Przetargi.pl
Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Domaszowice

Gmina Domaszowice ogłasza przetarg

  • Adres: 46-146 Domaszowice, ul. Główna 26
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. 77 4108250 , fax. 77 4108250
  • Data zamieszczenia: 2014-12-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Domaszowice
    ul. Główna 26 26
    46-146 Domaszowice, woj. opolskie
    tel. 77 4108250, fax. 77 4108250
    REGON: 53141313600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.domaszowice.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Domaszowice
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Gmina Domaszowice położona jest w północnej części województwa opolskiego, na granicy z województwem wielkopolskim. Sąsiaduje z gminami: Świerczów, Namysłów, Wołczyn, Pokój i Rychtal. W jej zasięgu administracyjnym znajduje się 11 sołectw: Domaszowice, Dziedzice, Gręboszów, Nowa Wieś, Polkowskie, Siemysłów, Strzelce, Wielołęka, Włochy, Woskowice Górne i Zofijówka. Powierzchnia gminy wynosi 114 km2, liczba mieszkańców - 3 698 osób (stan na dzień 31.12.2013 r.). Przez gminę przebiega droga krajowa nr 42 Oleśnica - Kluczbork oraz dwutorowa linia kolejowa tej samej relacji. Strumień odpadów komunalnych w roku 2013 kształtował się następująco: odpady komunalne zmieszane - 314,79 Mg, plastik - 8,67 Mg, szkło - 42,54 Mg, makulatura - 0,80 Mg Ilość i rodzaj odpadów w roku 2014: odpady komunalne zmieszane - 344,19 Mg, plastik - 11,41 Mg, szkło - 99,17 Mg, makulatura - 1,71 Mg W Gminie Domaszowice przewidywany strumień odpadów komunalnych w 2015 roku będzie wynosił: odpady komunalne zmieszane - 345,00 Mg, plastik - 11,50 Mg, szkło - 100,00 Mg, makulatura - 1,80 Mg Ilość odpadów komunalnych podana powyżej jest orientacyjna i wynika ze sprawozdań za rok 2013 i 2014 składanych Wójtowi Gminy Domaszowice przez przedsiębiorców działających na terenie gminy Domaszowice. Zabudowa mieszkaniowa gminy Domaszowice wygląda następująco: Budynki mieszkalne - 1032 w tym: zabudowa jednorodzinna - 986, zabudowa wielorodzinna - 46 Wartości te ciągle ulegają zmianie. Założenia w zakresie szacowania długości przejazdu - założenia dla wszystkich frakcji Długość dróg na terenie gminy: drogi gminne - 29,1 km, drogi powiatowe - 52,9 km, drogi wojewódzkie - 11,6 km, drogi wewnętrzne - dojazdowe - 10,0 km Przedmiot zamówienia obejmuje: Przedmiotem zamówienia jest odbiór, wywóz i zagospodarowanie (odzysk lub unieszkodliwianie) odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Domaszowice, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach - (Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 z późn. zm.), zapisami Uchwały Sejmiku Województwa Opolskiego Nr XX/271/2012 z dnia 28 sierpnia 2012 r. - Plan Gospodarki Odpadami dla Województwa Opolskiego na lata 2012-2017 oraz postanowieniami Uchwały nr XX.134.2012 Rady Gminy Domaszowice z dnia 28 grudnia 2012 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Domaszowice (Dz. Urz. Woj. Opolskiego z 2013 r., poz. 430) i Uchwały Nr XXII.157.2013 Rady Gminy Domaszowice z dnia 27 marca 2013 r. w sprawie zmiany Uchwały Nr XX.134.2012 Rady Gminy Domaszowice z dnia 28 grudnia 2012 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Domaszowice oraz Uchwały nr XXI.149.2013 Rady Gminy Domaszowice z dnia 26 lutego 2013 r. w sprawie zmiany uchwały XX.134.2012 Rady Gminy Domaszowice z dnia 28 grudnia 2012 r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Domaszowice. Zgodnie z założeniami Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Opolskiego zebrane odpady należy dostarczyć do właściwej dla regionu północnego określonej w wojewódzkim planie gospodarki odpadami, regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych; Odbiór i zagospodarowanie zmieszanych niesegregowanych odpadów komunalnych zgromadzonych w pojemnikach oraz kontenerach pochodzących z nieruchomości zamieszkałych; Odbiór i zagospodarowanie odpadów segregowanych z nieruchomości zamieszkałych, zbieranych w workach, pojemnikach oraz kontenerach w odpowiednich kolorach: papier i makulatura - kolor niebieski, tworzywa sztuczne - kolor żółty, szkło - kolor zielony, odpady komunalne ulegające biodegradacji - osobny worek (właściciel nieruchomości może posiadać własny przydomowy kompostownik - wówczas jest zwolniony z obowiązku oddawania odpadów biodegradowalnych) Transport odpadów; Utrzymanie porządku i czystości wokół pojemników podczas odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości; Odbiór mebli, sprzętu elektronicznego i elektrycznego oraz przedmiotów wielkogabarytowych nie rzadziej niż raz na pół roku odbieranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych; Odbiór i zagospodarowanie odpadów segregowanych z Osiedla 40-lecia z częstotliwością nie rzadziej niż dwa razy w miesiącu. Odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości będzie prowadzone z niżej wymienioną częstotliwością z uwzględnieniem obecnego harmonogramu zamieszczonego w załączniku Nr 1 do umowy. Wykonawca zobowiązany jest do opracowania przez siebie harmonogramu oraz przedstawienia go Zamawiającemu nie później niż na 7 dni przed rozpoczęciem wykonania usługi, w celu zatwierdzenia, jak również dostarczenia przez Wykonawcę do każdej nieruchomości objętej odbiorem odpadów komunalnych. Harmonogram powinien być aktualizowany tak, aby uwzględniał zmieniające się warunki np. powstawanie nowych ulic, osiedli mieszkaniowych, budynków: niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne - nie rzadziej niż jeden raz na miesiąc, natomiast osiedle 40-lecia w Domaszowicach: nie rzadziej niż jeden raz w tygodniu; papier i tektura - nie rzadziej niż jeden raz na miesiąc, natomiast osiedle 40-lecia w Domaszowicach oraz domy wielorodzinne w Zalesiu: nie rzadziej niż dwa razy w miesiącu; tworzywa sztuczne - nie rzadziej niż jeden raz na miesiąc, natomiast osiedle 40-lecia w Domaszowicach oraz domy wielorodzinne w Zalesiu: nie rzadziej niż dwa razy w miesiącu; szkło - nie rzadziej niż jeden raz na miesiąc, natomiast osiedle 40-lecia w Domaszowicach oraz domy wielorodzinne w Zalesiu: nie rzadziej niż dwa razy w miesiącu; odpady komunalne ulegające biodegradacji - nie rzadziej niż jeden raz w miesiącu w okresie od 1 kwietnia do 30 listopada, natomiast osiedle 40-lecia w Domaszowicach oraz domy wielorodzinne w Zalesiu: nie rzadziej niż jeden raz w tygodniu. Wykonawca musi odbierać odpady komunalne w sposób zapewniający nieprzepełnienie pojemników, worków, kontenerów (patrz wzór harmonogramu wywozu odpadów - załącznik nr 1 do umowy). Wykonawca przedstawi Zamawiającemu do zatwierdzenia harmonogram zbiórki odpadów wielkogabarytowych, na terenie zabudowy jednorodzinnej i wielorodzinnej nie później niż 1 miesiąc przed rozpoczęciem akcji wystawka. Odbiór odpadów komunalnych powinien odbywać się od poniedziałku do soboty w godz. 7.00 - 19.00 Odbioru odpadów komunalnych należy dokonywać: systematycznie i bez jakiejkolwiek przerwy, w sposób nie zakłócający odpoczynku nocnego oraz ruchu drogowego, w terminach wynikających z harmonogramów, niezależnie od warunków atmosferycznych, pojazdami specjalistycznymi przystosowanymi do odbierania poszczególnych frakcji odpadów, w sposób wykluczający mieszanie odpadów. Wykonawca wyposaży właścicieli nieruchomości nieodpłatnie w worki (nie będące pojemnikami w rozumieniu ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach) do segregacji odpadów komunalnych, oznaczone logiem firmy, adresem oraz nr telefonu Wykonawcy i odpowiednim kolorem. Dostarczy mieszkańcom na indywidualne zgłoszenie dodatkową liczbę worków wg potrzeb, jak również zapewni ich odbiór i zagospodarowanie. Worki powinny mieć pojemność 120 litrów. Wykonawca dostarczy również właścicielom nieruchomości zamieszkałych informację w jaki sposób powinni segregować odpady komunalne. Wykonawca umożliwi zakup, dzierżawę, najem pojemników do zbierania odpadów komunalnych zgodnych z regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Domaszowice, z zastrzeżeniem, iż ceny zakupu, dzierżawy, najmu nie mogą odbiegać od średnich cen rynkowych. Kosztem zakupu obciąży osobę zamawiającą dany pojemnik i indywidualnie się z nią rozliczy, nie obciążając kosztami Gminy. Przekazywanie odebranych od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21). Każdorazowe przekazanie odpadów powinno być udokumentowane, zgodnie z obowiązującymi przepisami, a dokumenty udostępniane Zamawiającemu, tj. karty przekazania odpadów. Przekazanie do odzysku i recyklingu odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych, aluminium, stali, w tym z blachy stalowej, papieru i tektury, szkła gospodarczego powinno być potwierdzone w celu wykazania przez Zamawiającego poziomu odzysku i recyklingu tych odpadów, zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz przepisach wykonawczych. Wykonawca ma obowiązek uporządkowania terenu zanieczyszczonego odpadami i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników, kontenerów, worków, pojazdów w trakcie realizacji usługi odbioru odpadów. Wykonawca jest zobowiązany naprawić wszystkie szkody wyrządzone podczas wykonywania usługi związanej z odbiorem odpadów komunalnych, prowadzić i przekazywać Zamawiającemu wykaz nieruchomości, z których zostały odebrane zmieszane i selektywnie odebrane odpady komunalne. Kontrola obowiązku selektywnego zbierania odpadów komunalnych przez poszczególnych właścicieli nieruchomości. W przypadku niedopełnienia w/w obowiązku, Wykonawca zobowiązany jest przyjąć odpady, jako zmieszane odpady komunalne i niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 7 dni, pisemnie powiadomić o tym Zamawiającego. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć materiał dowodowy umożliwiający identyfikację nieruchomości, który potwierdzi w sposób niepodważalny brak segregacji odpadów. Wykonawca wskazuje również Zamawiającemu właścicieli nieruchomości, którzy zbierają odpady komunalne w sposób niezgodny z regulaminem. Wykonawca zobowiązany jest do: ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych oraz przedstawienia Zamawiającemu wagi przekazanych odpadów komunalnych, Wykonawca zobowiązany jest do spełnienia przez cały okres wykonywania usługi wszystkich wymogów wynikających z obowiązujących przepisów, dotyczących odbierania i zagospodarowania odpadów. Wykonawca będzie prowadził i przedkładał Zamawiającemu dokumentację z realizacji przedmiotu zamówienia tj.: miesięczne zestawienie odebranych odpadów komunalnych zmieszanych, w terminie 10 dni od dnia zakończenia danego miesiąca; miesięczne zestawienie odpadów komunalnych segregowanych, w terminie 10 dni od dnia zakończenia danego miesiąca. Wykonawca umożliwi wykonywanie usług dodatkowych na zlecenie właściciela nieruchomości (np. mycie i dezynfekcja pojemników), obciążając za te czynności właściciela nieruchomości zamawiającego daną obsługę. PSZOK nie podlega obsłudze Wykonawcy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905000002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości: 3 000,00 zł. słownie : trzy tysiące złotych i 00/100

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: pojazdy z normą min. Euro 5
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.domaszowice.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach