Przetargi.pl
Opracowanie gminnego programu rewitalizacji dla miasta Piły

Gmina Piła ogłasza przetarg

  • Adres: 64-920 Piła, Pl. Staszica 10
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 067 2126210 , fax. 067 2123566
  • Data zamieszczenia: 2016-06-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Piła
    Pl. Staszica 10 10
    64-920 Piła, woj. wielkopolskie
    tel. 067 2126210, fax. 067 2123566
    REGON: 00063833000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.um.pila.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Opracowanie gminnego programu rewitalizacji dla miasta Piły
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest:Opracowanie gminnego programu rewitalizacji dla miasta Piły zwanego dalej GRP. Złożono wniosek o dofinansowanie ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2014-2020 - Konkurs dotacji na opracowanie lub aktualizację programów rewitalizacji dla gmin województwa wielkopolskiego nr 1/REW/2016. Samorząd miasta Piły prowadzi aktywnie działania rewitalizacyjne od ponad 15 lat. Aktualnie miasto Piła posiada trzy obowiązujące programy rewitalizacji, opracowane i uchwalone przed wejściem w życie ustawy o rewitalizacji z dnia 9 października 2015 r. (Dz.U. 2015 r. poz. 1777), zgodnie z ówcześnie  obowiązującymi zasadami: - Lokalny program rewitalizacji obszarów powojskowych na terenie miasta Piły - Aktualizacja, Uchwała Nr XXXIX/462/09 Rady Miasta Piły z dnia 29 września 2009 roku, ze zm. http://www.pila.pl/obszary-powojskowe.html; - Lokalny program rewitalizacji obszarów poprzemysłowych na terenie miasta Piły do 2020 roku, Uchwała Nr XX/267/129 Rady Miasta Piły z dnia 24 kwietnia  2012 roku, http://www.pila.pl/obszary-poprzemyslowe.html; - Program rewitalizacji obszarów miejskich miasta Piły, Uchwała Nr XXXVI/460/13 z dnia 27 sierpnia 2013 roku, http://www.pila.pl/obszary-miejskie.html. Dokument GPR (gminny program rewitalizacji) będzie stanowił wieloletni program kompleksowych działań w sferze społecznej, gospodarczej, przestrzenno-funkcjonalnej, technicznej i środowiskowej, mających na celu wyprowadzenie wyznaczonych obszarów rewitalizacji ze stanu kryzysowego oraz stworzenie warunków do ich zrównoważonego rozwoju. Program ma być podstawą do aplikowania o zewnętrzne środki finansowe na współfinansowanie procesów rewitalizacji, w tym środków dostępnych w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020. Przedmiot zamówienia musi być wykonany zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności z przepisami Ustawy o rewitalizacji z dnia 9 października 2015 r. o (Dz. U. z 2015 r. poz. 1777), wytycznymi w zakresie rewitalizacji w programach operacyjnych na lata 2014-2020 opracowanymi przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju, wytycznymi Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego jako Instytucji Zarządzającej Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Wielkopolskiego 2014-2020  oraz m.in. z założeniami Krajowej Polityki Miejskiej w zakresie rewitalizacji, Narodowego Planu Rewitalizacji. Wykonanie przedmiotu zamówienia składa się z trzech etapów: Etap I - Opracowanie diagnozy; delimitacja obszarów zdegradowanych i rewitalizacji; Etap II - Opracowanie diagnozy i gminnego programu rewitalizacji dla miasta Piły; Etap III - Opracowanie zasad działania i wyznaczania składu Komitetu Rewitalizacyjnego SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA Zakres przedmiotu zamówienia dla poszczególnych etapów obejmuje: Etap I - Opracowanie diagnozy; delimitacja obszarów zdegradowanych i rewitalizacji W ramach etapu I Wykonawca zobowiązany jest do: 1. Opracowania pełnej diagnozy służącej wyznaczeniu obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji na terenie miasta Piły, potwierdzającej spełnienie przez te obszary przesłanek ich wyznaczenia zgodnie z ustawą o rewitalizacji i Wytycznymi. Zamawiający wymaga sporządzenia przez Wykonawcę szczegółowej diagnozy (scharakteryzowania aktualnej sytuacji społeczno- ekonomiczno- przestrzenno- środowiskowej miasta Piły), której celem będzie identyfikacja występujących negatywnych zjawisk oraz obszaru ich szczególnej koncentracji. Wymagane jest pozyskanie danych ilościowych i jakościowych, niezbędnych do sporządzenia diagnozy mającej na celu wyznaczenie obszaru/obszarów zdegradowanych oraz obszaru/obszarów rewitalizacji, w tym przeprowadzenie badań ankietowych bezpośrednich (na próbie nie mniejszej niż 500 respondentów), wywiadów pogłębionych (nie mniej niż 20 szt.). Wykonawca opracuje raport, w którym przedstawi wyniki i wnioski z przeprowadzonego procesu gromadzenia danych na potrzeby sporządzenia diagnozy wraz z propozycją wyboru obszaru zdegradowanego oraz obszaru rewitalizacji, przy czym obszary te powinny być wyodrębnione graficznie, opisane słownie i scharakteryzowane (wraz z mapą w skali co najmniej 1:5000, sporządzoną z wykorzystaniem treści mapy zasadniczej, a w przypadku jej braku - z wykorzystaniem treści mapy ewidencyjnej, na której powinny być wyznaczone obszar zdegradowany i obszar rewitalizacji. 2. Opracowania projektu uchwały Rady Miasta Piły w sprawie wyznaczenia obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji. 3. Przygotowania i przeprowadzenia konsultacji społecznych projektu uchwały Rady Miasta Piły w sprawie wyznaczenia obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji, co najmniej w trzech formach: 1) zbieranie uwag w postaci papierowej/elektronicznej, 2) ankieta konsultacyjna, 3) spotkanie konsultacyjne - moderacja spotkania, zapewnienie sali, przerwy kawowej dla 50 osób, rejestracji wideo oraz przygotowania reportażu 3 minutowego z przebiegu spotkania (lektor, napisy), do udostępnienia w mediach, w tym w Internecie. Wykonawca przygotuje i zrealizuje działania informacyjno- upowszechniające mające na celu aktywne włączenie interesariuszy w prowadzone prace. Działania obejmą co najmniej: 1) radio: przygotowanie/produkcja 30 sek. spotu radiowego, 30 emisji, 2) opracowanie i druk ulotek, A5, 500 szt., 3) opracowanie i druk plakatów, A2, 30 szt. 4. Przygotowania i przeprowadzenia szkolenia z zakresu rewitalizacji dla pracowników jst i jednostek miejskich - grupa 20 uczestników. Wykonawca zapewni uczestnikom szkolenia przerwę kawową oraz materiały szkoleniowe (notes A4, długopis, informacje ze szkolenia). Zamawiający udostępni Wykonawcy nieodpłatnie salę niezbędną do organizacji szkolenia. 5. Przygotowania i wykonania nośników informacyjnych do wykorzystania podczas realizacji zadania: 1) tablica informacyjna: 2 szt. do zawieszenia, oprawa profil aluminiowy, format A2, płyta oklejona folią samoprzylepną z grafiką, pełen kolor, front zabezpieczony plexi antyrefleksyjnym, łatwość montażu; 2) roll-up (exclusive) z wydrukiem: 2 szt., wymiar 85x200 cm. Etap II - Opracowanie diagnozy i gminnego programu rewitalizacji dla miasta Piły W ramach etapu II Wykonawca zobowiązany jest do: 1. Przygotowania projektu uchwały o przystąpieniu do opracowania GPR. 2. Opracowania szczegółowej diagnozy obszaru rewitalizacji służącej sporządzeniu GPR oraz wytyczenia na podstawie przeprowadzonej diagnozy granic obszaru rewitalizacji, przy czym obszar ten powinien być wyodrębniony graficznie, opisany słownie i scharakteryzowany (wraz z mapą w skali co najmniej 1:5000, sporządzoną z wykorzystaniem treści mapy zasadniczej, a w przypadku jej braku - z wykorzystaniem treści mapy ewidencyjnej, na której powinny być wyznaczone obszary rewitalizacji). Wymagane jest pozyskanie danych ilościowych i jakościowych niezbędnych do sporządzenia diagnozy, w tym przeprowadzenie badań ankietowych bezpośrednich (na próbie nie mniejszej niż 500 respondentów), wywiadów pogłębionych (nie mniej niż 20 szt.). 3. Przygotowania i przeprowadzenia działań włączających interesariuszy w proces tworzenia GPR. Działania obejmą co najmniej: 1) radio: przygotowanie/produkcja 8 różnych spotów 30 sek., 240 emisji; 2) 2 spotkania konsultacyjne - moderacja spotkań, zapewnienie sali oraz przerwy kawowej dla 50 osób na każde spotkanie; 3) 6 spacerów studyjnych; 4) rejestrację wideo spotkań oraz spacerów studyjnych oraz przygotowanie z ich przebiegu 3 minutowych 8 szt. reportaży - (lektor, napisy), do udostępnienia w mediach w tym w internecie; 5) opracowania koncepcji przestrzennego zagospodarowania dla wybranych 6 modelowych przestrzeni publicznych w formie wizualizacji w wersji cyfrowej oraz 6 szt. plansz. 4. Opracowania projektu GPR zgodnie z Ustawą o rewitalizacji oraz Wytycznymi. Wykonawca zobowiązany jest do : 1) przeprowadzenia procedur wynikających z przepisów ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2016 r. poz. 353), w tym  opracowania wniosku do Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego o wydanie opinii i Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w sprawie konieczności lub braku konieczności sporządzenia Prognozy Oddziaływania na Środowisko; w przypadku stwierdzenia konieczności przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko Wykonawca sporządzi Prognozę oddziaływania na środowisko projektu GPR; Wykonawca będzie zobowiązany do uaktualnienia Prognozy oddziaływania na środowisko projektu GPR zgodnie z ewentualnymi uwagami organów; 2) przeprowadzenia procesu uzgodnień i opiniowania projektu GPR zgodnie z ustawą o rewitalizacji; 3) przygotowania projektu uchwały dotyczącej przyjęcia GPR. 5. Przygotowania i przeprowadzenia konsultacji społecznych projektu GPR, co najmniej w trzech formach: 1) zbieranie uwag w postaci papierowej/elektronicznej, 2) ankieta konsultacyjna, 3) spotkanie konsultacyjne - moderacja spotkania, zapewnienie sali, przerwy kawowej dla 50 osób, rejestracja wideo oraz przygotowania reportażu 3 minutowego z przebiegu spotkania (lektor, napisy), do udostępnienia w mediach, w tym w Internecie. Wykonawca przygotuje i zrealizuje działania informacyjno- upowszechniające mające na celu aktywne włączenie interesariuszy w prowadzone prace. Działania obejmą co najmniej: 1) radio: przygotowanie/produkcja 30 sek. spotu radiowego, 30 emisji, 2) opracowanie i druk ulotek, A5, 500 szt., 3) opracowanie i druk plakatów, A2, 30 szt. 6. Przeprowadzenia szerokich działań upowszechniająco- informujących dotyczących przebiegu prac nad przystąpieniem, sporządzaniem i uruchamianiem wdrażania GPR. Działania obejmą co najmniej: 1) prasę: opracowania i zamieszczenie informacji prasowych (2 różnych, 9 publikacji) 2) telewizję: przygotowanie/produkcja 2 różnych 3 minutowych spotów, 60 emisji, 3) radio: przygotowanie/produkcja 30 sek. spotu radiowego, 30 emisji, 4) przygotowanie i wykonanie plansz ekspozycyjnych: 8 szt., płyta PCV, wymiar wys. 140 cm, szer. 100 cm, grubość ok. 4 mm, 5) opracowanie i druk ulotek/broszur: 1000 szt., A4, 12 stron z okładką. 7. Przygotowania i przeprowadzenia szkolenia z zakresu rewitalizacji dla pracowników jst i jednostek miejskich - grupa 20 uczestników. Wykonawca zapewni uczestnikom szkolenia przerwę kawową oraz materiały szkoleniowe (notes A4, długopis, informacje ze szkolenia). Zamawiający udostępni Wykonawcy nieodpłatnie salę niezbędną do organizacji szkolenia. Etap III - Opracowanie zasad działania i wyznaczania składu Komitetu Rewitalizacyjnego W ramach etapu III Wykonawca zobowiązany jest do: 1. Przygotowania projektu uchwały w sprawie zasad działania i wyznaczanie składu Komitetu Rewitalizacyjnego. 2. Przygotowania i przeprowadzenia konsultacji społecznych opracowanego projektu uchwały w sprawie zasad działania i wyznaczanie składu Komitetu Rewitalizacyjnego, co najmniej w trzech formach: 1) zbieranie uwag w postaci papierowej/elektronicznej, 2) ankieta konsultacyjna, 3) spotkanie konsultacyjne - moderacja spotkania, zapewnienie sali, przerwy kawowej dla 50 osób,  rejestracja wideo oraz przygotowania reportażu 3 minutowego z przebiegu spotkania (lektor, napisy), do udostępnienia w mediach, w tym w Internecie. Wykonawca przygotuje i zrealizuje działania informacyjno- upowszechniające mające na celu aktywne włączenie interesariuszy w prowadzone prace. Działania obejmą co najmniej: 1) radio: przygotowanie/produkcja 30 sek. spotu radiowego, 30 emisji, 2) opracowanie i druk ulotek, A5, 500 szt., 3) opracowanie i druk plakatów, A2, 30 szt. WYMAGANIA OGÓLNE 1. Po zakończeniu każdej z form konsultacji Wykonawca przekaże Zamawiającemu raporty podsumowujące ich przebieg, zawierające dane o miejscu i czasie ich przeprowadzenia oraz omówienie treści poruszanych zagadnień. Wykonawca zgromadzi oraz przeanalizuje, w uzgodnieniu z Zamawiającym, zgłaszane w toku konsultacji uwagi oraz wnioski, uzupełni konsultowane dokumenty lub dokona stosownych poprawek. 2. Materiały przeznaczone dla Zamawiającego Wykonawca dostarczać będzie do siedziby Zamawiającego. 3. Wykonawca będzie uczestniczył w posiedzeniach komisji Rady Miasta Piły oraz w sesjach Rady Miasta Piły dotyczących opracowywanych projektów uchwał i projektów dokumentów. 4. Wykonawca będzie uczestniczył w procesie uzgadniania GPR z Urzędem Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego, pełniącym funkcję Instytucji Zarządzającej Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Wielkopolskiego na lata 2014-2020. Wykonawca zobowiązany będzie do dokonania w GPR wszelkich zmian oraz uzupełnień wynikających z ewentualnych uwag zgłoszonych przez Instytucję Zarządzającą. 5. Wykonawca, w przypadku uzyskania dofinansowania przez Zamawiającego, będzie zobowiązany do informowania odbiorców (np.: na pismach, ankietach, formularzach, raportach, wydrukach, prezentacjach, zaproszeniach, materiałach informacyjnych, listach obecności itp.), że projekt został zrealizowany przy współfinansowaniu ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2014-2020 zgodnie z rekomendacjami i rozwiązaniami w zakresie informacji i promocji opisanymi w Księdze identyfikacji wizualnej znaku marki Fundusze Europejskie i znaków programów polityki spójności na lata 2014-2020 oraz w Podręczniku Beneficjenta Funduszy Europejskich w zakresie informacji i promocji na lata 2014-2020. 6. Wykonawca we własnym zakresie pozyska materiały i informacje niezbędne do wykonania przedmiotu umowy. Zamawiający zobowiązuje się do udzielenia wsparcia Wykonawcy w procesie gromadzenia danych oraz do udostępnienia wszelkich posiadanych przez siebie informacji i dokumentów niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia. 7. Wykonawca zrealizuje przedmiot zamówienia po uprzednich uzgodnieniach i akceptacji przez Zamawiającego ostatecznych wersji poszczególnych elementów zamówienia, w tym metodologii. 8. Wykonawca odpowiada za prace powierzone podwykonawcom, niezbędne do realizacji zamówienia. 9. Wykonawca przekaże Zamawiającemu diagnozę oraz gminny program rewitalizacja dla miasta Piły w formie elektronicznej w formacie pdf oraz edytowalnej doc lub xls (jeżeli tabele lub załączniki zostały sporządzone w formacje xls należy je dołączyć do wersji elektronicznej z aktywnymi/otwartymi formułami) na nośniku CD/DVD - po 2 sztuki oraz papierowej w ilości po 5 egzemplarzy (wydruk w kolorze). 10. Wykonawca przekaże także w formie zapisu na CD/DVD opracowania, dokumenty, raporty sporządzone w ramach realizacji zamówienia w formacie edytowalnym. 11. Wykonawca przekazanie Zamawiającemu pełną dokumentację zebraną podczas opracowywania GPR.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 730000002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: nie wymaga

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: ocena metodologii realizacji zamówienia
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pila.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach