Przetargi.pl
„Odnawialne źródła energii na budynkach użyteczności publicznej” w Gminie Jejkowice

Gmina Jejkowice ogłasza przetarg

  • Adres: 44-290 Jejkowice, Główna
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 324 302 002 , fax. 324 302 880
  • Data zamieszczenia: 2020-06-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Jejkowice
    Główna 38a
    44-290 Jejkowice, woj. śląskie
    tel. 324 302 002, fax. 324 302 880
    REGON: 27625876000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.jejkowice.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Odnawialne źródła energii na budynkach użyteczności publicznej” w Gminie Jejkowice
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    2. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 2.1. Przedmiotem zamówienia jest: „Odnawialne źródła energii na budynkach użyteczności publicznej” w Gminie Jejkowice 2.2. Przedmiot zamówienia dofinansowany w ramach RPO Województwa Śląskiego na lata 2014 - 2020 dla osi priorytetowej: IV. Efektywność energetyczna, odnawialne źródła energii i gospodarka niskoemisyjna dla działania 4.1. „Odnawialne źródła energii”, poddziałania: 4.1.2. Odnawialne źródła energii - RIT 2.3. Przedmiot zamówienia obejmuje m.in.: dostawę, montaż, zgłoszenie instalacji do OSD oraz uruchomienie instalacji fotowoltaicznych na poniższych budynkach użyteczności publicznej: Lp. Nazwa obiektu Adres Liczba paneli Moc instalacji PV (kWp) Miejsce montażu instalacji 1. Urząd Gminy Jejkowice Jejkowice, ul. Główna 38a 74 22,57 ziemia 2. Szkoła Podstawowa w Jejkowicach (obecnie ZSP w Jejkowicach) Jejkowice, ul. Główna 42 86 26,23 dach 3. Obiekt Sportowo – Kulturalny w Jejkowicach Jejkowice, ul. Poprzeczna 3a 21 6,40 dach 4. Gminne Przedszkole Publiczne Jejkowice, ul. Szkolna 6 84 25,62 dach Łączna moc zainstalowanych systemów fotowoltaicznych wyniesie 80,825 kWe. 2.4. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje m.in.: 1) zakup układów fotowoltaicznych oraz koniecznego wyposażenia niezbędnego do prawidłowego funkcjonowania zaproponowanych rozwiązań, 2) montaż konstrukcji wsporczych, 3) montaż paneli fotowoltaicznych na konstrukcji, 4) montaż inwertera, 5) montaż projektowanych instalacji elektrycznych, 6) montaż połączeń wyrównawczych, 7) montaż wyłącznika pożarowego, 8) projekt i rozbudowa instalacji odgromowej, 9) wpięcie układów fotowoltaicznych w istniejące instalacje odgromowe oraz systemy sieci energetycznej i uruchomienie techniczne, 10) rozruch technologiczny wykonanych instalacji, 11) przeszkolenie użytkowników co do zasad prawidłowej eksploatacji wykonanych instalacji wraz z opracowaniem szczegółowych instrukcji obsługi i ich przekazaniem użytkownikom, 12) wykonanie i dostarczenie dokumentacji powykonawczej wraz z niezbędnymi protokołami uruchomienia instalacji fotowoltaicznych min. zgłoszenie instalacji do OSD, inwentaryzacja powykonawcza geodezyjna instalacji na ziemi (jeśli dotyczy) 13) sporządzenie niezbędnej dokumentacji do zmiany umowy sprzedaży/ dystrybucji energii, 14) osiągnięcie efektu ekologicznego i efektu rzeczowego, poprzez realizację zadania tj.: osiągnięcie wskaźnika produktu i rezultatu; 15) serwis instalacji fotowoltaicznych w okresie gwarancji; 16) wykonanie zaleceń zgodnych z opinią rzeczoznawcy ds. ppoż; 17) wykonanie zaleceń zawartych w opinii konstruktora; 18) Zagospodarowanie odpadów powstałych przy realizacji robót objętych niniejszą umową zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami; Opis przedmiotu zamówienia Projektowane instalacje fotowoltaiczne składać się będą z zespołów paneli fotowoltaicznych. Zastosowane moduły PV będą współpracować z inwenterem/ami. Połączenie między panelami oraz między panelami i inwerterem projektuje się wykonać za pomocą specjalistycznych przewodów PV. W budynkach zamontowane zostaną rozdzielnice DC natynkowo. Kable solarne z paneli prowadzone będą w rurach elektroinstalacyjnych. Panele połączone zostaną okablowaniem (prowadzonym w sposób uporządkowany) z materiałem osłonowym odpornym na promieniowanie UV i z wysoką tolerancją temperaturową. Projekty techniczne zakładają prace z zakresu konstrukcji wsporczych, specjalnie dostosowanych do montażu paneli PV. W obiektach zamontowane zostaną rozdzielnice AC i TG. Projekt zakłada instalację systemu zarządzania energią. Do podstawowych celów systemu należą: - Monitoring pracy urządzeń sterujących i pomiarowych poszczególnych instalacji, - Transmisja, przetwarzanie i archiwizacja danych w bazie SQL lub równoważnej na obiekcie w urzędzie - Sygnalizacja stanów awarii poszczególnych elementów instalacji lub nieprawidłowych parametrów pracy, - Wizualizacja ON-LINE na stronie internetowej parametrów uzysków energetycznych, - Wizualizacja parametrów uzysków energii elektrycznej Dla ochrony ppoż. wykorzystane zostaną istniejące wyłączniki główne. Do niniejszej specyfikacji dołączono opinie rzeczoznawcy ds. ppoż oraz opinie konstruktora wraz z zaleceniami. Projektowane inwertery posiadają zabezpieczenie antywyspowe – po zaniku zasilania automatycznie ulegają wyłączeniu. Zabezpieczeniem przed porażeniem elektrycznym będzie stosowanie połączeń wyrównawczych. Wszystkie urządzenia i osprzęt, których konstrukcja jest wykonana z metalów przewodzących, zostaną połączone do przewodu ochronnego. Instalacje przeciwprzepięciowe w celu ochrony sieci zostaną wyposażone w ograniczniki przepięć. Ochronę przeciwporażeniową dla sieci DC i AC zapewni zastosowanie samoczynnego wyłączenia zasilania obok złącza licznikowego, urządzeń o II klasie ochronności oraz wyłącznika różnicowoprądowego. Przedmiotowe instalacje fotowoltaiczne zostaną wpięte w wewnętrzne sieci elektryczne budynków za układami pomiarowo-rozliczeniowymi. Planowana inwestycja wymaga ochrony przed bezpośrednim uderzeniem pioruna. Dla paneli fotowoltaicznych przewidziano zwody pionowe izolowane z zachowaniem odstępów izolacyjnych. Przyjęte rozwiązania mają charakter standardowy. Technologia wykonywania jest znana i szeroko stosowana. Zaproponowane rozwiązanie jest zgodne z normami prawnymi. Przyjęte materiały zapewniają optymalne wykorzystanie energii odnawialnej. Projekt wpływa pozytywnie na środowisko przyrodnicze, poprzez ograniczenie emisji substancji do środowiska. 2.6. Wszystkie elementy instalacji będące przedmiotem dostawy muszą być fabrycznie nowe, wolne od wad zgodnie z wymaganiami dokumentacji projektowej 2.7. Zgodnie z wnioskiem o dofinansowanie celem projektu jest osiągnięcie następujących wskaźników produktu i rezultatu: a) liczba wybudowanych jednostek wytwarzania energii elektrycznej (OZE) – 4 szt. b) szacowany roczny spadek emisji gazów cieplarnianych (tony równoważnika CO2) – wartość docelowa 51.95056 c) dodatkowa zdolność wytwarzania energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych (MWe) – wartość docelowa – 0.08082 d) produkcja energii elektrycznej z nowo wybudowanych instalacji wykorzystujących OZE (MWhe/rok) wartość docelowa 66.51800 e) stopień redukcji PM 10 (tony/rok) wartość docelowa 0.00259 2.8. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony: w załączniku nr 1 do SIWZ Dokumentacja techniczna instalacji fotowoltaicznej oraz we Wzorze umowy – załączniku nr 7 do SIWZ. 2.9. Wszystkie prace montażowe i instalacyjne związane z realizacją zamówienia Wykonawca jest zobowiązany prowadzić zgodnie z Polskimi Normami, Europejskimi Normami Przepisami Bezpieczeństwa i Higieny Pracy oraz ze sztuką budowlaną. 2.10. Zamawiający wymaga udzielenia przez Wykonawcę następujących okresów gwarancji na następujące elementy składające się na zamówienie: a) gwarancja producenta paneli fotowoltaicznych: liniowa gwarancja mocy producenta powinna zawierać minimum 90% mocy znamionowej po 10 latach pracy i minimum 80% mocy znamionowej po 20 latach pracy; b) na inwerter i pozostały osprzęt instalacji – minimum 5 lat c) na wykonane prace instalacyjne – minimum 5 lat d) Jeżeli producent materiałów, sprzętu, urządzenia, produktu użytego przez Wykonawcę do wykonania przedmiotu umowy oferuje na te materiały lub sprzęt, urządzenie, produkt, dłuższy okres gwarancji niż wynikający z umowy, obowiązują gwarancje producenta. 2.11. Nieodpłatne wykonywanie zadań gwarancyjnych, a także nieodpłatnej obsługi serwisowej w okresie gwarancji – szczegółowo określa wzór umowy załącznik nr 7 SIWZ. 2.12. Zamawiający wymaga, żeby panele fotowoltaiczne dostarczone na miejsce montażu miały datę produkcji nie starszą niż 1 rok od daty dostawy. 2.13. Zamawiający dopuszcza ujęcie w ofercie, a następnie zastosowanie innych równoważnych materiałów i urządzeń niż podane w dokumentacji instalacji fotowoltaicznej załącznik nr 1 do SIWZ pod warunkiem zapewnienia parametrów nie gorszych niż określone w tej dokumentacji. Ilekroć w dokumentacji technicznej użyto znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, Zamawiający po przedmiotowym wskazaniu dodaje sformułowanie „lub równoważny”. Jeżeli w dokumentacji technicznej użyto w szczególności nazw producentów urządzeń lub materiałów przewidzianych do zamontowania przy realizacji zamówienia, Zamawiający dopuszcza zastosowanie urządzeń, materiałów i sprzętu innych producentów o parametrach lepszych/nie gorszych niż przedstawione w dokumentacji technicznej i specyfikacjach technicznych. Zamienne urządzenia, materiały, sprzęt przyjęte do wyceny: - winny spełniać funkcję jakiej mają służyć materiały pierwotnie przewidziane, - winny być kompatybilne z pozostałymi urządzeniami, sprzętem i materiałami, aby zespół urządzeń dawał zamierzony (zaprojektowany) efekt, - nie mogą wpływać na zmianę rodzaju i zakresu prac. 2.14. Zamawiający dopuszcza, preferuje montaż większej ilości/całości paneli fotowoltaicznych na dachu budynku Urzędu Gminy Jejkowice przy zachowaniu mocy instalacji PV pod warunkiem zachowania zaleceń konstruktora dla danego obiektu. 2.15. Wykonawcy, którzy zdecydują o zastosowaniu innych równoważnych materiałów i urządzeń w zakresie j. w. zobowiązani są do dołączenia do oferty dokumentów zawierających parametry oferowanych materiałów lub urządzeń. 2.16. Nazwy podane w dokumentacji instalacji fotowoltaicznej - załącznik nr 1 do SIWZ podawane są jedynie tytułem przykładu w celu sprecyzowania opisanych parametrów technicznych i jakościowych zadania. 2.17. Pozostałe wymagania i warunki dot. zamówienia: 1) Wykonawca zobowiązany jest do wykonania pełnego zabezpieczenia miejsca prowadzonych prac z uwagi na czynne budynki użyteczności publicznej; 2) Wykonawca zobowiązany jest do zagospodarowania odpadów powstałych przy realizacji robót objętych niniejszą umową zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami; 3) Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia inwentaryzacji fotograficznej terenu, polegającej w szczególności na uwidocznieniu ogólnego stanu przed rozpoczęciem prac, w trakcie prac, po zakończeniu prac. Inwentaryzację Wykonawca przekaże Zamawiającemu w wersji elektronicznej na nośniku danych CD przed odbiorem końcowym zadania; 4) Szczegółowy zakres zobowiązań Wykonawcy określa dokumentacja techniczna, opinia ppoż, opinia konstruktora oraz wszelkie inne dokumenty stanowiące część Umowy. Niezależnie od tego, Wykonawca w ramach umówionego wynagrodzenia ryczałtowego wykona wszelkie czynności, które są obiektywnie niezbędne do prawidłowej realizacji przedmiotowego zamówienia; 5) Wykonanie prac powinno być zgodne z projektem oraz obowiązującymi przepisami i normami; 6) Koniecznym jest przestrzeganie technologii montażu projektowanych urządzeń; 7) Urządzenia po zakończeniu montażu należy skonfigurować do wzajemnej współpracy; 8) Całość prac powinny wykonywać osoby mające do tego uprawnienia; 9) Prace powinny być wykonywane zgodnie z obowiązującym normami i przepisami oraz wytycznymi producentów instalowanych urządzeń; 10) Zastosowane aparaty i urządzenia winny posiadać wymagane certyfikaty i dopuszczenia; 11) Za pozyskanie wszelkich uzgodnień, opinii, ekspertyz dokumentacji zgłoszeniowych koniecznych do zakończenia inwestycji odpowiada wykonawca; 12) Koszty wszelkich prac dodatkowych, uzgodnień, opinii, ekspertyz, dokumentacji zgłoszeniowych koniecznych do zakończenia inwestycji ponosi Wykonawca; 13) Po wykonaniu prac montażowych przed uruchomieniem urządzeń należy wykonać pomiary kontrolne: - Działania zabezpieczeń podstawowych i dodatkowych - Rezystancji uziemienia - Rezystancji instalacji odgromowej - Pętli zwarcia - Pomiary kamerą termowizyjną pracujących modułów przy nasłonecznieniu nie mniejszym niż 600W/m2 14) Sporządzone protokoły z pomiarów są warunkiem i podstawą rozpoczęcia eksploatacji urządzeń elektrycznych. 15) Wykonawca zobowiązany jest z dniem podpisania umowy, posiadać i przedłożyć Zamawiającemu opłacony dokument ubezpieczenia OC od prowadzonej działalności gospodarczej. Suma gwarancyjna na wartość min. 400.000,00[PLN], na jedno i wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09331200-0
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM 9.1. Wysokość wadium. Każdy Wykonawca składający ofertę, zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych). 9.2. Forma wadium. Wadium może być wniesione w następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). Uwaga: W przypadku składania przez wykonawcę wadium w formie gwarancji, z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania z ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust 4a, oraz art. 46 ust. 5 ustawy Pzp. 9.3. Miejsce i sposób wniesienia wadium. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na konto Zamawiającego: PEKAO S.A. 12 1240 4403 1111 0000 5265 3186. Do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu. Wadium wnoszone w innych dopuszczalnych formach należy złożyć w oryginale w siedzibie Zamawiającego (sekretariat), a do oferty dołączyć kopię dokumentu potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez wykonawcę. 9.4. Termin wniesienia wadium. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego zaksięguje przelew na koncie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. W wymienionym przypadku dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez Wykonawcę jest warunkiem koniecznym ale nie wystarczającym do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę. 9.5. Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje odrzucenie Wykonawcy na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 7b ustawy Pzp. 9.6. Zwrot wadium. Zamawiający zwróci wadium według zasad określonych w art. 46 ust. 1 – 4 Pzp. z zastrzeżeniem ust. 4a Pzp. 9.7. Utrata wadium. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 10.3.1. Formularz Oferty, sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego - załącznik nr 4 do SIWZ. 10.3.2. Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, że wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt. 7.1. SIWZ - załącznik nr 3 do SIWZ. 10.3.3. Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu z udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt. 7.2. SIWZ - załącznik nr 2 do SIWZ. 10.3.4. Dowód wniesienia wadium. 10.3.5. Zobowiązanie podmiotu trzeciego ( jeżeli dotyczy): Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – art. 22 a ust.2 ustawy pzp. 10.3.6. Stosowne Pełnomocnictwo(a) – w przypadku, gdy Wykonawca upoważnił osobę do reprezentowania Wykonawcy, zgodnie z formą reprezentacji Wykonawcy określoną w rejestrze lub innym dokumencie właściwym dla danej formy organizacyjnej Wykonawcy. 10.3.7. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego. 10.4. Wykonawca może zastrzec pisemnie, które informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (tj. Dz.U. z 2019 r. poz. 1010) i nie mogą być udostępniane innym wykonawcom. Stosowne zastrzeżenie, co do tajemnicy przedsiębiorstwa, wykonawca winien złożyć nie później niż w terminie składania ofert oświadczeniem zawartym w „Formularzu Ofertowym”. Zastrzeżoną część oferty wykonawca powinien oznaczyć w sposób nie budzący wątpliwości, iż stanowi ona zastrzeżoną tajemnicę przedsiębiorstwa np. umieścić ją w odrębnej (wydzielonej) kopercie oznaczonej napisem „TAJEMNICA PRZEDSIĘBIORSTWA – NIE UDOSTĘPNIAĆ”. Ponadto wykonawca zobowiązany jest załączyć do oferty uzasadnienie kwestii związanej z informacją stanowiąca tajemnicę przedsiębiorstwa. Niezłożenie stosownego uzasadnienia do oferty w części dot. tajemnicy przedsiębiorstwa upoważni zamawiającego do odtajnienia dokumentów i ujawnienia ich na wniosek uczestników postępowania. 7.5 Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej zamawiającego informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje zamawiającemu bez dodatkowego wezwania: a) oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23. – wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 6 do SIWZ (W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich.) b) wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia (w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej). Uwaga Ww. oświadczenie nie będzie wymagane w przypadku złożenia w postępowaniu tylko jednej oferty.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach