Przetargi.pl
Opracowanie powiatowego programu usuwania azbestu oraz wyrobów zawierających azbest wraz z inwentaryzacją i programami gminnymi

Starostwo Powiatowe w Sławnie ogłasza przetarg

  • Adres: 76-100 Sławno, ul. Sempołowskiej 2a
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 0-59 8106422, 8104904 , fax. 0-59 8104912
  • Data zamieszczenia: 2009-07-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Starostwo Powiatowe w Sławnie
    ul. Sempołowskiej 2a 2a
    76-100 Sławno, woj. zachodniopomorskie
    tel. 0-59 8106422, 8104904, fax. 0-59 8104912
    REGON: 77098310100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.powiatslawno.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Opracowanie powiatowego programu usuwania azbestu oraz wyrobów zawierających azbest wraz z inwentaryzacją i programami gminnymi
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest opracowanie Powiatowego Programu Usuwania azbestu oraz wyrobów zawierających azbest wraz ze sporządzeniem inwentaryzacji azbestu oraz wyrobów zawierających azbest, ocenie stanu i stopnia pilności usunięcia z uwzględnieniem podziału na poszczególne gminy. 2.Gminy objęte opracowaniem: GMINA DARŁOWO Powierzchnia ewidencyjna - 26 984 ha Ilość sołectw - 31 Liczba ludności -7 811 GMINA MIASTO DARŁOWO Powierzchnia ewidencyjna - 2000 km2 Liczba ludności - 14 328 GMINA MALECHOWO Powierzchnia ewidencyjna - 22633 ha Ilość sołectw - 26 Liczba ludności - 6 706 GMINA POSTOMINO Weryfikacja inwentaryzacji GMINA SŁAWNO Powierzchnia ewidencyjna - 28400 ha Ilość sołectw - 22 Liczba ludności - 9 018 GMINA MIASTO SŁAWNO Weryfikacja inwentaryzacji 3.Zamawiający przewiduje etapowanie (podział na 2 etapy) opracowania. Wykonanie ETAPU 1 dla poszczególnych gmin ustalone zostaje na dzień 10 września 2009r. 4.Przy wykonywaniu prac wykonawca ma obowiązek uwzględnić obowiązujące przepisy prawne, w szczególności: -Ustawa z dnia 19 czerwca 1997r. o zakazie stosowania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. Nr 101, poz. 628 z późn. zm.), -Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001r. o odpadach (Dz. U. Nr 62, poz. 628 z późn. zm.), -Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. Nr 62, poz. 627 z późn. zm.), -Ustawa z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz. U. Nr 89, poz. 414 z późn. zm.), -Ustawa z dnia 11 stycznia 2001r. o substancjach i preparatach chemicznych (Dz. U. Nr 11, poz. 84 z późn. zm.), -Ustawa z dnia 28 października 2002r. o przewozie drogowym materiałów niebezpiecznych (Dz. U. Nr 199, poz. 1671 z poźn. zm.), -Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 27 września 2001r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. Nr 112, poz. 1206 z 2001 r.), -rozporządzenie Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. Nr 71, poz. 649), -rozporządzenie Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 23 października 2003r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania i przemieszczania azbestu oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których był lub jest wykorzystywany azbest (Dz. U. Nr 192, poz. 1876), -rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 30 października 2002r. w sprawie rodzajów odpadów, które mogą być składowane w sposób nieselektywny (Dz. U. Nr 191, poz. 1595), -rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 24 marca 2003r. w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących lokalizacji, budowy, eksploatacji i zamknięcia, jakim powinny odpowiadać poszczególne typy składowisk odpadów (Dz. U. Nr 61, poz. 549 z 2003 r.), -rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 9 października 2002r. w sprawie sposobu przedkładania wojewodzie informacji o rodzaju, ilości i miejscach występowania substancji stwarzających szczególne zagrożenie dla środowiska jako całości (Dz. U. Nr 175, poz. 1439 z 2002 r.), -oraz Program usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest stosowanych na terytorium Polski, który został zatwierdzony przez Radę Ministrów dnia 14 maja 2002 roku, 5.Prace związane z wykonaniem opracowania Powiatowego Programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest wraz z inwentaryzacją i programami gminnymi wykonawca ma obowiązek podzielić na dwa etapy: ETAP 1: inwentaryzacja azbestu i wyrobów zawierających azbest wraz z oceną stanu i stopniem pilności usunięcia - przeprowadzenie terenowej inwentaryzacji w poszczególnych gminach należy poprzedzić analizą istniejących źródłowych danych zgromadzonych w gminach oraz wojewódzkiej bazie danych o wyrobach zawierających azbest (WBDA) i innych ewidencjach i rejestrach publicznych. Przedmiotem analizy ,o której mowa powyżej jest w szczególności analiza: -informacji przedkładanych przez mieszkańców o rodzajach i ilościach wyrobów azbestowych znajdujących się na posesjach, -stan i dokładność sporządzonych informacji, -przydatność istniejących dokumentów dotyczących informacji o rodzajach i ilościach azbestu i wyrobach zawierających azbest, -dokładność i aktualność informacji będących w posiadaniu gmin. Dokumentację powstałą w wyniku prac omówionych powyżej oraz inwentaryzacji przeprowadzonej w terenie należy sporządzić oddzielnie dla każdej z gmin z podziałem na dane: -lokalizacja wyrobów azbestowych, -rodzaj wyrobów azbestowych, -ilość wyrobów azbestowych w m2 i Mg, -stopień pilności usuwania. Dokumentacja powstała w wyniku realizacji ETAPU 1 podlega uzgodnieniu i zatwierdzeniu przez zamawiającego. Warunkiem przystąpienia do realizacji ETAPU 2 jest przyjęcie bez zastrzeżeń prac ETAPU 1 przez zamawiającego. ETAP 2: opracowanie programów usuwania azbestu dla gmin (każdej z osobna) oraz dla powiatu - obejmujące w szczególności: -podstawowe informacje charakteryzujące gminę/powiat, -charakterystykę azbestu i wyrobów zawierających azbest oraz opis ich szkodliwego działania, -informacje o ilościach i stanie wyrobów zwierających azbest na terenie gminy/powiatu, -metody unieszkodliwiania odpadów zawierających azbest, -założenia programu usuwania wyrobów zawierających azbest, -harmonogram realizacji programu gminnego/powiatowego z uwzględnieniem stopnia pilności usunięcia wyrobów zawierających azbest, szacunkowe koszty ich usunięcia i unieszkodliwiania oraz możliwości i źródła finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest, -monitoring realizacji programu.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 713130005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 2 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 2.500,00 zł 1.Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy, tj.: 1)pieniądzu, 2)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3)gwarancjach bankowych, 4)gwarancjach ubezpieczeniowych, 5)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 Nr 42, poz. 275). 2.Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 3.Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: Bałtycki Bank Spółdzielczy w Darłowie Nr 79 8566 0003 0000 4141 2000 0007 4.W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 5.W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - dokument potwierdzający wniesienie wadium należy dołączyć do składanej oferty.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O zamówienie mogą się ubiegać wykonawcy, którzy: a) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, b) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawiają pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia, c) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, d) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia. Ocena spełnienia stawianych warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w punkcie IV niniejszej SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki wykonawca spełnił.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu oferta musi zawierać następujące dokumenty: a.aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, b.aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, ze wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, c.wykaz wykonanych w okresie ostatnich trzech lat usług, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem usługom stanowiących przedmiot zamówienia, z podaniem daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ (potwierdzone referencjami), d.podpisane oświadczenie, iż wykonawca spełnia warunki upoważniające go do ubiegania się o zamówienie publiczne określone przepisami art. 22 - załącznik nr 2 do SIWZ oraz brakiem istnienia przesłanek wskazanych przepisami art. 24 ust. 1 i ust.2 ustawy PZP - załącznik nr 3 do SIWZ, W/w dokumenty i oświadczenia mają być przedłożone w formie pisemnej. Oświadczenia i dokumenty mogą być przedłożone w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.powiatslawno.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach