Przetargi.pl
Ograniczenie niskiej emisji w gminie Sarnaki poprzez wymianę urządzeń grzewczych i montaż instalacji OZE

Gmina Sarnaki ogłasza przetarg

  • Adres: 08-220 Sarnaki, ul. Berka Joselewicza
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 833 599 198 , fax. 833 599 198
  • Data zamieszczenia: 2020-07-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Sarnaki
    ul. Berka Joselewicza 3
    08-220 Sarnaki, woj. mazowieckie
    tel. 833 599 198, fax. 833 599 198
    REGON: 30237687000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.sarnaki.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Ograniczenie niskiej emisji w gminie Sarnaki poprzez wymianę urządzeń grzewczych i montaż instalacji OZE
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.1.Przedmiotem niniejszej umowy jest realizacja zadania pn. „Ograniczenie niskiej emisji w gminie Sarnaki poprzez wymianę urządzeń grzewczych i montaż instalacji OZE” w systemie zaprojektuj i wybuduj wraz z uzyskaniem niezbędnych uzgodnień i pozwolenia na budowę. 1.2W ramach zamówienia nastąpi wymiana źródeł ciepła o niskiej sprawności (kotłów centralnego ogrzewania na paliwo stałe) na automatyczne kotły centralnego ogrzewania spalające biomasę oraz wykorzystujące paliwo gazowe. Kotły będą wyposażone w automatyczny podajnik paliwa (nie dotyczy kotłów zgazowujących) i nie będą posiadać rusztu awaryjnego ani elementów umożliwiających jego zamontowanie. Urządzenia grzewcze charakteryzować będą się obowiązującym od końca 2020 r. minimalnym poziomem efektywności energetycznej i normami emisji zanieczyszczeń, które zostały określone w środkach wykonawczych do dyrektywy 2009/125/WE z dnia 21 października 2009 r. ustanawiającej ogólne zasady ustalania wymogów dotyczących ekoprojektu dla produktów związanych z energią. Zastosowane zostaną kotły posiadające certyfikat na 5 klasę efektywności energetycznej o sprawności powyżej 90%, co przyczyni się do zmniejszenia ilości paliwa potrzebnego do ogrzania pomieszczeń. Instalacje zamontowane zostaną w wydzielonych pomieszczeniach (kotłowniach) budynków mieszkalnych. Analizie poddana została powierzchnia i kubatura poszczególnych budynków w celu określenia możliwości montażu wybranej instalacji kotłów oraz doboru parametrów (powierzchnia, moc, itp.) instalacji. Na etapie przygotowania projektu zostały przeprowadzone uproszone audyty energetyczne. Do projektu zakwalifikowane zostały budynki, których stan techniczny spełnia wymagania pod kątem montażu poszczególnych instalacji. Instalacja ma służyć wytwarzaniu energii cieplnej na całkowite pokrycie zapotrzebowania na energię cieplną obiektu. 1.3.Zakres zamówienia obejmuje także montaż infrastruktury, która wykorzystywana będzie do produkcji energii elektrycznej i cieplnej ze źródeł odnawialnych – energii słońca. Moc układów fotowoltaicznych oraz solarnych została dobrana w oparciu o wielkość zapotrzebowania na energię elektryczną i cieplną przez dany budynek. Zakłada się podłączenie systemu fotowoltaicznego do sieci – typ instalacji on grid. Prosumenci energii elektrycznej wytwarzać ją będą na własne potrzeby (jednoczesna produkcja i konsumpcja energii). Nadwyżka energii elektrycznej z terenu danej instalacji będzie wprowadzana do sieci lokalnego operatora systemu dystrybucyjnego. Instalacje solarne wykorzystywać będą energię słoneczną do wspomagania produkcji c.w.u. Energia cieplna wykorzystywana będzie do własnych potrzeb obiektu. Przedmiotowy zamówienia polega na modernizacji indywidualnych źródeł ciepła tj. likwidacji indywidualnych kotłowni lub palenisk węglowych oraz zastąpienie ich źródłami o wyższej sprawności (redukcja CO2 w stosunku do istniejących instalacji co najmniej 30%). Przedmiotem zamówienia jest również wybudowanie instalacji urządzeń fotowoltaicznych oraz solarnych na obiektach mieszkalnych. 1.4.W wyniku realizacji zamówienia zostanie wygenerowana energia cieplna pozyskana z kotłów spalających biomasę, kotłów na paliwa gazowe, kotłów zgazowujących drewno oraz kolektorów słonecznych. Energia elektryczna pozyskiwana będzie instalacji fotowoltaicznych. Wybudowane instalacje w ramach zamówienia pokryją zapotrzebowanie na energię cieplną i elektryczną danego budynku. Wsparciem w zakresie wymiany źródeł ciepła zostaną objęte budynki, w których nie ma technicznej możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej. 1.5. Zakres zamówienia obejmuje zakup i montaż kotłów na pellet (8 sztuk), kotłów zgazowujących drewno (10 sztuk), kotłów gazowych (14 sztuk) i kotłów olejowych (2 sztuki), instalacje paneli fotowoltaicznych (13 sztuk), instalacje kolektorów słonecznych (13 sztuk) dla indywidualnych gospodarstw domowych na terenie Gminy Sarnaki. 1.6.Planowane przedsięwzięcie będzie wykorzystywać: • energie odnawialną:  biomasę: - Instalacje kotłów na pellet mają służyć do ogrzewania budynków oraz do wspomagania produkcji ciepłej wody użytkowej (c.w.u.). W skład zadania wchodzi między innymi zakup i montaż kompletnych instalacji kotłów na pellet wraz z oprzyrządowaniem; - Instalacje kotłów zgazowujących drewno mają służyć do ogrzewania budynków oraz do wspomagania produkcji ciepłej wody użytkowej (c.w.u.). W skład zadania wchodzi między innymi zakup i montaż kompletnych instalacji kotłów na biomasę wraz z oprzyrządowaniem  energie słoneczną:  Instalacje paneli fotowoltaicznych do produkcji energii elektrycznej, która pozwoli na wykorzystanie pozyskanej energii w urządzeniach stosowanych do utrzymania komfortu klimatycznego i komfortu użytkowania budynku: ogrzewania, wentylacji, klimatyzacji a także do obsługi urządzeń gospodarstwa domowego np.: AGD, RTV i itp. W skład zadania wchodzi między innymi zakup i montaż kompletnych zestawów fotowoltaicznych wraz z oprzyrządowaniem;  Instalacje kolektorów słonecznych do wspomagania produkcji ciepłej wody użytkowej (c.w.u.). W skład zadania wchodzi między innymi zakup i montaż kompletnych instalacji kolektorów słonecznych – kolektorów płaskich bezciśnieniowych z absorberem meandrycznym. • energię nieodnawialną:  gaz ziemny:  Instalacje kotłów gazowych mają służyć do ogrzewania budynków oraz do wspomagania produkcji ciepłej wody użytkowej (c.w.u.). W skład zadania wchodzi między innymi zakup i montaż kompletnych instalacji kotłów gazowych wraz z oprzyrządowaniem.  olej:  Instalacja kotłów olejowych mają służyć do ogrzewania budynków oraz do wspomagania produkcji ciepłej wody użytkowej (c.w.u.). W skład zadania wchodzi między innymi zakup i montaż kompletnych instalacji kotłów gazowych wraz z oprzyrządowaniem. 1.7. Szczegółowy opis wymagań Zamawiającego dotyczących realizacji przedmiotu zamówienia określa Program Funkcjonalno — Użytkowy stanowiący załącznik nr 8 do SIWZ. 1.8. Jeżeli gdziekolwiek w PFU użyto nazwy marek (firm), wyrobów budowlanych czy technologii, w myśl art. 29 ust.3 ustawy Prawo zamówień publicznych, należy to traktować jako informację na temat oczekiwanego standardu i poziomu jakości, a nie ściśle jako określenie wyrobu koniecznego do użycia. Możliwe jest zastosowanie innych równoważnych wyrobów budowlanych i technologii o parametrach nie gorszych niż wskazane w PFU. 2. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w projekcie umowy stanowiącym Załącznik nr 7 do SIWZ. 3. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 4. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej. 5. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu. 6. Zamawiający nie przewiduje przeprowadzenia aukcji elektronicznej. 7.Zamawiający nie przewiduje rozliczenia z wykonawcą w obcej walucie. Walutą rozliczenia jest polski złoty. 8. Dodatkowe warunki dotyczące przedmiotu zamówienia: a) wymagania dotyczące prac – wszelkie prace winny być zrealizowane zgodnie z obowiązującymi przepisami, obowiązującymi normami, warunkami technicznymi i sztuką budowlaną, przepisami bhp, ppoż., zaleceniami Inspektora nadzoru i Zamawiającego oraz zgodnie z wymogami dokumentacji projektowej, wytycznymi niniejszej SIWZ a także jej pozostałymi załącznikami. b) szczegółowe warunki dotyczące przedmiotu zamówienia: - w przypadku korzystania z podwykonawców, koordynowanie prac podwykonawców ponosząc za nich pełną odpowiedzialność, - wykonanie prac z uwzględnieniem wszystkich warunków i nakazów wynikających z uzgodnień i zobowiązań wzajemnych, - doprowadzenie do należytego stanu i porządku miejsca prowadzenia prac - naprawę ewentualnych szkód związanych z prowadzeniem prac wyrządzonym osobom trzecim lub uszkodzeniem mienia. 9. Wykonawca w ramach przedmiotu zamówienia i ceny zawartej w ofercie zobowiązuje się do: 9.1.Zorganizowania zaplecza prac instalacyjnych i zaplecza socjalnego dla potrzeb własnych 9.2.Utrzymania porządku w miejscu wykonywania instalacji w czasie realizacji inwestycji. 9.3.Zapewnienia jak najmniejszej uciążliwości prowadzonych prac dla mieszkańców posesji, w której realizowana jest instalacja. 9.4.Stosowania technologii i sprzętu niepowodujących przekroczeń dopuszczalnych norm zapylenia i natężenia hałasu. 9.5.Ponoszenia odpowiedzialności za szkody powstałe w trakcie realizacji przedmiotu umowy i ich naprawienia. 9.6.Przeprowadzenia wymaganych badań i pomiarów kontrolnych. 9.7.Wykonania prac z materiałów własnych, które powinny odpowiadać jakościowo wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie określonym w art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz.U.2019.0.1186). 9.8. Zaleca się, aby Wykonawcy dokonali we własnym zakresie szczegółowej wizji w każdej posesji, w której będą przeprowadzane prace instalacyjne i montażowe. 9.9. W związku z prowadzeniem prac w funkcjonujących budynkach należy przewidzieć takie etapowanie prac, aby przy zachowaniu wszelkich wymogów technologicznych zapewnić ich bezpieczne funkcjonowanie i prowadzić prace instalacyjno – montażowe w sposób nie utrudniający funkcjonowanie tych budynków. 10.Wykonawca jest zobowiązany do opracowania i dostarczenia Zamawiającemu Harmonogramu szczegółowego realizacji zadania, zwanego dalej „Harmonogramem”, nie później niż 5 dni roboczych po podpisaniu umowy. Harmonogram musi zostać uzgodniony pomiędzy stronami umowy. Harmonogram musi zawierać skończone elementy prac. Wykonawca jest zobowiązany również do jego aktualizacji na żądanie Zamawiającego w terminie do 3 dni roboczych, od dnia otrzymania takiego żądania. Jeżeli przedstawiony Harmonogram lub jego aktualizacja nie będą odpowiadały Zamawiającemu, Wykonawca jest zobowiązany do uwzględnienia w nich zmian wskazanych przez Zamawiającego. Jeżeli w ocenie Wykonawcy wskazania Zamawiającego będą nieprawidłowe, powinien o tym powiadomić Zamawiającego w terminie do 3 dni roboczych od otrzymania wskazań, z podaniem uzasadnienia prezentowanego stanowiska. 10.1. Wykonawca jest zobowiązany wykonać zadanie w 3 etapach. ETAP I – do 30.09.2020r. ETAP II – do 30.10.2020r. ETAP III – do 30.10.2020r. 10.2. Zakres prac objętych etapami: I etap obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej II etap obejmuje 8 kotłów na pellet, 10 kotłów zgazowujących drewno, 14 kotłów gazowych, 2 kotły olejowe, 11 instalacji paneli fotowoltaicznych, 13 instalacji kolektorów słonecznych III etap obejmuje: dwie instalacje fotowoltaiczne o mocy 2,04 kW
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45300000-0
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 17 000 zł (słownie: siedemnaście tysięcy złotych 00/100).
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia warunku w ww. zakresie
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Na potrzeby oceny ofert oferta musi zawierać: a) formularz Ofertowy sporządzony i wypełniony według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 1 do SIWZ, b) załącznik 1 A – Formularz cenowy c) oświadczenia, o których mowa w pkt 5.1 SIWZ według wzoru stanowiącego Załącznik nr 2 i 3 do SIWZ, d) pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy (Wykonawców występujących wspólnie), o ile ofertę składa pełnomocnik, e) w przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniężna, oryginał dokumentu wadialnego (gwarancji lub poręczenia) f) zobowiązanie podmiotu trzeciego, o którym mowa w pkt 4.5.1 i 4.5.4 SIWZ – jeżeli Wykonawca polega na zasobach lub sytuacji podmiotu trzeciego. Z zobowiązania lub innych dokumentów potwierdzających udostępnienie zasobów przez inne podmioty musi bezspornie i jednoznacznie wynikać w szczególności: - zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; - sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia; - zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; - czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach