Przetargi.pl
Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych oraz Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych z terenu Gminy Bukowiec

Gmina Bukowiec ogłasza przetarg

  • Adres: 86122 Bukowiec, ul. Ceynowy
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 523 309 310 , fax. 523 309 312
  • Data zamieszczenia: 2016-11-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Bukowiec
    ul. Ceynowy 14
    86122 Bukowiec, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 523 309 310, fax. 523 309 312
    REGON: 53155900000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych oraz Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych z terenu Gminy Bukowiec
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest: Usługa odbioru, transportu i zagospodarowania stałych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, położonych na terenie Gminy Bukowiec oraz odbiór i transport oraz zagospodarowanie odpadów z PSZOK. Zakres zamówienia obejmuje wykonanie usługi na terenie Gminy Bukowiec, polegającej na odbiorze z lokalizacji wskazanych przez Zamawiającego, zmieszanych oraz selektywnie zebranych odpadów pochodzących z nieruchomości stanowiących własność właścicieli nieruchomości oraz użytkowników tych nieruchomości oraz transport tych odpadów do regionalnej instalacji przetwarzania odpadów. Ogólna charakterystyka Gminy Bukowiec w kontekście odbioru i zagospodarowania odpadów: Obszar Gminy – 111 km2; 16 wsi jest skupionych w 13 sołectwach (Bramka, Branica, Budyń, Bukowiec, Krupocin, Gawroniec, Korytowo, Plewno, Poledno, Polskie Łąki, Przysiersk, Różanna, Tuszynki). Liczba gospodarstw objętych systemem gospodarowania odpadami – 30 wrzesień 2016 to 1377 gospodarstw. Szacuje się, że na terenie Gminy Bukowiec na dzień 30.09.2016 r., przebywa około 4235 osób. Wielkość ta jest szacunkowa i w każdej chwili może ulec nieznacznym zmianom. Wykonawca podczas realizacji zamówienia zapewni, w stosunku do faktycznie odebranej ilości odpadów osiągnięcie odpowiednich poziomów recyclingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. 2013 r., poz. 21 ze zm.), Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji komunalnych (Dz. U. z 2012 r., poz. 645), Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczenia masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 r., poz. 676), w przypadku nie osiągnięcia poziomów recyklingu i odzysku w danym okresie Wykonawca będzie zobowiązany do dokonania wpłaty na konto Zamawiającego w wysokości równoważnej wysokości kar nałożonych na Zamawiającego przez odpowiednie w tym zakresie organy. Wykonawca jest zobowiązany do zebrania wszystkich odpadów leżących obok pojemników. Wykonawca w ramach realizacji przedmiotu zamówienia nie będzie mógł mieszać selektywnie zebranych odpadów komunalnych z niesegregowanymi (zmieszanymi) odpadami komunalnymi. Wykonawca zobowiązany będzie do monitorowania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia podczas odbioru odpadów, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się w obowiązku w zakresie segregacji odpadów (np. w worku przeznaczonym na odpady segregowane będą znajdować się odpady zmieszane, gdy w worku przeznaczonym na daną frakcję odpadów segregowanych będą znajdować się odpady innej frakcji, jeżeli w pojemniku na odpady zmieszane będą znajdowały się odpady, które należy umieścić w workach przeznaczonych do selektywnej zbiórki odpadów itp.), Wykonawca mimo to będzie odbierał wystawione w ten sposób odpady. Nie należy uznać za brak segregacji pojedynczych odpadów, które powinny być selektywnie wyłączone z odpadów zmieszanych np. 1 butelka, 1 gazeta itp. Wykonawca w terminie 2 dni roboczych od dnia zaistnienia opisanej powyżej sytuacji będzie obowiązany do pisemnego lub drogą elektroniczną poinformowania Zamawiającego o nie wywiązywaniu się z obowiązków segregacji odpadów przez danego właściciela nieruchomości. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć protokół z zaistnienia takiego zdarzenia. Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości w jakim dniu i o jakiej godzinie doszło do ustalenia ww. zdarzenia. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia właścicielom nieruchomości worków do selektywnej zbiórki odpadów. Worki muszą zostać dostarczone mieszkańcom w nieprzekraczalnym terminie do 1 stycznia 2017 r. w ilości: 1 niebieski, 1 zielony, 1 żółty, potem za każdy odebrany worek Wykonawca, zostawia pusty tego samego koloru. Worki powinny być o odpowiedniej wytrzymałości mechanicznej, odpowiadającej obowiązującym normom, i pojemnościach zapewniających zbieranie wszystkich odpadów z terenu nieruchomości przez okres między kolejnymi odbiorami. Wykonawca zobowiązany jest do zaopatrzenia w pojemniki Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych oraz cmentarze zgodnie z zapisami zawartymi w załączniku nr 8 do SIWZ. Do obowiązków Wykonawcy będzie należało również odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych zgromadzonych w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Tuszynkach i cmentarzy. Wykonawca zobowiązany jest odebrać odpady komunalne zmieszane i selektywnie zebrane, w każdej ilości, z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, umieszczone w pojemnikach lub workach i wystawione przez właściciela nieruchomości do ich odbioru oraz odpadów segregowanych z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych. Obowiązkiem Wykonawcy będzie odbieranie odpadów komunalnych od wszystkich właścicieli nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie Gminy Bukowiec bez względu na panujące warunki. Wykonawca zobowiązany jest do ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych na legalizowanej wadze. Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia w swojej ofercie harmonogramu odbioru odpadów komunalnych, na podstawie którego miałaby być realizowana usługa odbioru odpadów. Harmonogram należy tak opracować by odbiór następował poza dniami wolnymi od pracy (niedziel i święta), przy czym odbiór odpadów zmieszanych realizowany jeden raz na 2 tygodnie, powinien odbywać się dla danej nieruchomości na której zamieszkują mieszkańcy, zawsze w ten sam dzień tygodnia (np. środa), a odbiór selektywnie zebranych, realizowany co miesiąc powinien odbywać się dla danej nieruchomości, na której zamieszkują mieszkańcy, zawsze w ten sam dzień miesiąca). W przypadku gdy wyznaczony dzień tygodnia lub miesiąca przypada na dzień wolny od pracy, Wykonawca odbierze odpady w następującym po dniu wolnym. Odbiór odpadów przez Wykonawcę odbywać się może w godzinach 6:00 - 20:00. Wywóz odpadów będzie odbywał się ściśle wg Harmonogramu, uzgodnionego przez Wykonawcę i Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia odpadów na własny koszt do instalacji przewidzianej do zastępczej obsługi w przypadku awarii regionalnej instalacji. Wykonawca jest zobowiązany do odebrania każdej ilości odpadów, stanowiących przedmiot zamówienia. Zamawiający nie dopuszcza zbierania (dopełnianie pojazdu odpadami) z terenu innej gminy lub z nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy. Pojazdy po zapełnieniu, bez dodatkowego postoju, będą dostarczały odpady do zakładu przetwarzania odpadów. Zaleca się by Wykonawca dysponował pojemnikami do zbierania odpadów komunalnych zmieszanych i popiołu (o pojemnościach, które wynikają z Regulaminu utrzymania czystości i porządku) i umożliwił właścicielom nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy wyposażenie nieruchomości w pojemniki do gromadzenia odpadów komunalnych. Wykonawca może udostępnić zainteresowanym właścicielom nieruchomości w/w pojemniki na podstawie zawierania z właścicielami nieruchomości umów wynajmu, dzierżawy lub innej formy dysponowania pojemnikami, bez ponoszenia przez Gminę z tego tytułu żadnych kosztów. Zamawiający będzie rozliczał się z Wykonawcą w okresach miesięcznych kwotą ryczałtową, niezależnie od ilości odebranych i wywiezionych odpadów komunalnych. Wykonawca w porozumieniu z Zamawiającym w trakcie trwania umowy zorganizuje jedną w roku, objazdową zbiórkę odpadów elektronicznych oraz wielkogabarytowych z nieruchomości zamieszkałych. Dla nowych nieruchomości jeżeli pojawią się w trakcie realizacji zamówienia, Wykonawca zobowiązany będzie do wyposażenia tych nieruchomości w odpowiednie worki zgodnie ze zgłoszeniem Zamawiającego. Dostarczenie worków na teren wskazanych nieruchomości nastąpi w ciągu 7 dni roboczych od dnia zgłoszenia przez Zamawiającego. Jeśli podczas odbierania odpadów dojdzie do uszkodzenia lub zniszczenia z winy Wykonawcy pojemników, Wykonawca w trakcie realizacji zamówienia zobowiązany będzie do dodatkowego dostarczenia pojemników na swój koszt. Za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowane w trakcie odbioru odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia i przekazywania co miesiąc Zamawiającemu sprawozdań w którym zestawi: Wykaz nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, którzy zbierają odpady niezgodnie z regulaminem; Wykaz reklamacji i sposób ich rozpatrzenia; Ilość odebranych odpadów komunalnych zmieszanych z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy (łącznie); Ilość odebranych odpadów z punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych w Tuszynkach, z informacją o masie odebranych poszczególnych rodzajów odpadów; Ilość zebranego popiołu, szkła, papieru, tworzyw sztucznych, metali i opakowań wielomateriałowych (łącznie z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy); Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczania Zamawiającemu w wersji papierowej sprawozdań półrocznych o jakich mowa w art. 9 n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Sprawozdania powinny być sporządzone zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z 17 czerwca 2016 r. (w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2016 r. poz. 934), a w przypadku zmiany rozporządzenia, zgodnie z obowiązującymi wzorami druków. Instalacja, do jakiej mają trafić odpady. Odpady komunalne (tj. zmieszane odpady komunalne, odpady zielone oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych) odebrane od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Bukowiec, Wykonawca zobowiązany będzie zagospodarować zgodnie ze wskazaniami w Wojewódzkim Planie Gospodarki Odpadami. W przypadku pozostałych frakcji odpadów selektywnie zebranych w ramach zagospodarowania odpadów, Wykonawca zobowiązany będzie do ich przekazania do instalacji odzysku i unieszkodliwiana, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 7 ustawy z 27 kwietnia 2001 r. o odpadach. Rodzaj i częstotliwość odbioru stałych odpadów komunalnych. Zbiórka odpadów: Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne: zabudowa jednorodzinna oraz wielorodzinna z terenu Gminy Bukowiec opróżniany jeden raz co 2 tygodnie; z terenów cmentarzy – w miarę potrzeb, ale nie rzadziej niż 1 raz na miesiąc; Selektywnie zbierane odpady komunalne: Zbiórka odpadów selektywnych w workach odbywać się będzie z częstotliwością jeden raz w miesiącu; z terenów cmentarzy - w miarę potrzeb, ale nie rzadziej niż 1 raz na miesiąc. W workach koloru niebieskiego będzie prowadzona zbiórka następujących odpadów komunalnych: papier i tektura; opakowania z papieru i tektury; W workach koloru żółtego będzie prowadzona zbiórka następujących odpadów komunalnych: tworzywa sztuczne; opakowania z tworzyw sztucznych; opakowania wielomateriałowe; metale; opakowania z metali. W workach koloru zielonego będzie prowadzona zbiórka następujących odpadów komunalnych szkło; opakowania ze szkła. Zbiórka popiołów - Częstotliwość wywozu popiołu będzie się odbywać jeden raz w miesiącu. Obsługa Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych. Wykonawca jest zobowiązany do wyposażenia punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych w Tuszynkach w pojemniki kontenery o gabarytach umożliwiających załadowanie przywiezionych odpadów przez mieszkańców z nieruchomości zamieszkałych. W ramach zadania Wykonawca zapewni odbiór i zagospodarowanie zebranych odpadów (Wykonawca jest zobowiązany do osiągnięcia poziomów recyklingu i odzysku odpadów budowlanych zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminie oraz z rozporządzeniami wykonawczymi). Wykaz pojemników / kontenerów które Wykonawca zapewni na PSZOK-u oraz cmentarzach zostały zawarte w załączniku nr 8 niniejszej specyfikacji. Zbiórka odpadów z PSZOK odbywać się będzie z częstotliwością 1 raz na kwartał lub w miarę potrzeb: przeterminowane leki i chemikalia; zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny; meble i inne odpady wielkogabarytowe; zużyte opony; zużyte baterie i akumulatory; odpady budowlane i rozbiórkowe; odpady zielone. Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczenia Zamawiającemu w wersji papierowej sprawozdań półrocznych o jakich mowa w art. 9n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016 r. poz. 250 ze zm.). Sprawozdania powinny być sporządzone zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z 17 czerwca 2016 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami (Dz. U. z 2016 r., poz. 934), a w przypadku zmiany rozporządzenia, zgodnie z obowiązującymi wzorami druków, oraz sprawozdania z kodami ilości zebranych odpadów z PSZOK i sprawozdania o ilości wysegregowanego popiołu. W celu umożliwienia sporządzenia przez Zamawiającego, rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, o których mowa w art. 9q ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016 r., poz. 250 ze zm.), Wykonawca zobowiązany będzie przekazać Zamawiającemu niezbędne informacje umożliwiające sporządzenie sprawozdania. Wykonawca zobowiązany będzie również do przedkładania Zamawiającemu innych informacji nt. odbioru, unieszkodliwienia i segregacji odpadów jeżeli w trakcie realizacji zamówienia na Zamawiającego nałożony zostanie obowiązek sporządzenia innych sprawozdań z zakresu gospodarki odpadami. Dotyczy to tylko informacji w posiadaniu których będzie Wykonawca, a nie Zamawiający. Wykonawca zobowiązany będzie do przekazywania Zamawiającemu kart przekazania odpadów do RIPOK-ów bądź innej jednostki do odbioru odpadów selektywnie zebranych zgodnie z obowiązującymi wzorami, o jakich mowa w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014 r. w sprawie wzorów stosowanych na potrzeby ewidencji i odpadów (Dz. U. z 2014 r., poz. 1973).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90000000-7

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda wniesienia wadium: Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 10 000,00 PLN (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100). Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium na okres związania ofertą. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu: przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Świeciu O/Bukowiec nr 21 8168 0007 0000 8471 2000 0003 z dopiskiem „Wadium – Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych oraz Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych z terenu Gminy Bukowiec”; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. 2016 r., poz. 359). Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Za skutecznie wniesione wadium w pieniądzu Zamawiający uważa wadium, które przed upływem terminu składania ofert znajduje się na koncie zamawiającego. Wadium w pozostałych akceptowanych formach (oryginał) należy złożyć w siedzibie Zamawiającego – pokój nr 2 – sekretariat. Wadium musi być w posiadaniu Zamawiającego najpóźniej z chwilą upływu terminu składania ofert. Kserokopię dowodu wpłaty/wniesienia wadium można dołączyć do oferty. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium na okres związania ofertą. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 z późn. zm.). Zwrot wadium: Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza. Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach