Przetargi.pl
Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych powstałych i zebranych na wszystkich nieruchomościach zamieszkałych, położonych w granicach administracyjnych Gminy Gorzkowice w okresie od 01 stycznia 2020 do 31 sierpnia 2020 r.

Gmina Gorzkowice ogłasza przetarg

  • Adres: 97-350 Gorzkowice, ul. Szkolna
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 446 818 006 , fax. 446 818 006
  • Data zamieszczenia: 2019-11-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Gorzkowice
    ul. Szkolna 3
    97-350 Gorzkowice, woj. łódzkie
    tel. 446 818 006, fax. 446 818 006
    REGON: 59064787100000

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych powstałych i zebranych na wszystkich nieruchomościach zamieszkałych, położonych w granicach administracyjnych Gminy Gorzkowice w okresie od 01 stycznia 2020 do 31 sierpnia 2020 r.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    2.1. Przedmiotem zamówienia jest odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych powstałych i zebranych na wszystkich nieruchomościach zamieszkałych, położonych w granicach administracyjnych Gminy Gorzkowice w okresie od 01 stycznia 2020 do 31 sierpnia 2019 r. 2.2. Przedmiot zamówienia opisany jest w Opisie przedmiotu zamówienia (Załącznik nr 1 do SIWZ). 1. Przedmiotem umowy jest odbiór, transport i zagospodarowanie zmieszanych i gromadzonych selektywnie odpadów komunalnych z wyłączeniem odpadów zawierających azbest, powstałych i zebranych na wszystkich nieruchomościach zamieszkałych, położonych w granicach administracyjnych Gminy Gorzkowice jak również pozostałych odpadów zgromadzonych podczas zbiórek objazdowych, w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) oraz jego wyposażenia zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ, a w tym w szczególności: • zapewnienie pojemników oraz worków foliowych do gromadzenia odpadów w sposób selektywny oraz odbiór i zagospodarowanie odebranych odpadów, zgodnie z uchwałą Nr VI.50.2019 Rady Gminy Gorzkowice z dnia 28 marca 2019 r., w sprawie przyjęcia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Gorzkowice oraz uchwałą Nr X.86.2019 Rady Gminy Gorzkowice z dnia 19 września 2019 r., w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów. Wykonawca ma obowiązek odbioru, każdej ilości odpadów znajdujących się w pojemniku lub worku, bez względu na stopień jego zapełnienia jak również tych, które nie zmieściły się w pojemniku lub w worku i zostały umieszczone obok niego; • zapewnienie odbioru odpadów wielkogabarytowych, sprzętu elektronicznego i elektrycznego, zużytych opon zgodnie z uchwałą Nr VI.50.2019 Rady Gminy Gorzkowice z dnia 28 marca 2019 r., w sprawie przyjęcia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Gorzkowice oraz uchwałą Nr X.86.2019 Rady Gminy Gorzkowice z dnia 19 września 2019 r., w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów; • współorganizacja punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych (dalej PSZOK) poprzez: a) wyposażenie w niezbędne urządzenia przeznaczone do zbierania poszczególnych frakcji odpadów (kontenery, pojemniki) i utrzymanie ich w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym wraz z miejscem ich gromadzenia b) odbiór i zagospodarowanie wszystkich odpadów zgromadzonych w PSZOK, w tym również prowadzenie pełnej ewidencji przyjmowanych odpadów oraz obowiązek złożenia wójtowi informacji o ich ilościach (wg. wzoru sprawozdania PSZOK); • zapewnienie pojemników do gromadzenia odpadów w punktach zbiórki przeterminowanych leków i baterii oraz odbiór i przekazanie odebranych odpadów – zgodnie z uchwałą w sprawie przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Gorzkowice oraz uchwałą w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów. • osiągnięcie poziomów odzysku odpadów komunalnych z uwzględnieniem poziomów odzysku wskazanych w ustawie z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. Dz. U. z 2019, poz. 2010) oraz: - poziomu recyklingu i przygotowania do ponownego użycia papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła [%] - zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 roku w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz.U. z 2016 r. poz. 2167), - poziomu recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych [%][%] - zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 roku w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz.U. z 2016 r. poz. 2167), - poziomu ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania [%] zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 roku w sprawie poziomów ograniczenia składowania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji (Dz. U. z 2017 r. poz. 2412); • terminowe sporządzanie i przekazywanie sprawozdań, o których mowa w ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminie. 2.3. Podwykonawcy. Zamawiający dopuszcza powierzenie części zamówienia podwykonawcom. Wykonawca: 1) jest zobowiązany wskazać w formularzu ofertowym (Załącznik nr 3 do SIWZ) części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podać firmy (oznaczenie przedsiębiorstwa) podwykonawców; 2) jeżeli późniejsza zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, w celu wskazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu Wykonawca jest zobowiązany wskazać Zamawiającemu, iż proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełniają je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. Kary umowne za nieprawidłowe zgłaszanie podwykonawców oraz realizowanie na ich rzecz płatności określone są w projekcie umowy. 2.4. Klauzula zatrudnienia. Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, określa obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia:  opróżniania pojemników, załadunku worków do pojazdów specjalistycznych przystosowanych do odbioru odpadów,  kierowania pojazdami specjalistycznymi służącymi do wykonania zamówienia,  sporządzania ewidencji i sprawozdań wskazanych w pkt 6 załącznika Nr 1 do SIWZ (obowiązek ten nie dotyczy sytuacji, gdy prace te będą wykonywane samodzielnie i osobiście przez osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą w postaci tzw. samozatrudnienia, jako podwykonawcy). Szczegółowy sposób dokumentowania zatrudnienia ww. osób, uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań, rodzaju czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia zawarte są § 1 ust. 2 - 6 Projektu umowy stanowiącym (Załącznik Nr 2 do SIWZ). 2.5. Nazwa/y i kod/y Wspólnego Słownika Zamówień: (CPV): 90500000-2 - Usługi związane z odpadami, 90510000-5 - Usuwanie i obróbka odpadów, 90511000-2 - Usługi wywozu odpadów, 90511200-4 - Usługi gromadzenia odpadów pochodzących z gospodarstw domowych, 90511300-5 - Usługi zbierania śmieci, 90512000-9 - Usługi transportu odpadów, 90514000-3 - Usługi recyklingu odpadów, 90513100-7 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych, 34928480-6 - Pojemniki i kosze na odpady i śmieci. 2.6. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. 2.7. Zamawiający nie dopuszcza możliwości złożenia oferty wariantowej. 2.8. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części zamówienia w zakresie przedmiotu zamówienia. 2.9. Zamawiający nie przewiduje udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 i 7 ustawy Pzp.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 6.1. Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 5.000,00 PLN (słownie: pięć tysięcy złotych). 6.2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu (wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy Ziemi Piotrkowskiej nr rachunku: 16 8973 0003 0060 0060 0071 0811 z adnotacją „Wadium – Znak sprawy: ZP.271.12.2019); b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 r. poz. 110 ze zm.). 6.3. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu, zamawiający uzna wadium, które znajdzie się na rachunku bankowym zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: a) aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Wójta Gminy Gorzkowice, zgodnie z art. 9c ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2018 r. poz. 1454), b) aktualne zezwolenie na odbieranie i transport odpadów wydane na podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, c) aktualny wpis do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, prowadzony przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska, d) posiada wpis do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami (tzw. BDO) zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (Dz. U. z 2018 r., poz. 992).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 5.1. Dokumenty składane wraz z ofertą przez wszystkich wykonawców: 5.1.1. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, określonych w rozdziale 4 oraz wykazania braku podstaw do wykluczenia, wykonawcy muszą złożyć wraz z ofertą oświadczenia (aktualne na dzień składania ofert) w zakresie wskazanym w załączniku Nr 4 i 5 do SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniach będą stanowić wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Oświadczenia te wykonawca składa zgodnie ze wzorami stanowiącymi Załącznik Nr 4 i 5 do SIWZ. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenia, o którym mowa w pkt 5.1.1 składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te, mają potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w pkt 5.1.1. 5.1.2. Dowody, o których mowa w rozdziale 4.5.1 SIWZ, w szczególności pisemne zobowiązanie podmiotu trzeciego złożone na zasadach określonych w rozdziale 4.4 – 4.5 SIWZ – jeżeli wykonawca polega na zasobach lub sytuacji podmiotu trzeciego. 5.2. Dokumenty składane po otwarciu ofert bez wezwania zamawiającego przez wszystkich wykonawców: (PROSIMY NIE SKŁADAĆ TYCH DOKUMENTÓW WRAZ Z OFERTĄ!) 5.2.1. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, jest zobowiązany do przekazania zamawiającemu oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy z podmiotami, które złożyły oferty w postępowaniu. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik Nr 6 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach