Przetargi.pl
Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Stepnica

Gmina Stepnica ogłasza przetarg

  • Adres: 72-112 Stepnica, ul. Kościuszki
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 914 188 521 , fax. 914 188 580
  • Data zamieszczenia: 2020-05-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Stepnica
    ul. Kościuszki 4
    72-112 Stepnica, woj. zachodniopomorskie
    tel. 914 188 521, fax. 914 188 580
    REGON: 81168433800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.stepnica.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Stepnica
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych zebranych terenu Gminy Stepnica i dostarczenie ich do miejsca zagospodarowania lub utylizacji. 2. Zakres zamówienia obejmował będzie odbiór odpadów komunalnych zmieszanych oraz segregowanych z Gminy Stepnica (Urzędu Miasta i Gminy), OSP Stepnica, OSP Czarnocin, OSP Żarnowo, cmentarza w Żarnowie, cmentarza w Stepnicy. W sezonie od kwietnia do października: plaża w Stepnicy oraz plaża w Czarnocinie. W przypadku odpadów zmieszanych: - Gmina Stepnica 1 szt. poj. 240l, - OSP Stepnica 1 szt. poj. 240l, - OSP Czarnocin 1 szt. poj. 240l - OSP Żarnowo 1 szt. poj. 240l, - Cmentarz w Żarnowie 3 szt. poj. 1100l, 1 szt. poj. KP-7, - Cmentarz w Stepnicy 5 szt. poj. 1100l, 1 szt. poj. KP-7 - plaża w Stepnicy 2 szt. poj. 1100l, - plaża w Czarnocinie 2 szt. poj. 1100l, W przypadku odpadów zbieranych selektywnie, odpady będą oddawane w workach 120l na tworzywa sztuczne, szkło, papier i bioodpady z wyjątkiem plaży w Stepnicy 1 szt. bombki PET, 1 szt. bombka szkło oraz w Czarnocinie 1 szt. bombki PET, 1 szt. bombka szkło. W zakresie zamówienia należy zaopatrzyć właścicieli nieruchomości przez okres trwania umowy w worki 120 dm3 z folii PEHD, zgodnie z Regulaminem. Koszt worków wykonawca uwzględni w cenie jednostkowej zryczałtowanej, określonej w ofercie wykonawcy, za 1 Mg zebranych i przekazanych do zagospodarowania odpadów komunalnych. 3. Zgodnie z art. 9e ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996r o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2019 r. poz. 2010) w związku z art. 7 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2019 r. poz. 1579 z późn. zm.), Wykonawca odebrane z terenu Gminy Stepnica odpady komunalne zmieszane, bioodpady oraz odpady zbierane selektywnie przekazywać będzie do należącego do Celowego Związku Gmin R-XXI Regionalnego Zakładu Gospodarowania Odpadami Komunalnymi w Słajsinie, gm. Nowogard, którego Gmina Stepnica jest członkiem. Obiekt ten jest Regionalną Instalacją Przetwarzania Odpadów Komunalnych ( dalej RIPOK ) dla regionu gospodarki odpadami R-XXI. Adres Instalacji: Słajsino 30, 72-200 Nowogard Podmiot Odpowiedzialny za eksploatację instalacji: Celowy Związek Gmin R-XXI, Słajsino 30, 72-200 Nowogard www.czg.nowogard.pl 4. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa: 1) ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2019 r. poz. 2010), 2) ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2019 r. poz. 1396, ze zm.), 3) ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2019 r. poz. 701 ze zm.), 4) rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122; oraz zgodnie z: 5) odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, 6) Uchwałą Nr VIII/91/19 Rady Miejskiej w Stepnicy z dnia 18 listopada 2019 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Stepnica. 5. Częstotliwość odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości: Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz cmentarzy i plaży odbywać się będzie z podziałem na odbiór odpadów komunalnych niesegregowanych (zmieszanych –pozostałych po selektywnej zbiórce) i odpadów komunalnych zbieranych selektywnie oraz zmieszanych odbywać się będzie 1 lub 2 razy w miesiącu mając na względzie obowiązujące przepisy prawa; a) właściciele nieruchomości umożliwią dostęp wykonawcy do pojemników w dniu odbierania odpadów komunalnych z tych nieruchomości (wg harmonogramu odbioru), przy wejściu na nieruchomość od strony ulicy, z możliwością wejścia na teren nieruchomości lub poprzez wystawienie pojemnika przed nieruchomością, w miejscu umożliwiającym swobodny dojazd do nich, z tym że, wystawione pojemniki nie mogą być zlokalizowane poza terenem nieruchomości dłużej niż 12 godzin przed i po terminie odbioru odpadów, określonym w harmonogramie odbioru oraz nie mogą powodować ograniczeń komunikacyjnych; b) odbieranie odpadów odbywać się musi zgodnie z harmonogramem odbioru odpadów komunalnych; w przypadku wystąpienia święta ustawowego termin wywozu może ulec przesunięciu dzień przed lub dzień po terminie wskazanym w harmonogramie; 6. W zakresie transportu odpadów komunalnych: a)zakazuje się mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze nieselektywnymi (zmieszanymi- pozostałymi po selektywnej zbiórce) odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości; a) zakazuje się mieszania ze sobą poszczególnych frakcji selektywnie zebranych odpadów komunalnych; b) zakazuje się odbioru odpadów w niedziele oraz dni ustawowo wolne od pracy; c) wykonawca odbiera odpady poza ustalonym harmonogramem (na zgłoszenie Zamawiającego), jeżeli zostaną zebrane i zgromadzone na nieruchomości w terminach innych niż przewiduje termin ich odbioru, a nieodebranie odpadów zagraża bezpieczeństwu życia i zdrowia mieszkańców; d) wykonawca ma obowiązek zabezpieczenia przewożonych odpadów przed wysypaniem na drogę; 6.1. W zakresie utrzymania odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów i urządzeń wykonawca zapewnia: a) zabezpieczanie pojazdów i urządzeń przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów, podczas ich magazynowania, przeładunku oraz transportu; b) poddawanie myciu i dezynfekcji pojazdów i urządzeń z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego, nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie letnim nie rzadziej niż raz na 2 tygodnie; c) posiadanie aktualnych dokumentów potwierdzających wykonanie czynności mycia i dezynfekcji; d) opróżnianie pojazdów z odpadów na koniec każdego dnia roboczego oraz parkowanie ich wyłącznie na terenie bazy magazynowo – transportowej wykonawcy. 6.2 W zakresie prowadzenia dokumentacji związanej z działalnością objętą przedmiotem zamówienia, tj. a) sporządzanie dla Zamawiającego rocznego sprawozdania zgodnie z obowiązującymi przepisami zawierających: - imię i nazwisko lub nazwę, adres zamieszkania lub siedziby podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, numer rejestrowy, o którym mowa w art. 9b ust. 4 pkt 5, numer rejestrowy, o którym mowa w art. 54 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, oraz numer identyfikacji podatkowej (NIP), o ile został nadany; - informacje o miejscu prowadzenia działalności; - informacje o masie: • poszczególnych rodzajów odebranych od właścicieli nieruchomości odpadów komunalnych oraz sposobie za-gospodarowania tych odpadów, wraz ze wskazaniem nazwy i adresu instalacji, do których zostały one przekazane, • pozostałości z sortowania odpadów komunalnych i pozostałości z procesu mechaniczno-biologicznego przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych, powstałych z odebranych od właścicieli nieruchomości odpadów komunalnych, przekazanych do składowania albo do termicznego przekształcania, • odpadów komunalnych przekazanych do przygotowania do ponownego użycia i recyklingu, • innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych będących odpadami komunalnymi, przekazanych do przygotowania do ponownego użycia, recyklingu i innych procesów odzysku. - Sprawozdanie jest przekazywane burmistrzowi za pośrednictwem Bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami. b) na żądanie Zamawiającego wykonawca przedstawi kopie dowodów dostarczania odpadów do RIPOK, tj. karty ewidencji odpadów lub karty przekazania odpadów; c) raporty miesięczne zawierające informacje o ilościach i rodzajach odpadów (oraz ilościach i rodzajach pojemników i kontenerów opróżnionych w związku z odbiorem tych odpadów) od właścicieli nieruchomości w ramach harmonogramu; d) raporty miesięczne zawierające informacje o ilościach i rodzajach odpadów (a także ilościach odebranych worków oraz rodzajach i ilościach pojemników i kontenerów opróżnionych w związku z odbiorem tych odpadów wraz ze wskazaniem nieruchomości, której odbiór dotyczył) odebranych od właścicieli nieruchomości poza harmonogramem; e) na wezwanie zamawiającego informacje z systemów GPS dotyczące wszystkich przejazdów pojazdów transportujących odpady w zakresie: tras przejazdów każdego z pojazdów, miejsc zatrzymania pojazdów, a także momentów załadunku lub wyładunku odpadów (otwierania klapy w przypadku pojazdów typu śmieciarka i pojazdów typu HDS, oraz załadunku lub wyładunku kontenera w przypadku pojazdów typu „hakowiec” lub „bramowiec”) - jeden raz w miesiącu. f) raporty miesięczne zawierające informacje o ilości wydanych worków. 6.3 W zakresie harmonogramu odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych: a) wykonawca sporządzi harmonogram odbioru odpadów komunalnych w terminie 7 dni od otrzymania od Zamawiającego wykazu nieruchomości, z których odbierane będą odpady komunalne; harmonogram zatwierdza Zamawiający; b) harmonogram musi zawierać: wykaz wszystkich miejscowości oraz datę wywozu odpadów z podziałem na odpady selektywne i niesegregowane (zmieszane –pozostałe po selektywnej zbiórce); c) wszelkie zmiany harmonogramu wymagają formy pisemnej, za wyjątkiem zmian jednorazowych wynikających z nadzwyczajnych sytuacji, np. powódź, gwałtowne opady śniegu, deszczu, nieprzejezdna droga, dni ustawowo wolne; we wszystkich przypadkach zmiana harmonogramu nastąpi po pisemnym uzgodnieniu między stronami; zmiana harmonogramu nie stanowi zmiany umowy; d) wykonawca ujmie w harmonogramie zgłoszone przez Zamawiającego nowe punkty wywozowe - w ciągu 7 dni od zgłoszenia; e) Wykonawca w porozumieniu z Zamawiającym określi terminy oraz godziny funkcjonowania przedsiębiorstwa w zakresie odbierania odpadów komunalnych. 6.4 Inne obowiązki wykonawcy: a) wykonanie przedmiotu zamówienia w sposób fachowy, niepowodujący niepotrzebnych przeszkód oraz ograniczający niedogodności dla mieszkańców Gminy Stepnica do niezbędnego minimum; b) zapewnienie, dla właściwej realizacji przedmiotu zamówienia, przez cały czas trwania umowy, dostatecznej ilości środków technicznych gwarantujących terminowe i jakościowe wykonanie przedmiotu zamówienia; c) porządkowanie terenu zanieczyszczonego odpadami i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników, kontenerów, worków i pojazdów w trakcie realizacji usługi odbioru i transportu odpadów komunalnych; d) garażowanie pojazdów używanych do realizacji przedmiotu zamówienia wyłącznie na terenie posiadanej bazy magazynowo-transportowej; e) wyposażenie własnych pracowników zajmujących się odbiorem i transportem odpadów w odzież ochronną z widocznym logo wykonawcy; f) dokonywanie odbioru i transportu odpadów, również w przypadkach, kiedy dojazd do punktów zbiórki odpadów komunalnych będzie utrudniony z powodu prowadzonych remontów dróg, dojazdów, złych warunków atmosferycznych; w takich przypadkach wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu zamówienia; g) ponoszenie pełnej odpowiedzialności za należyte wykonanie powierzonych czynności zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami; h) okazanie na żądanie Zamawiającego wszelkich dokumentów potwierdzających wykonywanie przedmiotu zamówienia zgodnie z określonymi przez Zamawiającego wymaganiami i przepisami prawa; i) ponoszenie pełnej odpowiedzialności wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas i w związku z realizacją przedmiotu zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że posiada: a) wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zgodnie z wymogami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminie (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 2010.), b) wpis do rejestru zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny prowadzonego przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska, wymagany zgodnie z art. 7 ustawy z dnia z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym; c) aktualne zezwolenie obejmujące prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 992 z poźń. zm.) lub równoważne, w tym wydane na podstawie wcześniejszych przepisów w zakresie obejmującym minimum przedmiot zamówienia
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: oświadczenie grupa kapitałowa, formularz ofertowy Numer sekcji: III Punkt: 3,4,5,6,7 Dokumenty podmiotów zagranicznych. 1) Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w ogłoszeniu i pkt 1 lit. b SIWZ składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 2) Dokumenty, o których mowa w ogłoszeniu i pkt 1 SIWZ, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3) Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ogłoszeniu i pkt. 1 SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. 4) W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach