Przetargi.pl
Opracowanie koncepcji i projektu budowlanego wykonawczego wraz z częścią kosztową i specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowy stacji zlewnej nieczystości ciekłych zlokalizowanej na południowy zachód od skrzyżowania ul. Sanitariuszek i Okołowickiej w Łodzi

Zakład Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. działający jako Pełnomocnik Miasta Łodzi - UMŁ. Wydziału Gospodarki Komunalnej w Łodzi, ul. Piotrkowska 175, tel. 042 638 49 12, Fax 042 638 49 09, REGON : 000514182 ogłasza przetarg

  • Adres: 90-133 Łódź, ul. Wierzbowa 52
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 042 677 81 21 , fax. 042 677 84 53
  • Data zamieszczenia: 2009-07-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zakład Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. działający jako Pełnomocnik Miasta Łodzi - UMŁ. Wydziału Gospodarki Komunalnej w Łodzi, ul. Piotrkowska 175, tel. 042 638 49 12, Fax 042 638 49 09, REGON : 000514182
    ul. Wierzbowa 52 52
    90-133 Łódź, woj. łódzkie
    tel. 042 677 81 21, fax. 042 677 84 53
    REGON: 54728361410000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Opracowanie koncepcji i projektu budowlanego wykonawczego wraz z częścią kosztową i specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowy stacji zlewnej nieczystości ciekłych zlokalizowanej na południowy zachód od skrzyżowania ul. Sanitariuszek i Okołowickiej w Łodzi
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Opis przedmiotu zamówienia Stację zlewną nieczystości ciekłych należy zlokalizować na południowy zachód od skrzyżowania ul. Sanitariuszek i ul. Okołowickiej, na działkach nr 1/1 i 1/2 w obrębie P-37, w Łodzi. Opracowanie projektu budowlanego wykonawczego należy poprzedzić wykonaniem koncepcji, która po zatwierdzeniu przez Inwestora zastępczego będzie podstawą do opracowania projektu. Do wykorzystania jest Koncepcja stacji zlewnej nieczystości ciekłych przy ul. Sanitariuszek w Łodzi (na terenie GOŚ) - opracowana w 2008r. W koncepcji należy uwzględnić m.in. zagospodarowanie terenu, drogi i place, zasilanie w niezbędne media, ilość ciągów technologicznych. Należy przewidzieć odprowadzanie ścieków do pobliskiego kolektora Polesie 15 lub do kolektora Pabianice - GOŚ. Przy określaniu parametrów technicznych i technologicznych należy wziąć pod uwagę rozbudowę sieci kanalizacyjnej prowadzoną w ramach projektu Wodociągi i Oczyszczalnia Ścieków w Łodzi II. Projektowana stacja winna spełniać wymagania Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 17.10.2002r w sprawie warunków wprowadzania nieczystości ciekłych do stacji zlewnych. W koncepcji należy uwzględnić, że po uruchomieniu projektowanej stacji zlewnej zostaną zlikwidowane stacje przy ul. Bielskiej i Drewnowskiej a następnie planowana jest w przyszłości likwidacja stacji zlewnej przy ul. Finansowej. Wymagania ogólne: 1. Należy przewidzieć stanowiska zlewcze (w tym 1 rezerwowe). Ilość stanowisk, dobór urządzeń i ich wydajności należy uzasadnić odpowiednimi wyliczeniami. Ilość ścieków na punktach zlewnych w latach 2004-2008 - w załączeniku do SIWZ. 2. Stacja zlewna powinna zostać przewidziana jako hermetyczna, automatyczna z możliwością ręcznego sterowania, wyposażona w urządzenia pomiarowe w zakresie ilości, pH, temperatury i przewodności/kondunktancji/, automatycznego poboru prób oraz w system identyfikacji dostawców za pomocą identyfikatorów elektronicznych lub kart magnetycznych. 3. Na stacji należy przewidzieć zbiorniki do tymczasowego gromadzenia ścieków. Stanowiska zlewcze winny być zadaszone. 4. Stacja winna być dwu lub więcej stanowiskowa w układzie równoległym, przelotowym; przewidziany czas rozładunku należy potwierdzić w oparciu o pomiary wykonane na innych stacjach. 5. Przy stanowiskach zlewczych należy przewidzieć systemy zraszania - spłukiwania wodą nawierzchni stanowisk w obrębie zrzutu ścieków z samochodów po każdorazowym ich zrzucie oraz system do odbioru wód pochodzących z w/w spłukiwania. 6. Stacja powinna zapewniać dojazd dla samochodów o pojemności 25-30m3 oraz dla zestawów: ciągnik siodłowy + naczepa. 7. Drogi dojazdowe winny mieć odpowiednią szerokość, uwzględniającą ruch dwukierunkowy, łuki o odpowiednich promieniach skrętu. 8. Plac manewrowy winien mieć wymiary zapewniające bezkolizyjny ruch samochodów asenizacyjnych. 9. Należy przewidzieć parking dla oczekujących samochodów. 10. Plac manewrowy, parking i drogi dojazdowe powinny posiadać konstrukcję wytrzymałą na naciski osi samochodów i zestawów asenizacyjnych, zgodnie z obowiązującymi normami drogowymi. 11. Należy przewidzieć drogę dojazdową do drogi głównej. 12. Obiekt należy wyposażyć w urządzenia alarmowe, systemu zabezpieczeń oraz całodobowy monitoring z rejestracją. System CCTV winien uwzględniać plan budynków infrastruktury punktu zlewnego, zagospodarowanie terenu i drogi dojazdowe oraz ogrodzenie. Wytyczne dotyczące przenoszenia danych należy uzyskać od przyszłego eksploatatora. Między innymi w przekazie danych należy uwzględnić: a. ochronę obiektu z podziałem na strefy ważności, b. zliczanie pojazdów z rozpoznaniem rejestracji, c. pomiar ilości i jakości ścieków, d. sposób dokonywania zrzutu, e. rejestrację ruchu osób, f. sygnalizację stanów awaryjnych, g. zasilanie rezerwowe. Należy przewidzieć zastosowanie urządzeń i sprzętu typowego, dopasowanego do potrzeb. 13. Stację należy ogrodzić i oświetlić zgodnie z wytycznymi BHP i normami. 14. Należy określić wielkość mocy przyłączeniowej i przewidywane roczne zużycie energii elektrycznej. 15. Należy ocenić potrzebę stosowania awaryjnego zasilania w energię elektryczną. 16. Należy wystąpić o warunki techniczne przyłączenia do sieci elektryczno energetycznej. 17. Na terenie stacji należy przewidzieć część socjalną przeznaczoną dla obsługi oraz pomieszczenie dla służb ochrony. 18. Koncepcję należy opracować na mapach do celów lokalizacyjnych w skali 1:500. 19. Należy opracować operat terenowo-prawny zawierający: - wypisy z rejestru gruntów, - mapę z ewidencji gruntów z naniesioną lokalizacją uzbrojenia wraz z pasem robót oraz szacunkowym określeniem powierzchni zajętych pod jego budowę , - zgodę właścicieli terenu na lokalizację uzbrojenia i prowadzenie robót - uzgodnienia należy prowadzić z przedstawicielem Inwestora Zastępczego. 20. Należy opracować szacunkowe zestawienie kosztów inwestycji. Na etapie opracowania koncepcji należy przygotować również: - informację ekologiczną na podstawie której Inwestor Zastępczy wystąpi z wnioskiem o wydanie środowiskowych uwarunkowań zgody na realizację inwestycji - 3 egz., - raport oddziaływania na środowisko - jeżeli Wydział Ochrony Środowiska stwierdzi konieczność opracowania takiego raportu. - materiały do Ministra Infrastruktury o udzielenie zgody na odstępstwo od separowania zanieczyszczeń stałych i podczyszczania ścieków - materiały te winny być opracowane i złożone do Inwestora Zastępczego na początku etapu koncepcyjnego, są one niezbędne do określenia zakresu projektu budowlanego wykonawczego. Wytyczne opracowania dokumentacji projektowej: 1. Kompleksowy projekt budowlany wykonawczy winien zawierać niezbędne do realizacji dokumentacje, uzgodnienia i decyzje. Projekt należy opracować na podstawie koncepcji zatwierdzonej przez Inwestora zastępczego. Dokumentację należy opracować na mapach sekcyjnych w skali 1:500. Między innymi winna ona zawierać: - część technologiczną wraz z wytycznymi organizacji robót i odwodnieniem wykopów na czas remontu, - projekty poszczególnych branż, - projekt monitoringu i przekazywania danych, skorelowany z projektem podstawowym punktu zlewnego i istniejącym systemem eksploatatora, - geotechniczne badania podłoża gruntowego zgodnie z PN-98/B-02479; w przypadku wystąpienia gruntów słabonośnych lub wody gruntowej liczbę punktów badawczych należy zwiększyć tak, aby można było jednoznacznie ustalić rozciągłości i miąższości warstw geotechnicznych obejmujących te grunty oraz zasięg występowania warstwy wodonośnej; - wytyczne BIOZ, - projekt organizacji ruchu na czas robót, - część kosztową, ZZK, - część terenowo - prawną: a. aktualną mapę z ewidencji gruntów z naniesioną lokalizacją obiektu oraz pasem zajęcia terenu na czas robót, b. uzgodnienia z właścicielami terenu dotyczące lokalizacji uzbrojenia i czasowego zajęcia, uzyskane na etapie opracowywania koncepcji, c. aktualne wypisy z ewidencji gruntów, - specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót, - materiały lokalizacyjne do wniosku o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego, - Dokumentacja przed przekazaniem do odbioru winna być uzgodniona z Inwestorem Zastępczym. Wszystkie uzgodnienia uzyskane przez Projektanta winny być niezwłocznie przekazane Inwestorowi Zastępczemu celem weryfikacji. - Dokumentacja przekazana Inwesrorowi zastępczemu w terminie ostatecznym powinna zawierać wszystkie wymagane uzgodnienia, w tym uzgodnienie na ZUDP i GOŚ oraz z ZDiT (w tym uzgodnienie zjazdu z drogi głównej). - Projekty muszą spełniać wymagania prawa budowlanego, w tym Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 27.08.2002r w sprawie szczegółowego zakresu i formy planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz szczegółowego zakresu rodzajów robót budowlanych, stwarzających zagrożenia bezpieczeństwa i zdrowia ludzi, (Dz.U. nr 151 z dn. 17.09.2002r z póź. zm.), polskich norm i przepisów oraz zasad wiedzy technicznej, zakładać technologie korzystne pod względem technicznym i ekonomicznym. W dokumentacji należy operować jedynie parametrami technicznymi i eksploatacyjnymi przyjętych materiałów i urządzeń. Nie wolno podawać ich producentów. Określenie nazwy producenta może nastąpić jedynie jako przykładowe, z zastrzeżeniem dopuszczenia do stosowania materiałów, czy urządzeń o parametrach nie gorszych od wymienionych. - Projekty należy sporządzać zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dn. 02.09.2004r. (Dz. U. nr 202 poz. 2072 z póź. zm.), w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego oraz z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 03.07.2003r (Dz.U. nr 120 poz. 1133 z póź. zm.), w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego. - Specyfikację należy sporządzić zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dn. 02.09.2004r. (Dz. U. nr 202 poz. 2072 z póź. zm.), w prawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego. - Dokumentację należy zaopatrzyć oświadczeniem o jej kompletności pod względem celu, któremu ma służyć oraz oświadczeniem, że została wykonana zgodnie z obowiązującymi przepisami i zgodnie z wiedzą techniczną. - W projekcie należy zamieścić kopię uprawnień, zaświadczenia o wpisie do rejestru, o którym mowa w art. 88a ust. 1, pkt. 3, lit. a) Ustawy Prawo Budowlane (dotyczy projektantów posiadających uprawnienia budowlane wydane po 01.01.1995r)oraz o wpisie na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego. Szczegółowe warunki realizacji zamówienia, warunki płatności , warunki rękojmi i gwarancji oraz warunki odbioru zawarte są we wzorze umowy - zał. nr 4 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 742322202
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 136 dni

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 3000 PLN (trzy tysiące) Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą i być wniesione w jednej lub kilku formach, o których mowa w art. 45 ust 6 ustawy Pzp. 1. Wadium w pieniądzu zostanie uznane za skutecznie wniesione, jeżeli w wyznaczonym terminie do składania ofert wpłynie przelewem na konto Pełnomocnika zamawiającego tj. Zakładu Wodociągów i Kanalizacji sp. z o.o. w Łodzi, ul. Wierzbowa 52, 90-133 Łódź - GETIN Bank S.A. Oddział Regionalny GETIN Biznes w Łodzi, ul. Wodna 39/41, 90-046 Łódź 89 1560 0013 2026 0001 2120 0003 z dopiskiem iż wpłata dotyczy wadium w postępowaniu na Opracowanie koncepcji i projektu budowlanego wykonawczego na budowę stacji zlewnej Wadium wnoszone w pieniądzu Pełnomocnik zamawiającego przechowuje na ww. rachunku bankowym. Oryginał lub ksero dowodu wniesienia wadium w pieniądzu (przelew) winien być załączony do składanej oferty. W przypadku dołączenia kserokopii dowodu wniesienia wadium (przelew) konieczne jest jej potwierdzenie za zgodność z oryginałem przez osobę/y upoważnioną/e do reprezentowania wykonawcy. 2. Wadium w formie niepieniężnej np.gwarancje bankowe, ubezpieczeniowe, winno być sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem oraz wystawione na Pełnomocnika zamawiającego to jest Zakład Wodociągów i Kanalizacji sp. z o.o. w Łodzi, ul. Wierzbowa 52, 90-133 Łódź, a także zawierać zapis mówiący , iż gwarant zobowiązuje się do wypłaty Pełnomocnikowi zamawiającego pełnej kwoty wadium na jego pierwsze pisemne żądanie w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 ustawy Pzp. 3. Oryginały dokumentów stwierdzających wniesienie wadium w formie niepieniężnej należy załączyć do oferty. Zaleca się by oryginał/y ww. dokumentu/ów był/y załączone do oferty w sposób umożliwiający przekazanie go/ich do depozytu Pełnomocnika zamawiającego. 4. Wadium składane przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia może być wniesione przez jednego z wykonawców wchodzących w skład podmiotu wspólnego ale w imieniu wszystkich członków podmiotu wspólnego (wszyscy członkowie wchodzący w skład podmiotu wspólnego powinni być wymienieni) - na zasadach określonych w niniejszym rozdziale.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają niżej wymienione warunki udziału w postępowaniu : 1) posiadają uprawnienia do wykonywania działalności objętej przedmiotem niniejszego zamówienia, 2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania niniejszego zamówienia tj. a) Pełnomocnik zamawiającego wymaga aby Wykonawcy w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres działalności jest krótszy w tym okresie wykonali co najmniej 1 usługę , polegającą na opracowaniu projektu budowlanego wykonawczego budowy lub przebudowy stacji zlewnej , oczyszczalni ścieków lub punktu odbioru osadów, b) Pełnomocnik zamawiającego wymaga aby Wykonawcy wskazali do wykonania niniejszego zamówienia, zespół projektantów posiadających uprawnienia do projektowania bez ograniczeń w zakresie : - sporządzania projektu architektoniczno - budowlanego w odniesieniu do konstrukcji obiektu, - projektowania obiektu budowlanego takiego jak droga, - sporządzania projektu obiektu budowlanego takiego jak sieci i instalacje cieplne, wentylacyjne, wodociągowe i kanalizacyjne, - projektowanie obiektu budowlanego w zakresie telekomunikacji, - projektowanie obiektu budowlanego takiego jak sieci, instalacje i urządzenia elektryczne i energetyczne. Osoby wchodzące w skład zespołu projektantów winny posiadać ważny dokument potwierdzający przynależność do właściwej izby samorządu zawodowego, 3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie niniejszego zamówienia, 4) nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Pzp. 2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą wykazać łączne spełnienie warunków określonych powyżej w pkt.2 a i pkt.2 b. Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana na podstawie żądanych poniżej w pkt.3 niniejszego ogłoszenia oświadczeń i dokumentów, wg formuły spełnia - nie spełnia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 3. W celu potwierdzenia spełnienia warunków określonych powyżej w pkt.1 ogłoszenia , Wykonawcy wraz z ofertą składają nw. oświadczenia i dokumenty : 1. Oświadczenie (dwa oświadczenia) składa się w następujący sposób : a) o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu z art. 22 ust. 1 pkt.1-3 ustawy Pzp, sporządzone na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 2A do SIWZ, W przypadku gdy Wykonawca nie dysponuje potencjałem technicznym i/lub osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, jest zobowiązany do złożenia (wraz z niniejszym oświadczeniem) pisemnego zobowiązania innego/innych podmiotu/ów do udostępnienia potencjału technicznego i/lub osób zdolnych do wykonania zamówienia. b) o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu z art. 22 ust. 1 pkt.4 ustawy Pzp, sporządzone na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 2B do SIWZ. Uwaga Podmiot Wspólny Oświadczenie z pkt.1a składa ten/ci wykonawca/wykonawcy który/którzy spełnia/spełniają warunek udziału w postępowaniu natomiast oświadczenie z p. 1b składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wchodzących w skład podmiotu wspólnego. 2. Aktualny/e odpis/y z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie/a o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej ,jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestry lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej wystawiony/e nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, warunek aktualności spełniać będzie również dokument wystawiony z datą wcześniejszą, ale potwierdzony przez organ wydający w wymaganym terminie. 3. Wykaz co najmniej 1 usługi , wykonanej w ciągu ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania , a jeżeli okres działalności jest krótszy - w tym okresie, polegającej na opracowaniu projektu budowlanego wykonawczego budowy lub przebudowy stacji zlewnej, oczyszczalni ścieków lub punktu odbioru osadów , z podaniem jej wartości oraz daty i miejsca wykonania , sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ. Do wskazanej w wykazie usługi wykonawca winien załączyć dokument potwierdzający , że usługa ta została wykonana należycie. Wykaz musi potwierdzać, że Wykonawca spełnia warunek, o którym mowa powyżej w pkt.2a ogłoszenia. Uwaga! Dla potrzeb spełnienia warunku określonego powyżej , jeżeli wartości zostaną podane w walutach innych niż PLN, Pełnomocnik zamawiającego przyjmie średni kurs PLN do tej waluty podany przez NBP na dzień ukazania się ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. 4. Uprawnienia budowlane do projektowania osób wchodzących w skład zespołu projektantów w specjalnościach bez ograniczeń, o których mowa powyżej w pkt..2b ogłoszenia. Do wskazanych wyżej uprawnień wykonawca winien załączyć aktualne zaświadczenia tych osób o wpisie na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego. Załączone dokumenty muszą potwierdzać , że Wykonawca spełnia warunek, o którym mowa powyżej pkt.2b ogłoszenia. Uwaga Uprawnienia budowlane osób wskazanych powyżej winny być zgodne z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. nr 83, poz. 578) lub z wcześniej wydanymi przepisami. 5. Wykonawca, który ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej składa dokumenty wymienione w pkt.3 niniejszego ogłoszenia Zamiast dokumentów wymienionych w pkt.3.2 - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości wystawiony/e nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 5.1 Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt.3.2 niniejszego ogłoszenia, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 6. Zasady składania oferty przez podmioty występujące wspólnie: 6.1 Wykonawcy, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia winni ustanowić pełnomocnika do : - reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia, - albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Udzielone pełnomocnictwo winno być podpisane przez Wykonawców, którzy wspólnie występują o udzielenie zamówienia. Wymagane pełnomocnictwo może być przedłożone do oferty w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie. 6.2 Wymagane oświadczenia i dokumenty wskazane w pkt.3.1b i 3.2 winny być złożone przez każdego z wykonawców wchodzących w skład podmiotu wspólnego, pozostałe oświadczenia i dokumenty wskazane w pkt.3.1a,3,3 i 3.4 składane są przez tego/tych wykonawcę(ów) który/którzy spełnia/spełniają warunek udziału w postępowaniu. 6.3 Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 7. Inne postanowienia rozdziału 7.1 Dokumenty sporządzone w języku obcym winny być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczone przez wykonawcę lub jego pełnomocnika. 7.2 Dokumenty wchodzące w skład oferty mogą być przedstawione w formie oryginałów lub kopii potwierdzonych za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub jego pełnomocnika. Oświadczenia sporządzone na podstawie wzorów stanowiących załączniki do niniejszej SIWZ powinny być złożone w formie oryginału. 7.3 Dokumenty wchodzące w skład oferty winny być podpisane lub w przypadku kserokopii potwierdzone za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub pełnomocnika ustanowionego przez Wykonawcę. 7.4 Pełnomocnik zamawiającego zażąda przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zwik.lodz.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną