Przetargi.pl
Odbudowa dróg w Grabiszycach Górnych od posesji nr 37 do stawów obok nr 47 (dz. nr 623, 582, 601, 600, 599; km 0+000-0+770), do nr 65 (dz. nr 485; km 0+000-0+586) [intensywne opady atmosferyczne i powódź lipiec 2013]

Gmina Leśna ogłasza przetarg

  • Adres: 59820 Leśna, Rynek
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 757 211 239 , fax. 757 242 368
  • Data zamieszczenia: 2017-04-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Leśna
    Rynek 19
    59820 Leśna, woj. dolnośląskie
    tel. 757 211 239, fax. 757 242 368
    REGON: 23082143400000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbudowa dróg w Grabiszycach Górnych od posesji nr 37 do stawów obok nr 47 (dz. nr 623, 582, 601, 600, 599; km 0+000-0+770), do nr 65 (dz. nr 485; km 0+000-0+586) [intensywne opady atmosferyczne i powódź lipiec 2013]
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    W ramach zadania planuje się odbudowę dwóch odcinków dróg gminnych w miejscowości Grabiszyce Górne. Przedmiotowe drogi zostały zniszczone na skutek intensywnych opadów atmosferycznych i powodzi w lipcu 2013 r. Część I- dotyczy odbudowy drogi gminnej w Grabiszycach Górnych od posesji nr 37 do stawów obok nr 47. Przedmiotem inwestycji jest: - odbudowa dojścia i dojazdu w miejscowości Grabiszyce Górne, zlokalizowanej na działkach ewidencyjnych o numerach 582, 599, 600, 601, 623 o łącznej długości 770,0 mb, - remont istniejących przepustów. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie Dz. U. z 2015 r., poz., 1422, § 14 pkt 1 i pkt 3 zaprojektowano dojście spełniające funkcję dojścia i dojazdu o szerokości 4,5 m z jezdnią o szerokości 3,0 m. Na całej długości odbudowywanego dojścia należy wykonać korytowanie o głębokości około 30 cm z wywiezieniem urobku na odległość do 5,0 km w miejsce wskazane przez inwestora Trasa odbudowywanej drogi przebiegać będzie w granicach pasa drogowego. Wzdłuż odbudowywanej drogi zlokalizowane są 4 przepusty przewidziane do remontu (odmulenie bądź wymiana uszkodzonych rurociągów, remont ścianek czołowych) oraz przepust na cieku Grabiszówka- do przebudowy na przepust skrzynkowy zamknięty. W miejscach wskazanych w dokumentacji rysunkowej projektuje się zakończenie nawierzchni krawężnikiem betonowym układanym na płask. Przewiduje się wycinkę drzewa wielopiennego zlokalizowanego przy istniejącym przepuści na cieku Grabiszówka. Ponadto projektu się roboty utrzymaniowe przydrożnych rowów- oczyszczenie dna i formowanie skarpy. Na całej długości odbudowywanego odcinka o szerokości 4,5 m projektuje się wykonanie: - nawierzchni z mieszanki mineralno- bitumicznej o łącznej grubości 8 cm: (0/20 mm) 4 cm- warstwa wiążąca, (0/12,8 mm) 4 cm- warstwa ścieralna. - pasa o nawierzchni tłuczniowej o szerokości 1,5 m- kruszywo o frakcji 0-31,5 mm Ułożenie warstw konstrukcyjnych jezdni: -stabilizacja gruntu cementem gr. 20 cm, - warstwa odcinająca piaskowa gr. 10 cm, - podbudowa z kruszywa łamanego- dolna (frakcja 0-63 mmm) gr. 15 cm, - podbudowa z kruszywa łamanego- górna (frakcja0-31,5 mm) gr. 8 cm. Nawierzchnia jezdni obustronnie zamknięta opornikiem betonowym, na ławie betonowej z oporem. Odwodnienie stanowić będą spadki podłużne i poprzeczne. Uwaga: Ponieważ, w niektórych miejscach, granice pasa drogowego dróg objętych opracowaniem mogły zostać naruszone, Wykonawca zobowiązany jest przed rozpoczęciem realizacji zadania dokonać wznowienia granic pasa drogowego przez uprawnionego geodetę, dla umożliwienia uniknięcia kolizji z ustaleniami ewidencji gruntów. Część II- dotyczy odbudowy drogi gminnej w Grabiszycach Górnych od posesji nr 65. Przedmiotem inwestycji jest: - odbudowa dojścia i dojazdu do posesji nr 65 o długości 486,00mb – dz. nr 485, - prace utrzymaniowe rowu przydrożnego na dz. nr 485, na długości 100,00mb. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie Dz. U. z 2015 r., poz., 1422, § 14 pkt 1 i pkt 3 zaprojektowano dojście spełniające funkcję dojścia i dojazdu o szerokości 4,5 m z jezdnią o szerokości 3,0 m. Na całej długości odbudowywanego dojścia należy wykonać korytowanie o głębokości około 30 cm z wywiezieniem urobku na odległość do 5,0 km w miejsce wskazane przez inwestora. Wzdłuż odbudowywanej drogi zlokalizowane są 3 przepusty z rur PEHD przewidziane do remontu- odmulenie oraz remont ścianek czołowych. Trasa odbudowywanej drogi przebiegać będzie w granicach pasa drogowego. W miejscach wskazanych w dokumentacji rysunkowej projektuje się zakończenie nawierzchni krawężnikiem betonowym układanym na płask. Ponadto projektuje się roboty utrzymaniowe przydrożnych rowów: - oczyszczenie dna i formowanie skarpy. - umocnienie dna i skarpy płytami zbrojonymi, wielootworowymi o wymiarach 100 x 75 x 12,5 (beton kl.C25/30) . Na całej długości odbudowywanego odcinka o szerokości 4,5 m projektuje się wykonanie: - jezdni o szerokości 3,0 m o nawierzchni z mieszanki mineralno- bitumicznej o łącznej grubości 8 cm: (0/20 mm) 4 cm- warstwa wiążąca, (0/12,8 mm) 4 cm- warstwa ścieralna. - pasa szerokości 1,5 m o nawierzchni tłuczniowej z kruszywa łamanego (frakcja 0-31,5 mm) Ułożenie warstw konstrukcyjnych jezdni: -stabilizacja gruntu cementem gr. 20 cm, - warstwa odcinająca piaskowa gr. 10 cm, - podbudowa z kruszywa łamanego- dolna (frakcja 0-63 mmm) gr. 15 cm, - podbudowa z kruszywa łamanego- górna (frakcja0-31,5 mm) gr. 8 cm. Nawierzchnia jezdni obustronnie zamknięta opornikiem betonowym, na ławie betonowej z oporem. Odwodnienie stanowić będą spadki podłużne i poprzeczne. Uwaga: Ponieważ, w niektórych miejscach, granice pasa drogowego dróg objętych opracowaniem mogły zostać naruszone, Wykonawca zobowiązany jest przed rozpoczęciem realizacji zadania dokonać wznowienia granic pasa drogowego przez uprawnionego geodetę, dla umożliwienia uniknięcia kolizji z ustaleniami ewidencji gruntów. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią następujące załączniki: Załącznik nr 1 do SIWZ Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót Załącznik nr 2 do SIWZ Dokumentacje Projektowe Załącznik nr 3 do SIWZ Przedmiary robót 1. Dokumentacja ta jest załącznikiem do ogłoszenia o zamówieniu i jest dostępna na stronie internetowej zamawiającego. W przypadku, gdyby wykonawca nie posiadał dostępu do internetu, musi to zgłosić zamawiającemu. W takiej sytuacji dokumentacja projektowa będzie udostępniana (wypożyczana) wykonawcom w celu sporządzenia oferty. 2. Jeżeli dokumentacja projektowa lub specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót wskazywałaby w odniesieniu do niektórych materiałów i urządzeń znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty Zamawiający, zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp, dopuszcza składanie „produktów” równoważnych. Wszelkie „produkty” pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Poprzez zapis dot. minimalnych wymagań parametrów jakościowych, Zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta, ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Tak więc posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, przy opisie przedmiotu zamówienia, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych, co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach lub lepszych w zakresie: a) gabarytów i konstrukcji (wielkość, rodzaj oraz liczba elementów składowych) z tolerancją ± 5%, b) parametrów technicznych (wytrzymałość, trwałość, dane techniczne, dane, hydrauliczne, charakterystyki liniowe) – minimalnych określonych w specyfikacji technicznej, c) parametrów bezpieczeństwa użytkowania – minimalnych określonych odrębnymi przepisami. Wszystkie produkty zastosowane przez wykonawcę muszą posiadać niezbędne, wymagane przez prawo deklaracje zgodności i jakości z europejskimi normami dotyczącymi określonej grupy produktów. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały lub urządzenia. Będą one podlegały ocenie autora dokumentacji projektowej, który sporządzi stosowną opinię. Opinia ta będzie podstawą do podjęcia przez Zamawiającego decyzji o akceptacji „równoważników” lub odrzuceniu oferty z powodu ich „nierównoważności”. 3. Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wszelkie czynności (np. wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie), które wykonują pracę w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2014 r. poz. 1502, z późn. zm.), niezbędne do realizacji przedmiotu zamówienia, zgodnie z SIWZ wraz z załącznikami, przez cały okres wykonywania tych czynności w zakresie realizacji zamówienia. Tak więc wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem prac, czyli tzw. pracowników fizycznych. Wymóg nie dotyczy, między innymi osób kierujących pracami, wykonujących obsługę geodezyjną, dostawców materiałów. 4. Wykonawca zobowiązuje się w czasie trwania budowy, zapewnić na terenie budowy oraz ulicach przyległych do placu budowy, w granicach przekazanych przez Zamawiającego, należyty ład, porządek, przestrzeganie przepisów BHP, ochronę znajdujących się na terenie obiektów i sieci oraz urządzeń uzbrojenia terenu i utrzymywać je w należytym stanie technicznym, a po zakończeniu budowy uporządkować teren i przywrócić go do stanu sprzed inwestycji. 5. Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej w miejscu, gdzie będą prowadzone roboty, w celu zapoznania się z terenem przyszłej budowy, stanem istniejącym i warunkami prac objętych przedmiotem zamówienia oraz zdobył wszelkie informacje, które mogą okazać się niezbędne do prawidłowej wyceny wartości robót. Wyklucza się możliwość roszczeń Wykonawcy związanych z błędnym skalkulowaniem ceny lub pominięciem elementów niezbędnych do prawidłowego wykonania przedmiotu Umowy. Wizja lokalna przeprowadzona będzie na koszt Wykonawcy. 6. Wykonawca jest odpowiedzialny za staranne zaznajomienie się ze SIWZ, w tym również z wszelkimi zmianami do SIWZ sporządzonymi w okresie przetargowym, oraz za uzyskanie wiarygodnych informacji dotyczących poszczególnych warunków i obowiązków, które mogą w jakikolwiek sposób oddziaływać na sumę czy istotę oferty. 7. Wycena powinna uwzględniać wszystkie koszty i czynności niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z prawem i najlepszą wiedzą techniczną.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233142-6

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda wniesienia wadium. Wykonawca składający ofertę zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: Dla części I – 15 000,00zł; Dla części I – 8 000,00zł; Uwaga: w przypadku składania ofert przetargowych na dwie części zamówienia, wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w łącznej wysokości dla obu części czyli 23 000,00 zł. 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity: Dz. U. z 2007 r. Nr 42., poz. 275 z późniejszymi zmianami). 3. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji (dot. również poręczenia), gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: 1) Nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib; 2) Określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją; 3) Kwotę gwarancji; 4) Termin ważności gwarancji; 5) Zobowiązanie gwaranta do: „zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano: a) odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub b) nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub c) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy”; 6) Zobowiązanie gwaranta do: „zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 PZP, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 PZP, lub pełnomocnictw, i nie udowodnił do tej pory, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie”. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu Wykonawca wpłaca przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego prowadzony w Łużyckim Banku Spółdzielczym w Lubaniu Oddział w Leśnej numer rachunku 69 8392 0004 4200 1368 3000 0010 z adnotacją „Wadium – Odbudowa dróg w Grabiszycach Górnych”- część ………. 5. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że środki zostały zaksięgowane na koncie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 6. W przypadku złożenia wadium w innej formie niż pieniężna, oryginał dowodu wniesienia wadium przez wykonawcę musi zostać złożony wraz z ofertą. 7. Wykonawca, który nie wniesie wadium na okres związania ofertą zostanie przez Zamawiającego wykluczony z postępowania. 8. Wadium będzie zatrzymane i zwracane na warunkach określonych w art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych. 9. Wadium w innej formie niż pieniądz należy, w formie oryginału, dołączyć do oferty, w osobnej kopercie z napisem „wadium”. Wadium wniesione przez jednego ze wspólników konsorcjum uważa się za wniesione prawidłowo.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach