Przetargi.pl
Odbudowa drogi gminnej - dz. 80 i dz. 79 w Borównie

Gmina Czarny Bór ogłasza przetarg

  • Adres: 58379 Czarny Bór, ul. XXX-lecia PRL
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 748 450 139 , fax. 748 450 006
  • Data zamieszczenia: 2017-05-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Czarny Bór
    ul. XXX-lecia PRL 18
    58379 Czarny Bór, woj. dolnośląskie
    tel. 748 450 139, fax. 748 450 006
    REGON: 89071822500000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbudowa drogi gminnej - dz. 80 i dz. 79 w Borównie
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest droga zlokalizowana w miejscowości Borówno (dz. ewid. nr 79 i 80; obręb 0001 Borówno) leżąca w północnej części gminy Czarny Bór, powiat wałbrzyski. Istniejąca droga posiada jezdnię o nawierzchni gruntowej, częściowo utwardzonej tłuczniem. Szerokość jezdni jest stała i wynosi ok. 3,0m. W wyniku opadów deszczu droga uległa zniszczeniu. Stan techniczny nawierzchni jest zły, występują liczne deformacje nawierzchni. Brak jest odpowiedniego odwodnienia, co powoduje dalszą degradację drogi w czasie ulewnych deszczy oraz gromadzenie się wód opadowych i roztopowych przy krawędzi jezdni. W km 0+060,96 istniejący przepust kołowy załamany. Wlot i wylot rowu częściowo zamulony. Charakterystyka drogi: droga wewnętrzna o przekroju jednoprzestrzennym, jednopasowym. Kategoria ruchu KR1. Zgodnie z ustaleniami z zarządcą drogi – Gminą Czarny Bór w ramach niniejszego opracowania odbudowa obejmuje wykonanie nawierzchni bitumicznej gr. 9 cm na całej powierzchni jezdni, podbudowy z kruszywa o gr. 20 cm. Konstrukcja na podłożu wzmocnionym stabilizowanym cementem o gr. 15 cm. Wzdłuż jednej krawędzi jezdni projektuje się korytko drogowe szerokości 60cm, drugą krawędź jezdni ogranicza pobocze o szerokości 0,5m wykonane z kruszywa 0/31,5. Parametry drogi uzyskane w efekcie przebudowy: - klasa techniczna drogi – droga wewnętrzna, - kategoria ruchu - KR1, - szerokość - 3,0m na całej długości odbudowywanego odcinka, - pobocze utwardzone szerokości 0,5m - długość- 350,00m - pochylenie poprzeczne jezdni - jednostronne prawostronne 2% - grubość konstrukcji nawierzchni - 29 cm - układ warstw: warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S – 4cm warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC16W – 5cm podbudowa zasadnicza z kruszywa 0-31,5 – 20 cm stabilizacja gruntu cementem – 15 cm grunt rodzimy ODWODNIENIE Jako docelowy odbiornik wód deszczowych przewidziano rów odwadniający na działce nr 69 będący w zarządzie Gminy Czarny Bór. Przewiduje się renowację wraz z profilowaniem rowu zgodnie z projektem. Projektuje się przebudowę przepustu w km 0+060,96, do którego odprowadzona zostanie woda ze ścieku ulicznego. Ściek uliczny zaprojektowano całej długości odbudowywanego odcinka drogi. Ściek uliczny realizowany z korytka drogowego szerokości 60cm na ławie z betonu C12/15. Dodatkowo w najniższym punkcie niwelety tj. w km 0+044,44 zaprojektowano wpust uliczny typowy wykonany z prefabrykowanych elementów betonowych z rusztem żeliwnym lub polimerobetonowym klasy min. D400. Połączenie z przepustem przewiduje się za pomocą rur z tworzyw sztucznych PE/PP/PVC w klasie SN8, wpiętej w studnię rewizyjną Ø1200 wykonaną z prefabrykowanych elementów betonowych posadowioną na ławie z chudego betonu grubości 20cm. Zwięczenie należy wykonać za pomocą pokrywy nastudziennej zamkniętej włazem klasy D400 z ryglem. Projektuje się oczyszczenie i odmulenie istniejącego rowu na długości 125m. Umocnienie dna i skarp rowu w pobliżu wlotu i wylotu kostką kamienną 8/11 cm (wypełnienie) na podbudowie betonowej grubości 10 cm. Obruk kostką kamienną 8/11 należy wykonać w obramowaniu wykonanym z kostki kamiennej 18/22cm na podbudowie betonowej grubości 10 cm. ZJAZDY INDYWIDUALNE W ramach opracowania przewiduje się budowę trzech zjazdów indywidualnych o konstrukcji jak jezdnia. PRZEPUSTY Projektuje się przepust rurowy PE/PP Ø600 w km 0+060,96. Przewiduje się posadowić przepust na podsypce piaskowej gr 15cm i kruszywie łamanym 0/31,5 cm gr 15 cm. Przy odtworzeniu terenu i wykonywaniu zasypek wszystkie zasypki należy wykonać z kruszywa naturalnego zagęszczonego do wskaźnika zagęszczenia Is ≥ 1,0. W ramach projektowanych robót przewiduje się: Roboty rozbiórkowe istniejącej nawierzchni oraz istniejącego przepustu, Wyniesienie trasy i punktów wysokościowych w terenie, Wykonanie przepustu rurowego Ø600 wraz z studnią rewizyjną Ø1200, Czyszczenie i profilowanie istniejącego rowu na odcinku dł. ok. 80 m, Wykonanie odprowadzenia wody za pomocą wpustu ulicznego w km 0+043,22 wraz z podłączeniem do istniejącego rowu rurami PE/PP/PVC, Wykonanie koryta pod projektowaną konstrukcję drogi. Rzędne dna koryta winny się znajdować 44 cm poniżej projektowanej niwelety drogi, Wykonanie stabilizacji gruntu cementem gr. 15 cm. Stabilizację RM 1,5 – 2,5 MPa należy dowieźć z wytwórni. Na wykonanej stabilizacji wymagane jest osiągnięcie wtórnego modułu odkształcenia nie mniejszego niż 100 MPa. Dopuszczalne jest wykonanie stabilizacji „na miejscu” po uprzednim potwierdzeniu gestorów o braku istniejących sieci uzbrojenia terenu. Ułożenie korytek betonowych szerokości 60cm leżących na ławie z betonu C12/15 o gr. 15 cm. na całej długości odbudowywanej drogi (jednostronnie), Wykonanie podbudowy z kruszywa 0/31,5 mm grubości 20 cm. Na wykonanej podbudowie wymagane jest osiągnięcie wtórnego modułu odkształcenia nie mniejszego niż 120 MPa Wykonanie obruku ścianek czołowych przepustu z kostki kamiennej 8/11 („obramówka” z kostki kamiennej 18/22) wraz z brukowaniem dna rowu na długości 2m przy wlocie i wylocie przepustu. Dno rowu brukowane kostką kamienną 18/22cm na ławie betonowej gr. 10cm Wykonanie warstwy konstrukcyjnej nawierzchni z betonu asfaltowego AC16W warstwa wiążąca grubości 5cm. Wykonanie warstwy konstrukcyjnej nawierzchni z betonu asfaltowego AC11S warstwa ścieralna gr. 4cm Roboty porządkowe. Integralną część SIWZ stanowią: Projekt Budowlano-Wykonawczy, Kosztorys Ofertowy oraz Szczegółowa Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach