Przetargi.pl
Odnowienie oznakowania drogowego poziomego na drogach gminnych w mieście Zgorzelec oraz istniejącego oznakowania miejsc parkingowych dla kierowców posiadających kartę parkingową

Gmina Miejska Zgorzelec ogłasza przetarg

  • Adres: 59-900 Zgorzelec, ul. Domańskiego
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 0-75 77 56 988 , fax. 075 77 56 988
  • Data zamieszczenia: 2019-08-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miejska Zgorzelec
    ul. Domańskiego 7
    59-900 Zgorzelec, woj. dolnośląskie
    tel. 0-75 77 56 988, fax. 075 77 56 988
    REGON: 23082154600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.bip.um-zgorzelec.dolnyslask.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odnowienie oznakowania drogowego poziomego na drogach gminnych w mieście Zgorzelec oraz istniejącego oznakowania miejsc parkingowych dla kierowców posiadających kartę parkingową
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1) Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na jednorazowym odnowieniu i frezowaniu oznakowania drogowego poziomego dróg gminnych oraz odnowieniu istniejącego oznakowania miejsc parkingowych dla pojazdów osób posiadających kartę parkingową, na terenie miasta Zgorzelec w roku bieżącym. 2) Przedmiot zamówienia należy wykonywać w kolejności wyznaczonej przez Zamawiającego, w sposób ciągły. 3) Odnowienie oraz frezowanie oznakowania drogowego poziomego: a) planowana powierzchnia do odnowienia oznakowania drogowego poziomego wynosi 8.881,00 m², natomiast planowana powierzchnia do frezowania oznakowania drogowego poziomego wynosi 100 m2; b) oznakowanie drogowe poziome należy wykonać w technologii z materiału cienkowarstwowego; c) przedmiotowe roboty należy wykonywać przy najmniejszym natężeniu ruchu drogowego w godzinach popołudniowych i nocnych; d) w zakres robót wchodzi wykonanie następujących rodzajów oznakowania drogowego poziomego: • Linie ciągłe malowane mechanicznie – segregacyjne – 2 099 m² • Linie ciągłe malowane mechanicznie - krawędziowe – 327 m² • Linie przerywane malowane mechanicznie - segregacyjne – 609 m² • Linie przerywane malowane mechanicznie - krawędziowe – 134 m² • Inne linie i znaki malowane mechanicznie – 5 061 m2 • Strzałki i inne znaki malowane ręcznie – 651 m2 • Usuwanie starego oznakowania – 100 m2 4) Odnowienie istniejącego oznakowania miejsc parkingowych dla pojazdów osób posiadających kartę parkingową: a) istniejące miejsca parkowania dla pojazdów osób posiadających kartę parkingową na drogach gminnych na terenie miasta Zgorzelec zostały wykonane na podstawie zatwierdzonych projektów oznakowania. Miejsca te są oznakowane znakami pionowymi D-18 z tabliczką T-29 oraz znakami P-18 (P-20) ze znakiem P-24; b) odnowienie istniejącego oznakowania miejsc parkingowych dla pojazdów osób posiadających kartę parkingową na drogach gminnych zgodnie ze znowelizowanym rozporządzeniem obejmuje w szczególności odnowienie tła w kolorze niebieskim na miejscach postojowych dla pojazdów osób posiadających kartę parkingową; c) wykaz i ilość miejsc postojowych dla pojazdów osób posiadających kartę parkingową, które należy odnowić w ramach przedmiotu zamówienia: • ul. Broniewskiego – 6 miejsc • ul. Czachowskiego – 2 miejsca • ul. Daszyńskiego 1 miejsce • ul. Domańskiego – 2 miejsca • ul. Grunwaldzka – 1 miejsce • ul. Karłowicza – 1 miejsce • ul. Konarskiego – 12 miejsc • ul. Krupińskiego – 1 miejsce • ul. Langiewicza – 3 miejsca • ul. Lubańska – 5 miejsc • ul. Maratońska – 1 miejsce • ul. Norwida – 3 miejsca • ul. Okrzei – 2 miejsca • ul. Partyzantów – 3 miejsca • ul. Poniatowskiego – 3 miejsca • ul. Plater – 2 miejsca • ul. Słowackiego – 1 miejsce • ul. Staszica – 3 miejsca • ul. Tuwima – 4 miejsca • ul. Warszawska – 7 miejsc • ul. Wolności – 4 miejsca • ul. Wyspiańskiego – 10 miejsc d) zakres robót obejmuje wykonanie następujących rodzajów oznakowania drogowego poziomego: • P-20 Stanowisko postojowe zastrzeżone – 290,48 m2 • P-24 Symbol osoby niepełnosprawnej – 62,32 m2 • Niebieskie tło – 1 656 m2 5) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierający w szczególności: dane w zakresie technologii wykonywanych robót, jakości materiałów stosowanych do realizacji robót, zawarte zostały w dokumentacji projektowej, stanowiącej Załącznik Nr 1 do SIWZ, w skład której wchodzi: a) projekt oznakowania wraz z Rysunkiem nr 1 i Rysunkiem nr 2 do projektu oznakowania, b) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych, c) informacja BIOZ, d) przedmiar robót – do celów poglądowych. Dołączony do dokumentacji przedmiar robót stanowi materiał pomocniczy w celu ułatwienia Wykonawcom wyceny przedmiotu zamówienia. 6) Zamawiający wymaga udzielenia przez Wykonawcę 3-miesięcznej gwarancji na wykonane roboty budowlane i zastosowane przy realizacji zamówienia materiały. 7) Rozwiązania równoważne: a) W przypadku, kiedy w opisie przedmiotu zamówienia wskazane zostaną znaki towarowe, patenty, pochodzenie, źródło lub szczególny proces, charakteryzujące określone produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, oznacza to, że Zamawiający nie mógł opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń i jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia. W takich sytuacjach ewentualne wskazania na znaki towarowe, patenty, pochodzenie, źródło lub szczególny proces, należy odczytywać z wyrazami „lub równoważne”. b) W sytuacjach, kiedy Zamawiający opisuje przedmiot zamówienia poprzez odniesienie się do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt. 2 i ust. 3 ustawy Pzp, dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym; c) Ilekroć w opisie przedmiotu zamówienia podane zostały wskazania dotyczące określonej marki, znaku towarowego, producenta, dostawcy, materiałów lub norm, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ustawy Pzp oznacza to, że Zamawiający użył powyższych określeń jako przykładowych i pomocniczych. d) Zamawiający dopuszcza zastosowanie przez Wykonawcę rozwiązań równoważnych w stosunku do opisanych w dokumentacji, pod warunkiem, że będą one posiadały, co najmniej takie same lub lepsze parametry techniczne i funkcjonalne i nie obniżą określonych w dokumentacji standardów. e) Wykonawca, który zaproponuje urządzenia, instalacje, materiały oraz inne elementy jako równoważne, zobowiązany jest do złożenia wraz z ofertą „Opisu oferowanych rozwiązań równoważnych” oraz stosownych dokumentów. Treść tych dokumentów powinna być na tyle szczegółowa i jednoznaczna, aby Zamawiający przy ocenie oferty mógł ocenić spełnienie wymagań dotyczących tych parametrów oraz rozstrzygnąć, czy zaproponowane rozwiązania są równoważne. Oznacza to, że na Wykonawcy spoczywa obowiązek wykazania, że zaoferowane przez niego rozwiązania są równoważne w stosunku do opisanych przez Zamawiającego. Wszystkie zaproponowane przez Wykonawcę równoważne rozwiązania muszą posiadać parametry techniczne i funkcjonalne nie gorsze od określonych w dokumentacji oraz posiadać stosowne dopuszczenia i atesty. 8) Materiały zastosowane przez Wykonawcę przy wykonywaniu robót muszą być nowe i nieużywane, odpowiadać wymaganiom norm i przepisów wymienionych w dokumentacji projektowej, posiadać wymagane polskimi przepisami atesty i certyfikaty, w tym również świadectwa dopuszczenia do obrotu oraz certyfikaty bezpieczeństwa. 9) Jeżeli w dokumentacji projektowej powołane są konkretne normy i przepisy, które spełniać mają materiały, sprzęt i inne towary oraz wykonane i zadane roboty, będą obowiązywać postanowienia najnowszego wydania lub poprawionego wydania powołanych norm i przepisów. 10) Podwykonawstwo: a) W przypadku, gdy Wykonawca zamierza realizować przedmiot zamówienia z udziałem podwykonawców, Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania nazw (firm) tych podwykonawców, zgodnie z treścią formularza Nr 1 do SIWZ. W przypadku, kiedy Wykonawca nie wskaże w ofercie części, którą zamierza powierzyć podwykonawcom, Zamawiający uzna, że Wykonawca zrealizuje zamówienie samodzielnie. b) Zamawiający nie zastrzega osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia. c) Wymagania dotyczące umowy o podwykonawstwo, o których mowa w art. 36 ust. 2 pkt. 11 ustawy Pzp, zostały określone w projekcie umowy, stanowiącym Formularz Nr 3 do SIWZ. 11) Wymagania dotyczące zatrudnienia na umowę o pracę zgodnie z przepisem art. 29 ust. 3a ustawy Pzp. a) Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w rozumieniu art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. – Kodeks pracy, przez Wykonawcę lub podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę (jeżeli wykonawca powierza wykonanie części zamówienia podwykonawcy lub dalszym podwykonawcom), wszystkich osób, które podczas realizacji zamówienia będą wykonywać czynności polegające na frezowaniu i malowaniu oznakowania poziomego. Powyższy wymóg nie dotyczy osób, które kierują wykonywaniem ww. prac – zgodnie z opinią Urzędu Zamówień Publicznych dotyczącą art. 29 ust. 3a ustawy Pzp. b) Wykonawca lub podwykonawca lub dalszy podwykonawca zobowiązany jest zatrudniać osoby wykonujące wyżej wymienione czynności na podstawie umowy o pracę, a w przypadku rozwiązania umowy przez osobę zatrudnioną lub przez pracodawcę, wykonawca podwykonawca lub dalszy podwykonawca zobowiązuje się do zatrudnienia na podstawie umowy o pracę na to miejsce innej osoby wykonującej ww. czynności. c) W terminie do 5 dni od dnia podpisania umowy Wykonawca złoży zamawiającemu oświadczenie (własne i/lub podwykonawcy/dalszego podwykonawcy), zawierające informację o zatrudnionych osobach, o czasie trwania umowy oraz czynnościach wykonywanych przez wskazane osoby. d) postanowienia, dotyczące dokumentowania realizacji zamówienia przy udziale osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę oraz sankcje za nieprzestrzeganie ww. warunków realizacji zamówienia zostały opisane w projekcie umowy stanowiącym Formularz Nr 3 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233221-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający ustala wadium w wysokości 4.050,00 zł. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego 75 1240 3464 1111 0010 6448 8461, z dopiskiem "Wadium do postępowania Nr WZP.271.1.23.2019" 4. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert, na cały okres związania ofertą, bez względu na sposób jego wniesienia. 5. W przypadku wnoszenia wadium w formie pieniężnej, Wykonawca z zachowaniem właściwej staranności winien dokonać przelewu pieniężnego z odpowiednim wyprzedzeniem, gdyż za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin (data oraz godzina) uznania (zaksięgowania) kwoty wadium na podanym wyżej rachunku bankowych. 6. Dokument wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia winien zawierać bezwarunkowe i nieodwołalne zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela zapłaty wymaganej kwoty wadium, na pierwsze, pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty wadium, powstałe na skutek okoliczności określonych w ustawie Pzp. Oryginał gwarancji lub poręczenia należy dołączyć do oferty w osobnej kopercie, opatrzonej nazwą i adresem Wykonawcy z informacją: Wadium w formie niepieniężnej do postępowania Nr WZP.271.1.23.2019. 7. Zamawiający, zgodnie z art. 46 ust. 4a zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 8. Zamawiający, zgodnie z art. 46 ust. 5 zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 9. Okoliczności i zasady zwrotu wadium określa przepis art. 46 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) wypełniony formularz ofertowy - Formularz Nr 1 do SIWZ, 2) pełnomocnictwo do podpisania oferty i jej załączników, zgodnie z zapisami pkt 12 ppkt. 2-3 Rozdziału X SIWZ, o ile prawo do podpisywania oferty nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą. 3) W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu, na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp, Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej http://bip.um-zgorzelec.dolnyslask.pl/ informacji z otwarcia ofert, zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej – bez dodatkowego wezwania ze strony Zamawiającego. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez wykonawców, oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, składa każdy z wykonawców. UWAGA! Ww. oświadczenie nie będzie wymagane w przypadku złożenia w postępowaniu tylko jednej oferty.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach