Przetargi.pl
Opracowanie: Programu Ochrony Powietrza dla strefy wielkopolskiej ze względu na ozon. Programu Ochrony Powietrza w zakresie benzo-alfa-pirenu dla stref: aglomeracja poznańska, miasto Leszno, strefy gnieźnieńsko - wrzesińskiej oraz strefy pilsko - złotowskiej

Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego ogłasza przetarg

  • Adres: 61-713 Poznań, Al. Niepodległości 18
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 061 6475320 , fax. 061 8517562
  • Data zamieszczenia: 2011-09-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego
    Al. Niepodległości 18 18
    61-713 Poznań, woj. wielkopolskie
    tel. 061 6475320, fax. 061 8517562
    REGON: 63126850100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.umww.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Opracowanie: Programu Ochrony Powietrza dla strefy wielkopolskiej ze względu na ozon. Programu Ochrony Powietrza w zakresie benzo-alfa-pirenu dla stref: aglomeracja poznańska, miasto Leszno, strefy gnieźnieńsko - wrzesińskiej oraz strefy pilsko - złotowskiej
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest opracowanie w wersji papierowej i elektronicznej Programów ochrony powietrza dla strefy wielkopolskiej ze względu na ozon oraz w zakresie benzo-alfa-pirenu dla stref: aglomeracja poznańska miasto Leszno strefy gnieźnieńsko - wrzesińskiej oraz strefy pilsko - złotowskiej w której został przekroczony poziom docelowy substancji w powietrzu wynikający z oceny jakości powietrza za rok 2007 2008 2009 i 2010. 2.Substancją objętą ww Programie ochrony powietrza jest ozon oraz benzo-alfa-piren. 3.Wykonaną usługę należy zrealizować w formie dwóch dokumentów; Dokumentu obejmującego 4 strefy na terenie których stwierdzono przekroczenia poziomu docelowego benzo-alfa-pirenu tj. strefę aglomeracja poznańska strefę miasto Leszno strefę gnieźnieńsko-wrzesińską oraz strefę pilsko-złotowską Dokumentu obejmującego strefę województwo wielkopolskie ze względu na ozon. Szczegółowy opis zamówienia 1.Sporządzenie przedmiotu zamówienia należy wykonać zgodnie z 1.1 ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (tekst jednolity DzU z 2008r Nr 25 poz 150 ze zm) 1.2rozporządzeniem Ministra Środowiska dnia 3 marca 2008 r. w sprawie poziomów niektórych substancji w powietrzu (Dz. U. Nr 47 poz. 281); 1.3 rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 17 grudnia 2008 r. w sprawie dokonywania oceny poziomów substancji w powietrzu (Dz.U. z 2009 r. Nr 5 poz. 31) 1.4 rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 8 lutego 2008 r. w sprawie szczegółowych wymagań jakim powinny odpowiadać programy ochrony powietrza (DzU Nr 38 poz 221) przedmiotowa dokumentacja musi zawierać wszystkie szczegółowe wymagania jakim powinien odpowiadać program ochrony powietrza zawarty w niniejszym rozporządzeniu odnoszący się do objętej programem substancji tj. ozonu oraz benzo-alfa-pirenu.; 1.5rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 19 listopada 2008 r. w sprawie zakresu i sposobu przekazywania informacji dotyczących zanieczyszczenia powietrza (Dz. U. Nr 216 poz. 1377); 2.Sporządzenie przedmiotu zamówienia należy wykonać z wykorzystaniem materiałów pomocniczych: 2.1Ministerstwa Środowiska i Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska zawartych w opracowaniu pt. Wskazówki dla wojewódzkich inwentaryzacji emisji na potrzeby ocen bieżących i programów ochrony powietrza. Warszawa 2003; 2.2Ministerstwa Środowiska i Głównego Inspektora Ochrony Środowiska zawartych w opracowaniu pt. Wskazówki metodyczne dotyczące modelowania matematycznego w systemie zarządzania jakością powietrza. Warszawa 2003. 3.Sporządzenie przedmiotu zamówienia należy wykonać na podstawie Rocznej oceny jakości powietrza w województwie wielkopolskim za rok 2007 2008 2009 i 2010 sporządzonej przez Wielkopolskiego Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska. 4.Istniejącą Wojewódzką bazę emisji należy zaktualizować i wykorzystać do sporządzenia przedmiotu zamówienia. Zaktualizowana Wojewódzka baza emisji musi funkcjonować w środowisku MS SQL 2000 5.Przedmiot zamówienia należy sporządzić: 5.1Uwzględniając dane meteorologiczne i statystyczne stosownie do wytycznych zawartych w materiałach szkoleniowych Ministerstwa Środowiska i Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska pt. Wskazówki dotyczące modelowania matematycznego w systemie zarządzania jakością powietrza Warszawa 2003 r. 5.2 Uwzględniając dane znajdujące się w opracowaniu Głównego Inspektora Ochrony Środowiska pt. Ocena i prognoza zagrożeń dla zdrowia ludzi i ekosystemów związanych z zawartością ozonu w troposferze w skali kraju i możliwości wypełnienia zobowiązań unijnych dotyczących poziomu zanieczyszczenia powietrza ozonem w perspektywie 2020 roku Warszawa. 5.3Uwzględniając wcześniejsze programy ochrony powietrza uchwalone ze względu na przekroczenia dopuszczalnych stężeń w powietrzu pyłu zawieszonego PM10 na terenach wchodzących w obszar stref objętych przedmiotowym programem ochrony powietrza tj. -program ochrony powietrza dla strefy-powiat gnieźnieński -program ochrony powietrza dla strefy-powiat pilski -program ochrony powietrza dla strefy-miasto Leszno -program ochrony powietrza dla strefy-aglomeracja Poznań. 5.4Uwzględniając dane z analizy przebiegu realizacji programów ochrony powietrza (aktualizacji) ze względu na przekroczenia dopuszczalnych stężeń w powietrzu pyłu zawieszonego PM10 dla stref: aglomeracja Poznań (strefa miasto Poznań) miasto Kalisz strefy gnieźnieńsko-wrzesińskiej (strefa powiat gnieźnieński) i strefy pilsko-złotowskiej (strefa powiat pilski) 5.5Uwzględniając wnioski wynikające z Ekspertyzy uzasadniającej konieczność przygotowania programów ochrony powietrza ze względu na przekroczenia poziomu docelowego benzo-alfa-pirenu dla stref: - miasto Leszno - strefa pilsko-złotowska oraz ze względu na przekroczenia poziomu docelowego ozonu - dla strefy wielkopolskiej wykonanej na zlecenie Województwa Wielkopolskiego w grudniu 2009 r. 5.6Uwzględniając przepisy dyrektywy 2002/3/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 12 lutego 2002 roku odnoszącej się do ozonu w otaczającym powietrzu. 5.7Opierając się na modelu (modelach) matematycznym wybranym (wybranych) spośród polecanych przez Ministerstwo Środowiska i Główny Inspektorat Ochrony Środowiska w materiałach szkoleniowych pt. Wskazówki dotyczące modelowania matematycznego w systemie zarządzania jakością powietrza Warszawa 2003 r. przeznaczonym do obliczania rozkładu przestrzennego stężeń zanieczyszczeń na terenach silnie zurbanizowanych i zanieczyszczeń komunikacyjnych pochodzących z ciągów komunikacyjnych z zakresem stosowalności nie mniejszym niż wymagany przepisami rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 17 grudnia 2008 r. w sprawie dokonywania oceny poziomów substancji w powietrzu (Dz. U. z 2009 r. Nr 5 poz. 31) - uwzględniającym przemiany fotochemiczne w atmosferze. 5.8Zawierając w nim: dokładność wyników modelowania charakterystykę imisyjną modelu tj. rozdzielczość czasową i przestrzenną modelu okresy uśredniania możliwość określenia procentowego udziału w zanieczyszczeniu rodzaju podmiotów korzystających ze środowiska i rodzajów powszechnego korzystania ze środowiska możliwość przyjmowania danych dotyczących przemian fizyko -chemicznych w powietrzu konieczność przyjmowania danych meteorologicznych z więcej niż jednej stacji naziemnej i danych meteorologicznych o profilu pionowym. 5.9Wykorzystując cyfrowe podkłady mapowe sporządzone w skali 1:50 000 wraz z warstwami tematycznymi typu shape dla obszarów objętych programem i w ich bezpośrednim sąsiedztwie z podziałem administracyjnym. 5.10Uwzględniając podział województwa wielkopolskiego na strefy: aglomeracja o liczbie mieszkańców większej niż 250 tys.; miasto o liczbie mieszkańców powyżej 100 tys.; pozostały obraz województwa - odnosząc się do obszarów nw stref: a) aglomeracja Poznań (strefa miasto Poznań); b) miasto Kalisz; c) gnieźnieńsko-wrzesińskiej (strefa powiat gnieźnieński); d) pilsko-złotowskiej (strefa powiat pilski). 6.Przedmiot zamówienia musi składać się z następujących niezbędnych części: 6.1Części opisowej obejmującej: a)Opis obszaru objętego zakresem programu (stref). b)Listę substancji objętych programem i wskazanie źródeł i rodzajów ich pochodzenia. c)Informację dotyczącą poziomów zanieczyszczenia powietrza w danej strefie ozonem i benzo-alfa-pirenem od roku od którego było wymagane opracowanie programu ochrony powietrza wraz z podaniem zakresu przekroczeń poziomów docelowych. d)Wyszczególnienie podstawowych kierunków i zakresów działań niezbędnych do przywrócenia poziomu ozonu w powietrzu do poziomu docelowego. e)Wyszczególnienie podstawowych kierunków i zakresów działań niezbędnych do przywrócenia poziomu benzo-alfa-pirenu w powietrzu do poziomu docelowego. f)Listę działań krótkoterminowych i długoterminowych zmierzających do ograniczenia zanieczyszczenia powietrza ozonem oraz benzo-alfa-pirenem w poszczególnych strefach. g)Listę substancji objętych Programami ochrony powietrza i wskazanie źródeł i rodzajów ich pochodzenia. h)Listę działań długoterminowych zmierzających do ograniczenia zanieczyszczenia powietrza substancjami. i)Listę substancji objętych Programem i wskazanie źródeł i rodzajów ich pochodzenia. j)Harmonogram rzeczowo-finansowy realizacji poszczególnych zadań oraz całego programu ze wskazaniem organów administracji i podmiotów do których skierowane są zadania obejmujący: -koszty realizacji Programu w tym koszty realizacji poszczególnych zadań -wskazanie źródeł finansowania Programu -termin realizacji Programu w tym terminy realizacji poszczególnych zadań programu uwzględniając wielkość przekroczenia rozkład gęstości zaludnienia uwarunkowania finansowe społeczne i gospodarcze uwarunkowania wynikające z funkcjonowania obiektów i obszarów chronionych na podstawie odrębnych przepisów. k)Wskazanie rodzajów informacji i dokumentów wykorzystanych do kontroli i dokumentacji realizacji Programu. 6.2Części wyszczególniającej ograniczenia i obowiązki wynikające z realizacji Programu podającej: a) Organy administracji właściwe w sprawach: przekazywania organowi przyjmującemu program informacji o wydawanych decyzjach których ustalenia zmierzają do osiągnięcia celów programu wydania aktów prawa miejscowego monitorowania realizacji programu lub poszczególnych zadań programu. b)Podmioty korzystające ze środowiska i ich obowiązki ustalone w programie; 6.3Uzasadnienia obejmującego: a)Charakterystykę obszaru objętego Programem w tym: uwarunkowania wynikające z planów zagospodarowania przestrzennego terenu obszarów ograniczonego użytkowania powierzchnię liczbę osób zamieszkujących i gęstość zaludnienia dane o czynnikach klimatycznych i meteorologicznych mających wpływ na poziom substancji i wyniki uzyskiwane z modeli wykorzystywanych przy prognozowaniu poziomów zanieczyszczeń w powietrzu dane topograficzne w tym dane charakteryzujące pokrycie obszaru i sposób jego wykorzystywania informacje dotyczące obiektów i obszarów chronionych na mocy odrębnych przepisów. b)Charakterystykę techniczno-ekologiczną instalacji urządzeń i sposobów powszechnego korzystania ze środowiska których występowanie ma znaczący udział w poziomach substancji w powietrzu oraz ocenę możliwych do podjęcia działań zmierzających do ograniczenia ich oddziaływania. c)Bilanse zanieczyszczeń pochodzących od podmiotów korzystających ze środowiska z powszechnego korzystania ze środowiska z uwzględnieniem napływów spoza stref objętych Programem który ma wpływ na poziomy substancji w powietrzu. d)Analizy stanu zanieczyszczenia powietrza z wyszczególnieniem: czynników powodujących przekroczenia z uwzględnieniem przemian fizykochemicznych i fotochemicznych substancji w powietrzu procentowego udziału w zanieczyszczeniu powietrza objętych programem podmiotów korzystających ze środowiska i sposobów powszechnego korzystania ze środowiska (na terenie strefy i osobno dla obszarów dla których wykazane zostały przekroczenia stężeń benzo-alfa-pirenu) procentowego udziału w zanieczyszczeniu powietrza objętych programem podmiotów korzystających ze środowiska i sposobów powszechnego korzystania ze środowiska (na terenie strefy i osobno dla obszarów dla których wykazane zostały przekroczenia stężeń ozonu); poziomu tła dla ozonu oraz benzo-alfa-pirenu w roku od którego z uwagi na mierzone stężenia tej substancji w powietrzu wymagane jest opracowanie programów; prognozy poziomu ozonu oraz benzo-alfa-pirenu uwzględnionego w programie przy założeniu niepodejmowania żadnych dodatkowych działań poza koniecznymi do podjęcia ze względu na aktualne przepisy prawa z wyróżnieniem w tym poziomie tła substancji. e)Wskazanie w sposób szacunkowy czasu potrzebnego na osiągnięcie zakładanych przez Programy celów. f)Listę działań naprawczych możliwych do zastosowania które nie zostały wytypowane do wdrożenia wraz z przyczynami ich niezastosowania. g)Analizę materiałów dokumentów i publikacji wykorzystanych do opracowania Programu: -danych znajdujących się w planach programach oraz ekspertyzach dotyczących poziomu zanieczyszczenia powietrza ozonem oraz benzo-alfa-pirenem -raportów o oddziaływaniu przedsięwzięć na środowisko -opisów technik i technologii dotyczących ograniczania wprowadzania substancji do powietrza -raportów z corocznej oceny poziomów substancji w powietrzu w danej strefie -informacji o warunkach meteorologicznych charakterystycznych dla obszaru strefy i województwa wielkopolskiego w tym także dane klimatyczne oraz serie pomiarowe wybranych parametrów meteorologicznych -informacji o stężeniach zanieczyszczeń notowanych w strefie uwzględniając parametry statystyczne przekroczenia stężeń docelowych serie wyników pomiarów stężeń substancji -informacji o topografii liczbie osób zamieszkujących i gęstości zaludnienia dla obszarów objętych programami -wcześniej uchwalonych programów ochrony powietrza dla terenów wchodzących w obszar przedmiotowych stref oraz ekspertyz przygotowanych na zlecenie Marszałka Województwa Wielkopolskiego. -informacji o zagospodarowaniu przestrzennym obszaru objętego Programem. h) Załączniki w formie graficznej uwzględniające: mapy w skali 1: 50 000 z podziałem administracyjnym obszarów objętych programami i w ich bezpośrednim sąsiedztwie z naniesioną lokalizacją instalacji których eksploatacja powoduje wprowadzanie do powietrza ozonu oraz benzo-alfa-pirenu ponadto z naniesioną lokalizacją stacji pomiarowych poziomów substancji w powietrzu; 7. W przedmiocie zamówienia należy określić i ocenić następujące zagadnienia: 7.1 Ilość wprowadzanych do powietrza substancji na obszarach objętych Programem z wyszczególnieniem: a) instalacji urządzeń i rodzajów powszechnego korzystania ze środowiska b) napływu zanieczyszczeń na obszar którego dotyczy program z wyróżnieniem instalacji zlokalizowanych w bezpośrednim sąsiedztwie obszaru objętego programem instalacji zlokalizowanych na obszarze województwa napływu od innych instalacji zlokalizowanych na terenie kraju lub za granicą. 7.2 Kierunki i zakres działań niezbędnych dla osiągnięcia poziomów docelowych substancji w tym ustalenie zadań priorytetowych z uwzględnieniem: a) występowania poszczególnych substancji w powietrzu b) wielkości emisji z instalacji i urządzeń których eksploatacja ma znaczący wpływ na rejestrowane poziomy substancji c) gęstości zaludnienia i przeznaczenia strefy w której przekroczone zostały poziomy docelowe substancji (ozonu benzo-alfa-pirenu) w powietrzu powiększone o margines tolerancji d) istniejących obszarów ograniczonego użytkowania. 7.3 Zmiany w jakości dopuszczonych do obrotu gospodarczego paliw konieczność zastosowania najlepszych dostępnych technik realizację zobowiązań globalnych w zakresie ograniczania emisji do powietrza. 7.4 Przewidywane zmiany emisji do powietrza ze źródeł: a) zlokalizowanych poza granicami kraju b) zlokalizowanych na obszarze sąsiednich województw w stosunku do województwa gdzie zlokalizowana jest strefa dla których obowiązek sporządzania raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko wynika z przepisów ustawy. c) zlokalizowanych na obszarze sąsiednich województw w stosunku do województwa gdzie zlokalizowana jest strefa dla których obowiązek sporządzania raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko wynika z przepisów ustawy. 7.5 Aspekty ekonomiczne i technologiczne argumentujące zasadność (lub jej brak) podejmowania działań zmierzających do redukcji stężeń ozonu. W programie ochrony powietrza należy wykazać jakie działania są ekonomicznie i technicznie uzasadnione z uwagi na redukcję ozonu biorąc pod uwagę możliwości uzyskania poziomu docelowego dla tej substancji. 7.6 Spodziewane efekty redukcji stężeń benzo-alfa-pirenu uzyskane w wyniku realizacji wcześniej uchwalonych programów ochrony powietrza dla pyłu zawieszonego PM10 na obszarach stref objętych przedmiotowym programem ochrony powietrza. 7.7 Aspekty ekonomiczne i technologiczne argumentujące zasadność (lub jej brak) podejmowania dodatkowych działań zmierzających do redukcji stężeń benzo-alfa-pirenu na terenach już objętych programami ochrony powietrza ze względu na przekroczenia poziomu dopuszczalnego pyłu zawieszonego PM10. W programie ochrony powietrza należy wykazać jakie działania są ekonomicznie i technicznie uzasadnione z uwagi na redukcję benzo-alfa-pirenu biorąc pod uwagę możliwości uzyskania poziomu docelowego dla tej substancji oraz biorąc pod uwagę efekty redukcji związane z działaniami naprawczymi określonymi w programach ochrony powietrza przyjętych ze względu na przekroczenia poziomów dopuszczalnych pyłu zawieszonego PM 10. 8. Ponadto przedmiot zamówienia powinien zawierać: 8.1 Mapy cyfrowe pól przekroczeń wartości stężeń docelowych wykonanych na podstawie zaktualizowanej przez Wykonawcę Wojewódzkiej bazy emisji ozonu i benzo-alfa-pirenu wraz z oprogramowaniem do ich odczytywania edycji i analizy. 8.2 Zastosowany model powinien pozwalać na modelowanie stanu zanieczyszczenie powietrza w skali 1 : 50 000. 8.3 Wykaz proponowanych działań naprawczych wraz z harmonogramem redukcji emisji uwzględniającym źródła emisji kierunki i rodzaje działań naprawczych (krótko- średnio- i długoterminowych) oraz terminy koszty (w złotych) ich realizacji a także wskazaniem podmiotów odpowiedzialnych za realizację poszczególnych działań naprawczych; ponadto harmonogram powinien zawierać efekty ekologiczne z wielkością redukcji emisji w Mg rok wielkość redukcji emisji ?g m3 w reprezentatywnych punktach pomiarowych w porównywalnych warunkach meteorologicznych wg obowiązujących norm uśrednienia) oraz spodziewane bariery mogące mieć wpływ na wykonanie działań naprawczych. 8.4 Projekt monitorowania skuteczności realizacji działań naprawczych (ze wskazaniem metod i wskaźników). 8.5 Projekty uchwał określających Program ochrony powietrza zgodnie z art. 91 Prawa ochrony środowiska wraz z projektami uzasadnienia do Programu (stosownie do § 6 rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 8 lutego 2008 r. w sprawie szczegółowych wymagań jakim powinny odpowiadać programy ochrony powietrza). 8.6 Załączone w formie tekstowej i elektronicznej dane wyjściowe o źródłach emisji (ich lokalizacja wraz z współrzędnymi geograficznymi parametrami emitorów i wielkościami emisji wyrażonymi w kg h oraz Mg rok ) jak również wskaźniki wzory metodykę obliczeń i szacowania wielkości emisji w tym także szacowania udziału poszczególnych typów emisji zorganizowanej i niezorganizowanej ozonu i benzo-alfa-pirenu na obszarach przekroczeń; 8.7 Imisję powierzchniową należy obliczyć z wykorzystaniem wszystkich dostępnych danych emisyjnych i statystycznych. 8.8 Obliczenia należy wykonać w siatce receptorów zbliżonych do lokalizacji stacji pomiarowych. 8.9 Załączone dane wykorzystane do sporządzenia Programu ochrony powietrza powinny być skatalogowane opisane. 8.10 Załączony szczegółowy opis procedur weryfikacji korekty i adjustacji wyników oraz zestawienie informacji o których mowa w § 6 ust. 1 rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 19 listopada 2008 r. w sprawie zakresu i sposobu przekazywania informacji dotyczących zanieczyszczenia powietrza zgodnie z formą układem i zakresem określonym w § 6 ust. 2 3 i 4 tego rozporządzenia. 8.11 Analizę kosztów realizacji zadań wynikających z przedmiotowych Programów oraz ocenę ich skuteczności należy przedstawić uzasadnienie ekonomiczne proponowanych działań w oparciu o przewidywane efekty. 9. Wykonawca zobowiązany jest do: 9.1 Rozszerzenia istniejącej elektronicznej Wojewódzkiej bazy emisji poprzez wprowadzenie do niej danych z inwentaryzacji emisji punktowej liniowej i powierzchniowej dla przedmiotowych stref tj. aglomeracji Poznań miasta Kalisza strefy gnieźnieńsko-wrzesińskiej oraz strefy pilsko-złotowskiej. Ponadto wykonania kompatybilnego z elektroniczną Wojewódzką bazą emisji programu ewidencji emisji dla tych stref. 9.2 Sporządzenia w ramach realizacji I II i III etapu przedmiotu zamówienia do przedstawienia opracowania Dyrektorowi Departamentu Środowiska Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu w celu wstępnej akceptacji wykonanego przedmiotu umowy (po 2 egzemplarze każdego z Programów w wersji papierowej - i po 2 egzemplarze każdego z Programów w wersji elektronicznej - na płytach CD lub DVD). 9.3 Uwzględnienia zgłoszonych przez Dyrektora Departamentu Środowiska uwag odnośnie zawartości opracowania i przyjmowanych kierunków rozwiązań i przedłożenia poprawionej wersji wykonanego przedmiotu umowy (2 egzemplarze każdego z Programów w wersji papierowej i 2 egzemplarze każdego z Programów w wersji elektronicznej - na płytach CD lub DVD). 9.4 Sporządzenia w ramach realizacji I II i III etapu przedmiotu zamówienia wersji zaakceptowanej przez Dyrektora Departamentu Środowiska która zostanie przedłożona na posiedzeniu Zarządu Województwa Wielkopolskiego (14 egzemplarzy każdego z Programów w wersji papierowej i 4 egzemplarze każdego z Programów w wersji elektronicznej na płytach CD lub DVD) i Komisji Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Sejmiku Województwa Wielkopolskiego (po 4 egzemplarze każdego z Programów w wersji papierowej i po 4 egzemplarze każdego z Programów w wersji elektronicznej na płytach CD lub DVD) oraz na sesji Sejmiku Województwa Wielkopolskiego (po 14 egzemplarzy każdego z Programów w wersji papierowej i po 4 egzemplarze każdego z Programów w wersji elektronicznej na płytach CD lub DVD). Wykonawca dokona każdorazowo prezentacji opracowania (w wersji PowerPoint) na ww posiedzeniach. 9.5 Każdorazowego wprowadzania zgłoszonych poprawek na każdym etapie zatwierdzania przedmiotu umowy i ponownego jego przedstawiania do akceptacji w ilościach określonych w pkt 9.4 niniejszego rozdziału. 9.6 Każdy z egzemplarzy w wersji papierowej o których mowa w pkt. 9.2.-9.4. należy wykonać: w formacie A4 format większy niż A4 należy złożyć do formatu A4 przy zastosowaniu czcionki Times New Roman 11 w wersji - pełny kolor w druku jednostronnym i zbindować. 9.7 Dostarczenia przedmiotu umowy po przyjęciu przez Sejmik Województwa Wielkopolskiego w formie papierowej - w ilości po 14 egzemplarzy każdego z Programów oraz elektronicznej (płyty CD lub DVD) - 10 sztuk. Po 4 egzemplarze każdego z Programów w wersji papierowej należy wykonać w formacie A4 format większy niż A4 należy złożyć do formatu A4 przy zastosowaniu czcionki Times New Roman 11 w wersji - pełny kolor w druku jednostronnym w sztywnej okładce pozostałe 10 egzemplarzy każdego z Programów należy wykonać zgodnie z opisem zawartym w pkt. 9.6. 9.8 Przygotowania prezentacji programu ochrony powietrza w wersji PowerPoint. 9.9 Proces sporządzania opracowania obejmuje również: a) Udział przedstawiciela Wykonawcy w spotkaniach konsultacyjnych dotyczących zaproponowanych w dokumentacjach podstawowych kierunków i zakresów działań niezbędnych do przywrócenia poziomów docelowych substancji w powietrzu (ozonu benzo-alfa-pirenu) oraz działań naprawczych. b) Analizę uwag i wniosków złożonych przez społeczeństwo którego udział w postępowaniu w przedmiocie określenia programu ochrony powietrza zostanie zapewniony zgodnie z art. 91 ust. 9 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r.- Prawo ochrony środowiska (tekst jednolity: Dz. U. z 2008 r. Nr 25 poz. 150 ze zm.). c) Uwzględnienie w opracowaniu uwag i wniosków udział w procedurze oceny strategicznej w tym między innym przygotowanie projektów odpowiedzi na zapytania organów dokonujących strategicznej oceny.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 907311001
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 6000 zł (słownie: sześć tysięcy złotych). 8.2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert. 8.3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo -kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b, ust. 5, pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity: Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 ze zm.). Wykonawca ma obowiązek wnieść wadium w jednej lub kilku z wybranych przez siebie wyżej wymienionych form. Uwaga: dokument gwarancji, poręczeń winien zawierać wyszczególnione warunki zapłaty kwoty wadium Zamawiającemu (utraty wadium przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego), tj. gdy: - Wykonawca, którego oferta została wybrana, odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe, z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy; - Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. Wniesione wadium musi zabezpieczać ofertę Wykonawcy przez cały okres związania ofertą. 8.4 Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: PKO Bank Polski S.A I Oddział/Poznań, numer rachunku: 47 1020 4027 0000 1502 0400 8058. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu, Zamawiający uzna, iż będzie ono wniesione skutecznie jedynie w przypadku wpływu pieniędzy na konto Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. Na poleceniu przelewu należy zamieścić adnotację: dotyczy przetargu - numer sprawy DSR.VI.272.2.2011 8.5 Potwierdzeniem wniesienia wadium w formie innej niż pieniężna, jest oryginalny dokument banku, ubezpieczyciela lub poręczyciela, wystawiony na Województwo Wielkopolskie z siedzibą Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu, Al. Niepodległości 18, 61-713 Poznań z oznaczeniem, iż dotyczy przetargu - numer sprawy DSR.VI.272.2.2011 złożony w pokoju nr 415, pl. Wolności 18 w Poznaniu przed upływem terminu wyznaczonego na dzień składania ofert. Kopia wyżej wskazanego dokumentu, poświadczona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę, powinna być dołączona do oferty. 8.6 Wykonawca, którego oferta nie będzie zabezpieczona wadium zostanie wykluczony z postępowania. 8.7 Zamawiający dokona zwrotu wadium: a) wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy; b) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 8.8 Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 8.9 W przypadkach określonych w art. 46 ust. 4 a oraz ust. 5 ustawy, Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, tj. gdy: a) Wykonawca, którego oferta została wybrana, odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy; c) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, ze wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 8.10 Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.umww.pl

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach