Przetargi.pl
Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy i Miasta Rudnik nad Sanem

Gmina i Miasto Rudnik nad Sanem ogłasza przetarg

  • Adres: 37-420 Rudnik, Rynek 40
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 015 8761002, 8761069 , fax. 015 8761119
  • Data zamieszczenia: 2013-04-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina i Miasto Rudnik nad Sanem
    Rynek 40 40
    37-420 Rudnik, woj. podkarpackie
    tel. 015 8761002, 8761069, fax. 015 8761119
    REGON: 83040946500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www. rudnik.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy i Miasta Rudnik nad Sanem
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi w zakresie odbioru, transportu i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy i Miasta Rudnik nad Sanem. 2.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: 1)Załadunek, transport i unieszkodliwianie zmieszanych odpadów komunalnych o kodzie 20 03 01 w Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych dla regionu północnego wskazanej w Wojewódzkim Planie Gospodarki Odpadami Województwa Podkarpackiego lub do Instalacji Zastępczej w przypadku braku instalacji regionalnej, wskazanej w obowiązującej uchwale Sejmiku Województwa Podkarpackiego w sprawie wykonania Planu Gospodarki odpadami dla Województwa Podkarpackiego. 2)Załadunek, transport i zagospodarowanie selektywnie zebranych odpadów od właścicieli nieruchomości: a)papier, tektura, opakowania z papieru i tektury, opakowania wielomateriałowe (kod: 20 01 01, 15 01 01, 15 01 05); b)szkło, opakowania ze szkła (kod: 20 01 02, 15 01 07); c)metale, opakowania z metalu (kod: 20 01 40, 15 01 04); d)tworzywa sztuczne, opakowania z tworzyw sztucznych (kod: 20 01 39, 15 01 02); e)odpady biodegradowalne np. trawa, liście, gałęzie, roślinne odpady kuchenne itp. (kod: 20 02 01); 3)Załadunek, transport, zagospodarowanie lub unieszkodliwianie: a)odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, zużytych opon; b)odpadów z aptek (3 punkty na terenie Gminy i Miasta Rudnik nad Sanem); 4)Prowadzenie przynajmniej jeden dzień w tygodniu Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK), który zostanie wybudowany przez Zamawiającego. Na Wykonawcy ciąży obowiązek wyposażenia punktu w pojemniki pozwalające gromadzić następujące rodzaje odpadów: papier, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, zużyte opony, odpady wielkogabarytowe, odpady budowlane i rozbiórkowe (posegregowane), popiół, szkło, metal, chemikalia, zużyte akumulatory i baterie, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, odpady ulegające biodegradacji oraz odpady zielone - wielkość i typ tych pojemników będzie zależna od przyjętego modelu gromadzenia odpadów. 5)PSZOK powinien być czynny w dniach i godzinach określonych w obowiązującej Uchwale Rady Miejskiej w Rudniku nad Sanem w tym zakresie. 6)Dane dotyczące Gminy i Miasta Rudnik nad Sanem istotne z punktu widzenia zamówienia: a)liczba mieszkańców zameldowanych według danych ewidencji ludności: -w roku 2010 (stan na 31 grudnia 2010 r.) - 10 309 osób; -w roku 2011 (stan na 31 grudnia 2011 r.) - 10 332 osób; -w roku 2012 (stan na 31 grudnia 2012 r.) - 10 344 osób; b)liczba mieszkańców objętych usługą według szacunków Zamawiającego będzie wynosiła ok. 7 500 osób. c)liczba nieruchomości objętych usługą według danych z deklaracji - ok. 2 100, w tym selektywnym sposobem gromadzenia odpadów objętych zostanie ok. 2 000 nieruchomości. d)szacunkowa łączna ilość odpadów komunalnych mających zostać odebranych, przetransportowanych i zagospodarowanych z terenu Gminy i Miasta Rudnik nad Sanem wynosi ok. 3 105 Mg - przedstawione wielkości odpadów komunalnych są wielkościami orientacyjnymi ustalonymi na podstawie iloczynu szacunkowo wytworzonych odpadów oraz liczby mieszkańców objętych usługą w całym okresie realizacji zamówienia, przyjętymi w celu porównania ofert i wyboru najkorzystniejszej oferty. Ustalone ilości mogą ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego uwzględniając ilość odpadów wytworzonych przez mieszkańców; e)ilości zebranych odpadów w latach 2010 - 2012 z podziałem na frakcje: Lp. Rok Rodzaj odpadu Masa odpadu [Mg] 1. 2010 Niesegregowane (zmieszane) odpady 435,50 Papier, tektura, opakowania z papieru i tektury, tekstylia 8,14 Szkło, opakowania ze szkła 51,25 Metale, opakowania z metalu 1,60 Tworzywa sztuczne, opakowania z tworzyw sztucznych 31,30 Razem 527,79 2. 2011 Niesegregowane (zmieszane) odpady 667,61 Papier, tektura, opakowania z papieru i tektury, tekstylia 9,61 Szkło, opakowania ze szkła 52,23 Metale, opakowania z metalu 4,97 Tworzywa sztuczne, opakowania z tworzyw sztucznych 35,21 Razem 769,63 3. 2012 Niesegregowane (zmieszane) odpady 706,72 Papier, tektura, opakowania z papieru i tektury, tekstylia 8,90 Szkło, opakowania ze szkła 57,35 Metale, opakowania z metalu 3,88 Tworzywa sztuczne, opakowania z tworzyw sztucznych 33,67 Razem 810,52 f)na podstawie powyższych danych Wykonawca ustali przewidywaną masę odpadów komunalnych i na tej podstawie określi cenę ryczałtową za wykonanie usługi. Wykonawcy nie przysługuje prawo do dodatkowego wynagrodzenia lub odszkodowania za osiągnięcie innej wielkości. 7)Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia nałożonych na gminę poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami zebranych selektywnie odpadów. 8)Wykonawca jest zobowiązany do osiągnięcia poziomów masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania. 9)W przypadku nieosiągnięcia poziomów o których mowa w pkt. 7 i 8 Wykonawca zwróci Zamawiającemu kary nałożone za nieosiągnięcie tych poziomów. 10)Załadunek i transport odpadów będzie odbywał się za pomocą odpowiedniego sprzętu, którym dysponuje Wykonawca. 11)Sprzęt o którym mowa w pkt 10 musi spełniać wszystkie wymagania wynikające z obowiązujących przepisów prawa. 12)Wykonawca nie może w trakcie odbioru i transportu mieszać odpadów gromadzonych selektywnie z odpadami zmieszanymi. 13)Przed rozpoczęciem wykonywania usługi Wykonawca musi sporządzić harmonogram świadczenia usług oraz harmonogram działania PSZOK, który po zatwierdzeniu przez Zamawiającego należy dostarczyć w formie ulotki właścicielom nieruchomości. Opracowane harmonogramy muszą być bezwzględnie przestrzegane. Harmonogramy muszą uwzględniać częstotliwość odbioru odpadów zgodną z zapisami Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy i Miasta Rudnik nad Sanem. Obowiązkiem Wykonawcy jest aktualizowanie harmonogramu na wniosek Zamawiającego lub w miarę zaistniałych potrzeb - zawsze po uzyskaniu zgody Zamawiającego. 14)Usługa wywozu odpadów poza harmonogramem, na zgłoszenia właściciela nieruchomości będzie odbywać się odpłatnie na podstawie umowy między Wykonawcą i właścicielem nieruchomości. 15)Wymagana częstotliwość wywozu odpadów: a)z obszarów zabudowy jednorodzinnej: -odpady zmieszane - 2 razy w miesiącu, -zbierane selektywnie papier i tektura, szkło, metale, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe - 1 raz w miesiącu, b)z obszarów zabudowy wielorodzinnej: -odpady zmieszane - przynajmniej 4 razy w miesiącu, -zbierane selektywnie papier i tektura, szkło, metale, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe - przynajmniej 1 raz w miesiącu, c)pozostałe: -odpady ulegające biodegradacji - przynajmniej 2 razy w miesiącu (w okresie wiosna, lato, jesień), 1 raz w miesiącu (w okresie zimowym). -odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, zużyte opony - 1 raz w roku, -odpady z aptek - 1 raz na kwartał (usługa wykonywana od 01.01.2014 r.), 16)Wykonawca w ramach oferowanej ceny dostarczy właścicielom nieruchomości worki do selektywnej zbiórki odpadów w kolorach określonych w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy i Miasta Rudnik nad Sanem. 17)Ilość worków do selektywnej zbiórki odpadów, które musi zapewnić Wykonawca: a)niebieski, zielony, czerwony, brązowy - po jednym na nieruchomość, następne po odebraniu pełnego worka; b)żółty - po dwa na nieruchomość, następne po odebraniu pełnego worka; 18)Worki powinny spełniać następujące wymagania: a)materiał - folia polietylenowa, b)pojemność - 120 l, c)grubość - min. 60 mikronów, d)nadruk - oznaczenie rodzaju odpadów i dane Wykonawcy (nazwa, adres i numer telefonu). 19)Wykonawca jest zobowiązany do dostarczenia worków do właścicieli nieruchomości po podpisaniu umowy, w terminie ustalonym z Zamawiającym. 20)W przypadku, gdy właściciel nieruchomości nie wyposaży posesji w pojemniki na odpady segregowane i niesegregowane, Wykonawca ma obowiązek zapewnienia właścicielom nieruchomości możliwości zaopatrzenia się w te pojemniki. Wykonawca udostępnia zainteresowanym właścicielom nieruchomości ww. pojemniki na podstawie umowy najmu, dzierżawy lub innej formy dysponowania pojemnikami, bez ponoszenia przez Zamawiającego żadnych kosztów z tego tytułu. 21)Wykonawca ma obowiązek odbierania odpadów gromadzonych w pojemnikach będących własnością właścicieli nieruchomości, jeżeli spełniają one wymagania określone w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy i Miasta Rudnik nad Sanem. 22)Do obowiązków Wykonawcy należy kontrolowanie właścicieli nieruchomości pod kątem wypełniania zadeklarowanego obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych oraz niezwłoczne informowanie Zamawiającego o przypadkach niedopełnienia przez właścicieli nieruchomości ww. obowiązku. Do informacji należy dołączyć dokumentację fotograficzną wraz z datą. 23)Środki uzyskane ze sprzedaży selektywnie odebranych surowców wtórnych są dochodem Wykonawcy i powinny zostać uwzględnione w kalkulacji przy ustalaniu ceny za wykonywaną usługę. 24)Wykonawca jest zobowiązany do przedstawiania Zamawiającemu sprawozdań według wzoru i częstotliwości określonej w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2012 r. poz. 630).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 900000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.rudnik.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach