Przetargi.pl
Ogrodnik terenów zieleni. Nr postępowania: DOR-271-15/12

Powiatowy Urząd Pracy dla Powiatu Nowosądeckiego ogłasza przetarg

  • Adres: 33-300 Nowy Sącz, ul. Nawojowska 118
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 018 4400808 , fax. 018 4400808
  • Data zamieszczenia: 2012-04-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiatowy Urząd Pracy dla Powiatu Nowosądeckiego
    ul. Nawojowska 118 118
    33-300 Nowy Sącz, woj. małopolskie
    tel. 018 4400808, fax. 018 4400808
    REGON: 12024173600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pup.powiat-ns.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Ogrodnik terenów zieleni. Nr postępowania: DOR-271-15/12
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    I. Cel i termin realizacji szkolenia. 1. Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia dla 28 osób bezrobotnych. 2. Celem szkolenia jest nabycie przez uczestników szkolenia wiedzy i umiejętności praktycznych niezbędnych do podjęcia pracy w zawodzie ogrodnika terenów zieleni. 3. Czas trwania szkolenia wynosi 16 dni roboczych licząc od daty rozpoczęcia szkolenia. Ostatni dzień szkolenia przeznaczony jest na zakończenie szkolenia. 4. Planowany termin rozpoczęcia szkolenia: do 7 dni od podpisania umowy. II. Warunki realizacji szkolenia: A. W zakresie merytorycznym: 1. Liczba godzin szkoleniowych dla każdego uczestnika szkolenia wynosi: 105 godzin zegarowych, w tym: 1.1. Moduł I teoretyczno - zawodowy - obejmujący 35 godzin zegarowych zajęć; 1.2. Moduł II - zajęcia praktyczne - obejmujący 70 godzin zegarowych zajęć. 2. Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć do Powiatowego Urzędu Pracy dla Powiatu Nowosądeckiego na trzy dni przed podpisaniem umowy, następujące dokumenty i oświadczenia: 2.1. Program zajęć szkoleniowych, zawierający co najmniej następujące zagadnienia: 2.1.1. nazwę i zakres szkolenia, 2.1.2. czas trwania i sposób organizacji szkolenia, 2.1.3. wymagania wstępne dla uczestników szkolenia, 2.1.4. cele szkolenia, 2.1.5. plan nauczania określający tematy zajęć edukacyjnych oraz ich wymiar, z uwzględnieniem części teoretyczno - zawodowej i części praktycznej, 2.1.6. opis treści szkolenia w zakresie poszczególnych zajęć edukacyjnych, 2.1.7. wykaz literatury oraz niezbędnych środków i materiałów dydaktycznych, 2.1.8. sposób sprawdzenia efektów szkolenia - przewidziane sprawdziany i egzaminy. 2.2. Harmonogram zajęć z Modułu I, który powinien zawierać: tematykę zajęć, liczbę godzin zegarowych, miejsce realizacji szkolenia oraz imię i nazwisko osoby prowadzącej zajęcia w każdym dniu szkolenia. 2.3. Kserokopię Akredytacji Kuratorium Oświaty zgodnej z przedmiotem zamówienia w przypadku posiadania stosownego dokumentu. 2.4. Kserokopię Certyfikatu Jakości Usług ISO w przypadku posiadania stosownego dokumentu. 2.5. Kserokopie dokumentów potwierdzających kwalifikacje kadry dydaktycznej, która będzie prowadzić zajęcia szkoleniowe, potwierdzone za zgodność z oryginałem. 2.6. Oświadczenie Wykonawcy o posiadaniu przez osoby wskazane do realizacji szkolenia doświadczenia zawodowego w pracy związanej z tematyką szkolenia oraz doświadczenia w realizacji określonej liczby szkoleń zgodnie z wymogami Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. 2.7. Wykaz osób/y odpowiedzialnych/odpowiedzialnej za nadzór wewnętrzny nad szkoleniem. Osoba/y ta/te będzie/będą odpowiedzialne za opiekę i kontakt z uczestnikami szkolenia oraz za prawidłową realizację zawartej umowy i bezpośredni kontakt z Zamawiającym. 3. Przygotowanie harmonogramu zajęć praktycznych zawierającego: wykaz osób odbywających praktykę w danym miejscu, tematykę zajęć, liczbę godzin zegarowych, miejsce realizacji zajęć praktycznych oraz imiona i nazwiska opiekunów stanowiskowych w poszczególnych miejscach praktyk. Wykonawca przedstawi Zamawiającemu do zatwierdzenia harmonogram zajęć praktycznych nie później niż trzy dni przed rozpoczęciem zajęć praktycznych. 4. Program szkolenia: 4.1. powinien uwzględniać standardy kwalifikacji zawodowych i modułowe programy szkoleń zawodowych, dostępne na stronie internetowej www.standardyiszkolenia.praca.gov.pl. oraz być zgodny z wymogami określonymi w rozporządzeniu MEN z dnia 03.02.2006 r. w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. Nr 31, poz. 216) i powinien obejmować nie mniej niż poniżej wymienione zagadnienia: 4.1.1. MODUŁ I teoretyczno - zawodowy - 35 godzin zajęć zegarowych z podstaw teoretyczno-zawodowych w pracy na stanowisku ogrodnika, obejmujący co najmniej: 1) Szkolenie BHP: a) zasady bezpiecznego używania maszyn i narzędzi; b) praca w grupie; c) przygotowanie stanowiska pracy; d) ochrona przeciwporażeniowa. 2) Podstawy ogrodnictwa: a) zakładanie ogrodu; b) siew, sadzenie, pikowanie, wysadzanie i przesadzanie roślin w gruncie, inspektach, szklarniach. 3) Roślinoznawstwo: a) ochrona roślin; choroby i szkodniki; b) zabiegi uprawowe i pielęgnacyjne roślin; c) zabiegi zabezpieczające przed zimą; d) nasiona; e) rośliny jednoroczne, dwuletnie i wieloletnie; f) pnącza; g) trawniki; h) zioła; i) byliny; j) drzewa i krzewy. 4) Uprawa gleby: a) rodzaje gleb; b) podłoża; c) nawozy; d) warstwy gleby; e) odkażanie ziemi ogrodniczej i podłoży; f) uprawa roślin w pojemnikach. 5) Urządzanie i pielęgnowanie terenów zielonych: a) aranżacja przestrzeni - projektowanie terenów zielonych; b) planowanie roślinności; c) pielęgnacja poszczególnych roślin. 6) Narzędzia i maszyny używane w ogrodnictwie: a) narzędzia ogrodnicze i ich zastosowanie; b) maszyny w ogrodnictwie; c) cięcie roślin. Zamawiający wymaga, aby osoba osoby prowadząca prowadzące Moduł I zajęcia teoretyczno-zawodowe spełniała spełniały następujące warunki: posiadała posiadały: wykształcenie związane z ogrodnictwem - wyższe zawodowe lub magisterskie lub podyplomowe, prowadziła prowadziły co najmniej 3 szkolenia o tożsamej tematyce zawartej w module. 4.1.2. MODUŁ II - zajęcia praktyczne -70 godzin zegarowych zajęć, obejmujący co najmniej następujące zagadnienia z zakresu: 1) siew, sadzenie, pikowanie, wysadzanie i przesadzanie roślin w gruncie, inspektach, szklarniach; 2) dobór gleby; 3) dobór nawozów; 4) pielęgnacja roślin, bylin, drzew i krzewów; 5) dokonywanie cięć formujących krzewy i drzewa; 6) pielęgnacja roślin sadzonych w pojemnikach; 7) prawidłowa obsługa narzędzi i maszyn używanych w ogrodnictwie tj: kos spalinowych, wykaszarek, kosiarek; 8) pielęgnacja trawników; 9) planowanie terenów zielonych; 10) przygotowywanie terenu do obsadzeń: orka, nawożenie, grabienie; 11) wykonywanie czynności pielęgnacyjnych przy materiale roślinnym: walka z chwastami i nawożenie organiczne i mineralne; 12) obsługa urządzeń nawadniających uprawy gruntowe; 13) wykonywanie prac pomocniczych przy tworzeniu kwietników, rabat, parterów bylinowych oraz ich obsadzanie roślinami wskazanymi przez kierownictwo robót; 14) usuwanie skutków zimy w parkach, zieleńcach i na ulicach. Zamawiający wymaga, aby opiekunowie w poszczególnych miejscach praktyk - posiadali wykształcenie: zasadnicze zawodowe i co najmniej 4 lata doświadczenia zawodowego związanego z tematyką szkolenia lub średnie zawodowe i 3 lata doświadczenia zawodowego związanego z tematyką szkolenia albo wyższe zawodowe, podyplomowe, magisterskie i 2 lata doświadczenia zawodowego związanego z tematyką szkolenia. Zajęcia praktyczne mają być realizowane w przedsiębiorstwach zajmujących się pielęgnacją terenów zieleni. Zamawiający wymaga wyznaczenia w każdym miejscu odbywania zajęć praktycznych, w którym kursanci będą odbywać zajęcia praktyczne opiekuna stanowiskowego. Liczba przedsiębiorstw, w których będą realizowane zajęcia praktyczne nie może być mniejsza niż 5, natomiast liczba kursantów w poszczególnych miejscach może wynosić od 3-10. 4.2.powinien gwarantować uczestnikom szkolenia solidne i profesjonalne przygotowanie do testu sprawdzającego wiedzę kursantów i do wykonywania pracy w zawodzie ogrodnik terenów zieleni. 4.3. powinien uwzględniać zróżnicowany poziom umiejętności i wiedzy uczestników szkolenia. 5. Wykonawca zobowiązany jest przeprowadzić test: 5.1. test sprawdzający wiedzę kursantów związany z tematyką ogrodnika terenów zieleni, który ma być przeprowadzony bezpośrednio po zajęciach teoretyczno - zawodowych. Zajęcia praktyczne mają zakończyć się oceną wystawioną przez opiekuna stanowiskowego w danym miejscu odbywania zajęć praktycznych; 6. Szkolenie winno zakończyć się wydaniem przez Wykonawcę: 6.1. zaświadczeń o ukończeniu szkolenia wydanych na podstawie rozporządzenia MEN z dnia 03.02.2006r. w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. Nr 31, poz. 216). W/w zaświadczenia powinny zawierać: 1) numer z rejestru, 2) imię i nazwisko oraz numer PESEL uczestnika szkolenia, a w przypadku cudzoziemca numer dokumentu stwierdzającego tożsamość i adres zamieszkania tej osoby, 3) nazwę instytucji szkoleniowej przeprowadzającej szkolenie, 4) formę i nazwę szkolenia, 5) okres trwania szkolenia, 6) miejsce i datę wydania zaświadczenia, 7) tematy i wymiar godzin zajęć edukacyjnych, 8) podpis osoby upoważnionej przez instytucję szkoleniową przeprowadzającą szkolenie. 6.2. certyfikatów z logo Unii Europejskiej i Europejskiego Funduszu Społecznego oraz logo Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki potwierdzającego ukończenie szkolenia, które powinno zawierać informacje z pkt. 6.1.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 805300008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 16 dni

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Z uwagi na wartość przedmiotu zamówienia Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Certyfikat jakościu usług ISO
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pup.powiat-ns.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach