Przetargi.pl
Opracowanie koncepcji programowo-przestrzennej inwestycji polegającej na budowie ścieżki rowerowej Słupsk - Ustka

Zarząd Dróg Miejskich w Słupsku ogłasza przetarg

  • Adres: 76-200 Słupsk, ul. Przemysłowa 73/110
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 059 8410091 , fax. 059 8410093
  • Data zamieszczenia: 2009-03-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Dróg Miejskich w Słupsku
    ul. Przemysłowa 73/110 73/110
    76-200 Słupsk, woj. pomorskie
    tel. 059 8410091, fax. 059 8410093
    REGON: 77158794000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdm.slupsk.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Gminna samorządowa jednostka organizacyjna

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Opracowanie koncepcji programowo-przestrzennej inwestycji polegającej na budowie ścieżki rowerowej Słupsk - Ustka
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie koncepcji programowo-przestrzennej inwestycji polegającej na budowie ścieżki rowerowej Słupsk - Ustka, przebiegającej przez miejscowości: Strzelino, Strzelinko, Gałęzinowo, Charnowo i Wodnicę. Koncepcja programowo-przestrzenna, zwana w treści KP-P, ma między innymi odpowiedzieć na pytania: w jaki sposób poprowadzić ścieżkę, jaka jest optymalna technologia wykonania ścieżki oraz jaki jest koszt i czas wykonania ścieżki. Rozważy, także korzystanie ze ścieżki przez osoby na łyżworolkach przy uwzględnieniu wymagań, zwłaszcza w zakresie szerokości i nawierzchni ścieżki. 2. KP-P inwestycji ma posłużyć Zamawiającemu do podjęcia decyzji związanej z realizacją ww. inwestycji, w tym wskazanie możliwości pozyskania środków zewnętrznych na jej wykonanie. 3. KP-P inwestycji ma przedstawiać: 3.1. co najmniej dwuwariantowe rozwiązanie przebiegu ścieżki rowerowej z opisem i analizą techniczną, ekonomiczną, środowiskową poszczególnych wariantów oraz uzasadni wybrany wariant tj.: 1) po istniejących pasach drogowych dróg gminnych, gdzie odbywa się jednocześnie ruch kołowy, uwzględniając rozwiązanie przebiegu ścieżki rowerowej wskazanej na załączonej mapie poglądowej, stanowiącej zał. nr 8 do SIWZ, 2) poza istniejącymi pasami drogowymi, z wykorzystaniem innych gruntów o zbliżonym przebiegu ścieżki rowerowej wskazanej na załączonej mapie poglądowej, stanowiącej zał. nr 8 do SIWZ. W przypadku konieczności wytyczenia trasy ścieżki poza pasami drogowymi dróg gminnych Wykonawca musi uzyskać oświadczenia właścicieli gruntów, po których miałaby przebiegać ścieżka rowerowa, o możliwości wykorzystania ich do budowy ścieżki rowerowej; 3.2. porównanie kosztów tych wariantów; 3.3. minimalną wersję udrożnienia szlaku rowerowego z podaniem jakie nawierzchnie trzeba zastosować, oraz jakie koszty ta wersja tymczasowa będzie generować. 4. Zaproponowane warianty przebiegu ścieżki rowerowej powinny być zgodne z istniejącymi i obowiązującymi miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego w poszczególnych gminach. W przypadku braku takiej możliwości Wykonawca powinien wskazać konieczne zmiany w planach miejscowych umożliwiające realizację inwestycji. 5. Zaproponowane przez Wykonawcę rozwiązania powinny wpłynąć na ograniczenie ruchu rowerowego na drodze krajowej nr 21 Słupsk - Ustka, w związku z czym powinny przewidzieć połączenie projektowanej ścieżki rowerowej z miejscowościami usytuowanymi wzdłuż ww. drogi. 6. Zaproponowane rozwiązania powinny przewidywać połączenie projektowanej ścieżki rowerowej z międzynarodowym szlakiem rowerowym EUROVELO R10 w formie węzła rowerowego. 7. KP-P inwestycji musi co najmniej zawierać: 7.1. analizę istniejącego ruchu rowerowego i prognozę ruchu na wybranym przebiegu ścieżki; 7.2. analizę wariantów przebiegu ścieżki; 7.3. uzgodnienie przebiegu ścieżki z poszczególnymi gminami, w tym ustalenie zgodności przebiegu ścieżki z istniejącymi planami zagospodarowania terenu; 7.4. założenia techniczne; 7.5. założenia organizacji i bezpieczeństwa ruchu; 7.6. opis stosunków własnościowych; 7.7. analizę ekonomiczną określającą planowane koszty całej inwestycji oraz odcinków położonych na terenie poszczególnych gmin; 7.8. ocenę wpływu ścieżki na środowisko; 7.9. analizę efektywności społeczno-ekonomicznej; 7.10. analizę źródeł finansowania inwestycji i możliwości pozyskania środków zewnętrznych; 7.11. sporządzenie cyfrowych map sytuacyjno-wysokościowych w skali 1:500 z naniesionymi własnościami gruntów dla każdego wariantu oraz wskazanie punktów wymaganych do wznowienia, rozgraniczenia granic lub podziału nieruchomości gruntowych; 7.12. rozpoznanie podłoża nawierzchni na wyznaczonej trasie ścieżki; 7.13. wykonanie inwentaryzacji zadrzewień wraz z opinią dendrologa; 7.14. dowiązanie do istniejącego i planowanego układu komunikacyjnego na wyznaczonej trasie ścieżki (rozwiązanie układu komunikacyjnego istniejących skrzyżowań); 7.15. rozwiązanie ewentualnych kolizji z uzbrojeniem podziemnym i zagospodarowaniem terenów zieleni; 7.16. po uzgodnieniu przez Zamawiającego KP-P na etapie sporządzania wizualizację oraz prezentację w siedzibie Zarządu Dróg Miejskich w Słupsku lub w miejscu wyznaczonym przez Zamawiającego, bez żądania zwrotu kosztów podróży i delegacji; 8. Wymagana ilość opracowań związanych z wykonaniem przedmiotu umowy: 8.1. Koncepcja programowo-przestrzenna (mapy, opracowania, analizy, badania itd.) w wersji papierowej - 6 egzemplarzy; 8.2. Koncepcja programowo-przestrzenna w wersji elektronicznej - 6 kompletów płyt CD w formacie doc i pdf oraz rysunki projektowe w formacie dwg. 9. Przedmiot zamówienia obejmuje również wszystkie prace i obowiązki Wykonawcy wymienione we wzorze umowy. 10. Dane do opracowania KP-P, wymagane badania, pomiary, uzgodnienia oraz materiały niezbędne do sporządzenia Wykonawca uzyska we własnym zakresie i na własny koszt. 11. Zamawiający ma prawo wglądu w materiały dotyczące KP-P oraz ma prawo wnoszenia uwag na każdym etapie realizacji umowy. 12. Wykonawca dokona wizji lokalnej w celu uzyskania wszystkich informacji koniecznych do przygotowania oferty i zawarcia umowy. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za skutki braku lub mylnego rozpoznania warunków realizacji zamówienia. 13. PODWYKONAWSTWO. Wykonawca zobowiązany jest do podania w ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom. W przypadku braku określenia podwykonawstwa Zamawiający będzie traktował, iż przedmiot zamówienia zostanie samodzielnie wykonany przez Wykonawcę
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 742320004
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 150 dni

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości 4.000 PLN (słownie złotych: cztery tysiące)
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: W przetargu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki ogólne i szczegółowe: 1. WARUNKI OGÓLNE 1.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1.1.1. posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; 1.1.2. posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia; 1.1.3. znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; 1.1.4. nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie przepisów art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Pzp. 1.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie warunek opisany w pkt 1.1.4. musi spełniać każdy z Wykonawców. 2. WARUNKI SZCZEGÓŁOWE UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU W OPARCIU O ART. 22 UST. 1 PKT 1-3 USTAWY PZP. Minimalne warunki udziału w postępowaniu są następujące: 2.1. DOŚWIADCZENIE. Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, opracował co najmniej jedną koncepcję programowo-przestrzenną inwestycji polegającej na budowie ścieżki rowerowej lub drogi, w której zakres wchodzi budowa ścieżki rowerowej. 2.2. Doświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają warunek określony w pkt 2.1. niniejszego rozdziału. 2.3. POTENCJAŁ KADROWY. Wykonawca musi wykazać, że dysponuje osobami, zdolnymi do wykonania zamówienia, ze wszystkich dziedzin związanych z wykonaniem przedmiotu postępowania posiadających kwalifikacje do wykonywania opracowań wchodzących w skład KP-P przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia, w tym co najmniej projektantem branży drogowej, który opracował (sam lub jako projektant wiodący) minimum jedną koncepcję programowo-przestrzenną inwestycji polegającej na budowie ścieżki rowerowej lub jedną dokumentację projektową, w której zakres wchodzi wykonanie koncepcji programowo-przestrzennej inwestycji zawierającej budowę ścieżki rowerowej oraz posiada odpowiednie uprawnienia budowlane i przynależy do Polskiej (właściwej) Izby Inżynierów Budownictwa. 2.4. Potencjał kadrowy Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają warunek określony w pkt 2.3. niniejszego rozdziału. 3. SPOSÓB DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA WYMAGANYCH WARUNKÓW. 3.1. Zamawiający oceni spełnienie warunków udziału w postępowaniu wymaganych od Wykonawców na podstawie oświadczeń i dokumentów złożonych wraz z ofertą. Z treści załączonych oświadczeń i dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż Wykonawca spełnił ww. warunki. 3.2. Przy dokonaniu oceny spełnienia warunków Zamawiający będzie się kierował regułą spełnia albo nie spełnia. 3.3. Niespełnienie chociażby jednego warunku udziału w postępowaniu skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania. 3.4. Ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu określonych w rozdziale VIII SIWZ do oferty należy dołączyć: 1.1. Oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu wszystkich warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 44 ustawy Pzp w związku z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp o treści zgodnej z zał. nr 3 do SIWZ. 1.2. Oświadczenie Wykonawcy o nie podleganiu wykluczeniu zgodnie z art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Pzp o treści zgodnej z zał. nr 4 do SIWZ. 1.3. Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 1.4. Aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; 1.5. Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy Pzp, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem składania ofert; 1.6. Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy Pzp, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem składania ofert; 1.7. Wykaz wykonanych usług w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, o treści zgodnej z zał. nr 5 do SIWZ oraz załączenie dokumentów potwierdzających, że te usługi zostały wykonane należycie. Informacje zawarte w wykazie muszą potwierdzać spełnienie warunku dotyczącego Doświadczenia Wykonawcy; 1.8. Wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, o treści zgodnej z zał. nr 6 do SIWZ. Informacje zawarte w wykazie muszą potwierdzać spełnienie warunku dotyczącego Potencjału kadrowego; 1.9. Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie, o którym mowa w ppkt 1.8., Wykonawca wykazał osoby, którymi będzie dysponował o treści zgodnej z zał. nr 6A do SIWZ; 1.10. Dokumenty stwierdzające, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia budowlane, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, oraz dokumenty potwierdzające przynależność do Polskiej (właściwej) Izby Inżynierów Budownictwa, aktualne na dzień złożenia oferty; 2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia 2.1. Oświadczenia i dokumenty wymienione w pkt 1.1., 1.2., 1.3., 1.4., 1.5. i 1.6. niniejszego rozdziału muszą być przedłożone przez każdego Wykonawcę wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia, pozostałe dokumenty mogą być składane wspólnie. 2.2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia, stosownie do art. 23 ust. 2 ustawy Pzp. 2.3. Dokument pełnomocnictwa musi być załączony do oferty w oryginale i zawierać w szczególności wskazanie: postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy, Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, ustanowionego Wykonawcę - Pełnomocnika oraz zakres jego umocowania. Dokument pełnomocnictwa musi być podpisany przez wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia poprzez reprezentujące ich osoby uprawnione do składania oświadczeń woli wymienione we właściwym rejestrze lub ewidencji działalności gospodarczej Wykonawcy. 3. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej stosuje się do przepisów § 2 i § 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z 19 maja 2006r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 87, poz. 605 ze zm.). 4. Pozostali Wykonawcy dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu przedkładają zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z 19 maja 2006r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 87, poz. 605 ze zm.). 5. Dokumenty załączone do oferty muszą być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zdm.slupsk.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach