Przetargi.pl
Ogrodnik terenów zieleni. Nr postępowania: DOR-271-12/13

Powiatowy Urząd Pracy dla Powiatu Nowosądeckiego ogłasza przetarg

  • Adres: 33-300 Nowy Sącz, ul. Nawojowska 118
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 018 4400808 , fax. 018 4400808
  • Data zamieszczenia: 2013-04-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiatowy Urząd Pracy dla Powiatu Nowosądeckiego
    ul. Nawojowska 118 118
    33-300 Nowy Sącz, woj. małopolskie
    tel. 018 4400808, fax. 018 4400808
    REGON: 12024173600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pup.pup.powiat-ns.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Ogrodnik terenów zieleni. Nr postępowania: DOR-271-12/13
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    I. Cel i termin realizacji szkolenia. 1. Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia dla 20 osób bezrobotnych. 2. Celem szkolenia jest nabycie przez uczestników szkolenia wiedzy i umiejętności praktycznych niezbędnych do podjęcia pracy w zawodzie ogrodnik terenów zieleni. 3. Czas trwania szkolenia wynosi nie więcej niż 17 dni roboczych licząc od daty rozpoczęcia szkolenia. Ostatni dzień szkolenia przeznaczony jest na zakończenie szkolenia. 4. Planowany termin rozpoczęcia szkolenia: 06.05.2013 r. II. Warunki realizacji szkolenia: A. W zakresie merytorycznym: 1. Liczba godzin szkoleniowych dla każdego uczestnika szkolenia wynosi: 105 godzin zegarowych, w tym: 1.1. Moduł I teoretyczno - zawodowy - obejmujący 35 godzin zegarowych zajęć; 1.2. Moduł II - zajęcia praktyczne - obejmujący 70 godzin zegarowych zajęć. 2. Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć do Powiatowego Urzędu Pracy dla Powiatu Nowosądeckiego na trzy dni przed podpisaniem umowy następujące dokumenty i oświadczenia: 2.1. Program zajęć szkoleniowych, zawierający co najmniej następujące zagadnienia: a) nazwę i zakres szkolenia, b) czas trwania i sposób organizacji szkolenia, c) wymagania wstępne dla uczestników szkolenia, d) cele szkolenia, e) plan nauczania określający tematy zajęć edukacyjnych oraz ich wymiar, z uwzględnieniem części teoretyczno - zawodowej i części praktycznej, f) opis treści szkolenia w zakresie poszczególnych zajęć edukacyjnych, g) wykaz literatury oraz niezbędnych środków i materiałów dydaktycznych, h) sposób sprawdzenia efektów szkolenia - przewidziane sprawdziany i egzaminy. 2.2. Harmonogram zajęć teoretyczno - zawodowych, który powinien zawierać: a) datę (poszczególne dni szkolenia), b) godzinę rozpoczęcia oraz zakończenia zajęć w każdym dniu szkolenia, c) liczbę godzin zegarowych w każdym dniu szkolenia, d) tematykę zajęć, e) miejsce realizacji szkolenia, f) imię i nazwisko osoby prowadzącej zajęcia w każdym dniu szkolenia, g) ilość godzin w danym miesiącu, 2.3. Kserokopię Akredytacji Kuratorium Oświaty zgodnej z przedmiotem zamówienia w przypadku posiadania stosownego dokumentu. 2.4. Kserokopię Certyfikatu Jakości Usług ISO w przypadku posiadania stosownego dokumentu. 2.5. Kserokopię dokumentów potwierdzających kwalifikacje kadry dydaktycznej (świadectwa/dyplomy ukończenia szkoły), która będzie uczestniczyć w prowadzeniu zajęć szkoleniowych w poszczególnych modułach, potwierdzone za zgodność z oryginałem. 2.6. Oświadczenie Wykonawcy o posiadaniu przez osoby wskazane do realizacji szkolenia doświadczenia zawodowego w pracy związanej z tematyką szkolenia oraz doświadczenia w realizacji określonej liczby szkoleń zgodnie z wymogami Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. 2.7. Wykaz osób/osoby odpowiedzialnych/odpowiedzialnej za nadzór wewnętrzny nad szkoleniem. Osoba/y ta/te będzie/będą odpowiedzialne za opiekę i kontakt z uczestnikami szkolenia oraz za prawidłową realizację zawartej umowy i bezpośredni kontakt z Zamawiającym. 3. Przygotowanie harmonogramu zajęć praktycznych zawierającego: a) wykaz osób odbywających praktykę w danym miejscu, b) tematykę zajęć, c) liczbę godzin zegarowych w każdym dniu szkolenia, d) godzinę rozpoczęcia oraz zakończenia zajęć w każdym dniu szkolenia, e) miejsce realizacji zajęć praktycznych (dokładny adres), f) imiona i nazwiska opiekunów stanowiskowych w poszczególnych miejscach praktyk oraz numer telefonu do opiekuna stanowiskowego. Wykonawca przedstawi Zamawiającemu do zatwierdzenia harmonogram zajęć praktycznych nie później niż trzy dni przed rozpoczęciem zajęć praktycznych. 4. Program szkolenia powinien: 4.1. gwarantować uczestnikom szkolenia solidne i profesjonalne przygotowanie do testu sprawdzającego wiedzę kursantów i do wykonywania pracy w zawodzie ogrodnik terenów zieleni. 4.2. uwzględniać zróżnicowany poziom umiejętności i wiedzy uczestników szkolenia, 4.3. być opracowany w oparciu o standardy kwalifikacji zawodowych i modułowe programy szkoleń zawodowych, dostępne na stronie internetowej www.standardyiszkolenia.praca.gov.pl oraz zgodnie z wymogami określonymi w rozporządzeniu MEN z dnia 11.01.2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 17.02.2012, poz. 186) 5. Program szkolenia powinien obejmować nie mniej niż poniżej wymienione zagadnienia: 5.1. MODUŁ I teoretyczno - zawodowy - 35 godzin zegarowych zajęć z podstaw teoretyczno-zawodowych w pracy na stanowisku ogrodnika, obejmujący co najmniej: 1) Szkolenie BHP: a) zasady bezpiecznego używania maszyn i narzędzi; b) praca w grupie; c) przygotowanie stanowiska pracy; d) ochrona przeciwporażeniowa. 2) Podstawy ogrodnictwa: a) zakładanie ogrodu; b) siew, sadzenie, pikowanie, wysadzanie i przesadzanie roślin w gruncie, inspektach, szklarniach. 3) Roślinoznawstwo: a) ochrona roślin; choroby i szkodniki; b) zabiegi uprawowe i pielęgnacyjne roślin; c) zabiegi zabezpieczające przed zimą; d) nasiona; e) rośliny jednoroczne, dwuletnie i wieloletnie; f) pnącza; g) trawniki; h) zioła; i) byliny; j) drzewa i krzewy. 4) Uprawa gleby: a) rodzaje gleb; b) podłoża; c) nawozy; d) warstwy gleby; e) odkażanie ziemi ogrodniczej i podłoży; f) uprawa roślin w pojemnikach. 5) Urządzanie i pielęgnowanie terenów zielonych: a) aranżacja przestrzeni - projektowanie terenów zielonych; b) planowanie roślinności; c) pielęgnacja poszczególnych roślin. 6) Narzędzia i maszyny używane w ogrodnictwie: a) narzędzia ogrodnicze i ich zastosowanie; b) maszyny w ogrodnictwie; c) cięcie roślin. Zamawiający wymaga, aby osoba/osoby prowadząca/prowadzące Moduł I zajęcia teoretyczno-zawodowe spełniała/spełniały następujące warunki: posiadała/posiadały: wykształcenie związane z ogrodnictwem - wyższe zawodowe lub magisterskie lub podyplomowe, prowadziła/prowadziły co najmniej 3 szkolenia o tożsamej tematyce zawartej w module. 5.2. MODUŁ II - zajęcia praktyczne - 70 godzin zegarowych zajęć, obejmujący co najmniej następujące zagadnienia z zakresu: 1) siew, sadzenie, pikowanie, wysadzanie i przesadzanie roślin w gruncie, inspektach, szklarniach; 2) dobór gleby; 3) dobór nawozów; 4) pielęgnacja roślin, bylin, drzew i krzewów; 5) dokonywanie cięć formujących krzewy i drzewa; 6) pielęgnacja roślin sadzonych w pojemnikach; 7) prawidłowa obsługa narzędzi i maszyn używanych w ogrodnictwie tj: kos spalinowych, wykaszarek, kosiarek; 8) pielęgnacja trawników; 9) planowanie terenów zielonych; 10) przygotowywanie terenu do obsadzeń: orka, nawożenie, grabienie; 11) wykonywanie czynności pielęgnacyjnych przy materiale roślinnym: walka z chwastami i nawożenie organiczne i mineralne; 12) obsługa urządzeń nawadniających uprawy gruntowe; 13) wykonywanie prac pomocniczych przy tworzeniu kwietników, rabat, parterów bylinowych oraz ich obsadzanie roślinami wskazanymi przez kierownictwo robót; 14) usuwanie skutków zimy w parkach, zieleńcach i na ulicach. Zamawiający wymaga, aby opiekunowie w poszczególnych miejscach praktyk - posiadali wykształcenie: zasadnicze zawodowe i co najmniej 4 lata doświadczenia zawodowego związanego z tematyką szkolenia lub średnie i 3 lata doświadczenia zawodowego związanego z tematyką szkolenia albo wyższe zawodowe, podyplomowe, magisterskie i 2 lata doświadczenia zawodowego związanego z tematyką szkolenia. Zajęcia praktyczne muszą być realizowane w przedsiębiorstwach zajmujących się pielęgnacją terenów zieleni. Zamawiający wymaga wyznaczenia w każdym miejscu odbywania zajęć praktycznych, w którym kursanci będą odbywać zajęcia praktyczne opiekuna stanowiskowego. Liczba przedsiębiorstw, w których będą realizowane zajęcia praktyczne nie może być mniejsza niż 4, natomiast liczba kursantów w poszczególnych miejscach może wynosić od 3-10. Zajęcia praktyczne mają zakończyć się pisemną opinią o praktykancie wystawioną przez opiekuna stanowiskowego w danej firmie, uwzględniającą poziom umiejętności i wiedzy z zakresu tematyki zajęć, motywację, zdyscyplinowanie i zaangażowanie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 805300008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 17 dni

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Z uwagi na wartość przedmiotu zamówienia Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Doświadczenie Wykonawcy w realizacji szkoleń indywisualnych lug grupowych dla osób bezrobotnych zgodnych z przedmiotem zamówienia
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pup.powiat-ns.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach