodarstwa domowe 3.2.1. Bieżący popyt oraz identyfikacja aktualnej liczby odbiorców indywidualnych 3.2.2. Prognozy jakościowe i ilościowe zapotrzebowania na usługi 3.2.2.1. Prognozy demograficzne z uwzględnieniem ruchów migracyjnych 3.2.2.2. Analiza zdolności mieszkańców do ponoszenia opłat 3.2.2.3. Przyszły popyt zgłaszany przez odbiorców indywidualnych z uwzględnieniem cenowej i dochodowej elastyczności popytu 3.3. Bieżący i przyszły popyt zgłaszany przez przemysł 3.3.1. Bieżący popyt 3.3.2. Przyszły popyt 3.4. Bieżący i przyszły popyt zgłaszany przez podmioty użyteczności publicznej i sektor usługowy 3.4.1. Bieżący popyt 3.4.2. Przyszły popyt 3.5. Bieżący i przyszły popyt łącznie 3.6. Przyszły bilans wody i ścieków 4. Analiza opcji 4.1. Zakres i metodyka analizy 4.2. Charakterystyka rozważanych rozwiązań lokalizacyjnych i technologicznych 4.2.1. Identyfikacja analizowanych rozwiązań 4.2.2. Szacunki kosztów dla rozważanych opcji 4.2.3. Finansowe i ekonomiczne porównanie rozważanych opcji 4.3. Wskazanie najlepszych rozwiązań spośród rozważanych opcji 5. Analiza instytucjonalna przedsięwzięcia 5.1. Charakterystyka rozważanych opcji w zakresie realizacji inwestycji i eksploatacji majątku 5.2. Analiza SWOT możliwych rozwiązań instytucjonalnych 5.3. Wskazanie najlepszych rozwiązań spośród analizowanych opcji instytucjonalnych 6. Opis projektu 6.1. Zakres rzeczowy projektu 6.2. Opis i charakterystyka wybranej technologii 6.2.1. Podstawowe parametry technologiczne 6.2.2. Opis podstawowych obiektów i urządzeń 6.3. Lokalizacja przedsięwzięcia 6.3.1. Opis lokalizacji przedsięwzięcia, w tym odbiornika ścieków, warunków wodnogruntowych 6.3.2. Dostępność terenów pod inwestycje, koszty zakupu oraz rekompensat 6.3.3. Zgodność przedsięwzięcia z miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego 6.4. Kwalifikowane i niekwalifikowane koszty inwestycyjne projektu ze wskazaniem przyjętej metodyki ich szacowania 6.4.1. Koszty przygotowawcze 6.4.2. Koszty prac budowlano -montażowych; wielkość nakładów na majątek trwały 6.5. Zbiorcze zestawienie zadań budowlanych 6.6. Rozwiązania konstrukcyjne i warunki prowadzenia budowy 6.7. Sposób zagospodarowania produktów ubocznych 7. Analiza oddziaływania na środowisko 7.1. Sposób wdrożenia przez projekt polityk UE 7.1.1. Sposób wdrożenia przez projekt polityki UE w zakresie zrównoważonego rozwoju tj. trwałości środowiska (europejska polityka w dziedzinie zmian klimatycznych, zatrzymania utraty bioróżnorodności itd.), 7.1.2. Przyczynienie się wdrożenia projektu do przestrzegania zasady działań prewencyjnych 7.1.3. Sposób wdrożenia przez projekt zasady zapobiegania zanieczyszczeniom źródła i zasady zanieczyszczający płaci 7.2. Ocena oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko (OOŚ) 7.2.1. Klasyfikacja przedsięwzięcia pod kątem wymogu przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko w świetle przepisów prawa polskiego i UE. 7.2.2. Stan zaawansowania wymaganych postępowań ws. OOŚ, ocena poprawności przeprowadzonych procedur pod kątem zgodności z wymogami Dyrektywy 97/11/EC. 7.2.3. Ocena wpływu przedsięwzięcia na obszary Natura 2000 wraz z prezentacją przeprowadzonych postępowań administracyjnych. 7.2.4. Dodatkowe działania w zakresie ochrony środowiska (np. audyt środowiskowy, zarządzanie środowiskiem, specjalny monitoring środowiska). 7.2.5. Działania naprawcze związane z negatywnym wpływem przedsięwzięcia na środowisko. 7.2.6. Harmonogram przeprowadzenia nie zakończonych postępowań ws. OOŚ 7.3. Spójność przedsięwzięcia z sektorowymi planami i programami związanymi z wdrożeniem polityki wspólnotowej lub przepisów dotyczących gospodarki wodnościekowej. 7.4. Strategiczne oceny oddziaływania na środowisko. 7.4.1. Plany i programy podlegające ocenom oddziaływania na środowisko (zgodnie z Dyrektywą 2001/42/WE), z których wynika realizacja przedsięwzięcia. 7.4.2. Uwzględnienie skutków realizacji przedsięwzięcia w sporządzonych prognozach oddziaływania planów i programów na środowisko. 8. Plan wdrożenia i funkcjonowania projektu 8.1. Struktura wdrażania przedsięwzięcia, zestawienie i harmonogram niezbędnych działań, w tym instytucjonalnych i administracyjnych w celu wdrożenia przedsięwzięcia 8.2. Struktura organizacyjna JRP 8.3. Koszty wdrażania przedsięwzięcia 8.4. Proponowany zakres kontraktów, procedury kontraktowe, harmonogram ogłaszania przetargów i podpisywania kontraktów 8.5. Harmonogram realizacji przedsięwzięcia oraz plan płatności 8.6. Opis struktury organizacyjnej i własnościowej po zakończeniu realizacji przedsięwzięcia 9. Plan finansowania przedsięwzięcia 9.1.Struktura i źródła finansowania kosztów kwalifikowanych i niekwalifikowanych przedsięwzięcia z podziałem na lata realizacji inwestycji 9.2. Przewidywane sposoby i ocena realności pozyskania zabezpieczeń dla zwrotnych źródeł finansowania inwestycji 10. Analiza finansowa 10.1. Przyjęte założenia makroekonomiczne, metodyka analizy 10.2. Prognoza przychodów i kosztów w analizowanym okresie dla wariantu inwestycyjnego i bezinwestycyjnego, projekcja sprawozdań finansowych 10.2.1. Projekcja kosztów rodzajowych oraz pozostałych przychodów i kosztów operacyjnych 10.2.2. Prognoza przychodów, w tym strategia cenowa 10.2.3. Zapotrzebowanie na kapitał obrotowy 10.2.4. Prognoza sprawozdań finansowych 10.3. Założenia do analizy luki finansowej i analizy efektywności 10.4. Obliczenie poziomu wsparcia środkami pomocowymi 10.5. Analiza efektywności przedsięwzięcia, obliczenie NPV i IRR 10.6. Ocena wyników analizy finansowej, sporządzenie analizy wskaźnikowej 11. Analiza społeczno-ekonomiczna 11.1. Metodyka analizy 11.2. Analiza społeczno-ekonomicznych kosztów 11.3. Analiza społeczno-ekonomicznych korzyści 11.4. Ekonomiczna stopa zwrotu (ERR) i zaktualizowana ekonomiczna wartość netto (ENPV) 11.5. Skutki przedsięwzięcia dla zatrudnienia 11.6. Niemierzalne korzyści i koszty przedsięwzięcia 12. Analiza wrażliwości i ryzyka 12.1.Analiza wrażliwości 12.1.1 Badane zmienne i ich wpływ na odchylenie wskaźników finansowych i ekonomicznych 12.1.2. Zestawienie zmiennych uznanych za krytyczne 12.1.3. Wartości progowe dla zmiennych krytycznych 12.2. Analiza ryzyka 12.2.1. Analiza ryzyka w odniesieniu do otrzymanych wyników finansowych i ekonomicznych 12.2.1.1.Rozkład prawdopodobieństwa zmiennych krytycznych i wskaźników wyników finansowych 12.2.1.2. Analiza otrzymanych wielkości statystycznych 12.2.2. Analiza ryzyk formalno-instytucjonalnych 12.2.3. Analiza ryzyk ekologiczno-technicznych 12.2.4. Propozycje działań w celu zminimalizowania zidentyfikowanych ryzyk 3. Zakres rzeczowy Projektu Modernizacja oczyszczalni ścieków oraz budowa systemu kanalizacji sanitarnej w aglomeracji Myślibórz. 3.1 Gmina Myślibórz. Wyodrębniono pięć układów kanalizacyjnych, z których ścieki skierowane zostaną do układu kanalizacyjnego miasta Myślibórz. Układ K-1 obejmuje miejscowości: Wierzbnica, Wierzbówek, Myśliborzyce, Kolonia Myśliborzyce, Dalsze, Nawrocko, Rościn, Pniów, Czerników. Ścieki zostaną skierowane do kanalizacji grawitacyjnej w ul Kamiennej w Myśliborzu. Układ K-2 obejmuje miejscowości: Zgoda, Sobienice, Listomie, Kruszwin, Golenice, Kierzków. Ścieki zostaną skierowane do kanalizacji grawitacyjnej w ul.Siennej w Myśliborzu. Układ K-3 obejmuje miejscowości: Derczewo, Dąbrowa, Czółnów, Otanów, Sitno. Ścieki zostaną wprowadzone do kanalizacji grawitacyjnej w ul.Celnej w Myśliborzu. Układ K-4 obejmuje miejscowości: Renice, Głazów, Sulimierz. Ścieki zostaną wprowadzone do kanalizacji grawitacyjnej w ul. Lipowej w Myśliborzu. Układ K-5 obejmuje miejscowości: Ławy i Klicko. Ścieki zostaną skierowane do kanalizacji grawitacyjnej w ul. Żeromskiego w Myśliborzu. Układ KM obejmuje układ kanalizacji sanitarnej na terenia miasta Myślibórz. Modernizacja oczyszczalni ścieków w Myśliborzu 3.2 Gmina Nowogródek Pomorski Układ kanalizacyjny K-1 obejmuje miejscowości: Giżyn, Nowogródek Pomorski, Świątki, Trzcinna i Rataje. 3.3 Gmina Lubiszyn Układ kanalizacyjny miejscowości Staw. Studium Wykonalności zostanie sporządzone w ilości egzemplarzy zgodnej z wymaganiami instytucji finansującej oraz 3 kopie dla Zamawiającego. Dodatkowo wymagane jest przekazanie Zamawiającemu dwóch wersji elektronicznych przygotowanego Studium Wykonalności w wersji: edytowalnej w formacie doc, xls, dwg oraz nieedytowalnej (ostatecznej) w formacie pdf. Wszystkie pliki powinny być bez wad technicznych, umożliwiające wydruk dokumentów. 4. Wymagany zakres dokumentacji aplikacyjnej: 1. sporządzenie wniosku o dofinansowanie planowanej inwestycji do Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, 2. przygotowanie i skompletowanie dokumentów niezbędnych do wniosku zgodnie z wymogami instytucji finansującej (wniosek i załączniki w formie i ilości egzemplarzy zgodnej z wymaganiami instytucji finansującej oraz 3 kopie dla Zamawiającego + wersja elektroniczna). 5. Wymagany zakres SIWZ dla Robót budowlanych Przedmiotem niniejszego zamówienia objęte jest przygotowanie sześciu Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia dla robót budowlanych obejmujących realizację Projektu pn. Modernizacja oczyszczalni ścieków oraz budowa systemu kanalizacji sanitarnej w aglomeracji Myślibórz. Wszystkie SIWZ powinny być przygotowane zgodnie z wymaganiami ustawy Prawo zamówień publicznych oraz aktów wykonawczych. Zamawiający przekaże wykonawcy dokumentacje projektowe oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót. Jednym z elementów SIWZ są wzory treści Kontraktów wykonawczych tj. Warunki Szczególne oraz wzory wszystkich niezbędnych załączników. Wszystkie elementy SIWZ podlegają uzgodnieniu z Zamawiającym. Wykonawca w ramach sporządzenia SIWZ zobowiązany jest również do przygotowania ogłoszeń dla poszczególnych zamówień w formie zgodnej z obowiązującymi przepisami. Wszystkie Specyfikacje Istotnych Warunków Zamówienia należy sporządzić w 3 egzemplarzach. Dodatkowo wymagane jest przekazanie Zamawiającemu dwóch wersji elektronicznych przygotowanych SIWZ: edytowalnej w formacie doc, xls, dwg oraz nieedytowalnej (ostatecznej) w formacie pdf. Specyfikacje Istotnych Warunków Zamówienia dla przetargów nieograniczonych na roboty budowlane (wg warunków kontraktowych opartych o wzór FIDIC - czerwona książka) należy sporządzić w podziale na Kontrakty obejmujące następujące zakresy rzeczowe robót: 1. układ kanalizacyjny K-1 w Gminie Myślibórz i układu kanalizacyjny w Gminie Lubiszyn, 2. układ kanalizacyjny K-2 i układ KM w Gminie Myślibórz 3. układ kanalizacyjny K-3 w Gminie Myślibórz 4. układ kanalizacyjny K-4 w Gminie Myślibórz 5. układ kanalizacyjny K-5 w Gminie Myślibórz i układ kanalizacyjny w Gminie Nowogródek Pomorski 6. modernizacja oczyszczalni ścieków w Gminie Myślibórz.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 712110000
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wysokość wadium na całość zamówienia ustala się w kwocie 5.000 złotych słownie : pięć tysięcy złotych. 1. Wadium może być wniesione w następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. 2007 nr 42, poz. 275). 2. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego - Bank : GBS Barlinek O/Myślibórz - Nr rachunku : 34835500090070070820000003 z dopiskiem na blankiecie przelewu *Wadium na zabezpieczenie oferty przetargowej - opracowanie Studium Wykonalności, wniosku aplikacyjnego i Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia dla zadania Modernizacja oczyszczalni ścieków oraz budowa systemu kanalizacji sanitarnej w aglomeracji Myślibórz*. 3. Kserokopię dowodu przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty. Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez podmioty o których mowa w art. 6 ust. 3 pkt 4 lit. b ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, należy w formie nienaruszonego oryginału zdeponować w kasie u Zamawiającego, a kopię załączyć do oferty. 4. Z treści powinno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. 5. Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert. tj. do dnia 02.10.2009r do godz. 10.00. 6. Wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie zostanie zaliczone na rachunku bankowym Zamawiającego. W wymienionym przypadku dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez Wykonawcę jest warunkiem koniecznym ale nie wystarczającym do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium w wyznaczonym terminie zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie odrzucona. 7. Dyspozycję w zakresie zwrotu wniesionych w pieniądzu wadiów Wykonawców, Zamawiający przekaże do banku niezwłocznie po: a) upływie terminu związania ofertą, b) zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego i wniesieniu zabezpieczenia, należytego wykonania tej umowy, c) unieważnieniu postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego, pod warunkiem, iż protesty zostały ostatecznie rozstrzygnięte lub upłynął termin do ich wnoszenia, 8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy: 1. posiadają uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, 2. posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia, 3. znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, 4. nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Pzp. Ad. 1. są uprawnieni do działalności zgodnie z art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 02 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej ( Dz. U. Nr 173 poz. 1807 ), Ad. 2. 1. posiadają niezbędną wiedzą, doświadczenie i w tym względzie wykażą i udokumentują w okresie ostatnich 3 lat od wszczęcia postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, za ten okres wykonanie: a. co najmniej dwóch Studiów Wykonalności inwestycji projektów komunalnych finansowanych z udziałem środków UE Funduszu Spójności lub Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, w tym co najmniej jednej inwestycji komunalnej z zakresu gospodarki wodno-ściekowej, o wartości nie mniejszej niż 20 mln. zł, zweryfikowanych pozytywnie pod względem formalnym przez instytucję pośredniczącą, b. co najmniej dwóch dokumentacji aplikacyjnych na dofinansowanie ze środków UE Funduszu Spójności lub Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, w tym co najmniej jednej inwestycji komunalnej z zakresu gospodarki wodno-ściekowej, o wartości nie mniejszej niż 20 mln. zł, zweryfikowanych pozytywnie pod względem formalnym przez instytucję pośredniczącą. c. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca potwierdzi spełnienie warunków a i b łącznie, 2. dysponują osobami posiadającymi niezbędne kwalifikacje w celu wykonania zamówienia, lub uzyskają pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia . W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są zapewnić udział w wykonaniu niniejszego zamówienia osoby spełniające następujące wymagania: a) kierownik zespołu - wykształcenie wyższe o kierunku związanym z wykorzystaniem funduszy z Unii Europejskiej, ekonomiczne, prawnicze, lub techniczne, - znajomość ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29.01.2004 r. (Dz. U. z 2007 r. Nr 233 poz. 1655) - co najmniej 3- letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierowniczej w zespole projektowym przygotowującym realizację i/lub zespole nadzorującym realizację zadań inwestycyjnych, w tym co najmniej jednej inwestycji z zakresu gospodarki wodociągowo-kanalizacyjnej - realizowanej w oparciu o ustawę Prawo Zamówień Publicznych z dnia 29.01.2004r ( z późn. zm.), warunki kontraktowe FIDIC o wartości robót nie mniejszej niż 20 mln. zł netto oraz współfinansowanej ze środków UE. b) specjalista ds. finansowych: - wykształcenie wyższe ekonomiczne, - doświadczenie w sporządzaniu Studiów Wykonalności projektów realizowanych z dofinansowaniem ze środków UE poparte udziałem w sporządzeniu minimum 3 Studiów Wykonalności, w tym min. jednego dla zadania współfinansowanego ze środków Funduszu Spójności lub Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, z zakresu gospodarki wodno-ściekowej,o wartości nie mniejszej niż 20 mln. zł, zweryfikowanego pozytywnie pod względem formalnym przez instytucję finansującą, c) specjalista ds. technicznych: - wykształcenie wyższe techniczne, - uprawnienia do projektowania, lub kierowania robotami w zakresie sieci sanitarnych - minimum 5 letnie doświadczenie w projektowaniu, kierowaniu robotami budowlanymi, lub ich nadzorowaniu, - znajomość procedur realizacji przedsięwzięć według warunków kontraktowych FIDIC potwierdzona udziałem w realizacji przynajmniej dwóch zadań wykonanych w oparciu o procedury FIDIC d) specjalista ds. pozyskiwania funduszy z Unii Europejskiej - wykształcenie prawnicze, ekonomiczne lub związane z pozyskiwaniem funduszy z Unii Europejskiej, - znajomość ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29.01.2004 r. (Dz. U. z 2007 r. Nr 233 poz. 1655) - doświadczenie w zakresie wykonywania Studium Wykonalności - udział w przygotowaniu co najmniej dwóch studiów wykonalności zrealizowanych zadań z zakresu gospodarki wodno - ściekowej, przygotowywanych w oparciu o ustawę Prawo Zamówień Publicznych z dnia 29.01.1004r ( z późn. zm.) o wartości robót nie mniejszej niż 10 000 000 zł netto, Do oferty należy dołączyć życiorysy zawodowe wykazanych powyżej osób zawierające informacje na temat ich kwalifikacji zawodowych, wykształcenia i doświadczenia niezbędnego do wykonania zamówienia. Każda z osób wykazanych przez Wykonawcę do realizacji przedmiotu zamówienia powinna biegle posługiwać się językiem polskim w mowie i piśmie. Zamawiający dopuszcza udział w realizacji zamówienia osób nie władających językiem polskim pod warunkiem zatrudnienia na własny koszt przez Wykonawcę odpowiedniego tłumacza języka polskiego, zapewniającego stałe i biegłe tłumaczenie w kontaktach między Zamawiającym, a Wykonawcą oraz we wszystkich innych sytuacjach wymaganych realizacją przedmiotu umowy. W takiej sytuacji Wykonawca powinien w ofercie zobowiązać się, iż zatrudni na własny koszt odpowiedniego tłumacza języka polskiego. UWAGA: Wymieniony powyżej skład personelu Wykonawcy należy traktować jako minimalne wymagania Zamawiającego i nie wyczerpuje całości personelu niezbędnego do rzetelnego wypełnienia zobowiązań Wykonawcy. W celu potwierdzenia spełnienia niniejszego warunku Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu niniejszego zamówienia, sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do niniejszej Specyfikacji (Wykonawcy składający ofertę wspólną winni złożyć jeden wspólny wykaz). Ad. 3. 1. osiągnęli w każdym z ostatnich trzech lat obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres, przychody netto ze sprzedaży w wysokości co najmniej 1.500.000,00 zł. W celu potwierdzenia spełnienia niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć sprawozdanie finansowe albo jego części, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku Wykonawców nie zobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego innych dokumentów określających przychody ze sprzedaży za okres ostatnich 3 lat obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres. Przedłożone dokumenty muszą potwierdzać uzyskanie przez Wykonawcę wymaganych powyżej przychodów z tytułu sprzedaży produktów i usług, 2. posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową, potwierdzoną odpowiednią opinią bankową, w wysokości min. 300.000,00 zł, 3. posiadają ubezpieczoną OC z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej, w zakresie co najmniej podstawowym na sumę nie mniejszą niż 1.000.000 zł. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że: - każdy z osobna: posiadają uprawnienia do działalności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych, - wspólnie muszą wykazać, że posiadają wiedzę i doświadczenie, dysponują potencjałem technicznym oraz dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, posiadają odpowiednie środki finansowe do wykonania zamówienia, posiadają ubezpieczoną OC z tytułu działalności gospodarczej. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonana będzie na podstawie załączonych przez Wykonawcę do oferty oświadczeń i dokumentów, z treści których wynikać będą informacje potwierdzające spełnianie warunków. Ocena będzie dokonywana na zasadzie spełnia - nie spełnia. Oświadczenia woli muszą być złożone w oryginale i podpisane przez osobę do tego uprawnioną. Wykonawca, który nie potwierdzi spełniania warunków zostanie wykluczony z postępowania. Pełnomocnictwo dla osób lub podmiotów uprawnionych do reprezentacji albo do reprezentacji i zawarcia umowy musi być złożone w oryginale lub kopii potwierdzonej przez notariusza. Pełnomocnictwo w formie pełnomocnictwa rodzajowego powinno dotyczyć przedmiotowego postępowania i Zamawiającego. Z treści pełnomocnictwa powinien wynikać zakres umocowania.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Dokumenty składające się na ofertę: 1. Wypełniony załącznik nr 1 - formularz OFERTA 2. Kopia dowodu wniesienia wadium. 3. Wzory podpisów osoby (lub osób) uprawnionej do składania oświadczeń woli lub innych dokumentów : a. podpis skrócony tzw. Parafa ze wskazaniem osoby, której jest własnością, b. podpis czytelny : imię i nazwisko lub tylko nazwisko. Dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu: 1. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie art. 22 ust. 1 pkt. 1 - 3 ustawy Pzp wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszej specyfikacji (jeżeli oferta jest składana wspólnie przez kilka podmiotów, oświadczenie niniejsze powinno być złożone, jako jedno i podpisane przez wszystkich partnerów lub ich pełnomocnika). 2. Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu w zakresie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp (jeżeli oferta jest składana wspólnie przez kilka podmiotów, oświadczenie niniejsze powinno być złożone osobno przez każdego z partnerów). 3. Aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich). 4. Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 - 8 ustawy Pzp., wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich). W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności i czynności, jeżeli ustawy to przewidują, do oferty należy dołączyć następujące dokumenty: 1. Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 2. Pełnomocnictwa osób uprawnionych do składania oświadczeń woli i do podejmowania zobowiązań w imieniu firmy składającej wniosek, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów. W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada niezbędną wiedzę oraz doświadczenie, dysponuje potencjałem technicznym, a także osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, do oferty należy dołączyć następujące dokumenty: 1. Oświadczenie o dysponowaniu niezbędnym sprzętem do wykonania zamówienia. 2. Wykaz wykonanych w okresie ostatnich trzech lat od wszczęcia postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, usług odpowiadających przedmiotowi zamówienia, z podaniem wartości inwestycji, dla których wykonano Studium Wykonalności oraz dokumentacje aplikacyjne, nazwy przedmiotu, dat wykonania i odbiorców wraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie, a w zakresie dokumentacji aplikacyjnej dokumentów potwierdzających wielkość przyznanych dotacji ze środków UE. W celu potwierdzenia spełnienia niniejszego warunku Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć wykaz wykonanych usług/robót sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do niniejszej Specyfikacji wraz z dokumentami potwierdzającymi należyte wykonanie tych usług/robót ( Wykonawcy składający ofertę wspólną winni złożyć jeden wspólny wykaz). 3. Wykaz osób lub pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia (CV zawodowe oraz kopie dyplomów ukończenia wyższych studiów). W celu potwierdzenia, że wykonawca znajduje się w sytuacji finansowej gwarantującej wykonanie zamówienia do oferty należy załączyć następujące dokumenty: 1. Informację banku, w którym wykonawca posiada rachunek bankowy, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 2. Polisę lub inny dokument potwierdzający ubezpieczenie OC wykonawcy. Postanowienia dotyczące wnoszenia oferty wspólnej przez dwa lub więcej podmiotów gospodarczych (konsorcja). Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie zobowiązani są ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Ponadto do oferty należy dołączyć następujące dokumenty: 1. Stosowne Pełnomocnictwo(a) - w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio ze złożonego w ofercie odpisu z właściwego rejestru albo zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, 2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego, 3. Pozostałe dokumenty wymagane w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Wykonawca mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej składa dokumenty zgodnie z przepisami rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 87, poz. 605 ze zmianami w Dz.U. z 2008 r. Nr 188 poz. 1155). Kopie dokumentów należy potwierdzić za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub osobę upoważnioną Kopie dokumentów muszą być potwierdzone ZA ZGODNOŚĆ Z ORYGINAŁEM przez Wykonawcę lub przez osobę posiadającą odpowiednie pełnomocnictwo.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.mysliborz.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną