Przetargi.pl
Opracowanie koncepcji systemu gospodarki odpadami na głównym obszarze działalności Zakładu Zagospodarowania Odpadów Stargard Sp. z o.o. z uwzględnieniem możliwości realizacji przyszłej inwestycji pn. Budowa instalacji mechaniczno - biologicznego unieszkodliwiania odpadów na składowisku odpadów w Łęczycy.

Zakład Zagospodarowania Odpadów Stargard Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością ogłasza przetarg

  • Adres: 73-110 Stargard Szczeciński, ul. Bogusława IV 15
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 91 573 35 36 , fax. 91 573 35 36
  • Data zamieszczenia: 2012-02-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zakład Zagospodarowania Odpadów Stargard Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
    ul. Bogusława IV 15 15
    73-110 Stargard Szczeciński, woj. zachodniopomorskie
    tel. 91 573 35 36, fax. 91 573 35 36
    REGON: 32073773800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zzo.stargard.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Podmiot prawa publicznego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Opracowanie koncepcji systemu gospodarki odpadami na głównym obszarze działalności Zakładu Zagospodarowania Odpadów Stargard Sp. z o.o. z uwzględnieniem możliwości realizacji przyszłej inwestycji pn. Budowa instalacji mechaniczno - biologicznego unieszkodliwiania odpadów na składowisku odpadów w Łęczycy.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem niniejszego zamówienia jest wykonanie usługi polegającej na opracowaniu koncepcji systemu gospodarki odpadami na głównym obszarze działalności Zakładu Zagospodarowania Odpadów Stargard Sp. z o.o. z uwzględnieniem możliwości realizacji przyszłej inwestycji pn. Budowa instalacji mechaniczno - biologicznego unieszkodliwiania odpadów na składowisku odpadów w Łęczycy. Przedmiotowa Koncepcja powinna uwzględniać aktualny stan prawny w tym wymogi wynikające z ustawy z dnia 1 lipca 2011 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw ( Dz. U. 2011, nr 152, poz. 897 z późn. zm.), wykonana w trzech egzemplarzach w wersji papierowej i na płytach CD. W ramach powyższego opracowanie wykonawca zobowiązany jest do wykonania usługi składającej się z sześciu części, a mianowicie: Etap pierwszy Opracowanie organizacji pracy w jednostce organizacyjnej (Spółka, jednostka budżetowa) zarządzającej systemem gospodarki odpadami w imieniu Miasta Stargard Szczeciński, określenie m. in. potrzeb kadrowych, lokalowych, sprzętowych dla zapewnienia sprawnej organizacji przetargów, kontroli świadczenia usług przez firmy odbierające odpady, prowadzenia monitoringu odpadów i związanej z tym statystki odpadowej, naliczanie opłat dla wytwórców odpadów i prowadzenie windykacji oraz prowadzenie edukacji ekologicznej, weryfikacji deklaracji wraz z propozycją schematu organizacyjnego systemu. Etap drugi W ramach nowej koncepcji gospodarki odpadami dla potrzeb ZZO Stargard: - szczegółowe rozpoznanie rynku lokalnego przedsiębiorców odbierających odpady, - określenie sposobu i zasad prowadzenia odbioru odpadów komunalnych oraz selektywnej zbiórki odpadów w zakresie przewidzianym w ustawie, w zależności od rodzaju nieruchomości i działalności gospodarczej, - określanie zapotrzebowania na sieć stacjonarnych Punktów Dobrowolnego Gromadzenia Odpadów (platform) oraz Gminnych Punktów Zbiórki Odpadów Niebezpiecznych lub innych rozwiązań alternatywnych, - określenie zasad ustalania częstotliwości i harmonogramu opróżniania pojemników, zapewniającej odpowiedni stan sanitarno-porządkowy, z uwzględnieniem odpadów odbieranych selektywnie. - określenie zasad ustalania zapotrzebowania na pojemniki do zbierania odpadów wraz z określeniem niezbędnej ilości poszczególnych rodzajów pojemników, - oszacowanie kosztów funkcjonowania systemu (odbierania, transportu, zbierania, odzysku i unieszkodliwiania odpadów komunalnych; selektywna zbiórka odpadów, tworzenia i utrzymania punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych; obsługi administracyjnej systemu; monitoringu systemu). - przedstawienie metody i wyliczenie wysokości stawki opłaty za zagospodarowanie odpadów komunalnych na podstawie: liczby mieszkańców zamieszkujących daną nieruchomość, ilości zużytej wody z danej nieruchomości, powierzchni lokalu mieszkalnego, oraz od gospodarstwa domowego wraz z propozycją wskazania najbardziej optymalnej metody. - wyliczenie wysokości stawki opłaty za pojemnik o określonej pojemności. - przedstawienie rozwiązań dotyczących odbierania odpadów od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne. - skalkulowanie stawek podwyższonych w przypadku nieselektywnego przekazywania odpadów komunalnych przez właścicieli nieruchomości (wysokość stawki opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi zbieranymi i odbieranymi w sposób selektywny). - wyliczenie kosztów odbioru i transportu odpadów objętościowo (za 1m3), wagowo (za 1Mg) i od wielkości pojemnika. - syntetyczny opis istniejącego systemu gospodarki odpadami komunalnymi w Stargardzie Szczecińskim. - określenie szczegółowego harmonogramu działań koniecznych do podjęcia przez Miasto w celu dostosowania obecnie funkcjonującego systemu do nowych uwarunkowań prawnych. - opracowanie modelu współpracy ZZO Stargard z gminami objętymi porozumieniem międzygminnym w zakresie wdrażania, ogłaszania przetargów i zarządzania nowym systemem w tych gminach. - przedstawienie propozycji możliwości podziału obszaru miasta na sektory wywozowe z uwzględnieniem liczby mieszkańców w każdym sektorze, gęstości zaludnienia na danym terenie oraz obszar możliwy do obsługi przez jednego przedsiębiorcę, z określeniem głównych czynników, które powinny determinować wielkość sektora. - określenie spodziewanej masy odpadów komunalnych, które trafią do systemu i średniej ilości odpadów komunalnych wytwarzanych przez osobę w ujęciu objętościowym i wagowym (na podstawie danych posiadanych przez Miasto Stargard Szczeciński, w szczególności wcześniej realizowanych opracowań, zamówionych przez Miasto i podmioty gospodarujące odpadami oraz danych wynikających ze sprawozdań składanych przez podmioty gospodarujące odpadami komunalnymi). - propozycje rodzajów usług podstawowych i dodatkowych np. dostarczanie pojemników oraz ich mycie, odbiór gruzu od przedsiębiorców świadczonych przez Miasto Stargard Szczeciński w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów i określenie wytycznych do ustalenia wysokości cen za te usługi. Etap trzeci Opracowanie projektu regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Stargard Szczeciński oraz niezbędnych projektów uchwał do wdrożenia systemu z uwzględnieniem potrzeb ZZO Stargard Sp. z o.o. m. in.: - w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Stargard Szczeciński. - w sprawie stawek opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi za mieszkańca i pojemnik o określonej pojemności (ustalając stawki opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi należy wziąć pod uwagę: sposób wyliczenia opłaty - liczba mieszkańców zamieszkujących daną nieruchomość lub ilość zużytej wody z danej nieruchomości lub powierzchnia lokalu mieszkalnego; ilość wytwarzanych na terenie gminy odpadów komunalnych; koszty funkcjonowania systemu gospodarki odpadami komunalnymi; przypadki, w których właściciele nieruchomości wytwarzają odpady nieregularnie, w szczególności to, że na niektórych nieruchomościach tj. ogrody działkowe, hotele itp. odpady komunalne powstają sezonowo). - w sprawie terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi (należy wziąć pod uwagę warunki miejscowe). - w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi (obejmuję wzór deklaracji, objaśnienia dotyczące sposobu jej wypełniania oraz pouczenie, że deklaracja stanowi podstawę do wystawienia tytułu wykonawczego, ponadto powinna zawierać informację o terminach i miejscu składania deklaracji). - w sprawie sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi (powinna zawierać w szczególności ilość odpadów komunalnych odbieranych od właściciela nieruchomości, częstotliwość odbierania odpadów komunalnych od właściciela nieruchomości i sposób świadczenia usług przez punkty selektywnego zbierania odpadów komunalnych). - w sprawie rodzajów dodatkowych usług świadczonych przez gminę w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów wraz z wysokością cen za te usługi. - w sprawie wymagań, jakie winien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami i prowadzenia schronisk (powinna zawierać szczegółowe wymagania jakie powinien spełnić przedsiębiorca ubiegającego się o uzyskanie ww. zezwolenia, a także zakres ochrony przed bezdomnymi zwierzętami i prowadzenia schronisk). - w sprawie wymagań, jakie winien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych (powinna uwzględniać opis wyposażenia technicznego niezbędnego do realizacji zadania). - w sprawie górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości pozbywających się zebranych odpadów komunalnych oraz nieczystości ciekłych w sposób zgodny z przepisami ustawy i przepisami odrębnymi (należy przyjąć stosowanie niższych stawek, jeżeli odpady komunalne są zbierane i odbierane w sposób selektywny, a także rozważyć zróżnicowanie stawki w zależności od gęstości zaludnienia na danym obszarze gminy oraz odległość od miejsca unieszkodliwiania odpadów komunalnych). - w sprawie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne. - w sprawie sposobu obliczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi na terenie nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne. - w sprawie przejęcia od właścicieli nieruchomości niektórych obowiązków w zakresie pozbywania się nieczystości ciekłych oraz uprzątania chodników. - w sprawie dokumentowania realizacji obowiązków (powinna zawierać wzory sprawozdań z realizacji nałożonych obowiązków w celu ujednolicenia dokumentacji sprawozdawczej). - w sprawie określenia stawki opłat za pojemnik o określonej pojemności. - w sprawie przejęcia obowiązku właścicieli nieruchomości wyposażenia nieruchomości w pojemniki służące do zbierania odpadów komunalnych. Etap czwarty Określenie rodzaju przetargu (odbiór, odbiór i zagospodarowanie). Opracowanie szczegółowego opisu przedmiotu zamówienia w specyfikacji istotnych warunków zamówienia na wykonywanie usług polegających na odbiorze odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. Opis przedmiotu zamówienia powinien zawierać w szczególności: - wymogi związane z przekazaniem odebranych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych; - rodzaje odpadów komunalnych odbieranych selektywnie od właścicieli nieruchomości; - standard sanitarny wykonywania usług oraz ochrony środowiska; - obowiązek prowadzenia dokumentacji związanej z działalnością objętą zamówieniem; - szczegółowe wymagania stawiane przedsiębiorcom odbierającym odpady komunalne od właścicieli nieruchomości; - szczegółowe wymagania stawiane przedsiębiorcom zagospodarującym odpady komunalne. Etap piąty Wymagania dla systemu informatycznego obsługującego administrowanie gospodarką odpadami komunalnymi. Etap szósty Koncepcja działań promocyjno-informacyjnych w zakresie nowego systemu.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 713130005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 60 dni

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości: 1.000,00 PLN (słownie: jeden tysiąc złotych).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zzo.stargard.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach