Przetargi.pl
Odnowienie w 2010 roku oznakowania poziomego w pasach drogowych ulic, dla których funkcję zarządcy dróg pełni Zarząd Dróg Miejskich w Słupsku

Zarząd Dróg Miejskich w Słupsku ogłasza przetarg

  • Adres: 76-200 Słupsk, ul. Przemysłowa 73/110
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 059 8410091 , fax. 059 8410093
  • Data zamieszczenia: 2010-02-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Dróg Miejskich w Słupsku
    ul. Przemysłowa 73/110 73/110
    76-200 Słupsk, woj. pomorskie
    tel. 059 8410091, fax. 059 8410093
    REGON: 77158794000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdm.slupsk.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Gminna samorządowa jednostka organizacyjna

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odnowienie w 2010 roku oznakowania poziomego w pasach drogowych ulic, dla których funkcję zarządcy dróg pełni Zarząd Dróg Miejskich w Słupsku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest wykonanie oznakowania poziomego metodą cienkowarstwową pasów drogowych ulic, dla których funkcję zarządcy dróg pełni Zarząd Dróg Miejskich w Słupsku, obejmującego znaki drogowe poziome umieszczone na nawierzchni w postaci: 1.1.linii segregacyjnych lub krawędziowych, ciągłych lub przerywanych, pojedynczych lub podwójnych; 1.2.strzałek kierunkowych, naprowadzających i innych; 1.3.znaków poprzecznych wyznaczających miejsca do ruchu pieszych i rowerzystów w poprzek jezdni oraz miejsca zatrzymania pojazdów; 1.4.znaków uzupełniających w postaci napisów, symboli oraz innych linii związanych z oznakowaniem określonych miejsc na powierzchni; 2.Zakres zamówienia obejmuje: 2.1.odnowienie istniejącego oznakowania poziomego, w tym: a) przejścia dla pieszych o powierzchni szacunkowej - 6.630 m2; b) linie segregacyjne ciągłe o powierzchni szacunkowej - 4.720 m2; c) linie segregacyjne przerywane o powierzchni szacunkowej - 3.435 m2; d) inne symbole o powierzchni szacunkowej - 7.330 m2; 2.2.trwałe i całkowite usunięcie śladów dotychczasowego nieaktualnego oznakowania poziomego oraz oznakowania niewłaściwie wykonanego o powierzchni szacunkowej - 500 m2; 2.3.uzupełnienie nowymi znakami oznakowania poziomego wg opracowanych projektów organizacji ruchu o powierzchni szacunkowej - 700 m2; 3.Materiałami do znakowania poziomego dróg są materiały cienkowarstwowe charakteryzujące się wysoką adhezją i właściwościami barierowymi nawet po naniesieniu na nieprzygotowaną powierzchnię tj. farby nakładane warstwą grubości od 0,3mm do 0,8mm (na mokro). Powinny zawierać specjalne kompozycje polimerowe odpowiadające szczególnie za trudne warunki eksploatacyjne (działanie soli, zanieczyszczeń ropopochodnych, ścieralność, zmienność temperatury i wibracji, zmienne warunki atmosferyczne). Powinny być nimi ciekłe produkty zawierające ciała stałe rozproszone w organicznym rozpuszczalniku lub wodzie, które mogą występować w układach jedno- lub wieloskładnikowych np. farby jednoskładnikowe rozpuszczalnikowe, farby typu HS - high solid, farby wodorozcieńczalne, farby szybkoschnące, farby dwuskładnikowe chemoutwardzalne itp. Podczas nakładania farb, do znakowania cienkowarstwowego, na nawierzchnię pędzlem, wałkiem lub przez natrysk, powinny one tworzyć warstwę kohezyjną w procesie odparowania i/ lub w procesie chemicznym. Farby do znakowania trwałego muszą mieć kolor biały. 4.Każdy materiał używany do znakowania poziomego dróg musi odpowiadać wymaganiom aprobaty technicznej wydanej przez uprawnioną jednostkę. 5.Usunięcie dotychczasowego nieaktualnego oznakowania poziomego oraz oznakowania niewłaściwie wykonanego wykonać metodą frezowania w sposób trwały uniemożliwiający uwidocznienie się tego oznakowania w okresie gwarancyjnym (środki zastosowane do usunięcia oznakowania nie mogą wpływać ujemnie na przyczepność nowego oznakowania do podłoża, na jego szorstkość, trwałość oraz na właściwości podłoża). 6.W przypadku różnicy pomiędzy stanem faktycznym oznakowania a istniejącą ewidencją należy rodzaj wprowadzonego oznakowania oraz ewentualne zmiany uzgodnić z Zamawiającym. 7.W czasie wykonywania odnowienia oznakowania temperatura nawierzchni i powietrza powinna wynosić co najmniej 5oC, a wilgotność względna podłoża powinna być zgodna z zaleceniami producenta lub wynosić, co najwyżej 85 %. 8.Przed wykonaniem znakowania poziomego należy oczyścić ręcznie lub mechanicznie powierzchnie nawierzchni w obrębie pasa przewidzianego do malowania z pyłu, kurzu, piasku, smarów, olejów i innych zanieczyszczeń. Powierzchnia nawierzchni przygotowana do odnowienia oznakowania poziomego powinna być czysta i sucha. 9.Plany z ewidencją oznakowania poziomego ulic oraz istniejące projekty organizacji ruchu przedłoży Zamawiający. Ewidencja i projekty oznakowania są do wglądu w siedzibie Zamawiającego (pok. nr 104) od poniedziałku do piątku w godz. od 8.00 do 15.00. 10.Roboty prowadzone będą bez zamykania całej szerokości jezdni przy normalnym ruchu na drogach. 11.W przypadku rozjechania przez pojazdy mokrego oznakowania Wykonawca ma obowiązek je poprawić. 12.Zabezpieczenie prowadzonych robót należy wykonać zgodnie z przepisami o ruchu drogowym. Wykonawca obowiązany jest zapewnić właściwe oznakowanie ulic na czas prowadzenia prac, polegające między innymi na zabezpieczeniu miejsca robót poprzez ustawienie pachołków gumowych, zapór itp. 13.Organizacja pracy podczas wykonywania przedmiotu zamówienia winna odpowiadać wymaganiom określonym w aktualnych przepisach dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy oraz musi zapewniać prawidłowe wykonanie robót. Roboty należy prowadzić w sposób, który nie będzie naruszał interesów osób trzecich. 14.Wykonawca winien zapewnić kontrolę jakości robót i materiałów oraz przekazać Zamawiającemu deklaracje zgodności na materiały przed ich użyciem. Natomiast badania materiałów (atesty, aprobaty itp.) Wykonawca przekaże Zamawiającemu przy odbiorze końcowym robót. 15.Przy dokonywaniu odbioru końcowego Zamawiający sprawdzi zgodność wykonanych robót z zawartą umową, projektami organizacji ruchu, warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót, aktualnymi normami, przepisami, zasadami wiedzy i sztuki budowlanej, jak również czy jakość wykonanych robót spełnia warunki potrzebne do późniejszego użytkowania. 16.Przed przystąpieniem do odbioru końcowego Wykonawca robót zobowiązany jest do przygotowania dokumentów pozwalających na należytą ocenę wykonanego zadania, będącego przedmiotem odbioru, a w szczególności: protokół i zaświadczenia o dokonanych próbach technicznych, uzgodnieniach itp. 17.Wykonawca zleci specjalistycznej jednostce badanie wykonania oznakowania poziomego w miejscach wskazanych przez Zamawiającego a wyniki badań dołączy do protokołu odbioru. Jeżeli badania wykażą, iż zamówienie jest wykonane niezgodnie z wymaganiami Wykonawca na własny koszt poprawi zakwestionowany zakres robót. 18.Z odbioru końcowego spisany będzie protokół podpisany przez upoważnionych przedstawicieli Zamawiającego i Wykonawcy. W protokole należy zapisać wszystkie poczynione ustalenia, wymienić ujawnione w czasie odbioru wady i usterki wraz z terminami ich usunięcia. 19.Na dzień odbioru końcowego, Wykonawca obowiązany jest również przekazać uaktualnione projekty oznakowania poziomego ulic, łącznie z zestawieniem wykonanych znaków, z podziałem na poszczególne ulice i typy znaków. 20.Całość robót wykonać w oparciu o Ogólne Specyfikacje Techniczne, a w szczególności o D-07.01.02 - Remont oznakowania poziomego, D-07.01.01 - Oznakowanie poziome, oraz D-M-00.00.00 - Wymagania ogólne opracowane na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Publicznych w Warszawie. 21.Wykonawca zobowiązuje się wykonać roboty będące przedmiotem zamówienia z zachowaniem należytej staranności i zgodnie ze Specyfikacją Techniczną, przedmiarem robót, zaleceniami inspektora nadzoru oraz obowiązującymi przepisami. W szczególności roboty należy prowadzić w sposób gwarantujący spełnienie warunków i wymagań SIWZ oraz: 21.1.ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2006r. Nr 156, poz.1118 ze zm.) wraz z przepisami wykonawczymi; 21.2.rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 28 września 2003r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzeniem (Dz. U. Nr 177, poz. 1729); 21.3.rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz. U. Nr 220, poz. 2181); 21.4.obowiązujących Polskich Norm i norm branżowych. 22. Wykonawca zobowiązany jest do dokonania wizji lokalnej na terenie realizacji zadania. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za skutki braku lub mylnego rozpoznania warunków realizacji zamówienia. 23.Przedmiot zamówienia obejmuje również wszystkie prace i obowiązki Wykonawcy wymienione we wzorze umowy. 24. Wymagana rękojmia za wady i gwarancja jakości na wykonany przedmiot zamówienia wynosi 10 miesięcy, licząc od daty bezusterkowego odbioru końcowego całego przedmiotu zamówienia. 25.Nazwy własne, które występują w SIWZ określają wymagany minimalny standard jakości materiałów lub urządzeń równoważnych. 26.PODWYKONAWSTWO Wykonawca zobowiązany jest do podania w ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom. W przypadku braku określenia podwykonawstwa Zamawiający będzie traktował, iż przedmiot zamówienia zostanie wykonany samodzielnie przez Wykonawcę
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452332214
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości 7.000 PLN (słownie: siedem tysięcy PLN). 2.Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert w formie określonej w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp. 3.Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego. Za skuteczny termin wniesienia wadium w formie pieniężnej będzie termin uznania rachunku Zamawiającego w dniu składania ofert. Konto Zamawiającego nr 49 1240 3770 1111 0000 4070 1790. Kopię dowodu wniesienia wadium potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę zaleca się dołączyć do oferty. 4.W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniądzu oryginał dokumentu zapakowany w oddzielnej kopercie należy włożyć do opakowania z ofertą, zaś kopię tego dokumentu należy wpiąć do oferty. Opakowanie z wadium ma być oznaczone nazwą i adresem Wykonawcy oraz napisem Wadium do postępowania dot. odnowienia w 2010 roku oznakowania poziomego w pasach drogowych ulic, dla których funkcję zarządcy dróg pełni ZDM w Słupsku - ZDM-XXIX-341/3/10. 5.Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego przedstawiciela Gwaranta. Podpis powinien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji musi wynikać bezwarunkowe i na każde żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Pzp. 6.Zwrot lub zatrzymanie wadium nastąpi zgodnie z art. 46 ustawy Pzp. 7.Zamawiający, nie później niż na 7 dni przed upływem ważności wadiów, wzywa Wykonawców, pod rygorem wykluczenia z postępowania, o przedłużenie ważności wadium albo wniesienia nowego wadium na okres niezbędny do zabezpieczenia postępowania do zawarcia umowy. Jeżeli odwołanie wniesiono po wyborze oferty najkorzystniejszej, wezwanie kieruje się jedynie do Wykonawcy, którego ofertę wybrano jako najkorzystniejszą.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.zdmslupsk.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach