Przetargi.pl
Odbiór odpadów komunalnych z terenu Gminy Krzeszów i obsługę PSZOK w Sigiełkach w latach 2021 – 2022

Gmina Krzeszów ogłasza przetarg

  • Adres: 37-418 Krzeszów, Rynek
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 158 798 351, , fax. 158 798 254
  • Data zamieszczenia: 2020-12-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Krzeszów
    Rynek 2
    37-418 Krzeszów, woj. podkarpackie
    tel. 158 798 351, , fax. 158 798 254
    REGON: 83040943600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.krzeszow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór odpadów komunalnych z terenu Gminy Krzeszów i obsługę PSZOK w Sigiełkach w latach 2021 – 2022
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi w zakresie odbioru i transportu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie Gminy Krzeszów i przekazanie ich do Instalacji Komunalnej w miejscowości Sigiełki gmina Krzeszów oraz prowadzenie i obsługa Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) w Sigiełkach Ważenie, stanowiące wskazanie ilości odpadów będzie miało miejsce na wadze zlokalizowanej na terenie Instalacji Komunalnej w Sigiełkach. Na Wykonawcy ciąży obowiązek przechowywania wszystkich tzw. kwitów wagowych, tj. dokumentów potwierdzających przeprowadzenie ważenia przez cały okres trwania umowy i niezwłocznego (w terminie do 3 dni roboczych) ich udostępnienia na pisemne żądanie Zamawiającego. 2. W ramach realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do wykonywania niżej wymienionych usług: 1) Odbiór od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych ich załadunek, transport i przekazanie do Instalacji Komunalnej w miejscowości Sigiełki gmina Krzeszów. 2) Odbiór, transport selektywnie zebranych odpadów od właścicieli nieruchomości i przekazanie ich do Instalacji Komunalnej w miejscowości Sigiełki tj : a) papier i tektura – w tym opakowania z papieru i tektury, opakowania wielomateriałowe, b) tworzywa sztuczne – w tym opakowania z tworzyw sztucznych; c) metale – puszki, drobny złom; d) szkło – w tym opakowania ze szkła; e) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny; f) odpady ulegające biodegradacji; g) odpady wielkogabarytowe, zużyte opony h) odpady z aptek – przeterminowane leki ( dwa punkty na terenie Gminy Krzeszów), 3) Prowadzenie i obsługa Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (Operator) zlokalizowanego przy Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych w miejscowości Sigiełki gmina Krzeszów Zamawiający udostępni w formie odpłatnej dzierżawy istniejący Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) w Sigiełkach wyposażony w infrastrukturę niezbędną do jego funkcjonowania (budynek socjalno-techniczny, wiata na wysegregowane odpady, utwardzony plac manewrowy, wyposażenie tj. kontenery, pojemniki, urządzenia i narzędzia) Do podstawowych obowiązków Operatora PSZOK należeć będzie: a) prowadzenie i obsługa PSZOK w sposób dostępny dla wszystkich mieszkańców, zgodnie z Regulaminem działania PSZOK (po jego zatwierdzeniu przez Zamawiającego), opracowanym zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa dotyczącymi funkcjonowania PSZOK b) zapewnienie dostępności do Punktu przez minimum pięć dni w tygodniu (z wyłączeniem świąt i dni wolnych od pracy), o liczbie godzin umożliwiającej sprawny odbiór odpadów zebranych przez mieszkańców w sposób selektywny, c) przyjmowanie następujących frakcji odpadów: papier, szkło, metale, opakowania wielomateriałowe, bioodpady, odpady niebezpieczne, przeterminowane leki i chemikalia, odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igieł i strzykawek, zużyte akumulatory i baterie, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, odpady wielkogabarytowe, zużyte opony, odpady budowlane i rozbiórkowe, tekstylia, d) do Wykonawcy będzie należał odbiór zgromadzonych tam odpadów (załadunek, transport i przekazanie ich do Instalacji Komunalnej w miejscowości Sigiełki), przewiduje się, iż odpady odbierane będą co najmniej jeden raz na kwartał. e) odzysk i unieszkodliwianie odpadów komunalnych zebranych z Punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych odbywać się winien zgodnie z ustawą o odpadach oraz ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. f) prowadzenie ewidencji przyjmowanych odpadów oraz przedkładania zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. g) prowadzenia punktu „drugiego życia odpadów”, w tym czyszczenia i drobnych napraw, a następnie magazynowania do wtórnego użytku, oraz praz związanych z demontażem odpadów wielkogabarytowych h) ponoszenia wszelkich kosztów związanych z prowadzeniem PSZOK, w tym media, podatki, czynsz dzierżawny, koszty pracownicze, eksploatacji i napraw sprzętu udostępnionego do realizacji zadania Formą wynagrodzenia Operatora będzie należna rekompensata z tytułu świadczenia usług publicznych w ogólnym interesie gospodarczym. Jej wysokość ustalona będzie na podstawie corocznych kalkulacji sporządzonych przez Operatora PSZOK i przedstawionych do akceptacji Wójta. Do wyliczenia rekompensaty, zastosowanie będą miały zasady określone Zarządzeniem Nr 339/18 Wójta Gminy Krzeszów z dnia 31 grudnia 2018 roku w sprawie określenia szczegółowego sposobu obliczania należnej Operatorowi PSZOK w Sigiełkach Rekompensaty (mechanizm Rekompensaty) oraz zapisy decyzji Komisji Europejskiej z dnia 20 grudnia 2011 r. w sprawie stosowania art. 106 ust. 2 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy państwa w formie rekompensaty z tytułu świadczenia usług publicznych, przyznawanej przedsiębiorstwom zobowiązanym do wykonywania usług świadczonych w ogólnym interesie gospodarczym (Dz. Urz. UE 2012 L 7/3), zwanej dalej „Decyzją KE 2012/21/UE”. Operator PSZOK będzie prowadził odrębną sprawozdawczość, zgodną z wymogami Decyzji KE 2012/21/UE i na potrzeby kalkulacji rekompensaty, co warunkować będzie, iż informacje finansowe o działalności publicznej będą możliwe do uzyskania w sposób bezpośredni i obiektywny z ewidencji wykonującego (podmiot otrzymujący rekompensatę), bez konieczności dokonywania kalkulacji, przeliczeń, włączeń lub korekt. 4) Dane dotyczące Gminy Krzeszów istotne z punktu widzenia zamówienia: a) liczba mieszkańców zameldowanych według danych ewidencji ludności w roku 2019 (stan na 31 grudnia 2019 r.) – 4 272 osób; b) liczba nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Krzeszów – 1096; c) szacunkowa łączna ilość odpadów komunalnych mających zostać odebranych z terenu Gminy Krzeszów, zebranych w PSZOK, przetransportowanych i przekazanych do Instalacji Komunalnej w miejscowości Sigiełki w okresie obowiązywania umowy ( 24 m-ce ) wynosi około 1100 Mg – przedstawiona ilość odpadów komunalnych jest orientacyjna, ustalona na podstawie danych z lat ubiegłych, uwzględniająca trend wzrostowy. Ustalone ilości mogą ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego uwzględniając ilość odpadów wytworzonych przez mieszkańców; d) rodzaje i ilości odpadów komunalnych odebranych z nieruchomości zamieszkałych oraz PSZOKu na terenie Gminy Krzeszów wynikające ze sprawozdań podmiotów odbierających odpady oraz prowadzący PSZOK w 2019 r. - niesegregowane odpady komunalne (20 03 01) - 359,66 Mg, - inne niewymienione frakcje zbierane w sposób selektywny (20 01 99) - 53,38 Mg - szkło (20 01 02) – 44,52 Mg - odpady wielkogabarytowe (20 03 07) – 10,08 Mg - zużyte opony (16 01 03) – 9,56 Mg - odpady budowlane (17 01 07, 17 01 02, 17 01 01) – 5,08 Mg - papier i tektura (20 01 01) – 14,85 Mg - odpady ulegające biodegradacji (20 02 01) – 0,66 Mg - zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23, 20 01 35 (20 01 36) – 0,48 Mg Na podstawie powyższych danych Wykonawca ustali przewidywaną masę odpadów komunalnych i na tej podstawie określi cenę za wykonanie usługi. Wykonawcy nie przysługuje prawo do dodatkowego wynagrodzenia lub odszkodowania za osiągnięcie innej wielkości. 5) Wykonawca zobowiązany jest do bieżącego prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie przepisami ustawy o odpadach oraz ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach 6) Załadunek i transport odpadów będzie odbywał się za pomocą odpowiedniego sprzętu, będącego w dyspozycji Wykonawcy odpowiadającego wymaganiom określonym w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U. z 2013r. poz. 122). 7) Standard sanitarny wykonywania usług oraz ochrony środowiska Do obowiązków Wykonawcy należy odbieranie odpadów z zapewnieniem utrzymania odpowiedniego stanu sanitarnego poprzez: a) zapobieganie wysypywaniu się odpadów z pojemników i worków podczas ich odbioru, b) w przypadku zanieczyszczenia terenu, powstałego w trakcie odbioru odpadów (tj. rozerwanie się worka, wysypanie odpadów z pojemnika) niezwłoczne uprzątnięcie terenu zanieczyszczonego odpadami komunalnymi, c) zabezpieczenie przewożonych odpadów przed wysypywaniem w trakcie transportu, Wykonawca zobowiązany jest: a) zapewnić, aby pojazdy i urządzenia wykorzystywane przy odbiorze i przewożeniu odpadów komunalnych były zabezpieczone przed niekontrolowanym wydostaniem się na zewnątrz odpadów, b) pojazdy i urządzenia poddawać myciu i dezynfekcji z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego, nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie letnim nie rzadziej niż raz na 2 tygodnie, c) prowadzić dokumentację zawierającą informację o stosowanych środkach dezynfekujących oraz o częstotliwości wykonywanej dezynfekcji pojazdów i urządzeń – którą ma obowiązek przedstawić do kontroli na żądanie. 8) Zamawiający zastrzega sobie prawo wglądu do systemu nadzorowania (GPS), Wykonawca zobowiązuje się na swój koszt zainstalować u Zamawiającego niezbędne oprogramowanie 9) Wykonawca nie może w trakcie odbioru i transportu mieszać odpadów gromadzonych w sposób selektywnie z odpadami zmieszanymi. 10) Przed rozpoczęciem wykonywania usługi Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć właścicielom nieruchomości zatwierdzony przez Zamawiającego harmonogram odbioru odpadów w 2021 roku, oraz zaopatrzyć w komplet worków do selektywnej zbiórki odpadów. Opracowany harmonogram musi być bezwzględnie przestrzegany. Harmonogram musi zawierać: terminy odbioru odpadów komunalnych zmieszanych i zbieranych selektywnie dla poszczególnych miejscowości, sposób segregacji poszczególnych frakcji odpadów komunalnych, informację o zbieraniu odpadów w PSZOK. Wykonawca sporządzi analogiczny harmonogram odbioru odpadów w 2022 roku, który po zatwierdzeniu przez Zamawiającego należy dostarczyć właścicielom nieruchomości w terminie przed 1 stycznia 2022 r. Harmonogram odbioru odpadów musi być bezwzględnie przestrzegany. 11) Wymagana częstotliwość wywozu odpadów: a) Odpady komunalne zbierane w sposób nieselektywny (odpady zmieszane), będą odbierane wg harmonogramu ustalonego dla danej miejscowości – w okresie od kwietnia do października raz na dwa tygodnie, w okresie od listopada do marca nie rzadziej niż jeden raz w miesiącu b) Odpady komunalne zbierane w sposób selektywny (papier, metale, tworzywa sztuczne, szkło, opakowania wielomateriałowe), będą odbierane wg harmonogramu ustalonego dla danej miejscowości – w okresie od kwietnia do października raz na dwa tygodnie, w okresie od listopada do marca nie rzadziej niż jeden raz w miesiącu c) Bioodpady będą odbierane wg harmonogramu ustalonego dla danej miejscowości – w okresie od kwietnia do października raz na dwa tygodnie, w okresie od listopada do marca nie rzadziej niż jeden raz w miesiącu d) Odpady komunalne: zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, odpady wielkogabarytowe, zużyte opony – jeden raz w roku 12) Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć i ustawić we wskazanych przez Zamawiającego punktach (aptekach), pojemniki do zbierania przeterminowanych lekarstw. Wykonawca zobowiązany jest po otrzymaniu informacji od zamawiającego, odebrać i zagospodarować odpady (przeterminowane lekarstwa) z tych punktów w terminie do 3 dni roboczych. 13) Odpady komunalne zmieszane i segregowane, odbierane od właścicieli nieruchomości oraz odpady z PSZOK, będą przez Wykonawcę transportowane i przekazywane do Instalacji Komunalnej w miejscowości Sigiełki gmina Krzeszów. 14) Wykonawca w ramach oferowanej ceny dostarczy właścicielom nieruchomości worki do selektywnej zbiórki odpadów. a) Worki powinny posiadać następujące kolory, pojemności i grubości: - niebieski z napisem „Papier” – przeznaczony na papier, tekturę i opakowania z papieru i tektury – poj. 120 l, gr. min. – 60 mikronów - zielony z napisem „Szkło” – przeznaczony na szkło bezbarwne i kolorowe – poj. 80 l, gr. min. – 80 mikronów - żółty z napisem „Metale i tworzywa sztuczne”– przeznaczony na metale, tworzywa sztuczne, odpady opakowaniowe wielomateriałowe – poj. 120 l, gr. min. – 80 mikronów - brązowy z napisem „Bio”– przeznaczony na odpady biodegradowalne – poj. 80 l, gr. min. – 60 mikronów b) Worki powinny spełniać następujące wymagania - materiał – folia polietynowa, - pojemność – od 80l do 120l, - grubość – min. 60 - 80 mikronów - nadruk – oznaczenie rodzaju odpadów i nazwa przedsiębiorcy c) Ilość worków do selektywnej zbiórki, które musi zapewnić Wykonawca: niebieski, zielony, żółty, brązowy musi być dostosowana do liczby obsługiwanych mieszkańców i wynikającej z harmonogramu częstotliwości ich odbierania przy założeniu braku limitu ilości odbieranych odpadów segregowanych d) Wykonawca jest zobowiązany do dostarczenia worków do selektywnej zbiórki do właścicieli nieruchomości zamieszkałych przed rozpoczęciem świadczenia usługi, po jednym komplecie na nieruchomość (przez komplet rozumie się: po jednym worku niebieskim, zielonym, żółtym, brązowym), następne po odebraniu pełnego worka. Wykonawca obowiązany jest do sukcesywnego uzupełniania po każdorazowym odbiorze worków do selektywnej zbiórki odpadów poprzez pozostawianie przy wejściu na nieruchomość nowych pustych worków w liczbie odpowiadającej ilości worków odebranych (worek za worek). Koszt uzupełnienia nieruchomości w worki ponosi wykonawca e) Wykonawca jest zobowiązany do dostarczenia 100 kompletów worków (przez komplet rozumie się: po jednym worku niebieskim, zielonym, żółtym, brązowym) tzw. „pakiet startowy” do siedziby Zamawiającego w celu wydania pierwszych pakietów worków dla właścicieli nieruchomości składających pierwsze deklaracje. 15) Wykonawca ma obowiązek odbierania odpadów zmieszanych gromadzonych w workach i pojemnikach o pojemnikach o pojemności do 240 l będących własnością właścicieli nieruchomości, jeżeli spełniają one wymagania określone w Polskich Normach 16) Do obowiązków Wykonawcy należy kontrolowanie właścicieli nieruchomości pod kątem wypełniania obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, a także zadeklarowanego posiadania kompostownika przydomowego związanego z obowiązkiem kompostowania w nim bioodpadów stanowiących odpady komunalne, co z kolei wiąże się z niewystawianiem bioodpadów w czasie zbiórki. Wykonawca odbierający odpady komunalne ma obowiązek przyjąć je jako zmieszane odpady komunalne i na tą okoliczność sporządza protokół, który winien przekazać w terminie 7 dni Zamawiającemu. Protokół powinien zawierać w szczególności : adres nieruchomości, rodzaj niezgodności i termin odbioru odpadów, a także dokumentację fotograficzną w formie elektronicznej lub papierowej. Zamawiający przekaże Wykonawcy wykaz nieruchomości których właściciele zadeklarowali posiadanie kompostownika przydomowego i zobowiązali się do kompostowania w nim bioodpadów stanowiących odpady komunalne. 17) Wykonawca jest zobowiązany do przedstawiania Zamawiającemu sprawozdań zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z dnia 13 września 1996 r. (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 1439) 18) Wykonawca/podwykonawca zobowiązany jest w trakcie realizacji zamówienia do zatrudnienia na podstawie umowy o pracę tj w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2020 r. poz. 1320, z późn. zm.), osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia : czynności bezpośrednio związane z odbiorem odpadów z nieruchomości ( tj. operator śmieciarki-kierowca, osoby załadowujące odpady ). Obowiązek ten dotyczy również podwykonawców - Wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o prace wszystkich osób wykonujących wskazane wyżej czynności. Zatrudnienie, o którym mowa w pkt. 18 powinno trwać przez okres niezbędny do wykonania wskazanych czynności. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu Wykonawca/podwykonawca niezwłocznie zatrudni na to miejsce inną osobę. 19) Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontroli zatrudnienia pracowników, o których mowa w pkt. 18 przez cały okres realizacji wykonywanych przez nich czynności. W tym celu Wykonawca/podwykonawca na każde pisemne wezwanie Zamawiającego, w terminie 5 dni roboczych od otrzymania wezwania zobowiązuje się przedłożyć kopię zanonimizowanych umów o pracę zawartych przez Wykonawcę/podwykonawcę z pracownikami. 20) Zamawiający może żądać od Wykonawcy/podwykonawcy pisemnych wyjaśnień co do sposobu i stanu zatrudnienia osób, o których mowa w pkt. 18. 21) Nieprzedłożenie przez Wykonawcę dokumentów, o których mowa w pkt. 19 w terminie tam wskazanym będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia pracowników na podstawie umowy o pracę oraz będzie skutkować naliczeniem kary umownej w wysokości określonej w projekcie umowy. 22) W przypadku niewywiązania się Wykonawcy z obowiązku wskazanego w pkt. 19, pomimo dodatkowego wezwania przez Zamawiającego oraz w przypadku dwukrotnego niewywiązania się Wykonawcy/podwykonawcy z obowiązku wskazanego w pkt. 20 Zamawiający może odstąpić od umowy z powodu okoliczności, za które odpowiada Wykonawca – w terminie 60 dni od upływu terminu wykonania obowiązku wskazanego przez Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90513100-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1) posiadania kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, warunek w rozumieniu Zamawiającego spełni Wykonawca, który wykaże, że : a) posiada wpis do rejestru działalności regulowanej prowadzonej przez Wójta Gminy Krzeszów w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zgodnie z wymogami ustawy z dnia 13 września 1996r o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2020r, poz. 1439), b) jest wpisany do rejestru, o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2020 r. poz. 797 z późn. zm.) w zakresie objętym przedmiotem zamówienia,

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach