Gmina Gać ogłasza przetarg
- Adres: 37207 Gać, Gać
- Województwo: podkarpackie
- Telefon/fax: tel. 166 411 429 , fax. 166 411 429
- Data zamieszczenia: 2016-11-23
- Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Sekcja I - Zamawiający
- I.1. Nazwa i adres: Gmina Gać
Gać 275
37207 Gać, woj. podkarpackie
tel. 166 411 429, fax. 166 411 429
REGON: 65090064800000 - Adres strony internetowej zamawiającego: www.gac.biuletyn.net
- I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa
Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu
- II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
- II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
ODBIÓR, TRANSPORT I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH Z TERENU GMINY GAĆ W LATACH 2017- 2019 - II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
- II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Charakterystyka gminy Gać Powierzchnia Gminy Gać wynosi 3 595 ha. Liczba mieszkańców w zabudowie jednorodzinnej – 3953 Liczba mieszkańców w zabudowie wielorodzinnej (Mikulice bloki) – 64 Liczba nieruchomości zamieszkałych – 1140 (w tym 23 Mikulice bloki) Liczba nieruchomości niezamieszkałych - 41 W trakcie trwania Zamówienia przewiduje się wzrost lub zmniejszenie liczby nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z których będą odbierane odpady do 10 %. Wykaz nieruchomości z których należy zabrać odpady stanowi załącznik nr 11 i 12 do SIWZ. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia Usługa wywozu zmieszanych odpadów komunalnych Przedmiot zamówienia obejmuje odbiór od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych w tym budynków użyteczności publicznej odpadów zmieszanych, ich załadunek, transport i unieszkodliwienie w Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów wskazanej dla regionu centralnego w Wojewódzkim Planie Gospodarki Odpadami Województwa Podkarpackiego lub do Instalacji Zastępczej w przypadku braku instalacji regionalnej, wskazanej w obowiązującej uchwale Sejmiku Województwa Podkarpackiego w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego. Usługa wywozu odpadów zebranych selektywnie. Przedmiot zamówienia obejmuje odbiór odpadów selektywnie zebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych w tym budynków użyteczności publicznej, ich załadunek, transport i zagospodarowanie w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami następujących frakcji odpadów: 1) papier, tektura, opakowania z papieru i tektury 2) szkło, opakowania ze szkła 3) metale, opakowania z metalu 4) tworzywa sztuczne, opakowania z tworzyw sztucznych Selektywna zbiórka odpadów komunalnych na terenie gminy Gać będzie się odbywać w systemie workowym. Usługa wywozu odpadów ulęgających biodegradacji i odpady zielone. Przedmiot zamówienia obejmuje odbiór od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych odpadów biodegradowalnych, ich załadunek, transport i zagospodarowanie w Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów. Odbiór odpadów ulęgających biodegradacji na terenie zabudowy jednorodzinnej będzie się odbywać w systemie workowym. Usługa wywozu odpadów wielkogabarytowych i zużytych opon oraz sprzętu elektrycznego i elektronicznego. Przedmiot zamówienia obejmuje odbiór od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych odpadów wielkogabarytowych oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, ich załadunek, transport i zagospodarowanie. Odbiór odpadów wielkogabarytowych, zużytych opon i zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego odbywać będzie się bezpośrednio z przed posesji właścicieli nieruchomości. Usługa wywozu odpadów rozbiórkowych i budowlanych oraz zimnego popiołu. Przedmiot zamówienia obejmuje odbiór od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych odpadów rozbiórkowych i budowlanych, ich załadunek, transport i zagospodarowanie w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych. Odbieranie niebezpiecznych odpadów komunalnych tj. rozpuszczalniki, kwasy, alkalia, lampy fluoroscencyjne, oleje tłuszcze, farby, tusze, baterie i akumulatory, środki ochrony roślin. Odbiór niebezpiecznych odpadów komunalnych odbywać się będzie bezpośrednio z przed posesji właściciela nieruchomości, zorganizowanie odbioru baterii zgromadzonych w pojemnikach rozlokowanych w urzędzie i placówkach oświatowych. Odpady niebezpieczne typu leki. Przeterminowane lub zużyte leki będą odbierane z aptek zlokalizowanych na terenie Gminy Gać. Dostarczenie do nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych worków o pojemności 120 l do selektywnej zbiórki odpadów oraz odpadów biodegradowalnych: (z wyłączeniem Mikulice bloki) 1) papier, tektura, opakowania z papieru i tektury 2) szkło, opakowania ze szkła 3) metale, opakowania z metalu 4) tworzywa sztuczne, opakowania z tworzyw sztucznych 5) odpady biodegradowalne 6) Odpady budowlane i rozbiórkowe Wykonawca nieodpłatnie dostarczy i wyposaży w terminie do 2 stycznia 2017r. .właścicieli nieruchomości zamieszkałych i nieruchomości niezamieszkałych w komplet worków o pojemność 120 l zgodnie z wykazem stanowiącym załącznik nr 11 i 12 do SIWZ z podziałem na następujące frakcje, kolory i rozmiary: - żółty z nadrukiem przeznaczony na tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe, - czerwony z nadrukiem przeznaczony na metale, - biały z nadrukiem przeznaczony na szkło bezbarwne - zielony z nadrukiem przeznaczony na szkło kolorowe, - niebieski z nadrukiem przeznaczony na papier i tekturę, - brązowy z nadrukiem przeznaczony na odpady biodegradowalne, - szary z nadrukiem przeznaczony na zimny popiół, Worki należy przekazywać na bieżąco właścicielowi nieruchomości w zależności od potrzeb właścicieli nieruchomości w systemie: za każdy odebrany worek danej frakcji odpadów Wykonawca pozostawia worek pusty. Dostarczenie na okres zamówienia pojemników o min. pojemności 1100 L, na odpady pochodzące z selektywnej zbiórki oraz odpady biodegradowalne a także budowlane i rozbiórkowe - po 2 pojemniki na każdą frakcję. Pojemniki muszą być przystosowane do użytku zewnętrznego. Miejsce dostarczenia – Mikulice bloki. Pojemniki należy dostarczyć w terminie do dnia 2 stycznia 2017r. 3. Wielkość, terminy i częstotliwość usługi: Zamówienie obejmuje okres od 01.01.2017 do 31.12.2019r. Wielkość zmieszanych odpadów komunalnych określa się według obliczeń szacunkowych na okres od 01.01.2017 do 31.12.2019r tj. 750 Mg. Wielkość selektywnie zbieranych odpadów określa się według obliczeń szacunkowych na okres od 01.01.2017 do 31.12.2019 r tj.: 1) papier i tektura, opakowania z papieru i tektury – 15 Mg 2) szkło, opakowania ze szkła – 180 Mg 3) metal, opakowania z metali – 27 Mg 4) tworzywa sztuczne, opakowania z tworzyw sztucznych – 150 Mg 5) odpady biodegradowalne – 30 Mg 6) sprzęt elektryczny i elektroniczny – 12 Mg 7) odpady wielkogabarytowe – 38 Mg 8) odpady rozbiórkowe i budowlane –15 Mg 9) zużyte opony –38 Mg 10) zużyte baterie i akumulatory- 1 Mg 11) Opakowania po środkach ochrony roślin – 2 Mg Częstotliwość wywozu odpadów dla zabudowy jednorodzinnej i wielorodzinnej w tym nieruchomości niezamieszkałych: 1) odpady zmieszane – 1 raz w miesiącu, 2) odpady zbierane selektywnie – 1 raz w miesiącu, 3) odpady biodegradowalne – 2 razy w miesiącu z miejscowości Mikulice - bloki, z pozostałych nieruchomości 1 raz w miesiącu, 4) odpady wielkogabarytowe, sprzęt elektryczny i elektroniczny, odpady budowlane i rozbiórkowe, zużyte opony – 2 razy w roku 5) niebezpieczne odpady komunalne tj. rozpuszczalniki, kwasy, alkalia, lampy fluoroscencyjne, oleje tłuszcze, farby , tusze, baterie i akumulatory, środki ochrony roślin – 2 razy w roku. 6) odpady niebezpieczne typu leki – 1 raz na kwartał Odbiór odpadów zmieszanych i segregowanych od mieszkańców gminy prowadzony będzie według harmonogramu opracowanego przez Wykonawcę wyłonionego w drodze przetargu i uzgodnionego z Zamawiającym. Powyższy harmonogram Wykonawca przekaże Zamawiającemu w terminie 7 dni od podpisania Umowy. Usługa wywozu odpadów poza Harmonogramem, na zgłoszenie właściciela nieruchomości będzie odbywać się odpłatnie na podstawie umowy między Wykonawcą i właścicielem nieruchomości. Zbiórka odpadów komunalnych powinna odbywać się bezpośrednio z nieruchomości na której zamieszkują mieszkańcy lub nieruchomości niezamieszkałej lub w przypadku utrudnień wynikających z warunków atmosferycznych z miejsc wspólnego złożenia pojemników i worków przy drogach publicznych. Wykonawca od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych odbiera odpady komunalne zmieszane, odpady zbierane w sposób selektywny, odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, zużyte baterie, inne niż niebezpieczne odpady budowlane i rozbiórkowe, zużyte opony, odpady zielone, zimny popiół oraz złożone w Punkcie Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych w każdej ilości. Wykonawca jest zobowiązany do odbierania odpadów komunalnych w terminach wynikających z przyjętego harmonogramu odbioru, niezależnie od warunków atmosferycznych, w sposób nie zakłócający spoczynku nocnego, pojazdami przystosowanymi do odbierania poszczególnych frakcji odpadów oraz w sposób wykluczający mieszanie odpadów. Wykonawca zobowiązany jest do odbierania w sposób zapewniający utrzymanie odpowiedniego stanu sanitarnego, w szczególności zapobiegania wysypywaniu się odpadów z pojemników i worków podczas dokonywania odbioru. 4. Odpady odbierane z terenu gminy gromadzone będą w następujących urządzeniach i pojemnikach: odpady zmieszane w pojemnikach o pojemności: 120 l – nieruchomości zamieszkałe, 120 l, 240 L, 1100 l – nieruchomości niezamieszkałe, odpady segregowane: worki o pojemności 120 l, odpady segregowane z terenu Mikulice bloki: pojemniki o pojemności min. 1 100 L. 5. Wykonawca jest zobowiązany do zebrania także odpadów komunalnych zmieszanych i segregowanych leżących obok pojemników do gromadzenia odpadów jeżeli odpady te będą zgromadzone w workach innych niż te które dostarczył Wykonawca. 6. Wykonawca zobowiązany jest do wywozu odpadów zmieszanych bądź selektywnych na dodatkowe zlecenie Zamawiającego poza ustalonym harmonogramem z ustalonych miejsc, z wyłączeniem nieruchomości zamieszkałych – maksymalnie do 4 dodatkowych zleceń w ciągu roku. 7. Wykonawca jest zobowiązany do mycia pojemników na odpady biodegradowalne w miejscowości Mikulice – 1 raz na kwartał. 8. W celu osiągnięcia poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku wskazanych frakcji odpadów, Wykonawca obowiązany jest do maksymalnego ułatwienia mieszkańcom nieruchomości pozbywania się odpadów papieru i tektury, tworzyw sztucznych, szkła i metali powstających na terenie nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych m.in. poprzez odbieranie w/w odpadów zebranych w sposób selektywny „ u źródła”. 9. Wykonawca zobowiązany jest do zagospodarowania odpadów z zachowaniem wskaźników odzysku lub unieszkodliwienia zabranych odpadów komunalnych zgodnie z ustawą o odpadach oraz ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach w zakresie: osiągnięcia wskaźnika w wysokości 20 (w 2017r.) 30 (w 2018r.) 40 ( w 2019r.)w odniesieniu do masy odebranych przez siebie odpadów komunalnych, poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami papieru, metalu, tworzyw sztucznych, szkła zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r., poz. 645), osiągnięcia wskaźnika w wysokości 45 (w 2017r.) 50 (w 2018r.) 60 ( w 2019r.) w odniesieniu do masy odebranych przez siebie odpadów komunalnych, poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r., poz. 645), osiągnięcia wskaźnika w wysokości 45 (w 2017r.) 40 (w 2018r.) 40 (w 2019r.) dopuszczalnego poziomu masy opadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania w stosunku do masy tych odpadów wytworzonych w 1995r. w roku rozliczeniowym zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 r., poz. 676. 10. Wykonawca jest zobowiązany do informowania zamawiającego o każdym przypadku braku selektywnego zbierania odpadów przez właścicieli nieruchomości. Wykonawca przed zakwalifikowaniem odpadów segregowanych do zmieszanych wynikającym z niedopełnienia przez mieszkańca obowiązku selektywnego zbierania odpadów komunalnych, sporządza na tą okoliczność dokumentację (oświadczenie wraz z notatką, dokumentacja fotograficzna) umożliwiającą wydanie przez Zamawiającego decyzji administracyjnej naliczającej zmianę wysokości opłaty. Wykaz numerów identyfikacyjnych nieruchomości wraz z dokumentacją poświadczającą nieprawidłową segregację odpadów, Wykonawca przekaże niezwłocznie zamawiającemu. 11. Trasy zbiórki odpadów przebiegają po drogach wojewódzkich, powiatowych, gminnych a także wewnętrznych drogach dojazdowych. Wykonawca jest zobowiązany dotrzeć do wszystkich osób wytwarzających odpady lub do miejsc ich gromadzenia i zebrać wszystkie odpady zgromadzone w pojemnikach lub workach. 12. Przed złożeniem oferty Wykonawca zobowiązany jest do zapoznania się z siecią dróg oraz zabudową na terenie Gminy Gać celem określenia długości tras przejazdu śmieciarek. 13. Podana ilość odbioru odpadów stanowi wielkość orientacyjną, ilości te zostały podane w celu sporządzenia oferty. Faktyczne ilości odpadów mogą nie pokrywać się z podanymi przez Zamawiającego. Zakłada się że ilości odbieranych odpadów może wzrosnąć do około 15 %. Z tytułu zwiększenia ilości wywożonych odpadów Zamawiający nie będzie ponosił dodatkowych kosztów. 14. Wykonawca będzie prowadził i przedkładał Zamawiającemu dokumentację z realizacji przedmiotu zamówienia, tj.: podawanie ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z przepisami ustawy o odpadach oraz utrzymaniu czystości w gminach. przekazywanie Zamawiającemu zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach do końca miesiąca następującego po upływie półrocza, pisemnych półrocznych sprawozdań . 15. Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości powinien odbywać się zgodnie ze szczegółowym planem wywozu określonym w harmonogramie. 16. Wykonawca winien przeprowadzać odbiór odpadów komunalnych w dni robocze od poniedziałku do piątku. Dopuszcza się uzasadnionych przypadkach i po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym odbieranie odpadów w soboty , bądź inne dni wolne od pracy. 17. Wykonawca zobowiązany będzie do obsługiwania od dnia obowiązywania umowy Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK)położonego na terenie gminy Gać. 18. W ramach zagospodarowania odpadów Wykonawca zobowiązany jest do przekazania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnej lub zastępczej regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych właściwej do regionu centralnego województwa podkarpackiego zgodnie z uchwałą nr XXIV/409/12 z dnia 27 sierpnia 2012r. w sprawie przyjęcia projektu Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego i uchwalenia Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego. 19. W przypadku selektywnie zebranych odpadów komunalnych, w ramach zagospodarowania odpadów, Wykonawca zobowiązany jest do ich przekazania do instalacji odzysku i unieszkodliwienia , zgodnie z przepisami ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. o odpadach. 20. Zagospodarowanie i odbieranie odpadów powinno być zgodne z obowiązującymi przepisami prawnymi, w szczególności z: Ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach ( Dz. U z 2013 r. poz. 21 j.t) Ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w Gminach (Dz. U.z 2016r. poz. 250 ze zm.) Ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska ( Dz. U. z 2016r. poz. 672 ze zm.). Uchwałą Nr XXIV/410/12 Sejmiku Województwa Podkarpackiego z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego, Uchwałą Nr X/56/2015 Rady Gminy Gać z dnia 20 sierpnia 2015r.w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Gać, Uchwałą X/57/2015 z dnia 20 sierpnia 2015r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r., poz. 122), Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r., w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2012 r., poz. 630) Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r., poz. 645), Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 r., poz. 676) - II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90513100-7
Sekcja IV - Procedura przetargowa
- IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
- IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
- IV.2. Kryteria oceny ofert
- IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
- IV.3. Informacje administracyjne
- IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną
Podobne ogłoszenia o przetargach
- Odbiór odpadów od mieszkańców z terenu gminy Jasienica Rosielna
Dodano: 2024-07-04 - Odbiór, transport i częściowe zagospodarowanie odpadów komunalnych, pochodzących z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Jedlicze
Dodano: 2023-12-29 - Odbiór i transport odpadów komunalnych z terenu Gminy Wojaszówka
Dodano: 2023-04-21 - ODBIÓR I TRANSPORT ODPADÓW KOMUNALNYCH Z TERENU GMINY BOJANÓW
Dodano: 2023-01-13 - Odbiór i transport odpadów komunalnych z terenu gminy Bojanów
Dodano: 2021-01-20 - Odbiór i transport odpadów komunalnych na terenie Gminy Zaklików z terenów zamieszkałych i PSZOK
Dodano: 2021-01-11 - Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Zaleszany w 2021 r.
Dodano: 2021-01-11 - Odbiór odpadów komunalnych z terenu Gminy Krzeszów i obsługę PSZOK w Sigiełkach w latach 2021 – 2022
Dodano: 2021-01-08 - Odbiór odpadów komunalnych z terenu Gminy Krzeszów i obsługę PSZOK w Sigiełkach w latach 2021 – 2022
Dodano: 2020-12-18 - Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu Gminy Laszki w okresie od 01.01.2021r. do 31.12.2021r.
Dodano: 2020-12-14