Przetargi.pl
ODBIÓR, TRANSPORT I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH Z TERENU GMINY GAĆ W LATACH 2017- 2019

Gmina Gać ogłasza przetarg

  • Adres: 37207 Gać, Gać
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 166 411 429 , fax. 166 411 429
  • Data zamieszczenia: 2016-11-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Gać
    Gać 275
    37207 Gać, woj. podkarpackie
    tel. 166 411 429, fax. 166 411 429
    REGON: 65090064800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gac.biuletyn.net
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ODBIÓR, TRANSPORT I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH Z TERENU GMINY GAĆ W LATACH 2017- 2019
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Charakterystyka gminy Gać  Powierzchnia Gminy Gać wynosi 3 595 ha.  Liczba mieszkańców w zabudowie jednorodzinnej – 3953  Liczba mieszkańców w zabudowie wielorodzinnej (Mikulice bloki) – 64  Liczba nieruchomości zamieszkałych – 1140 (w tym 23 Mikulice bloki)  Liczba nieruchomości niezamieszkałych - 41 W trakcie trwania Zamówienia przewiduje się wzrost lub zmniejszenie liczby nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z których będą odbierane odpady do 10 %. Wykaz nieruchomości z których należy zabrać odpady stanowi załącznik nr 11 i 12 do SIWZ. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia  Usługa wywozu zmieszanych odpadów komunalnych Przedmiot zamówienia obejmuje odbiór od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych w tym budynków użyteczności publicznej odpadów zmieszanych, ich załadunek, transport i unieszkodliwienie w Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów wskazanej dla regionu centralnego w Wojewódzkim Planie Gospodarki Odpadami Województwa Podkarpackiego lub do Instalacji Zastępczej w przypadku braku instalacji regionalnej, wskazanej w obowiązującej uchwale Sejmiku Województwa Podkarpackiego w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego.  Usługa wywozu odpadów zebranych selektywnie. Przedmiot zamówienia obejmuje odbiór odpadów selektywnie zebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych w tym budynków użyteczności publicznej, ich załadunek, transport i zagospodarowanie w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami następujących frakcji odpadów: 1) papier, tektura, opakowania z papieru i tektury 2) szkło, opakowania ze szkła 3) metale, opakowania z metalu 4) tworzywa sztuczne, opakowania z tworzyw sztucznych Selektywna zbiórka odpadów komunalnych na terenie gminy Gać będzie się odbywać w systemie workowym.  Usługa wywozu odpadów ulęgających biodegradacji i odpady zielone. Przedmiot zamówienia obejmuje odbiór od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych odpadów biodegradowalnych, ich załadunek, transport i zagospodarowanie w Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów. Odbiór odpadów ulęgających biodegradacji na terenie zabudowy jednorodzinnej będzie się odbywać w systemie workowym.  Usługa wywozu odpadów wielkogabarytowych i zużytych opon oraz sprzętu elektrycznego i elektronicznego. Przedmiot zamówienia obejmuje odbiór od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych odpadów wielkogabarytowych oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, ich załadunek, transport i zagospodarowanie. Odbiór odpadów wielkogabarytowych, zużytych opon i zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego odbywać będzie się bezpośrednio z przed posesji właścicieli nieruchomości.  Usługa wywozu odpadów rozbiórkowych i budowlanych oraz zimnego popiołu. Przedmiot zamówienia obejmuje odbiór od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych odpadów rozbiórkowych i budowlanych, ich załadunek, transport i zagospodarowanie w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych.  Odbieranie niebezpiecznych odpadów komunalnych tj. rozpuszczalniki, kwasy, alkalia, lampy fluoroscencyjne, oleje tłuszcze, farby, tusze, baterie i akumulatory, środki ochrony roślin. Odbiór niebezpiecznych odpadów komunalnych odbywać się będzie bezpośrednio z przed posesji właściciela nieruchomości, zorganizowanie odbioru baterii zgromadzonych w pojemnikach rozlokowanych w urzędzie i placówkach oświatowych.  Odpady niebezpieczne typu leki. Przeterminowane lub zużyte leki będą odbierane z aptek zlokalizowanych na terenie Gminy Gać.  Dostarczenie do nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych worków o pojemności 120 l do selektywnej zbiórki odpadów oraz odpadów biodegradowalnych: (z wyłączeniem Mikulice bloki) 1) papier, tektura, opakowania z papieru i tektury 2) szkło, opakowania ze szkła 3) metale, opakowania z metalu 4) tworzywa sztuczne, opakowania z tworzyw sztucznych 5) odpady biodegradowalne 6) Odpady budowlane i rozbiórkowe  Wykonawca nieodpłatnie dostarczy i wyposaży w terminie do 2 stycznia 2017r. .właścicieli nieruchomości zamieszkałych i nieruchomości niezamieszkałych w komplet worków o pojemność 120 l zgodnie z wykazem stanowiącym załącznik nr 11 i 12 do SIWZ z podziałem na następujące frakcje, kolory i rozmiary: - żółty z nadrukiem przeznaczony na tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe, - czerwony z nadrukiem przeznaczony na metale, - biały z nadrukiem przeznaczony na szkło bezbarwne - zielony z nadrukiem przeznaczony na szkło kolorowe, - niebieski z nadrukiem przeznaczony na papier i tekturę, - brązowy z nadrukiem przeznaczony na odpady biodegradowalne, - szary z nadrukiem przeznaczony na zimny popiół, Worki należy przekazywać na bieżąco właścicielowi nieruchomości w zależności od potrzeb właścicieli nieruchomości w systemie: za każdy odebrany worek danej frakcji odpadów Wykonawca pozostawia worek pusty.  Dostarczenie na okres zamówienia pojemników o min. pojemności 1100 L, na odpady pochodzące z selektywnej zbiórki oraz odpady biodegradowalne a także budowlane i rozbiórkowe - po 2 pojemniki na każdą frakcję. Pojemniki muszą być przystosowane do użytku zewnętrznego. Miejsce dostarczenia – Mikulice bloki. Pojemniki należy dostarczyć w terminie do dnia 2 stycznia 2017r. 3. Wielkość, terminy i częstotliwość usługi:  Zamówienie obejmuje okres od 01.01.2017 do 31.12.2019r.  Wielkość zmieszanych odpadów komunalnych określa się według obliczeń szacunkowych na okres od 01.01.2017 do 31.12.2019r tj. 750 Mg.  Wielkość selektywnie zbieranych odpadów określa się według obliczeń szacunkowych na okres od 01.01.2017 do 31.12.2019 r tj.: 1) papier i tektura, opakowania z papieru i tektury – 15 Mg 2) szkło, opakowania ze szkła – 180 Mg 3) metal, opakowania z metali – 27 Mg 4) tworzywa sztuczne, opakowania z tworzyw sztucznych – 150 Mg 5) odpady biodegradowalne – 30 Mg 6) sprzęt elektryczny i elektroniczny – 12 Mg 7) odpady wielkogabarytowe – 38 Mg 8) odpady rozbiórkowe i budowlane –15 Mg 9) zużyte opony –38 Mg 10) zużyte baterie i akumulatory- 1 Mg 11) Opakowania po środkach ochrony roślin – 2 Mg  Częstotliwość wywozu odpadów dla zabudowy jednorodzinnej i wielorodzinnej w tym nieruchomości niezamieszkałych: 1) odpady zmieszane – 1 raz w miesiącu, 2) odpady zbierane selektywnie – 1 raz w miesiącu, 3) odpady biodegradowalne – 2 razy w miesiącu z miejscowości Mikulice - bloki, z pozostałych nieruchomości 1 raz w miesiącu, 4) odpady wielkogabarytowe, sprzęt elektryczny i elektroniczny, odpady budowlane i rozbiórkowe, zużyte opony – 2 razy w roku 5) niebezpieczne odpady komunalne tj. rozpuszczalniki, kwasy, alkalia, lampy fluoroscencyjne, oleje tłuszcze, farby , tusze, baterie i akumulatory, środki ochrony roślin – 2 razy w roku. 6) odpady niebezpieczne typu leki – 1 raz na kwartał  Odbiór odpadów zmieszanych i segregowanych od mieszkańców gminy prowadzony będzie według harmonogramu opracowanego przez Wykonawcę wyłonionego w drodze przetargu i uzgodnionego z Zamawiającym. Powyższy harmonogram Wykonawca przekaże Zamawiającemu w terminie 7 dni od podpisania Umowy.  Usługa wywozu odpadów poza Harmonogramem, na zgłoszenie właściciela nieruchomości będzie odbywać się odpłatnie na podstawie umowy między Wykonawcą i właścicielem nieruchomości.  Zbiórka odpadów komunalnych powinna odbywać się bezpośrednio z nieruchomości na której zamieszkują mieszkańcy lub nieruchomości niezamieszkałej lub w przypadku utrudnień wynikających z warunków atmosferycznych z miejsc wspólnego złożenia pojemników i worków przy drogach publicznych.  Wykonawca od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych odbiera odpady komunalne zmieszane, odpady zbierane w sposób selektywny, odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, zużyte baterie, inne niż niebezpieczne odpady budowlane i rozbiórkowe, zużyte opony, odpady zielone, zimny popiół oraz złożone w Punkcie Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych w każdej ilości.  Wykonawca jest zobowiązany do odbierania odpadów komunalnych w terminach wynikających z przyjętego harmonogramu odbioru, niezależnie od warunków atmosferycznych, w sposób nie zakłócający spoczynku nocnego, pojazdami przystosowanymi do odbierania poszczególnych frakcji odpadów oraz w sposób wykluczający mieszanie odpadów. Wykonawca zobowiązany jest do odbierania w sposób zapewniający utrzymanie odpowiedniego stanu sanitarnego, w szczególności zapobiegania wysypywaniu się odpadów z pojemników i worków podczas dokonywania odbioru. 4. Odpady odbierane z terenu gminy gromadzone będą w następujących urządzeniach i pojemnikach:  odpady zmieszane w pojemnikach o pojemności: 120 l – nieruchomości zamieszkałe, 120 l, 240 L, 1100 l – nieruchomości niezamieszkałe,  odpady segregowane: worki o pojemności 120 l,  odpady segregowane z terenu Mikulice bloki: pojemniki o pojemności min. 1 100 L. 5. Wykonawca jest zobowiązany do zebrania także odpadów komunalnych zmieszanych i segregowanych leżących obok pojemników do gromadzenia odpadów jeżeli odpady te będą zgromadzone w workach innych niż te które dostarczył Wykonawca. 6. Wykonawca zobowiązany jest do wywozu odpadów zmieszanych bądź selektywnych na dodatkowe zlecenie Zamawiającego poza ustalonym harmonogramem z ustalonych miejsc, z wyłączeniem nieruchomości zamieszkałych – maksymalnie do 4 dodatkowych zleceń w ciągu roku. 7. Wykonawca jest zobowiązany do mycia pojemników na odpady biodegradowalne w miejscowości Mikulice – 1 raz na kwartał. 8. W celu osiągnięcia poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku wskazanych frakcji odpadów, Wykonawca obowiązany jest do maksymalnego ułatwienia mieszkańcom nieruchomości pozbywania się odpadów papieru i tektury, tworzyw sztucznych, szkła i metali powstających na terenie nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych m.in. poprzez odbieranie w/w odpadów zebranych w sposób selektywny „ u źródła”. 9. Wykonawca zobowiązany jest do zagospodarowania odpadów z zachowaniem wskaźników odzysku lub unieszkodliwienia zabranych odpadów komunalnych zgodnie z ustawą o odpadach oraz ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach w zakresie:  osiągnięcia wskaźnika w wysokości 20 (w 2017r.) 30 (w 2018r.) 40 ( w 2019r.)w odniesieniu do masy odebranych przez siebie odpadów komunalnych, poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami papieru, metalu, tworzyw sztucznych, szkła zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r., poz. 645),  osiągnięcia wskaźnika w wysokości 45 (w 2017r.) 50 (w 2018r.) 60 ( w 2019r.) w odniesieniu do masy odebranych przez siebie odpadów komunalnych, poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r., poz. 645),  osiągnięcia wskaźnika w wysokości 45 (w 2017r.) 40 (w 2018r.) 40 (w 2019r.) dopuszczalnego poziomu masy opadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania w stosunku do masy tych odpadów wytworzonych w 1995r. w roku rozliczeniowym zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 r., poz. 676. 10. Wykonawca jest zobowiązany do informowania zamawiającego o każdym przypadku braku selektywnego zbierania odpadów przez właścicieli nieruchomości. Wykonawca przed zakwalifikowaniem odpadów segregowanych do zmieszanych wynikającym z niedopełnienia przez mieszkańca obowiązku selektywnego zbierania odpadów komunalnych, sporządza na tą okoliczność dokumentację (oświadczenie wraz z notatką, dokumentacja fotograficzna) umożliwiającą wydanie przez Zamawiającego decyzji administracyjnej naliczającej zmianę wysokości opłaty. Wykaz numerów identyfikacyjnych nieruchomości wraz z dokumentacją poświadczającą nieprawidłową segregację odpadów, Wykonawca przekaże niezwłocznie zamawiającemu. 11. Trasy zbiórki odpadów przebiegają po drogach wojewódzkich, powiatowych, gminnych a także wewnętrznych drogach dojazdowych. Wykonawca jest zobowiązany dotrzeć do wszystkich osób wytwarzających odpady lub do miejsc ich gromadzenia i zebrać wszystkie odpady zgromadzone w pojemnikach lub workach. 12. Przed złożeniem oferty Wykonawca zobowiązany jest do zapoznania się z siecią dróg oraz zabudową na terenie Gminy Gać celem określenia długości tras przejazdu śmieciarek. 13. Podana ilość odbioru odpadów stanowi wielkość orientacyjną, ilości te zostały podane w celu sporządzenia oferty. Faktyczne ilości odpadów mogą nie pokrywać się z podanymi przez Zamawiającego. Zakłada się że ilości odbieranych odpadów może wzrosnąć do około 15 %. Z tytułu zwiększenia ilości wywożonych odpadów Zamawiający nie będzie ponosił dodatkowych kosztów. 14. Wykonawca będzie prowadził i przedkładał Zamawiającemu dokumentację z realizacji przedmiotu zamówienia, tj.:  podawanie ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z przepisami ustawy o odpadach oraz utrzymaniu czystości w gminach.  przekazywanie Zamawiającemu zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach do końca miesiąca następującego po upływie półrocza, pisemnych półrocznych sprawozdań . 15. Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości powinien odbywać się zgodnie ze szczegółowym planem wywozu określonym w harmonogramie. 16. Wykonawca winien przeprowadzać odbiór odpadów komunalnych w dni robocze od poniedziałku do piątku. Dopuszcza się uzasadnionych przypadkach i po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym odbieranie odpadów w soboty , bądź inne dni wolne od pracy. 17. Wykonawca zobowiązany będzie do obsługiwania od dnia obowiązywania umowy Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK)położonego na terenie gminy Gać. 18. W ramach zagospodarowania odpadów Wykonawca zobowiązany jest do przekazania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnej lub zastępczej regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych właściwej do regionu centralnego województwa podkarpackiego zgodnie z uchwałą nr XXIV/409/12 z dnia 27 sierpnia 2012r. w sprawie przyjęcia projektu Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego i uchwalenia Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego. 19. W przypadku selektywnie zebranych odpadów komunalnych, w ramach zagospodarowania odpadów, Wykonawca zobowiązany jest do ich przekazania do instalacji odzysku i unieszkodliwienia , zgodnie z przepisami ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. o odpadach. 20. Zagospodarowanie i odbieranie odpadów powinno być zgodne z obowiązującymi przepisami prawnymi, w szczególności z:  Ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach ( Dz. U z 2013 r. poz. 21 j.t)  Ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w Gminach (Dz. U.z 2016r. poz. 250 ze zm.)  Ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska ( Dz. U. z 2016r. poz. 672 ze zm.).  Uchwałą Nr XXIV/410/12 Sejmiku Województwa Podkarpackiego z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego,  Uchwałą Nr X/56/2015 Rady Gminy Gać z dnia 20 sierpnia 2015r.w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Gać,  Uchwałą X/57/2015 z dnia 20 sierpnia 2015r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.  Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r., poz. 122),  Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r., w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2012 r., poz. 630)  Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r., poz. 645),  Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 r., poz. 676)
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90513100-7

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach