Przetargi.pl
„Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu nieruchomości niezamieszkałych na których powstają odpady komunalne oraz nieruchomości na których znajdują się domki letniskowe, lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe, wykorzystywanych jedynie przez część roku z terenu Miasta i Gminy Szamotuły na okres od 01.01.2018r. do 30.09.2018r.

Urząd Miasta i Gminy Szamotuły ogłasza przetarg

  • Adres: 64500 Szamotuły, ul. Dworcowa
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 612 927 501 , fax. 612 920 072
  • Data zamieszczenia: 2017-12-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Miasta i Gminy Szamotuły
    ul. Dworcowa 26
    64500 Szamotuły, woj. wielkopolskie
    tel. 612 927 501, fax. 612 920 072
    REGON: 52657000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.szamotuly.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu nieruchomości niezamieszkałych na których powstają odpady komunalne oraz nieruchomości na których znajdują się domki letniskowe, lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe, wykorzystywanych jedynie przez część roku z terenu Miasta i Gminy Szamotuły na okres od 01.01.2018r. do 30.09.2018r.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    I. Szczegółowy opis dotyczący świadczenia usługi obejmującej odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości niezamieszkałych na których powstają odpady komunalne oraz nieruchomości na których znajdują się domki letniskowe, lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe, wykorzystywanych jedynie przez część roku z terenu Miasta i Gminy Szamotuły. 1. Odpady objęte odbiorem: 1) odpady komunalne odbierane „u źródła” zbierane w sposób nieselektywny (odpady zmieszane); 2) odpady komunalne odbierane „u źródła” zbierane w sposób selektywny z podziałem na frakcje: a) papier i tektura; b) szkło bezbarwne, kolorowe; c) metal, tworzywa sztuczne, odpady opakowaniowe wielomateriałowe; d) odpady ulegające biodegradacji; e) odpady wielkogabarytowe oraz zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny. 2. Rodzaje urządzeń do zbierania odpadów: 1) Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne: a) worki o pojemności 60 l (tam, gdzie nie ma technicznej możliwości zlokalizowania pojemnika, np.: zwarta zabudowa rynku), b) pojemniki metalowe lub z tworzywa sztucznego o pojemności 120 l (dopuszcza się zastosowanie pojemników o pojemności 110 l zamiast 120l ), 240 l, 1100 l, c) metalowe kontenery o pojemności 2,2m³, 5m³, 7m³ i 10m³, 2) Segregowane odpady komunalne: a) worki półprzezroczyste z tworzywa HDPE lub LDPE o grubości minimum 0,06 mm, o pojemności 120 l o wymiarze szerokości nie mniejszej niż 78cm z podziałem na:, • papier i tektura, worek oznaczony napisem „Papier”, • szkło bezbarwne, kolorowe, worek oznaczony napisem „Szkło”, • metal, tworzywa sztuczne, odpady opakowaniowe wielomateriałowe, worek oznaczony napisem „Metale i tworzywa sztuczne”, • odpady ulegające biodegradacji, worek oznaczony napisem „Bio”, worki dodatkowo oznaczone nazwą zamawiającego (Miasto i Gmina Szamotuły), tel. Biura Obsługi Klienta Wykonawcy i tel. do zgłaszania reklamacji: 61 29 27 535; b) pojemniki metalowe lub z tworzywa sztucznego o pojemności 2,5 m3 (dzwony): • papier i tektura, pojemnik oznaczony napisem „Papier”, • szkło bezbarwne, pojemnik oznaczony napisem „Szkło bezbarwne”, • szkło kolorowe, pojemnik oznaczony napisem „Szkło kolorowe”, • metal, tworzywa sztuczne, odpady opakowaniowe wielomateriałowe, pojemnik oznaczony napisem „Metale i tworzywa sztuczne”, c) samochód Wykonawcy do zbiórki odpadów wielkogabarytowych oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego nazwą zamawiającego (Miasto i Gmina Szamotuły), tel. Biura Obsługi Klienta Wykonawcy i tel. do zgłaszania reklamacji: 61 29 27 535. 3. Własność urządzeń do zbierania odpadów, dostarczanie: 1) Niesegregowane/zmieszane odpady komunalne – nieruchomość w pojemniki i kontenery wyposaża właściciel nieruchomości, stanowią własność właściciela nieruchomości; 2) Segregowane odpady komunalne: a) worki półprzezroczyste Wykonawcy: • skuteczność dostarczenia worków należy do Wykonawcy, • koszt worków należy uwzględnić w cenie zamówienia, • pierwszy komplet worków na 2018r. dostarczony zostanie przez Operatora wykonującego usługę odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości niezamieszkałych na których powstają odpady komunalne w 2017r. Komplet worków zawierać będzie ilość sztuk worków w zamian za ilość odebranych worków wg. zasady „jeden za jeden” lub min. 4 sztuki worków po jednym na każdą frakcję z osobna. • w okresie realizacji przedmiotu zamówienia komplet worków Wykonawca winien pozostawiać w zamian za odebrane, według zasady „jeden za jeden”, • komplet worków na miesiąc październik 2018r. Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć każdemu właścicielowi nieruchomości nieodpłatnie do dnia ostatniego odbioru odpadów w miesiącu wrześniu 2018r. Komplet worków zawierał będzie ilość sztuk worków w zamian za ilość odebranych worków podczas ostatniego odbioru wg. zasady „jeden za jeden” lub min. 4 sztuki worków po jednym na każdą frakcję z osobna, • w przypadku, gdy komplet worków dostarczanych przez Wykonawcę będzie niewystarczający w danym miesiącu – właściciel nieruchomości może nieodpłatnie nabyć dodatkowe worki we wskazanym przez Wykonawcę punkcie w Biurze Obsługi Klienta na terenie Miasta Szamotuły, który zostanie zaakceptowany przez Zamawiającego, • Zamawiający może pośredniczyć w dystrybucji worków lub b) pojemniki o pojemności 2,5 m3 (dzwony) Wykonawcy: • utrzymywanie pojemników w odpowiednim stanie sanitarnym i technicznym w tym ich dezynfekcja należy do Wykonawcy, • skuteczność dostarczenia dzwonów należy do Wykonawcy, • koszt zlokalizowania dzwonów oraz ich utrzymywania w odpowiednim stanie sanitarnym i technicznym, a także dezynfekcji należy uwzględnić w cenie zamówienia, • pierwszy zestaw dzwonów Wykonawca w ilości i rodzaju wskazanym przez zamawiającego zobowiązany jest dostarczyć każdemu właścicielowi nieruchomości nieodpłatnie, w terminie 7 dni od dnia zawarcia umowy, kolejne zestawy w trakcie trwania umowy w terminie 7 dni od dnia zgłoszenia zapotrzebowania przez Zamawiającego. • naprawa lub wymiana uszkodzonych dzwonów na koszt Wykonawcy w terminie do 14 dni od zgłoszenia w formie pisemnej zapotrzebowania przez Zamawiającego, c) samochód Wykonawcy do zbiórki odpadów wielkogabarytowych oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oznaczony nazwą zamawiającego (Miasto i Gmina Szamotuły), tel. Biura Obsługi Klienta Wykonawcy i tel. do zgłaszania reklamacji: 61 29 27 535. 4. Oznakowanie kolorystyczne urządzeń do zbierania odpadów: 1) Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne: a) pojemniki metalowe ocynk lub z tworzywa sztucznego - szary, zielony, czarny, b) metalowe kontenery - zielone, niebieskie; 2) Segregowane odpady komunalne: a) worki: • papier i tektura – kolor niebieski, • szkło bezbarwne, kolorowe – kolor zielony, • metal, tworzywa sztuczne, odpady opakowaniowe wielomateriałowe – kolor żółty, • odpady ulegające biodegradacji – kolor brązowy; b) pojemniki metalowe lub z tworzywa sztucznego w kolorach: • papier i tektura - niebieski, • szkło bezbarwne - biały, • szkło kolorowe - zielony, • metal, tworzywa sztuczne, odpady opakowaniowe wielomateriałowe - żółty; 3) Odbiór odpadów komunalnych z terenów Rodzinnych Ogrodów Działkowych w okresie od 1.03.2018r. do 30.09.2018r. 5. Częstotliwość odbioru odpadów komunalnych: 1) Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne: a) nie rzadziej niż 1 raz na 2 tygodnie, wg harmonogramu, 2) Segregowane odpady komunalne: a) worki: • papier i tektura, szkło kolorowe i bezbarwne, metale, tworzywa sztuczne i odpady opakowaniowe wielomateriałowe - nie rzadziej niż 1 raz w miesiącu z odstępem comiesięcznym, wg harmonogramu, • odpady ulegające biodegradacji - nie rzadziej niż 1 raz na 2 tygodnie wg harmonogramu, b) pojemniki metalowe lub z tworzywa sztucznego (dzwony): • papier i tektura, szkło kolorowe i bezbarwne, metale, tworzywa sztuczne i odpady opakowaniowe wielomateriałowe - nie rzadziej niż 1 raz w miesiącu z odstępem comiesięcznym, wg harmonogramu, c) samochód Wykonawcy – zbiórka odpadów wielkogabarytowych oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego – 1 raz na trzy miesiące w soboty, po uprzednim zgłoszeniu telefonicznym właściciela nieruchomości. W gestii Wykonawcy pozostaje zawiadomienie wszystkich właścicieli nieruchomości o powyższym fakcie. 6. Terminy odbioru: 1) Odpady zmieszane i segregowane – w dni robocze w godzinach 6:00 – 20:00: a) dopuszcza się w uzasadnionych przypadkach i po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym odbierania odpadów w soboty, bądź inne dni wolne od pracy w godz. od 8:00-15:00, b) Zamawiający zastrzega sobie prawo, w uzasadnionych przypadkach do zmiany częstotliwości odbioru odpadów oraz harmonogramu wywozu odpadów z nieruchomości za zgodą Wykonawcy; c) w przypadku awarii pojazdu lub innych okoliczności Wykonawca zobowiązuje się odebrać odpady komunalne w następnym dniu roboczym; 2) Odpady wielkogabarytowe oraz zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny – w soboty, wg ustalonego harmonogramu w godzinach 6:00 – 20:00. 7. Częstotliwość dezynfekcji urządzeń do zbierania odpadów: 1) Segregowane odpady komunalne - pojemniki metalowe, z tworzywa sztucznego (dzwony) z częstotliwością zapewniającą utrzymywanie tych pojemników w odpowiednim stanie sanitarnym i porządkowym, 2) Koszt dezynfekcji należy uwzględnić w cenie zamówienia. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zgodnie z załącznikami do SIWZ: 1) Formularz cenowy „OFERTA” - załącznik nr 1 do SIWZ, 2) Projekt umowy - załącznik nr 8 do SIWZ, 3) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia - załącznik nr 9 do SIWZ;
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 12 WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM 12.1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości: 9.000 zł (słownie: dziewięć tysięcy złotych 00/100) 12.2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 12.3. Wykonawca wnosi wadium w jednej lub kilku następujących formach: a) w pieniądzu: przelewem na konto 65 9072 0002 2004 0402 9089 0003 z adnotacją: wadium do przetargu nieograniczonego na „Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu nieruchomości niezamieszkałych na których powstają odpady komunalne oraz nieruchomości na których znajdują się domki letniskowe, lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe, wykorzystywanych jedynie przez część roku z terenu Miasta i Gminy Szamotuły na okres od 01.01.2018r. do 30.09.2018r. b) (za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zamawiający przyjmuje termin wpłynięcia środków na rachunek Zamawiającego), c) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest poręczeniem pieniężnym, d) w gwarancjach bankowych, e) w gwarancjach ubezpieczeniowych, f) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (j.t. Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.); Wadium wnoszone w innej formie niż w wymieniona w pkt 3.1, należy złożyć w oryginale w siedzibie Zamawiającego pok. 10, 11 (kancelaria) Gmach A Urzędu Miasta i Gminy Szamotuły ul. Dworcowa 26, 64-500 Szamotuły w zamkniętym, nieprzezroczystym opakowaniu opisanym wadium na „Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu nieruchomości niezamieszkałych na których powstają odpady komunalne oraz nieruchomości na których znajdują się domki letniskowe, lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe, wykorzystywanych jedynie przez część roku z terenu Miasta i Gminy Szamotuły na okres od 01.01.2018r. do 30.09.2018r. 12.4. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji lub w formie poręczeń z treści przedmiotowego dokumentu musi jednoznacznie wynikać, iż służy on pokryciu roszczeń Zamawiającego, o jakich mowa w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy. 12.5. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji lub w formie poręczeń winne one być nieodwołalne, realizowane na każde żądanie Zamawiającego. 12.6. W zakresie wadium obowiązują uregulowania ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku - Prawo zamówień publicznych zawarte w art. 45 i 46 tejże ustawy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1) kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej. Wykonawca zobowiązany jest posiadać: a) wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminie (j.t. Dz. U. z 2017r., poz. 1289); b) aktualne zezwolenie na transport odpadów komunalnych – decyzja wydana na podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1987 z późn. zm.) w związku z art. 233 ww. ustawy o odpadach. Poleganie na zasobach innych podmiotów 1) Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 2) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 3) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 4) Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana zgodnie z formułą: „spełnia-nie spełnia” na podstawie złożonych oświadczeń, dokumentów wymaganych przez Zamawiającego. Niespełnienie chociaż jednego z wyżej wymienionych warunków skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania i uznaniem jego oferty za odrzuconą
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 8 WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW, POTWIERDZAJĄCYCH SPEŁNIANIE WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ BRAK PODSTAW WYKLUCZENIA 8.1. Oświadczenie wykonawcy 1) Do oferty wykonawca dołącza aktualne na dzień składania ofert oświadczenia: dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu których wzór stanowią załączniki 2,3 do siwz. Informacje zawarte w oświadczeniach stanowią wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 2) Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w ust. 1. 3) Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w ust. 1, 4) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 8.2. Dokumenty składane przez Wykonawcę 1) Zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających: a) spełnianie warunków udziału w postępowaniu – wskazanych w pkt 8.3. brak podstaw wykluczenia – wskazanych w pkt 8.4. siwz ; 2) Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. 3) Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy, jeżeli zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114 oraz z 2016 r. poz. 352). 4) W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Ustawy, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda dokumentów, które określają: a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; d) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 5) Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Ustawy, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt 8.4 siwz. 6) Zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia dokumentów wymienionych w pkt 8.4. siwz, dotyczących podwykonawcy, któremu zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, a który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach lub sytuacji wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a Ustawy. 7) Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 Ustawy, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Ustwy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 8.5. Wykonawca mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w: pkt 8.4. ppkt 1)– składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy. Dokument ten powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. pkt 8.4. ppkt 2) - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokument ten powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 1), zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Dokument ten powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 8.6. Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, której dotyczy dokument wskazany w pkt 8.4 ppkt 1), składa dokument, o którym mowa w pkt 8.5 ppkt 1), w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 14 i 21 ustawy. Jeżeli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich dokumentów, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie tej osoby złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby. Dokument ten powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 8.7. Wykonawca wpisany do urzędowego wykazu zatwierdzonych wykonawców lub wykonawca certyfikowany przez jednostki certyfikujące spełniające wymogi europejskich norm certyfikacji może złożyć zaświadczenie o wpisie do urzędowego wykazu wydane przez właściwy organ lub certyfikat wydany przez właściwą jednostkę certyfikującą kraju, w którym wykonawca ten ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, wskazujące na dokumenty stanowiące podstawę wpisu lub uzyskania certyfikacji, w miejsce odpowiednich dokumentów wymienionych w pkt 8.4 oraz 8.5 siwz. 8.8. Forma oświadczeń i dokumentów Oświadczenia, o których mowa w pkt 8.3.-8.7., dotyczące wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale, Dokumenty, o których mowa w pkt 8.3.-8.7., inne niż oświadczenia, o których mowa w pkt 1), składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem, Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą, Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej lub w formie elektronicznej, Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów, o których mowa w pkt 8, innych niż oświadczenia, wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości, Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. UWAGA: Wykonawca nie załącza do oferty dokumentów i oświadczeń, o których mowa w pkt 8.3 i 8.4, które są składane zgodnie z procedurą wskazaną w pkt 8.2.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach