Miasto Katowice ogłasza przetarg
- Adres: 40098 Katowice, ul. Młyńska
- Województwo: śląskie
- Telefon/fax: tel. +48 32 2593302 , fax. 48 327 054 949
- Data zamieszczenia: 2018-04-17
- Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Sekcja I - Zamawiający
- I.1. Nazwa i adres: Miasto Katowice
ul. Młyńska 4
40098 Katowice, woj. śląskie
tel. +48 32 2593302, fax. 48 327 054 949 - Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.katowice.eu
Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu
- II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
- II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Opracowanie ekspertyzy dotyczącej usunięcia oraz unieszkodliwienia odpadów porzuconych przez Firmę Eko-Szop Sp. z o.o. - II.1.2. Rodzaj zamówienia:
- II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie ekspertyzy dotyczącej oszacowania kosztów usunięcia oraz unieszkodliwienia odpadów porzuconych przez Firmę Eko-Szop Sp. z o.o. przy ul. Woźniaka w Katowicach na działce nr 1891/18, k.m. 1, obręb: Szopienice W ramach Projektu dofinansowanego ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach ZS 4.1. Opinie naukowe, opracowania i ekspertyzy w zakresie ochrony środowiska i gospodarki wodnej istotne z punktu widzenia poprawy stanu środowiska województwa śląskiego, w tym w zakresie zadań dofinansowanych ze środków zagranicznych. Opis terenu objętego Ekspertyzą Teren objęty Ekspertyzą stanowi działkę gruntową o nr 1891/18 k.m. 1, obręb Szopienice, o powierzchni 3814 m2. Przedmiotowa działka gruntowa stanowi własność Skarbu Państwa w użytkowaniu wieczystym firmy Eko-Szop sp. z o.o. W przeszłości działalność prowadziła tu Huta Metali Nieżelaznych “Szopienice”, a następnie kolejne firmy, które doprowadziły do utworzenia nielegalnego składowiska odpadów. Teren składowania odpadów ogrodzony jest płotem z elementów prefabrykowanych o wysokości 1,95 m. Teren postępowania przetargowego leży w zakresie obowiązywania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego przyjętego uchwałą Nr XXIV/504/16 Rady Miasta Katowice z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru położonego w rejonie ulic Krakowskiej i Lwowskiej w Katowicach Dziennik Urzędowy Województwa Śląskiego nr poz. 2764 z dnia 16 maja 2016 r. Obszar działki ewid. nr 1891/18 oznaczono w planie symbolem 5PU tj. tereny obiektów produkcyjnych, składów i magazynów oraz zabudowy usługowej Grunty, które zostały wydzielone dla działki ewid. nr 1891/18 w oparciu o sposób ich użytkowania na danym terenie określone zgodnie z ewidencją gruntów i budynków zostały oznaczone symbolem Bp tj. zurbanizowane tereny niezabudowane lub w trakcie zabudowy. Wizualizacja terenu objętego postępowaniem przetargowym stanowi rys. 1 i 2 w Załączniku 1 do niniejszej SIWZ. Szacunkowa objętość składowanych odpadów Oszacowanie objętości i masy składowanych odpadów nastręcza trudności, ze względu na ich niejednorodność oraz brak dokumentów potwierdzających poziom spągu nielegalnego składowiska. Odpady widoczne na powierzchni terenu składowane są luzem, w beczkach i mauserach. Oszacowana, na podstawie wysokości ogrodzenia oraz wielkości powierzchni działki, objętość odpadów zgromadzonych na działce ewid. nr 1891/18 k.m.1, obręb Szopienice wynosi ok. 8,8 tys. m3 i wymaga doprecyzowania. Spodziewane rodzaje składowanych odpadów Oględziny miejsca składowania odpadów oraz analiza materiałów archiwalnych pozwalają stwierdzić, że na przedmiotowej działce gruntowej zostały składowane odpady inne niż niebezpieczne i niebezpieczne. W odniesieniu do spodziewanych rodzajów i ich składu chemicznego należy wziąć pod uwagę, iż firma prowadząca działalność gospodarczą na terenie objętym postępowaniem posiadała zezwolenie na transport odpadów innych niż niebezpieczne oraz odpadów niebezpiecznych z grup od 01 do 20 wg Katalogu odpadów (Dz.U. 2014 poz. 1923). Ponadto firma ta prowadziła przy ul. Woźniaka w Szopienicach działalność polegającą na odzysku i unieszkodliwianiu odpadów niebezpiecznych tj. instalację unieszkodliwiania emulsji olejowych oraz instalacje unieszkodliwiania odpadów chromowych i cyjankowych. Z wydanego pozwolenia zintegrowanego dla przedmiotowych instalacji wynika, że w wyniku ich eksploatacji mogły powstawać odpady niebezpieczne o kodach: 13 02 05*, 13 02 08*, 13 08 99*, 15 01 10*, 15 02 02*, 16 02 13*, 16 06 01*, 19 02 05*, które z dużym prawdopodobieństwem mogły zostać zdeponowane na terenie działki gruntowej będącej przedmiotem Ekspertyzy. Zachodzi również prawdopodobieństwo napotkania na zwale odpadów medycznych i weterynaryjnych grupy 18 wg Katalogu odpadów (Dz.U. 2014 poz. 1923). 2) Zakres prac objętych zamówieniem obejmuje między innymi: 1. pobranie do badań próbek odpadów oraz jeśli to możliwe zaklasyfikowanie ich poprzez zaliczenie do odpowiedniej grupy, podgrupy i rodzajów odpadów w oparciu o rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 9 grudnia 2014r. w sprawie katalogu odpadów (Dz.U.2014, poz. 1923) przez akredytowane laboratorium. Pobór prób z terenu nielegalnego składowania odpadów i ich analiza muszą być wykonane przez laboratorium spełniające wymagania, o których mowa w art. 147 a ustawy Prawo Ochrony Środowiska tj: przez akredytowane laboratorium w rozumieniu ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. o systemie oceny zgodności (Dz. U. z 2017 r. poz. 1226) lub przez certyfikowane jednostki badawcze, o których mowa w art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 25 lutego 2011 r. o substancjach chemicznych i ich mieszaninach (Dz. U. z 2015 r. poz. 1203 oraz z 2016 r. poz. 2003). Zakres akredytacji powinien obejmować co najmniej substancje wymienione w Załączniku 1 do Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 1 września 2016 r. w sprawie sposobu prowadzenia oceny zanieczyszczenia powierzchni ziemi (Dz.U.2016.1395). 2. przedstawienie charakterystyki odpadów (podstawowy skład chemiczny oraz właściwości każdego rodzaju odpadów); 3. oszacowanie ilości danego rodzaju odpadu; 4. ocenę zagrożenia dla zdrowia ludzi i stanu środowiska w odniesieniu do przypowierzchniowej warstwy gruntów tj. warstwy 0,0 do 0,25 m p.p.t; 5. analizę ryzyka realizacji przedsięwzięcia polegającego na usunięciu i unieszkodliwianiu zgromadzonych odpadów oraz analizę ryzyka zaniechania podjęcia działań polegających na usunięciu odpadów z miejsca ich dotychczasowego składowania; 6. opis odpowiedniej metody (technologii) unieszkodliwienia zgromadzonych odpadów zgodnej z najlepszymi dostępnymi technikami BAT; 7. przedstawienie harmonogramu rzeczowo-finansowego wykonania zadania usunięcia i unieszkodliwiania zgromadzonych odpadów obejmującego, co najmniej: - wyszczególnienie zakresu prac i zakupów w poszczególnych etapach potrzebnych do realizacji zadania wraz z podaniem ich liczby oraz kosztów (jednostkowych oraz całościowych), - kalkulację stawki godzinowej lub inną podstawę wyceny pracy wykonawcy, - określenie czasu realizacji (rozpoczęcie i zakończenie poszczególnych elementów zadania) w dniach / tygodniach / miesiącach, 1. całkowity koszt realizacji przedsięwzięcia. Uwagi dla wykonawców: a) Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia, oprócz specjalistów kluczowych (wg wymagań przedstawionych w pkt. 15.3c siwz), wszelkich innych ekspertów oraz pełnego personelu pomocniczego, dla zapewnienia prawidłowej realizacji Kontraktu, b) W przypadku, gdy specjaliści kluczowi (wskazani w pkt. 15.3c siwz) nie posiadają biegłej znajomości języka polskiego, Wykonawca zobowiązany jest zapewnić, na własny koszt, tłumacza dla potrzeb i na okres realizacji umowy, c) Teren objęty ekspertyzą nie jest ogólnodostępny – dostęp możliwy po uzgodnieniu z Zamawiającym. W przypadku, gdy wykonawca przeprowadzi wizję, to wszystkie informacje, które pozyska o warunkach lokalnych, inne niż opisane w siwz, powinny być zgłoszone Zamawiającemu. Zamawiający zdecyduje, czy te informacje powinny być uwzględnione w ofertach. Wizja lokalna dokonywana jest na koszt własny Wykonawcy. d) Wykonawca w trakcie realizacji umowy winien posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności w wysokości 1.000.000,00 zł. 3) Szczegółowy zakres prac określa: a) wzór umowy (załącznik nr 6 do SIWZ) b) szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (załącznik nr 5 do SIWZ) - II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71318000-0
- II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
- III.1. Warunki dotyczące zamówienia
- Informacja na temat wadium: Wykonawca powinien wnieść wadium przetargowe w wysokości 8.000,00 zł.
- III.2. Warunki udziału
- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczególnego warunku w tym zakresie.
- Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
Sekcja IV - Procedura przetargowa
- IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
- IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
- IV.2. Kryteria oceny ofert
- IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną
Podobne ogłoszenia o przetargach
- Wybór Projektanta dla realizacji zadania pn. „Budowa drogi od ronda kończącego DW 913 w kierunku terminali pasażerskich i strefy cargo”
Dodano: 2019-09-04 - „Pełnienie funkcji inżyniera kontraktu przy realizacji projektu pn.: "Cyfrowy Powiat Mikołowski-BIS” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020”
Dodano: 2019-07-23 - Wybór wykonawcy usługi polegającej na pełnieniu nadzoru inwestorskiego nad realizacją robót budowlanych dla zadania: Rozbudowa płyt postojowych samolotów na terenie MPL Katowice w Pyrzowicach
Dodano: 2019-06-19 - „Pełnienie funkcji inżyniera kontraktu przy realizacji projektu pn.: "Cyfrowy Powiat Mikołowski-BIS” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020”
Dodano: 2019-06-12 - Wybór wykonawcy usługi polegającej na pełnieniu nadzoru inwestorskiego nad pracami projektowymi oraz nad wykonaniem robót budowlanych dla zadania pn. „Budowa centralnej wartowni Służby Ochrony Lotniska (strefa CARGO/CITY) oraz budowa stacji transformatorowej ST8B wraz z inwestycją zmiany zasilania RSO POMIAR na terenie MPL KATOWICE w Pyrzowicach”
Dodano: 2019-04-08 - „Pełnienie funkcji inżyniera kontraktu przy realizacji projektu pn.: "Cyfrowy Powiat Mikołowski-BIS” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020”
Dodano: 2019-03-29 - Świadczenie usług polegających na opiniowaniu rozwiązań technologicznych z zakresu przetwórstwa i modyfikacji tworzyw polimerowych
Dodano: 2019-01-15 - Świadczenie usług eksperckich oraz pełnienie nadzoru inwestorskiego dla Instytucji Filmowej „Silesia-Film” w Katowicach w ramach projektu pn.: „Śląskie Digitarium. Digitalizacja i udostępnianie zasobów instytucji kultury województwa śląskiego”
Dodano: 2018-08-16 - Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu w ramach projektu pn.: „Śląskie Digitarium. Digitalizacja i udostępnianie zasobów instytucji kultury województwa śląskiego”
Dodano: 2018-04-25 - Opracowanie ekspertyzy dotyczącej usunięcia odpadów porzuconych przez firmę Eko-Szop Sp. z o.o. w Katowicach
Dodano: 2018-04-20