Przetargi.pl
ODBIÓR, WYWÓZ I UNIESZKODLIWIANIE ODPADÓW MEDYCZNYCH NA RZECZ SZPITALA CZERNIAKOWSKIEGO SP ZOZ

Szpital Czerniakowski Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie ogłasza przetarg

  • Adres: 00-739 Warszawa, ul. Stępińska
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 22 318 60 00 , fax. 22 318 63 41
  • Data zamieszczenia: 2017-06-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Szpital Czerniakowski Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie
    ul. Stępińska 19/25
    00-739 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. 22 318 60 00, fax. 22 318 63 41
    REGON: 1102681500000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: podmiot prawa publicznego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ODBIÓR, WYWÓZ I UNIESZKODLIWIANIE ODPADÓW MEDYCZNYCH NA RZECZ SZPITALA CZERNIAKOWSKIEGO SP ZOZ
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Opis przedmiotu zamówienia oraz obowiązki Wykonawcy: 1)Przedmiotem zamówienia jest odbiór, wywóz i unieszkodliwianie odpadów medycznych ze Szpitala Czerniakowskiego SP ZOZ, ul. Stępińska 19/25, 00-739 Warszawa; 2)W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do odbioru, załadunku, wywozu i utylizacji odpadów medycznych o kodach określonych w katalogu zamieszczonym w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 9 grudnia 2014 roku w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2014 r. poz. 1923): a)18 01 02 – części ciała i organy, b)18 01 02 – pojemniki na krew i konserwanty służące do jej przechowywania, c)18 01 03 – inne odpady, które zawierają żywe drobnoustroje chorobotwórcze lub ich toksyny oraz inne formy zdolne do przeniesienia materiału genetycznego, o których wiadomo lub co do których istnieją wiarygodne podstawy do sądzenia, że wywołują choroby u ludzi i zwierząt, d)18 01 06 – chemikalia, w tym odczynniki chemiczne zawierające substancje niebezpieczne. e)15 01 10 – opakowania zawierające pozostałości substancji niebezpiecznych. 3)Szczegółowe zestawienie ilości poszczególnych grup odpadów znajduje się w Załączniku nr 3 do SIWZ. 4)Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany ilości poszczególnych grup odpadów przedmiotu zamówienia wyszczególnionych w Załączniku nr 3 do niniejszej SIWZ w zakresie łącznej wartości przedmiotu zamówienia/całkowitej wartości umowy brutto – zmianę tę Zamawiający pozostawia wyłącznie do swojej decyzji, a Wykonawca oświadcza, iż powyższą okoliczność akceptuje. Zmiany te nie mogą powodować zwiększenia łącznej wartości umowy brutto, na jaką została zawarta. 5)Wykonawca zobowiązany jest do nieodpłatnego przeszkolenia pracowników wyznaczonych przez Zamawiającego w zakresie: gromadzenia, transportu wewnętrznego i składowania odpadów. 6)Wykonawca zobowiązany jest do bezpłatnego użyczenia nowych, jednorazowych, szczelnych pojemników (dotyczy tylko odpadów części ciała i organów). Przewidywane ilości raz na kwartał: ok. 20 szt. 30 litrowych i ok. 20 szt. 60 litrowych. 7)Odbiór odpadów - odczynników chemicznych odbywać się będzie każdego ostatniego dnia roboczego danego miesiąca. 8)Wykonawca zobowiązany będzie do utrzymania w czystości pomieszczenia, w których gromadzone są odpady medyczne tj. mycie oraz dezynfekcja pomieszczeń. Wykonawca odpowiedzialny jest za bezpłatną dezynfekcję pomieszczeń przeznaczonych na gromadzenie odpadów na terenie Szpitala. Dezynfekcja powinna odbywać się po każdym odbiorze odpadów z pomieszczenia. 9)Każdy odbiór odpadów medycznych musi być potwierdzony „Kartą przekazania odpadu” zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014 roku w sprawie wzoru dokumentów stosowanych na potrzebę ewidencji odpadów (Dz. U. z 2014 r. poz. 1973). a)Karta przekazania odpadu musi być każdorazowo potwierdzona przez Przedstawicieli Stron. b)Wykonawca po potwierdzeniu na „Karcie przekazania odpadu” przyjęcia odpadów medycznych przez spalarnię, przekazuje Przedstawicielowi Zamawiającego oryginał dokumentu. W sytuacji, gdy Wykonawca jest właścicielem spalarni potwierdzenie przyjęcia odpadów jest potwierdzane w momencie odbioru odpadów od Zamawiającego. 10)Każdorazowy odbiór odpadów medycznych z obiektów Zamawiającego będzie dokonywany odpowiednio przystosowanym środkiem transportu Wykonawcy i na jego koszt. 11)Wymagania dotyczące realizacji przedmiotowej usługi: aZasada bliskości: zgodnie art. 20 ust. 3 i art. 6 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (tj. Dz. U. z 2016 r. poz. 1987 z późń. zm.) – zakazuje się unieszkodliwiania zakaźnych odpadów medycznych poza obszarem województwa, na którym zostały wytworzone. Dopuszcza się unieszkodliwianie zakaźnych odpadów medycznych na obszarze województwa innego niż to, na którym zostały wytworzone, w najbliżej położonej instalacji, w przypadku braku instalacji do unieszkodliwiania tych odpadów na obszarze danego województwa lub gdy istniejące instalacje nie mają wolnych mocy przerobowych. b)Metoda unieszkodliwiania odpadów: zgodnie z art. 95 ust. 2-3 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (tj. Dz. U. z 2016 r. poz. 1987 z późń. zm.) – zakaźne odpady medyczne unieszkodliwia się przez termiczne przekształcanie w spalarniach odpadów niebezpiecznych. Zakazuje się ich unieszkodliwianie we współspalarniach odpadów. c)Potwierdzenie unieszkodliwienia odpadów: w oparciu o art. 95 ust. 4 i 5 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (tj. Dz. U. z 2016 r. poz. 1987 z późń. zm.) – Zamawiający wymaga, aby posiadacz odpadów tj. Wykonawca wydał Zamawiającemu wraz z fakturą dokument potwierdzający unieszkodliwienie odpadów medycznych przez termiczne przekształcenie w spalarniach odpadów niebezpiecznych za każdy miesiąc. 12)Szczegółowe informacje dotyczące obowiązków Wykonawcy zostały określone w „Projekcie umowy” stanowiącym załącznik nr 4 do SIWZ. 13)Świadczenie usługi ma odbywać się zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa na terenie RP, tj.: a)Ustawą z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (tj. Dz. U. z 2016 r. poz. 1987 z późń. zm.); b)Ustawą z dnia 27 kwietnia Prawo ochrony środowiska (tj. Dz. U. z 2017 r. poz. 519 z późń. zm.); c)Ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 roku o przewozie towarów niebezpiecznych (tj. Dz. U. z 2016 r. poz. 1834); d)Ustawą z dnia 6 września 2001 roku o transporcie drogowym (tj. Dz. U. z 2016 r. poz. 1907) e)Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014 roku w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. z 2014 r. poz. 1973); f)Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 9 grudnia 2014 roku w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2014 r. poz. 1923). 1.3.Zamawiający przewiduje stawianie w niżej wymienionym zakresie wymagań dotyczących zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2016 r. poz. 1666), o których mowa w art. 29 ust. 3 a ww. ustawy: 1)Zamawiający wymaga, a Wykonawca zobowiązuje się, iż zatrudni na umowę o pracę min. 1 osobę, zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy P.z.p., skierowane do wykonywania przedmiotu umowy w zakresie wymienionych czynności tj.: do odbioru i wywozu odpadów medycznych od Zamawiającego, na cały okres realizacji przedmiotu umowy. 2)Wykonawca nie później niż w dniu zawarcia umowy przedstawi Zamawiającemu wykaz osób, o których mowa w pkt 1) i przedstawi do wglądu Zamawiającemu dowody potwierdzające spełnianie wymagań Zamawiającego w zakresie, o którym mowa w pkt 1) tj. dokumenty potwierdzające zatrudnienie na umowę o pracę pracowników skierowanych do pracy na rzecz Zamawiającego np. zanonimizowaną kopie umowy o pracę, oświadczenie własne Wykonawcy itp.): a)Wykonawca zobowiązuje się, iż ww. czynności będą w okresie realizacji Umowy wykonywane przez osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (tj. Dz. U. z 2016 r. poz. 1666). b)Oświadczenie własne Wykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących powyższe czynności powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy; 3)Zamawiający zastrzega sobie, iż w przypadku powzięcia wątpliwości lub wiedzy o niewykonaniu przez Wykonawcę obowiązku, o których mowa w pkt 1) może podjąć decyzję o przeprowadzeniu kontroli poprzez poinformowanie Państwowej Inspekcji Pracy. Wykonawca ma obowiązek, na każde wezwanie Zamawiającego, przedstawienia dowodów, o których mowa w pkt 2), potwierdzających spełnianie wymagań Zamawiającego w zakresie, o którym mowa w pkt 1). Przedstawienie dowodów, o których mowa w pkt 2) nastąpi w terminie wskazanym przez Zamawiającego, jednak nie krótszym niż 3 dni robocze. 4)Wykonawca będzie składał u Zamawiającego przez cały okres obowiązywania Umowy, jako załącznik do faktury, sprawozdanie (oświadczenie własne Wykonawcy) dotyczące czynności wykonywanych przez osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę i potwierdzające spełnienie warunków, o których mowa w pkt 1). 5)W przypadku, gdy wynik kontroli PIP wykaże nieprawidłowości w zakresie niedopełnienia warunku o którym mowa w pkt 1), bądź Wykonawca nie przedstawi dokumentów o których mowa w pkt 2) lub przedłożone dokumenty nie potwierdzają postawionego warunku o którym mowa w pkt 1) Zamawiający naliczy kary umowne, których wysokość została określona w „Projekcie umowy”. 6)Zamawiający zaleca, aby Wykonawca zobowiązał podwykonawców do zatrudnienia wskazanych osób na umowę o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (tj. Dz. U. z 2016 r. poz. 1666) oraz do dokumentowania i przekładania stosownych dokumentów umożliwiających przeprowadzenie kontroli podwykonawcy poprzez zastosowanie odpowiednich zapisów np. w zawieranych między Stronami umowach. Wykonawca odpowiada za wykonanie tego obowiązku również w stosunku do podwykonawców. 7)Nieprzedłożenie przez Wykonawcę dokumentów potwierdzających zatrudnienie na umowę o pracę pracowników w określonym charakterze, skierowanych do pracy na rzecz Zamawiającego, i/lub nieprzedłożenie ich w terminie wskazanym przez Zamawiającego będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia osób na podstawie umów o pracę.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90524000-6

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach