Przetargi.pl
Opracowanie projektu zagospodarowania poscaleniowego gruntów – Scalanie gruntów obrębu Nowe Depułtycze, gmina Chełm, powiat chełmski, województwo lubelskie

Powiat Chełmski ogłasza przetarg

  • Adres: 22-100 Chełm, Plac Niepodległości
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 825 627 501 , fax. 825 627 510
  • Data zamieszczenia: 2019-07-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Chełmski
    Plac Niepodległości 1
    22-100 Chełm, woj. lubelskie
    tel. 825 627 501, fax. 825 627 510
    REGON: 11019822100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://spchelm.bip.lubelskie.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Opracowanie projektu zagospodarowania poscaleniowego gruntów – Scalanie gruntów obrębu Nowe Depułtycze, gmina Chełm, powiat chełmski, województwo lubelskie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji technicznej na wykonanie zagospodarowania poscaleniowego dla projektu pn. „Scalanie gruntów obrębu Nowe Depułtycze, gmina Chełm, powiat chełmski, województwo lubelskie“ na operacje typu „Scalanie gruntów“ w ramach poddziałania „Wsparcie na inwestycje związane z rozwojem, modernizacją i dostosowywaniem rolnictwa i leśnictwa“ objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020. Wykaz dróg (zgodnie z załącznikami do szczegółowego opisu przedmiotu zamówienia) Oznaczenie drogi Długość drogi (km) Szerokość drogi (m) Zakres robót 2 0,900 5,0 Wyprofilowanie i uzupełnienie ubytków tłuczniem oraz ułożenie 2 warstw asfaltu 3 0,650 3,5 Utwardzenie drogi co najmniej 2 warstwami tłucznia o łącznej grubości około 30 cm 8 0,780 5,0 Wyprofilowanie i uzupełnienie ubytków tłuczniem oraz ułożenie 2 warstw asfaltu 9a 0,800 5,0 Wyprofilowanie i uzupełnienie ubytków tłuczniem oraz ułożenie 2 warstw asfaltu 9b 1,100 5,0 Wyprofilowanie drogi oraz utwardzenie żwirem lub tłuczniem korony drogi - 1 warstwa o grubości około 15 cm 12 0,250 5,0 Budowa drogi o nawierzchni asfaltowej 15a 0,350 3,5 Utwardzenie drogi co najmniej 2 warstwami tłucznia o łącznej grubości około 30 cm 15b 0,250 3,5 Wyprofilowanie drogi, odwodnienie, uzupełnienie zaniżeń terenu gruntem kat. II (np. piaskiem) lub mieszanką mineralną 16 0,450 3,5 Wyprofilowanie drogi, odwodnienie, uzupełnienie zaniżeń terenu gruntem kat. II (np. piaskiem) lub mieszanką mineralną 17 0,500 5,0 Utwardzenie drogi co najmniej 2 warstwami tłucznia o łącznej grubości około 30 cm 18 0,500 3,0 Wyprofilowanie drogi, odwodnienie, uzupełnienie zaniżeń terenu gruntem kat. II (np. piaskiem) lub mieszanką mineralną. Budowa rowu odwadniającego koronę drogi oraz budowa przepustu. 19 0,400 3,5 Budowa drogi o nawierzchni asfaltowej 20 0,100 5,0 Budowa drogi o nawierzchni asfaltowej Razem 7,03 Podane długości dróg ujętych w zagospodarowaniu poscaleniowym są orientacyjne. Wykonawca realizując przedmiot zamówienia dokona ostatecznych pomiarów wskazanych dróg. Przedmiot zamówienia obejmuje w przypadku: 1) każdej drogi wskazanej w wykazie dróg: a) przedmiar robót- 1 egzemplarz w wersji papierowej i 1 egzemplarz w wersji elektronicznej w formacie .doc i pdf, b) kosztorys inwestorski- 1 egzemplarze w wersji papierowej i 1 egzemplarz w wersji elektronicznej w formacie .doc i pdf, c) wykonanie wszelkich niezbędnych opracowań, których konieczność wyniknie w toku prac projektowych, d) uzupełnianie wniosków o wydanie pozwoleń lub zezwoleń na budowę w przypadku nałożenia takiego obowiązku przez odpowiedni organ, e) udzielanie wyjaśnień treści SIWZ na etapie przeprowadzania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na roboty budowlane, jeżeli pytania te będą dotyczyły dokumentacji projektowej, f) uzyskanie pozwolenia-wodnoprawnego (jeśli dotyczy). 2) dróg oznaczonych Nr 12, 19, 20, 2, 8, 9a wskazanych w wykazie dróg: a) uzyskanie map do celów projektowych w wersji papierowej- pozyskanie map leży po stronie Wykonawcy i wykonanie niezbędnych polowych pomiarów dodatkowych, dla uzupełnienia podkładu sytuacyjno- wysokościowego, b) projekt budowlany o szczegółowości zgodnej z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego – 4 egzemplarze w wersji papierowej i 1 egz. w wersji elektronicznej w formacie .doc i pdf, c) projekt wykonawczy- 2 egzemplarze w wersji papierowej i 1 egzemplarz w wersji elektronicznej w formacie .doc i pdf, d) szczegółowa specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót (SSTWiORB) - 1 egzemplarz w wersji papierowej i 1 egzemplarz w wersji elektronicznej w formacie doc i pdf, e) projekt stałej organizacji ruchu - 3 egzemplarze w wersji papierowej (pozyskanie map leży po stronie Wykonawcy) i 1 egzemplarz w wersji elektronicznej (format pdf), 3) dróg oznaczonych Nr 3, 15a, 17, 9b wskazanych w wykazie dróg: a) uzyskanie map do celów projektowych w wersji papierowej - pozyskanie map leży po stronie Wykonawcy i wykonanie niezbędnych polowych pomiarów dodatkowych, dla uzupełnienia podkładu sytuacyjno - wysokościowego, b) projekt budowlany o szczegółowości zgodnej z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego – 4 egzemplarze w wersji papierowej i 1 egz. w wersji elektronicznej w formacie .doc i pdf, c) projekt wykonawczy- 2 egzemplarze w wersji papierowej i 1 egzemplarz w wersji elektronicznej w formacie .doc i pdf, d) szczegółowa specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót (SSTWiORB) - 1 egzemplarz w wersji papierowej i 1 egzemplarz w wersji elektronicznej w formacie .doc i pdf. 4) dróg oznaczonych Nr 15b, 16, 18 wskazanych w wykazie dróg: a) uzyskanie map ewidencyjnych, b) projekt zagospodarowania terenu wraz z opisem technicznym robót – 3 egzemplarze w wersji papierowej i 1 egz. w wersji elektronicznej w formacie doc i pdf, c) uzyskanie pozwolenia-wodnoprawnego (jeśli dotyczy). Do obowiązków Wykonawcy, w ramach określonego w umowie wynagrodzenia należy opracowanie przedmiotu umowy, w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami prawa i normami wprowadzającymi normy europejskie lub europejskie aprobaty techniczne w szczególności w sposób zgodny z wymaganiami: 1) rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania oraz wypłaty pomocy finansowej na operacje typu „Scalanie gruntów” w ramach poddziałania „Wsparcie na inwestycje związane z rozwojem, modernizacją i dostosowywaniem rolnictwa i leśnictwa objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 z dnia 10 grudnia 2015 r. (Dz. U. z 2015 r. poz. 2180), 2) ustawy z dnia 26 marca 1982 r. o scalaniu i wymianie gruntów (Dz. U. z 2018 r. poz. 908 z późn. zm.), 3) ustawy z dnia 3 lutego 1995 r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych (Dz.U. z 2017 r. poz. 1161), 4) ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o kształtowaniu ustroju rolnego (Dz. U. z 2018 r. poz. 1405 z późn. zm.), 5) ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo Ochrony Środowiska (Dz. U. z 2018 r. poz. 799 z późn. zm.), 6) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2016 r. poz. 71), 7) ustaleń określonych w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia, o której mowa w ustawie z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2018 r. poz. 2081 z późn. zm.), 8) ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2018 r., poz. 1202 z późn. zm.), 9) ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2018 r., poz. 2068 z późn. zm.), 10) ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne (Dz. U. z 2018 r., poz. 2268 z późn. zm.), 11) rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. z 2018 r., poz. 1935), 12) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego (Dz. U. z 2013 r., poz. 1129), 13) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno - użytkowym (Dz. U. z 2004 r. Nr 130, poz. 1389), 14) rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 roku w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. z 2016 r., poz. 124), 15) ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2018 r., poz. 1614 z późń. zm.), 16) ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. Z 2018 r. poz. 1990 z późn. zm.), 17) ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2019 r. poz. 725 z późn. zm.), 18) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz. U. z 2003 r. Nr 120, poz. 1126), 19) rozporządzenia Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa z dnia 21 lutego 1995 r. w sprawie rodzaju i zakresu opracowań geodezyjno - kartograficznych oraz czynności geodezyjnych obowiązujących w budownictwie (Dz. U. z 1995 r. Nr 25, poz. 133), 20) obowiązujących norm, zasad wiedzy technicznej, przepisów BHP, przepisów przeciwpożarowych itp., z uwzględnieniem wydania nowych lub zmian dotychczas obowiązujących przepisów, 21) dokumentami przedstawionymi przez Zamawiającego tj.: a) ustaleniami określonymi w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia, b) ustaleniami określonymi w decyzji o zatwierdzeniu projektu scalenia gruntów obrębu Nowe Depułtycze, gmina Chełm, powiat chełmski, województwo lubelskie, c) mapą ewidencji gruntów w skali 1:5000 – stan po scaleniu – zgodnie z treściami zawartymi w Załączniku Nr 9 do SIWZ, d) założeniami do szacunkowego zestawienia kosztów zagospodarowania poscaleniowego wraz z mapą obrazującą zakres i miejsce wykonania prac w ramach zagospodarowania poscaleniowego, e) wypisami z rejestru gruntów na działki gminne stanowiące drogi – stan po scaleniu. 22) Wizją lokalną w terenie w terminie uzgodnionym z Zamawiającym. Dokumentacja musi być zgodna z obowiązującymi przepisami na dzień składania jej u Zamawiającego. Wykonawca na podstawie wizji lokalnej w terenie zobowiązany jest uwzględnić w dokumentacji technicznej przedmiotu zamówienia punkty graniczne działek drogowych po scaleniu tj. kolorem czerwonym- słupki betonowe, kolorem niebieskim- słupki drewniane, kolorem żółtym- punkt osnowy państwowej. Wymagania dotyczące formy projektów wykonawczych przyjmuje się odpowiednio jak dla projektu budowlanego. Przedmiar robót powinien zawierać zestawienie przewidywanych do wykonania robót podstawowych w kolejności technologicznej ich wykonania wraz z ich szczegółowym opisem lub wskazaniem podstaw ustalających szczegółowy opis oraz wskazaniem właściwych specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, z wyliczeniem i zestawieniem ilości jednostek przedmiarowych podstawowych. Dokumentacja powinna charakteryzować się bardzo dużym stopniem uszczegółowienia, tzn. uwzględniać każdy element zamówienia w sposób umożliwiający realizację robót bez dodatkowych opracowań i uzupełnień. We wszelakich opracowanych dokumentach Wykonawca winien używać nazwy zadania inwestycyjnego tj.: "Scalanie gruntów obrębu Nowe Depułtycze, gmina Chełm, powiat chełmski, województwo lubelskie” oraz numeru drogi według oznaczenia w założeniu szacunkowych kosztów zagospodarowania poscaleniowego z uwzględnieniem numeru działki. We wszystkich opracowywanych dokumentach Wykonawca winien stosować logotypy PROW i UE na podstawie „Księgi wizualizacji znaku PROW 2014-2020” dostępnej na stronie internetowej http://prow.lubelskie.pl/dla-realizujacych-projekty/ksiega-wizualizacji-znaku-prow-2014-2020. Ponadto do obowiązków Wykonawcy w ramach ustalonego w umowie wynagrodzenia należy: 1) opracowanie przedmiotu umowy w terminie ustalonym w umowie, zgodnie z wymaganiami wynikającymi z przepisów obowiązującego prawa, w tym techniczno- budowlanymi i normami oraz zasadami wiedzy technicznej, 2) zapewnienie udziału w razie wystąpienia potrzeby w opracowaniu projektów, osób posiadających uprawnienia budowlane do projektowania w odpowiedniej specjalności oraz wzajemne koordynowanie techniczne wykonanych przez te osoby opracowań projektowych, z uwzględnieniem specyfiki projektowanego obiektu, 3) uzyskanie na własny koszt wszelkich niezbędnych opinii, uzgodnień i sprawdzeń rozwiązań projektowych w zakresie wynikającym z przepisów wraz z uzyskaniem we własnym zakresie wszelkich niezbędnych materiałów przedprojektowych, 4) opisanie robót budowlanych objętych dokumentacją projektową w sposób wyczerpujący, jednoznaczny, który nie będzie utrudniał uczciwej konkurencji, zgodnie z zasadami wynikającymi z ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2018 r. poz.1986 z późn. zm.), 5) branie udziału w spotkaniach koordynacyjnych zwoływanych przez Zamawiającego nie rzadziej niż raz w miesiącu w trakcie projektowania w celu omówienia problemów projektowych i dokonywania niezbędnych uzgodnień z wizją lokalną w terenie. 6) wyjaśnianie wątpliwości dotyczących projektu i zawartych w nim rozwiązań, 7) uzyskanie wszelkich niezbędnych uzgodnień z gestorami mediów, 8) wykonanie wszelkich opracowań nie wymienionych w treści umowy, uzyskanie wszystkich wymaganych prawem uzgodnień decyzji, pozwoleń, a także wykonanie wszystkich innych czynności nie wymienionych w treści umowy, a niezbędnych do zrealizowania przedmiotu umowy, 9) przestrzeganie praw patentowych i licencji, 10) po otrzymaniu wezwania od Zamawiającego, niezwłoczny przyjazd na miejsce robót realizowanych w oparciu o wykonaną dokumentację techniczną i dokonanie oraz przekazanie Zamawiającemu w wyznaczonym terminie poprawek, wynikłych w związku z niezgodnością opracowania projektowego ze stanem faktycznym lub zawinionymi błędami, 11) po otrzymaniu wezwania od Zamawiającego mailowo, telefonicznie bądź faksem w ciągu 24 godzin przyjazd do siedziby Zamawiającego w czasie realizowania umowy lub wyznaczenie przedstawiciela reprezentującego Wykonawcę, 12) Uczestniczenie w odbiorach częściowych i końcowych w czasie realizacji inwestycji, niezależnie od sprawowania nadzoru autorskiego, Zamawiający zastrzega sobie prawo do systematycznego wglądu do prac projektowych. Wykonawca zobowiązany jest do regularnego konsultowania z Zamawiającym wszystkich istotnych rozwiązań projektowych. Koszty uzyskania wszelkich niezbędnych do projektowania danych wyjściowych, materiałów, warunków technicznych, map, uzgodnień i decyzji ponosi Wykonawca. Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, w tym w szczególności w/w ustawie Prawo budowlane, ustawie Kodeks Cywilny, ustawie Prawo Zamówień Publicznych. Wykonawca na podstawie art. 36a Pzp może powierzyć wykonanie części zamówienia Podwykonawcy. Wówczas Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, którego Wykonawca powierzy Podwykonawcy. Nie podanie w ofercie części zamówienia, której wykonanie Wykonawca powierzy Podwykonawcom, Zamawiający uzna za zobowiązanie się Wykonawcy do samodzielnego wykonania przedmiotu umowy. Wykonawca jest odpowiedzialny za działania, uchybienia i zaniedbania podwykonawców, osób trzecich w takim samym stopniu jak za własne. Wykonawca udzieli Zamawiającemu na wykonany przedmiot zamówienia pisemnej gwarancji i rękojmi na okres 72 miesięcy, licząc od daty ostatecznego odbioru przedmiotu umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71322000-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości: 800,00 zł (słownie: osiemset złotych zero groszy). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 ustawy: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 r. poz. 110, 650, 1000 i 1669). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank BNP Paribas S.A. Numer konta: 34 1600 1101 1841 1342 5000 0005 z adnotacją: „Wadium – Znak sprawy: OG.272.1.14.2019 - „Opracowanie projektu zagospodarowania poscaleniowego gruntów – Scalanie gruntów obrębu Nowe Depułtycze, gmina Chełm, powiat chełmski, województwo lubelskie. Zaleca się dołączenie do oferty kserokopii dokumentu potwierdzającego dokonanie przelewu. 4. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu, Zamawiający uzna wadium, które znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 5. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, gwarancja musi być gwarancją bezwarunkową, nieodwołalną i płatną na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, sporządzoną zgodnie z obowiązującymi przepisami i powinna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) kwotę gwarancji, c) termin ważności gwarancji w formule: „od dnia… - do dnia …”, d) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze żądanie Zamawiającego w sytuacjach określonych w art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 ustawy Pzp. 6. W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniężna, Zamawiający wymaga oryginału dokumentu wadialnego (gwarancji lub poręczenia). 7. Dowód wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia należy złożyć w siedzibie Zamawiającego: Powiat Chełmski, Pl. Niepodległości 1, 22-100 Chełm, pokój 127 (punkt kancelaryjny) przed upływem terminu składania ofert bądź dołączyć do oferty. 8. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą, począwszy od dnia, w którym upływa termin składania ofert. 9. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem przypadku określonego w art. 46 ust. 4a ustawy. 10. Zamawiający zwraca wadium Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 11. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 12. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co spowoduje brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 15. Zasady wnoszenia wadium określone w niniejszym Rozdziale dotyczą również przedłużania ważności wadium oraz wnoszenia nowego wadium w przypadkach określonych w ustawie.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa żadnych warunków w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 2) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (wzór zobowiązania – załącznik nr 9 do SIWZ). 3) Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–22 oraz ust 5 pkt 1 ustawy Pzp. 4) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeżeli podmioty te zrealizują usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 5) Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe, podmiotu, na którego zdolnościach polega Wykonawca, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający zażąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego: a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub b) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe, o których mowa w sekcji 8.1 SIWZ. 6) Na wezwanie Zamawiającego Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, zobowiązany jest do przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w sekcji 6.4.2 SIWZ. 7) W celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający może żądać dokumentów, które określają w szczególności: a) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; d) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą. Pełnomocnictwo 1. Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy, w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 23 ustawy Prawo zamówień publicznych (dotyczy również wspólników spółki cywilnej). 2. Pełnomocnictwo do występowania w imieniu Wykonawcy, w przypadku, gdy dokumenty składające się na ofertę podpisuje osoba, której umocowanie do reprezentowania Wykonawcy nie będzie wynikać z dokumentów załączonych do oferty.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach