Przetargi.pl
Odśnieżanie i zwalczanie śliskości zimowej dróg, ulic, chodników, parkingów, przejazdów kolejowych i przystanków autobusowych będących własnością Gminy Małkinia Górna w sezonie zimowym 2020/2021

Gmina Małkinia Górna ogłasza przetarg

  • Adres: 07-320 Małkinia Górna, ul. Przedszkolna
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 029 6448000, 6442985 , fax. 297 455 118
  • Data zamieszczenia: 2021-02-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Małkinia Górna
    ul. Przedszkolna 1
    07-320 Małkinia Górna, woj. mazowieckie
    tel. 029 6448000, 6442985, fax. 297 455 118
    REGON: 54170100000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.malkiniagorna.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odśnieżanie i zwalczanie śliskości zimowej dróg, ulic, chodników, parkingów, przejazdów kolejowych i przystanków autobusowych będących własnością Gminy Małkinia Górna w sezonie zimowym 2020/2021
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1) Przedmiotem zamówienia jest zimowe utrzymanie dróg (ZUD) gminnych w sezonie zimowym 2020/2021 w zakresie odśnieżania, zwalczanie gołoledzi i śliskości zimowej dróg, ulic, chodników i ścieżek rowerowych, parkingów, przejazdów kolejowych i zatok przystanków autobusowych będących w zarządzie Gminy Małkinia Górna, poprzez: - odśnieżanie, - gromadzenie i załadunek materiałów do zwalczania śliskości zimowej, - zwalczanie śliskości zimowej, - wywożenie śniegu, - przekazywanie informacji o stanie dróg do Zamawiającego, 2) Standardy zimowego utrzymania dróg. Drogi gminne Gminy Małkinia Górna zostały podzielone na grupy kolejności zimowego utrzymania przedstawione w Załączniku nr 5 do SIWZ. Dla każdej grupy określono standardy jakim powinny odpowiadać drogi w trakcie zimowego utrzymania dróg oraz zasad, warunków i wymagań, jakie powinny spełniać. 3) Standardy postępowania w trakcie realizacji zimowego utrzymania dróg gminnych. a) Drogi gminne pierwszej kolejności zimowego utrzymania: W tej grupie znajdują się drogi gminne (drogi i ulice wraz z przyległymi parkingami, zatokami autobusowymi i przejazdami kolejowymi znajdującymi się w ciągu tych dróg) zbiorcze i lokalne o wzmożonym ruchu kołowym prowadzące do placówek oświatowych, obiektów użyteczności publicznej i osiedli mieszkaniowych. Czas przystąpienia Wykonawcy do wykonywania robót związane z odśnieżaniem i zwalczaniem śliskości zimowej - w momencie pogorszenia się warunków atmosferycznych (tj. opadów śniegu, zmian temperatury powodującej wystąpienie śliskości na jezdni itp.) nie później niż w ciągu jednej godziny od wystąpienia okoliczności powodujących konieczność przystąpienia do interwencji na drodze, bez konieczności oczekiwania na polecenie przedstawiciela Zamawiającego. Efektem działania ma być jezdnia odśnieżona na całej długości i szerokości wraz z zatokami przystanków autobusowych, oraz posypana materiałem uszorstniającym. Dopuszcza się pozostawienie równomiernej warstwy zajeżdżonego śniegu. Dopuszcza się wszelkie utrudnienia w ruchu do 5 godzin po ustabilizowaniu się warunków pogodowych. b) Drogi gminne drugiej kolejności zimowego utrzymania dróg: W tej grupie znajdują się drogi gminne (drogi i ulice wraz z przyległymi parkingami, zatokami autobusowymi i przejazdami kolejowymi znajdującymi się w ciągu tych dróg) dojazdowe o małym natężeniu ruchu kołowego prowadzące do pojedynczych siedlisk mieszkaniowych. Wykonawca przystępuje do realizacji robót związanych z odśnieżaniem i zwalczaniem śliskości zimowej po wykonaniu prac na drogach gminnych zaliczanych do pierwszej kolejności zimowego utrzymania, lecz nie później niż w ciągu 5 godzin od momentu pogorszenia się warunków atmosferycznych (tj. opadów śniegu, zmian temperatury powodującej wystąpienie śliskości na jezdni itp.) oraz po wcześniejszym porozumieniu się z przedstawicielem Zamawiającego. Efektem działania ma być jezdnia odśnieżona w miarę możliwości na całej długości i szerokości oraz posypana materiałem uszorstniającym w miejscach newralgicznych (skrzyżowania, przystanki autobusowe, przejazdy kolejowe, zakręty, podjazdy na wzniesienia). Dopuszcza się pozostawienie równomiernej warstwy zajeżdżonego śniegu, naboju śnieżnego. Dopuszcza się krótkie odcinki drogi odśnieżonej na szerokość tylko jednego pasa ruchu w miejscach zasp i nawiewanego śniegu. Dopuszcza się wszelkie utrudnienia w ruchu do 10 godzin po ustabilizowaniu się warunków pogodowych. c) Drogi gminne pozostałe W tej grupie znajdują się drogi gminne boczne, głównie gruntowe pełniące funkcję dróg dojazdowych do pól i lasów. Drogi te będą płużone wyłącznie po ustabilizowaniu się warunków pogody. Wykonawca przystępuje do realizacji robót związanych z odśnieżaniem tej grupy dróg po uzyskaniu zlecenia od przedstawiciela Zamawiającego. Efektem działania ma być droga przejezdna. Dopuszcza się pozostawienie równomiernej warstwy zajeżdżonego śniegu, naboju śnieżnego, droga odśnieżona na szerokość jednego pasa z możliwością mijanek. Dopuszcza się wszelkie utrudnienia w ruchu do 48 godzin po ustabilizowaniu się warunków pogodowych. d) Odśnieżanie chodników i ścieżek rowerowych Wykonawca przystępuje do odśnieżania chodników i ścieżek rowerowych niezwłocznie po wystąpieniu zjawisk utrudniających poruszanie się po nich. W przypadku wystąpienia śliskości Wykonawca przystępuje do posypywania chodników i ścieżek rowerowych materiałem uszorstniającym na całej ich długości, ze szczególnym uwzględnieniem skrzyżowań i przejść dla pieszych. 4) Materiały stosowane do zimowego utrzymanie dróg. Materiały do zimowego utrzymania dróg Wykonawca gromadzi we własnym zakresie. Używane materiały muszą spełniać wymagania Rozporządzenia Ministra Środowiska w sprawie rodzajów i warunków stosowania środków, jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach z dnia 27 października 2005 r. (Dz. U. 2005 poz. 1960) zwane dalej Rozporządzeniem. Jako materiały do zapobiegania w powstawaniu, likwidacji lub łagodzenia śliskości zimowej na drogach stosuje się następujące środki chemiczne i nie chemiczne. środki nie chemiczne: a) piasek odsiany o średnicy cząstek od 0,1 mm do 1 mm, b) kruszywo naturalne lub sztuczne o uziarnieniu 0 - 4 mm, Kruszywa nie mogą posiadać zanieczyszczeń materiałami zwiększającymi śliskość, takimi jak glina czy ziemia. chemiczne: a) chlorek sodu ( NaCl), b) chlorek magnezu (MgCl2) c) chlorek wapnia ( CaCl2) mieszanki środków nie chemicznych i chemicznych Do zwalczania gołoledzi i śliskości pośniegowej należy używać mieszanki piasku i środka chemicznego w stosunku wagowym 4:1 (gdzie 20% wagi mieszanki stanowi sól). Ogólne warunki stosowania środków chemicznych, o których mowa powyżej na drogach publicznych oraz ulicach i placach są następujące: - środki chemiczne stosuje się po mechanicznym usunięciu śniegu do posypywania dróg utwardzonych (asfaltowych), - środków chemicznych nie stosuje się do posypywania dróg gruntowych (z kruszyw), - rozrzut środków chemicznych powinien następować w pasie jezdni lub chodników; Rozporządzenie określa dobór materiałów i ich dawek do zapobiegania i likwidacji śliskości pośniegowej w zależności od panujących warunków pogodowych. 5) Sprzęt do zimowego utrzymania dróg. Wykonawca powinien wykazać się możliwością korzystania z następującego sprzętu do zimowego utrzymania dróg: dwa pługi, dwie piaskarki, sprzęt (lekki ciągnik) do odśnieżania chodników, ładowarka. Pojazdy wykonujące na drodze prace związane z zimowym utrzymaniem dróg powinny zgodnie z ustawą Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2018 r., poz. 1990 ze zm.) być wyposażone i wysyłać żółte sygnały błyskowe, umieszczone na nośniku i piaskarce, odpowiadające warunkom określonym w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz.U. z 2016 r,. poz. 2022 ze zm.). Części urządzeń zamontowanych na pojeździe wystające poza obrys pojazdu powinny odpowiadać warunkom określonym w § 39 wyżej wymienionego rozporządzenia. Sprzęt do zimowego utrzymania powinien być przygotowany w takim stopniu, aby mógł być gotowy do użycia w czasie krótszym niż jedna godzina od chwili wystąpienia opadów śniegu lub warunków powodujących śliskość zimową. Wykonawca który wygra przetarg jest zobowiązany w ciągu 5 dni od daty podpisania umowy przedstawić deklarowany sprzęt do kontroli.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90620000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach