Przetargi.pl
Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych odbieranych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Żytno.

Gmina Żytno ogłasza przetarg

  • Adres: 97-532 Żytno, ul. Krótka
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 343 277 001 , fax. 343 269 010
  • Data zamieszczenia: 2020-04-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Żytno
    ul. Krótka 4
    97-532 Żytno, woj. łódzkie
    tel. 343 277 001, fax. 343 269 010
    REGON: 15139868100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.zytno.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych odbieranych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Żytno.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest odbiór transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Żytno od 01.07.2020 r. do 30.06.2021 r. Zakres zamówienia obejmuje: 1) wyposażenie właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy oraz domków letniskowych i innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno – wypoczynkowe w pojemniki na odpady niesegregowane (zmieszane) oraz worki na odpady selektywnie zbierane (oddzielnie worek na szkło, worek na papier, worek na metale i tworzywa sztuczne, worek na odpady biodegradowalne), 2) wyposażenie punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych w odpowiednie kontenery i pojemniki do gromadzenia odpadów komunalnych, 3) odbiór, transport i zagospodarowanie całego strumienia odpadów komunalnych z: a) nieruchomości zamieszkałych, domków letniskowych lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno – wypoczynkowe, b) punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych w Żytnie ul. Traktorowa 2 (PSZOK), 4) wykonanie dwóch zbiórek objazdowych w celu zebrania mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz zużytych opon. II. Informacje ogólne o Gminie Żytno podane pomocniczo dla sporządzenia oferty przez Wykonawcę oraz wyceny zamówienia : a) Zamawiający wymaga zapoznania się przed złożeniem oferty z topografią Gminy Żytno w szczególności z warunkami dojazdu do poszczególnych posesji. b) Liczba zdeklarowanych gospodarstw domowych : 1710 c) Liczba osób zamieszkujących na terenie Gminy Żytno(stan na 30.03.2020 r.)-4115 osób d) Selektywną zbiórkę prowadzi 100 % mieszkańców. W okresie realizacji zamówienia podane dane będą ulegać zmianie. Zamawiający zaznacza, że podane zostały one tylko w celach pomocniczych, aby ułatwić sporządzenie oferty. III. - Szczegółowe informacje dot. wyposażenia właścicieli nieruchomości w pojemniki oraz worki : Przedmiotem zamówienia jest wyposażenie (zaopatrzenie) właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy oraz domków letniskowych i innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno – wypoczynkowe, w pojemniki na odpady niesegregowane (zmieszane- nowe lub używane ale w dobrym stanie technicznym, czyste) oraz worki na odpady selektywnie zbierane (oddzielnie worek na szkło, worek na papier, worek na metale tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe, worek na odpady BIO), w terminie do dnia 03.07.2020 r. Nowe worki na papier koloru niebieskiego, worki na szkło koloru zielonego, worki na metale tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe koloru żółtego oraz worki na odpady BIO koloru brązowego. Wykonawca zobowiązany jest dostarczać nowe czyste worki sukcesywnie w dniu odbioru danej frakcji odpadów. Wymagania jakościowe worków do selektywnej zbiórki odpadów: - materiał – folia polietylenowa LDPE, - pojemność – 120 l w kolorach zgodnie z frakcjami odpadów, - grubość – min. 40 mikronów, - worki wiązane, - zgrzew dolny wzmocniony. Wykonawca zobowiązany jest dostarczać worki na odpady zbierane selektywnie do poszczególnych gospodarstw domowych w zabudowie jednorodzinnej oraz zabudowie wielorodzinnej, regularnie, po każdym odbiorze odpadów segregowanych, zgodnie z przyjętą na terenie Gminy Żytno częstotliwością odbioru odpadów segregowanych. W dniu odbioru odpadów na tzw. wymianę tj. ilość worków oddanych równa się ilości worków otrzymanych. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany ilości dostarczanych pojemników. Wykonawca ma obowiązek wyposażyć właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy w pojemniki minimalne (120 l)- z uwzględnieniem zapisów regulaminu utrzymania czystości i porządku w gminie, chyba że dany właściciel nieruchomości zażąda innego (większego) pojemnika, i jest to związane z ilością osób zamieszkujących wytwarzających i gromadzących odpady na tej nieruchomości - w takim przypadku według potrzeb związanych z gromadzeniem odpadów na tej nieruchomości. Wyposażenie w pojemniki polega na czasowym oddaniu do korzystania z pojemników (na czas trwania umowy) i nie oznacza przeniesienia prawa własności pojemników ani na Zamawiającego, ani na właścicieli nieruchomości. Szacunkowa ilość pojemników:  pojemniki o pojemności 120 l – 1610 sztuk,  pojemniki o pojemności 240 l – 100 sztuk.  pojemniki o pojemności 1100l - 20 sztuk (dla 3 nieruchomości w zabudowie wielorodzinnej). Wskazane powyżej ilości pojemników to wartości szacunkowe i zostały podane tylko w celach pomocniczych do przygotowania oferty. Ponadto Wykonawca do dnia 03.07.2020 r. obowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu: *Wykaz posesji, do których dostarczono pojemniki na odpady niesegregowane (zmieszane) oraz worki na odpady selektywnie zbierane (szkło, papier, metale tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe, BIO) wraz ze wskazaniem ilości i pojemności dostarczonych pojemników oraz informację o posesjach, do których pojemników nie dostarczono wraz z uzasadnieniem przyczyny niedostarczenia. *Wykonawca obowiązany jest na bieżąco kontrolować stan techniczny pojemników, naprawiać je lub wymieniać w razie potrzeby. Ewentualnych roszczeń za zniszczenie pojemników z winy właściciela nieruchomości może dochodzić na drodze cywilnej. Roszczenia nie mogą dotyczyć zniszczeń wynikających ze zużycia materiałowego, pęknięć czy uszkodzeń mogących powstać w trakcie transportu i załadunku. W przypadku uszkodzenia pojemnika, Wykonawca zobowiązany jest do wymiany uszkodzonego pojemnika na technicznie sprawny w terminie nie dłuższym niż 7 dni od dnia powzięcia wiadomości o uszkodzeniu. *W przypadku stwierdzenia że na danej nieruchomości brakuje pojemnika lub ilość zgromadzonych odpadów jest większa niż pojemność pojemników (następuje przepełnienie pojemników i sytuacja ta powtórzyła się co najmniej 3-krotnie podczas trzech następujących po sobie odbiorów odpadów) Wykonawca ma obowiązek poinformować Zamawiającego o takiej sytuacji w terminie 7 dni od dnia powzięcia wiadomości na ten temat. Wyposażenie do dnia 03.07.2020 r. szkół, przedszkoli oraz urzędu gminy w specjalne pojemniki na zużyte baterie i akumulatory (pojemnik 15 l wykonany z polietylenu, wyposażony w szczelną, zatrzaskową pokrywę z odpowiednim otworem, nieprzezroczysty, z napisem: Zużyte baterie lub innym odpowiednim oznaczeniem), zgodnie z przedstawionym poniżej wykazem: a) Publiczna Szkoła Podstawowa w Borzykowej, ul. Szkolna 12 – 1 pojemnik b) Publiczna Szkoła Podstawowa w Silniczce im. H. A. Ostrowskich , Silniczka 163 - 1 pojemnik c) Publiczna Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Żytnie, ul. Ogrodowa 16,– 1 pojemnik d) Przedszkole Publiczne w Żytnie, ul. Ogrodowa 16 – 1 pojemnik, Filia w Maluszynie -1 pojemnik e) Urząd Gminy Żytno, ul. Krótka 4, 97-532 Żytno - 1 pojemnik Wyposażenie do dnia 03.07.2020 r. aptek w pojemniki (pojemnik 120 l, wykonany z laminatu poliestrowo-szklanego, szczelnie zamykany, z napisem: Przeterminowane leki) na przeterminowane leki, zgodnie z przedstawionym poniżej wykazem: a) Apteka w Żytnie, ul. M. Konopnickiej 72- 1 pojemnik b) Apteka w Borzykowej, ul. Plac Tysiąclecia 2 – 1 pojemnik c) Apteka w Maluszynie, ul. Wolności 6 - 1 pojemnik d) Apteka w Maluszynie, ul. Rybacka 3 - 1 pojemnik. IV. - Szczegółowe informacje dot. odbierania i zagospodarowania odpadów : Przez odbieranie odpadów należy rozumieć w szczególności opróżnianie pojemników z odpadów i transport tych odpadów do miejsca ich zagospodarowania tj. 1) w przypadku selektywnie zebranych odpadów komunalnych - do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t. j. Dz.U. z 2019 r., poz. 701 ze zm.). 2) w przypadku odpadów zmieszanych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych do Instalacji Komunalnej wpisanej na listę instalacji komunalnych prowadzonych przez właściwego marszałka, a w przypadku braku listy wykonawca zobowiązany jest do przekazywania odpadów do instalacji o której mowa w art. 17 ust. 4 ustawy z dnia 4 lipca 2019 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw który brzmi, iż „Marszałek województwa właściwy ze względu na miejsce prowadzenia działalności w zakresie przetwarzania odpadów wpisuje z urzędu instalacje, o których mowa w ust. 1, określone jako regionalne instalacje do przetwarzania odpadów komunalnych w uchwale w sprawie wykonania wojewódzkiego planu gospodarki odpadami, obowiązującej w dniu poprzedzającym dzień wejścia w życie niniejszej ustawy, wydanej na podstawie art. 38 ust. 1 ustawy zmienianej w art. 6, na listę funkcjonujących instalacji spełniających wymagania dla instalacji komunalnych, prowadzoną na podstawie art. 38b ust. 1 ustawy zmienianej w art. 6. Do czasu uzyskania wpisu instalacje te mogą przyjmować i przetwarzać odpady wymienione w ust. 1, zgodnie z posiadanym zezwoleniem na przetwarzanie odpadów, pozwoleniem na wytwarzanie odpadów uwzględniającym przetwarzanie odpadów albo pozwoleniem zintegrowanym uwzględniającym przetwarzanie odpadów.” 3) w przypadku odpadów ulegających biodegradacji w tym odpadów zielonych do składowania do Instalacji Komunalnej wpisanej na listę instalacji komunalnych prowadzonych przez właściwego marszałka, a w przypadku braku listy wykonawca zobowiązany jest do przekazywania odpadów zgodnie z art. 17 ust. 4 ustawy z dnia 4 lipca 2019 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw który brzmi, iż „Marszałek województwa właściwy ze względu na miejsce prowadzenia działalności w zakresie przetwarzania odpadów wpisuje z urzędu instalacje, o których mowa w ust. 1, określone jako regionalne instalacje do przetwarzania odpadów komunalnych w uchwale w sprawie wykonania wojewódzkiego planu gospodarki odpadami, obowiązującej w dniu poprzedzającym dzień wejścia w życie niniejszej ustawy, wydanej na podstawie art. 38 ust. 1 ustawy zmienianej w art. 6, na listę funkcjonujących instalacji spełniających wymagania dla instalacji komunalnych, prowadzoną na podstawie art. 38b ust. 1 ustawy zmienianej w art. 6. Do czasu uzyskania wpisu instalacje te mogą przyjmować i przetwarzać odpady wymienione w ust. 1, zgodnie z posiadanym zezwoleniem na przetwarzanie odpadów, pozwoleniem na wytwarzanie odpadów uwzględniającym przetwarzanie odpadów albo pozwoleniem zintegrowanym uwzględniającym przetwarzanie odpadów.” 4) w przypadku odmowy przyjęcia odpadów ulegających biodegradacji w tym odpadów zielonych przez kompostownię, ze względu na obecność w tych odpadach odpadów komunalnych zmieszanych, odpady należy przekazać do Instalacji Komunalnej dołączając dokument odmowy przyjęcia ww. odpadów przez kompostownię. Dopuszcza się magazynowanie odpadów na bazie magazynowo - transportowej przed ich przekazaniem do miejsca ich zagospodarowania. Odbieranie odpadów komunalnych obejmuje odbieranie co najmniej niesegregowanych (zmieszanych) oraz selektywnie zbieranych rodzajów odpadów komunalnych tj.:  papieru  tworzywa sztucznego  metalu  opakowań wielomateriałowych  szkła  odpadów ulegających biodegradacji ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów  zużytych baterii i akumulatorów  odpadów budowlanych i rozbiórkowych stanowiących odpady komunalne  zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego  przeterminowanych leków i chemikaliów  mebli i innych odpadów wielkogabarytowych  zużytych opon  odpadów zielonych  odpadów komunalnych zmieszanych Wykonawca zobowiązany jest do selektywnego odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych przez właścicieli nieruchomości. Zakazuje się mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości. Szacunkowa ilość odpadów przewidziana do zbiórki w okresie obowiązywania umowy : (wykazane ilości dotyczą również odpadów zebranych w PSZOK) Lp. Rodzaj odebranych odpadów Kod odebranych odpadów Masa odebranych odpadów podana w Mg 1 Opakowania z papieru i tektury 15 01 01 lub 20 01 01 13,50 2. Opakowania z tworzyw sztucznych 15 01 02 52,00 3. Opakowania z metali 15 01 04 4,5 4. Zmieszane odpady opakowaniowe 15 01 06 0,05 5. Opakowania ze szkła 15 01 07 105,00 6. Zużyte opony 16 01 03 12,00 7. Leki inne niż wymienione w 20 01 31 20 01 32 0,07 8. Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne 20 03 01 620,00 9. Odpady wielkogabarytowe 20 03 07 7,00 10. Odpady ulegające biodegradacji 20 02 01 1,300 11. Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21 i 20 01 23, 20 01 35 20 01 36 8,5 12. Zużyte baterie i akumulatory inne niż wymienione w 20 01 33 20 01 34 0,02 Odpady budowlane i rozbiórkowe stanowiące odpady komunalne 17 01 07 0,6 13. Odpady zielone 20 01 08 0,02 14. Odzież 20 01 10 0,2 Tekstylia 20 01 11 0,2 15. Odpady komunalne niewymienione w innych podgrupach 20 03 99 0,01 16. Odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych, powstałe w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi W ocenie Ministra Środowiska odpady typu igły, strzykawki lub podobne, powstające w gospodarstwach domowych powinny być klasyfikowane w grupie 20- w celu ich prawidłowego klasyfikowania należałoby zastosować kod ex 20 01 99 0,1 Wskazane powyżej szacunkowe ilości odebranych odpadów są podane , jedynie pomocniczo w celu ułatwienia Wykonawcom wyceny zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest do odbierania każdej ilości odpadów komunalnych i wszystkich rodzajów (każdego rodzaju) odpadu komunalnego od wszystkich właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy. W dniu zawarcia umowy Zamawiający przekaże Wykonawcy szczegółowe zestawienie przypisujące pojemniki do każdej z nieruchomości, której mieszkańcy złożyli do Zamawiającego deklaracje. Odbiór odpadów będzie następował z pojemników i worków wystawionych przez właściciela nieruchomości na zewnątrz posesji, do drogi dojazdowej lub ustawionych w pergolach śmietnikowych, do których zapewniony jest swobodny dojazd. V. Obowiązki Wykonawcy w zakresie odbioru odpadów komunalnych: 1.Systematyczne opróżnianie pojemników i wywóz niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych oraz selektywnie zebranych, zgodnie z zapisami określonymi w harmonogramie oraz częstotliwością wywozu, 2.Obsługa każdej nieruchomości, w terminie określonym w harmonogramie, 3.Odebranie od właścicieli nieruchomości zamieszkałych każdej ilości zebranych, niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych i segregowanych odpadów komunalnych. Gmina zapewnia właścicielom nieruchomości zamieszkałych pozbywanie się wszystkich odpadów komunalnych bezpośrednio z terenu nieruchomości, tj. w przypadku kiedy odpady, które nie zmieszczą się do kubła, wystawione będą obok w dodatkowym worku, workach bądź innym kuble, również w ramach niniejszego zamówienia muszą zostać odebrane tego samego dnia. Po złożeniu przez właściciela nieruchomości deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dotyczącej nieruchomości, która dotychczas nie była objęta systemem odbioru odpadów komunalnych, Zamawiający niezwłocznie poinformuje Wykonawcę, a ten od najbliższego terminu odbioru odpadów, zgodnie z harmonogramem, zobowiązany jest do rozpoczęcia ich odbioru ze wskazanej przez Zamawiającego nieruchomości, 4.Zamawiający za godzinę rozpoczęcia odbioru odpadów komunalnych uznaje godzinę 7:00. 5.Zamawiający zastrzega sobie prawo żądania doposażenia nieruchomości w pojemniki (na odpady niesegregowane (zmieszane) w przypadku ich udokumentowanego zniszczenia wynikającego z niewłaściwego odbioru odpadów komunalnych, 6.Zabezpieczanie przewożonych odpadów przed ich wysypaniem, 7.Wykonawca jest zobowiązany do zebrania odpadów, które w trakcie ich odbioru zostaną rozsypane – obowiązek ten winien być realizowany niezwłocznie po opróżnieniu pojemników lub worków, 8.Odbiór odpadów również w przypadku stwierdzenia niemożności dojazdu do pojemnika przez parkujące pojazdy lub inne przeszkody, 9.Odbiór odpadów komunalnych z miejsc trudno dostępnych, do których nie ma możliwości dojazdu śmieciarką. Wykonawca ma obowiązek zorganizowania odbioru odpadów z posesji o utrudnionym dojeździe poprzez zastosowanie pojazdu mniejszego gabarytowo. Wykonawca może wywiązać się z tego obowiązku np. poprzez wyznaczenie jednego dnia w miesiącu dla tych posesji oraz odebrania w tym dniu wszystkich odpadów komunalnych. 10. Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne, bioodpady oraz pozostałości po sortowaniu odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania zebrane od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Żytno, Wykonawca zobowiązany jest przekazać do instalacji komunalnych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, 11.Przekazywanie odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t. j. Dz. U. z 2019 r., poz. 701), 12.Zakazuje się mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych z niesegregowanymi (zmieszanymi) odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości, 13.W przypadku gdy firma świadcząca usługę dla Gminy Żytno odbiera odpady komunalne z nieruchomości na których prowadzona jest również działalność gospodarcza, odbiór odpadów pochodzących z wykonywanej działalności musi następować w innym terminie, niż od mieszkańców tej nieruchomości, 14.Gospodarowanie odebranymi odpadami w sposób zapewniający wywiązywanie się z powierzonych przez Zamawiającego Wykonawcy obowiązków nałożonych Ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 2010), zgodnie z rozporządzeniami wydanymi na podstawie art. 3b ust. 2 i art. 3c ust. 2 ustawy tj.:  Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (t. j. Dz. U. z 2016 r. poz. 2167),  Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia składowania odpadów komunalnych ulegających biodegradacji (t. j. Dz.U. 2017, poz. 2412), 15.Zapewnienie osiągnięcia odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z art. 3b i art. 3c Ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2019 r. poz. 2010), Rozporządzeniem Ministra Środowiska z 14 grudnia 2016r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych, Rozporządzeniem Ministra Środowiska z 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia składowania odpadów komunalnych ulegających biodegradacji, wyłącznie w zakresie powierzonych zadań. 16. Wykonawca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest zobowiązany do spełniania wymagań określonych w przepisach ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, w tym z art. 9d ust. 1 oraz ust. 2 tej ustawy oraz zgodnie z rozporządzeniem wydanym przez ministra właściwego do spraw środowiska w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw gospodarki o szczegółowych wymaganiach, o których mowa w art. 9d ust. 1.- przez cały okres trwania umowy. 17.Wykonawca zobowiązany jest każdorazowo przed rozpoczęciem odbioru odpadów komunalnych do zważenia pojazdu odbierającego odpady komunalne - bez załadunku, na wadze wskazanej przez Zamawiającego oraz ponownego zważenia pojazdu odbierającego odpady komunalne, na tej samej wadze, po zakończonym odbiorze frakcji odpadów. Dane potwierdzające pomiar z wagi będą zawierały m.in. datę, godzinę oraz masę pojazdu przed i po odbiorze odpadów komunalnych, stanowią załącznik do comiesięcznego sprawozdania przedkładanego Zamawiającemu. Zamawiający zobowiązuje się do wskazania wagi zlokalizowanej na terenie Gminy Żytno za pomocą, której dokonywane będą pomiary do dnia 03.07.2020 r. VI. Obowiązki Wykonawcy w zakresie sprawozdawczości : Wykonawca obowiązany jest prowadzić ewidencję odpadów zgodnie z wymogami ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 roku (t. j. Dz. U. 2019 poz. 701 ze zm.). Podstawą wystawienia faktury zamówienia będzie weryfikacja danych ujętych w Bazie danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (BDO) dotyczących przekazania zebranych z terenu Gminy Żytno odpadów komunalnych przez Wykonawcę oraz zatwierdzone przez Zamawiającego sprawozdanie (protokół z wykonanej usługi), zawierające: a) ilość odpadów komunalnych z podziałem na poszczególne frakcje wskazana w Mg z zastosowaniem kodów odpadów wynikających z rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 9 grudnia 2014 r. w sprawie katalogu odpadów odebrane bezpośrednio od właścicieli nieruchomości zamieszkałych; b) ilość odpadów komunalnych z podziałem na poszczególne frakcje wskazana w Mg z zastosowaniem kodów odpadów wynikających z rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 9 grudnia 2014 w sprawie katalogu odpadów odebranych z PSZOK-u; c) dane z wagi potwierdzające masę pojazdu przed i po odbiorze odpadów komunalnych; d) liczbę właścicieli nieruchomości, od których zostały odebrane odpady komunalne; e) wskazanie właścicieli nieruchomości, którzy zbierają odpady komunalne w sposób niezgodny z regulaminem (jeśli nie stwierdzono nieprawidłowości należy wpisać 0); f) informację o ilości i rodzajach pojemników – z których odebrane zostały poszczególne rodzaje odpadów; g) informację o ilości dostarczonych worków w odpowiednim kolorze na wskazane frakcje odpadów, z podziałem na frakcje odpadów. Wykonawca zobowiązany jest przekazać sprawozdanie w terminie 20 dni od dnia zakończenia danego miesiąca. Sprawozdanie jest podstawą rozliczenia z Zamawiającym, a zatwierdzone przez Zamawiającego stanowi podstawę wystawienia faktury. Ponadto Wykonawca ma obowiązek sporządzania rocznych sprawozdań podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, przekazywanych Wójtowi Gminy za pośrednictwem Bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami, o których mowa w art. 9n oraz 9na ustawy z dnia 13 września 1996 r o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. Dz.U. 2019 poz. 2010 z późn. zm.). VII. Obowiązki Wykonawcy w zakresie kontroli rzetelności segregacji : Wykonawca zobowiązany jest do powiadamiania Zamawiającego w przypadku niedopełniania przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. Wykonawca odbierający odpady komunalne ma obowiązek: - sporządzić protokół w trzech egzemplarzach zawierający datę, adres nieruchomości, rodzaj źle wysegregowanych odpadów, spisany w miejscu zdarzenia, -pozostawić kopię protokołu o źle wysegregowanych odpadach u właściciela nieruchomości lub w skrzynce na listy, -wykonać dokumentację fotograficzną z datownikiem, -niezwłocznie przekazać Zamawiającemu jeden egzemplarz protokołu, dokumentację fotograficzną (w wersji elektronicznej lub papierowej). W przypadku zaistnienia powyższej sytuacji Wykonawca może dodatkowo powiadomić właściciela nieruchomości poprzez przyklejenie na pojemniku lub worku do zbierania odpadów naklejki w kolorze żółtym z następującą treścią: Informuje się, iż w dniu _______________ stwierdzono niedopełnienie przez właściciela nieruchomości nr___ przy ulicy _______________w ______________obowiązku selektywnego zbierania odpadów komunalnych, poprzez umieszczenie w pojemniku przeznaczonym na_______________, odpadów - _______________. Zgodnie z przepisami informacja o powyższym naruszeniu przekazana zostanie Wójtowi, celem wszczęcia postępowania w sprawie określenia wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, co może spowodować zastosowanie wysokości stawki opłaty podwyższonej nie niższej niż dwukrotna wysokość i nie wyższej niż czterokrotna wysokość stawki ustalonej przez Radę Gminy. Odpady takie należy zakwalifikować i odebrać traktując je jako zmieszane. Wykonawca ma obowiązek powiadomić pisemnie Zamawiającego o każdym przypadku wprowadzania do odpadów komunalnych, odpadów z działalności gospodarczej (odpadów przemysłowych). Wykonawca może zaproponować inny system powiadamiania właścicieli nieruchomości, o ile będzie skuteczny i zaakceptowany przez Zamawiającego. VIII. Inne obowiązki Wykonawcy wynikające z przedmiotu zamówienia świadczenia usług odbierania transportowania i zagospodarowania odpadów komunalnych powstających na nieruchomości zamieszkałych (w tym odpadów wielkogabarytowych mebli, odbieranych przy zbiórkach objazdowych) a także odpadów zbieranych w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych: 1.Wykonanie przedmiotu świadczenia usług odbierania transportowania i zagospodarowania odpadów komunalnych w sposób fachowy, niepowodujący niepotrzebnych przeszkód oraz niedogodności dla mieszkańców, 2. Zapewnienie, właściwej realizacji przedmiotu świadczenia usług, przez cały czas trwania umowy, dostatecznej liczby środków technicznych, gwarantujących terminowe i jakościowe wykonanie zakresu rzeczowego usługi, w liczbie co najmniej takiej, jak w złożonej w ofercie postępowania przetargowego, 3.Zabezpieczanie przewożonych odpadów przed wysypaniem. Wykonawca jest zobowiązany do zebrania odpadów, które w trakcie ich transportu zostaną rozsypane, 4. Porządkowanie terenu zanieczyszczonego odpadami wysypanymi z pojemników, worków i pojazdów w trakcie realizacji usługi odbioru, 5.Wyposażenie własnych pracowników zajmujących się wywozem odpadów w odzież z widocznym logo firmy, 6. Wyposażenie pojazdów do odbierania odpadów (w tym odpadów segregowanych), w system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego (np. GPS ), umożliwiający trwałe zapisywanie o położeniu pojazdu i miejscach postoju oraz system czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów w instalacji docelowej, w wersji papierowej jak i elektronicznej, 7. Informowanie Zamawiającego drogą mailową o każdorazowym rozpoczęciu odbioru odpadów z podaniem informacji o imieniu i nazwisku kierowcy wraz z numerem kontaktowym oraz numerach rejestracyjnych pojazdów odbierających odpady komunalne, 8. Każdorazowe skontrolowanie masy pojazdów pod wskazanym przez Zamawiającego adresem tj. przed rozpoczęciem odbierania odpadów komunalnych jak i po jego zakończeniu. Odmowa dokonania w/w kontroli skutkować będzie nałożeniem przez Zamawiającego na Wykonawcę kary finansowej. Wysokość kary finansowej określona zostanie w umowie. 9. Zapisywanie w sposób umożliwiający odczyt oraz przechowywanie w siedzibie Wykonawcy, przez okres obowiązywania umowy i rok po jej zakończeniu danych pochodzących z systemu monitoringu i systemu czujników. Wykonawca powinien posiadać odpowiedni program umożliwiający odczyt, prezentację oraz analizę przechowywanych danych, które powinny być udostępniane na każde żądanie Zamawiającego, 10. Dokonywanie odbioru i transportu odpadów, również w przypadkach, kiedy dojazd do nieruchomości będzie utrudniony (z powodu prowadzonych remontów dróg, dojazdów, złych warunków atmosferycznych itp.). O fakcie braku możliwości dojazdu do nieruchomości z przyczyn określonych powyżej Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić Zamawiającego celem uzgodnienia sposobu odbioru odpadów. Wykonawcy nie przysługuje wtedy roszczenie z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy, 11. Okazanie na żądanie Zamawiającego wszelkich dokumentów potwierdzających wykonywanie przedmiotu umowy zgodnie z określonymi przez Zamawiającego wymaganiami i przepisami prawa, 12. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas i w związku z realizacją przedmiotu umowy, a powstałe wyłącznie z winy Wykonawcy, 13.Wykonawca naprawia lub ponosi koszty naprawy szkód wyrządzonych podczas wykonywania usługi wywozu odpadów komunalnych w gminie Żytno (np. uszkodzenia chodników, ogrodzeń, hydrantów, skrzynek na listy, znaków drogowych oraz innych urządzeń), 14. Wykonawca naprawia lub wymienia uszkodzone w trakcie realizacji umowy pojemniki na odpady na własny koszt, jeśli powstały z winy Wykonawcy, w terminie do 10 dni od zgłoszenia w formie telefonicznej lub e-mail przez Zamawiającego, 15. Zapewnienie na czas realizacji przedmiotu zamówienia (posiadanie lub dostępność) do bazy magazynowo - transportowej, usytuowanej i wyposażonej zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz umożliwia wstęp na teren bazy transportowo- magazynowej przedstawicielom Zamawiającego lub pracownikom państwowych instytucji upoważnionych do kontroli realizacji ustawy o odpadach i ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z przepisami wykonawczymi, 16. Odbiór odpadów komunalnych odbywać się ma w godzinach 7.00-18.00. Odbiór odpadów Wykonawca będzie realizował od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy. W sytuacji otrzymania zgłoszenia reklamacyjnego o nieodebraniu odpadów komunalnych z danej nieruchomości, Wykonawca zobowiązany jest do ich odbioru najpóźniej w ciągu trzech dni roboczych od dnia otrzymania reklamacji od Zamawiającego. W sytuacjach nadzwyczajnych (jak np. nieprzejezdność lub zamknięcie drogi), gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z umową, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcą i może polegać w szczególności na wyznaczeniu zastępczych miejsc gromadzenia odpadów przez właścicieli nieruchomości oraz innych terminów ich odbioru. IX. Częstotliwość Odbioru Odpadów Komunalnych z Nieruchomości : Częstotliwość odbierania odpadów komunalnych - według potrzeb, jednak nie rzadziej niż określono w regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Żytno oraz w uchwale w sprawie szczegółowego sposobu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi: Niesegregowane odpady komunalne (zmieszane) zbierane są w pojemnikach na terenie nieruchomości i przekazywane odbiorcy odpadów z częstotliwością uniemożliwiającą przepełnianie się pojemników, nie rzadziej jednak niż 1 raz w miesiącu, z tym, że w okresie od kwietnia do października: a) z obszaru zabudowy jednorodzinnej – co najmniej 1 raz na dwa tygodnie, b) z obszaru zabudowy wielorodzinnej – co najmniej 1 raz w tygodniu, c) z obszaru nieruchomości, na której znajduje się domek letniskowy, lub innej nieruchomości wykorzystywanej na cele rekreacyjno-wypoczynkowe - co najmniej 1 raz na dwa tygodnie; Segregowane Odpady Komunalne : 1) papier i tektura powinny być zbierane i gromadzone w pojemnikach, w tym workach na terenie nieruchomości oraz przekazywane odbiorcy odpadów z częstotliwością uniemożliwiającą przepełnianie się pojemników, nie rzadziej jednak niż 1 raz na trzy miesiące;(odbiór w miesiącach :sierpień, listopad 2020 r., luty, maj 2021 r.) 2) szkło powinno być zbierane i gromadzone w pojemnikach, w tym workach na terenie nieruchomości oraz przekazywane odbiorcy odpadów z częstotliwością uniemożliwiającą przepełnianie się pojemników, nie rzadziej jednak niż 1 raz na trzy miesiące; (odbiór w miesiącach sierpień, listopad 2020 r., luty, maj 2021 r. ) 3) tworzywa sztuczne, metal oraz opakowania wielomateriałowe powinny być zbierane i gromadzone w pojemnikach, w tym workach na terenie nieruchomości oraz przekazywane odbiorcy odpadów z częstotliwością uniemożliwiającą przepełnianie się pojemników, nie rzadziej jednak niż 1 raz na trzy miesiące; a w okresie czerwiec , lipiec, sierpień nie rzadziej niż raz w miesiącu; (odbiór w miesiącach październik, grudzień 2020 r., luty, kwiecień, czerwiec 2021r.) 4) odpady komunalne ulegające biodegradacji, w tym bioodpady powinny być zbierane i gromadzone w workach lub pojemnikach na terenie nieruchomości oraz przekazywane odbiorcy odpadów z częstotliwością uniemożliwiającą przepełnienie się worków lub pojemników, nie rzadziej jednak niż 1 raz w miesiącu, z tym, że w okresie od kwietnia do października: a) z obszaru zabudowy jednorodzinnej – co najmniej 1 raz na dwa tygodnie, b) z obszaru zabudowy wielorodzinnej – co najmniej 1 raz w tygodniu, c) z obszaru nieruchomości, na której znajduje się domek letniskowy, lub innej nieruchomości wykorzystywanej na cele rekreacyjno-wypoczynkowe - co najmniej 1 raz na dwa tygodnie, lub zbierane i zagospodarowane we własnym zakresie w kompostownikach przydomowych; Odbiór odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz zużytych opon 2 razy w roku w postaci zbiórki objazdowej sprzed posesji: Wykonawca zobowiązany jest do zorganizowania odbioru odpadów wielkogabarytowych (tj. meble, kanapy, stoły, szafy, krzesła, sofy, fotele, dywany, wózki dziecięce, materace, pierzyny, rowery, zabawki dużych rozmiarów itp. okna, drzwi, armatura łazienkowa, ), zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego również niekompletnego: telewizory, lodówki, itp. oraz zużytych opon od aut osobowych bezpośrednio z nieruchomości w ramach zbiórki objazdowej organizowanej dwa razy w roku w okresie wiosny i jesieni. Odpady te będą wystawiane przed posesję lub ustawiane w pergolach śmietnikowych z zapewnionym swobodnym dojazdem. Terminy zbiórek Wykonawca ustala po uzgodnieniu z Zamawiającym z co najmniej dwumiesięcznym wyprzedzeniem. Każdą zbiórkę (jej termin i zasady) Wykonawca poprzedza akcją informacyjną minimum jeden miesiąc przed dniem zbiórki poprzez umieszczenie na tablicach ogłoszeniowych w poszczególnych miejscowościach ogłoszeń o planowanej zbiórce. Zamawiający zastrzega prawo kontroli przeprowadzenia akcji informacyjnej. X. Wykonawca sporządzi dla każdej nieruchomości harmonogram odbierania odpadów – zgodnie ze wskazanymi częstotliwościami, w celu umożliwienia właścicielowi nieruchomości udostępnienia pojemnika na odpady; termin wykonania i przekazania harmonogramu właścicielom nieruchomości – od zawarcia umowy do 30.06.2020 r. Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia harmonogramu odbioru odpadów od właścicieli nieruchomości. Odbiór odpadów dla nieruchomości o utrudnionym dostępie (budynki, do których prowadzą drogi gruntowe, o utrudnionym przejeździe) Wykonawca może zorganizować w innym terminie niż dla pozostałych nieruchomości i realizować go przystosowanym do tego celu pojazdem. Zaznacza się, że w skrajnych przypadkach przy braku możliwości dojazdu pojazdem do posesji, odbiór odpadów będzie odbywał się pieszo. W sytuacji gdy, brak odbioru odpadów spowodowany będzie trudnymi warunkami drogowymi lub w sytuacji, których nie można było przewidzieć np. awaria samochodu po rozpoczęciu odbioru odpadów, które jednorazowo uniemożliwią realizację usługi w ustalonym terminie Wykonawca każdorazowo zgłosi Zamawiającemu najpóźniej następnego dnia od daty planowanego odbioru i przedstawi Zamawiającemu sposób rozwiązania zaistniałej sytuacji. Do obowiązków Wykonawcy należy w takiej sytuacji powiadomienie wszystkich właścicieli nieruchomości, od których w danym dniu nie zostaną odebrane odpady w formie wywieszonego ogłoszenia o jednorazowej zmianie terminu odbioru odpadów w danym miesiącu i podejmowanych działaniach zastępczych, na tablicy informacyjnej. Harmonogram przedkłada Zamawiającemu do akceptacji. Do obowiązku Wykonawcy należy również dostarczenie harmonogramu każdemu właścicielowi nieruchomości zgodnie z otrzymanym wykazem w terminie do 30.06.2020 r. Wykonawca pozostawia Zamawiającemu wersję elektroniczną harmonogramu. Ustalając harmonogram odbioru odpadów Wykonawca określa różne terminy zbiórki dla odpadów zmieszanych i dla selektywnie zbieranych odpadów. Zamawiający dopuszcza przygotowanie okresowych harmonogramów:  harmonogram obejmujący okres od 01 lipca 2020 r. do 31 grudnia 2020 r. (dostarczenie mieszkańcom do 30 czerwca 2020 r.)  harmonogram obejmujący okres od 01 stycznia 2021 roku do 30 czerwca 2021 r. (dostarczenie mieszkańcom do 30 grudnia 2020 r.) XI. Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych – PSZOK Punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych (dalej PSZOK) prowadzony jest samodzielnie przez Gminę Żytno. Wykonawca wyposaża punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych w odpowiednie kontenery i pojemniki do gromadzenia odpadów oraz zobowiązany jest do odbioru i zagospodarowania wszystkich odpadów tam powstałych. PSZOK zlokalizowany jest w miejscowości Żytno ul. Traktorowa 2. (Plac na którym znajduje się Gminny Zakład Komunalny) Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia odpowiednich kontenerów i pojemników do dnia 10 lipca 2020 r. do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych celem odbierania (przyjmowania) od wszystkich właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy odpadów komunalnych. Ustala się, iż w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych zbierane będą następujące odpady : a) meble i inne odpady wielkogabarytowe -nie rzadziej niż 1 raz w roku, b) zużyte opony od pojazdów osobowych - w ilości 5 sztuk od jednego gospodarstwa domowego na każdy rok kalendarzowy - nie rzadziej niż 1 raz w roku, c) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny oraz zużyte baterie i akumulatory - nie rzadziej niż 1 raz w roku, d) przeterminowane leki i chemikalia -nie rzadziej niż 1 raz w miesiącu, e) odpady budowlane i rozbiórkowe stanowiące odpady komunalne w ilości do 0,5 m3 od jednego gospodarstwa domowego na każdy rok kalendarzowy - nie rzadziej niż 1 raz w roku, f) tekstylia, odzież -nie rzadziej niż 1 raz w miesiącu g) odpady zielone - nie rzadziej niż 1 raz w miesiącu h) odpady niebezpieczne powstałe w gospodarstwie domowym- nie rzadziej niż 1 raz w miesiącu i) odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych, powstałe w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igieł i strzykawek - nie rzadziej niż 1 raz w miesiącu. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia odpowiednich kontenerów i pojemników do dnia 10 lipca 2020 r : *Pojemnik na odpady komunalne KP 2 Kontener metalowy o pojemności 2 000 litrów, bez klapy, otwarty od góry. Kontener przeznaczony będzie do osobnego zbierania: - odpadów budowlanych i rozbiórkowych - meble i inne odpady wielkogabarytowe - (Zamawiający pozostawia Wykonawcy wybór sposobu gromadzenia i odbioru mebli i innych odpadów wielkogabarytowych - albo w kontenerze KP 2 albo odbiór z wyznaczonego miejsca znajdującego się na terenie Pszok-a tj. pod zadaszoną wiatą), - odpadów zielonych, - zużytych opon od aut osobowych. *Pojemnik na odpady komunalne 1100 l Pojemnik na odpady komunalne o pojemności 1100 litrów, wyposażony w cztery kółka jezdne z możliwością ich zablokowania, zamykany od góry płaską, jednolitą klapą wykonaną z tworzywa sztucznego, bez podziału na otwory wrzutowe. Pojemniki o pojemności 1100 l przeznaczone będą do: - osobnego zbierania papieru z tekturą, - łącznego zbierania odpadów obejmujących następujące frakcje: metale, tworzywa sztuczne, odpady opakowaniowe wielomateriałowe, osobnego zbierania następujących frakcji odpadów: -szkło, - chemikalia, - odpady niebezpieczne - zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, - odpady tekstyliów i odzieży. *Pojemnik na odpady komunalne PE-240 l oraz PE-120l Pojemniki na odpady komunalne o pojemności 120 oraz 240 litrów, zamykane od góry płaską klapą, przystosowane do mechanicznego opróżniania przez śmieciarki z uchwytem grzbietowym. Pojemniki o pojemności 240 l przeznaczone będą do osobnego zbierania przeterminowanych leków, oraz odpadów niekwalifikujących się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igieł i strzykawek. Pojemnik o pojemności 120l przeznaczony będzie do gromadzenia zużytych baterii. Dopuszcza się możliwość wstawienia używanych kontenerów i pojemników wskazanych powyżej, muszą one jednak być zdatne do przyjęcia odpadów segregowanych tzn.: - nie mogą posiadać śladów poprzedniego użytkowania, - pojemniki muszą być czyste, - pojemniki oraz klapy pojemników nie mogą posiadać śladów pęknięć, uszkodzeń, - kontenery oraz metalowe klapy nie mogą być pordzewiałe, - kółka jezdne pojemników muszą być sprawne na tyle, aby możliwym było ich bezproblemowe przestawienie, - pojemniki winny posiadać sprawne blokady kółek jezdnych. Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w kontenery i pojemniki Rodzaj odpadów : Pojemnik-ilość-pojemność papier i tektura 1100 l - 1 szt. szkło 1100 l -1szt. metale, tworzywa sztuczne, odpady opakowaniowe wielomateriałowe 1100 l -2 szt. odpady zielone 2 000 l -1 szt. odpady budowlane i rozbiórkowe 2 000 l -1 szt. zużyte opony od aut osobowych 2 000 l -1 szt. przeterminowane leki 240 l - 1 szt. chemikalia 1100 l -1 szt. odpady niebezpieczne 1100 l -1 szt. zużyte baterie i akumulatory 120 l -1 szt. meble i inne odpady wielkogabarytowe składowane w przygotowanej zadaszonej wiacie lub gromadzone we wstawionym przez Wykonawcę kontenerze 2 000 l -1 szt. odpady tekstyliów i odzieży 1100 l- 1 szt. odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igieł i strzykawek 240 l -1 szt. zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny 1100 l - szt. oraz pod zadaszoną wiatą PSZOK dla mieszkańców będzie czynny dwa razy w miesiącu w każdy pierwszy i ostatni wtorek każdego miesiąca w godz. 8.00 do 16.00. Wykonawca ma obowiązek odbierania odpadów selektywnie zbieranych z PSZOK z częstotliwością minimum raz w miesiącu, a w przypadku przepełnienia pojemników w terminie 2 dni od powiadomienia przez upoważnionego przedstawiciela Zamawiającego o przepełnieniu pojemników. Odpady z PSZOK należy przekazać do instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych lub kompostowni, z wyjątkiem selektywnie zbieranych odpadów chemikaliów, przeterminowanych leków i baterii, które Wykonawca zobowiązany jest zagospodarować zgodnie z przepisami o odpadach.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90513100-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości: 15 000,00 zł, słownie: piętnaście tysięcy złotych .
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: działalność zawodowa prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia wymaga posiadania kompetencji lub uprawnień (koncesje, zezwolenia, licencje lub wpis do jedynego z rejestrów zawodowych lub handlowych prowadzonych w państwie członkowskim Unii Europejskiej, w którym wykonawca posiadają siedzibę, członkostwo w określonej organizacji od którego uzależnione jest prawo do świadczenia usługi objętej przedmiotem zamówienia w kraju pochodzenia wykonawcy lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę) - szczegółowy opis dla Wykonawców; - wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Żytno zgodnie z wymogami Ustawy z dn. 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminie (Dz. U. z 2018 r.1454 tj. z dn. 2018. 07.30), - aktualne zezwolenie na transport odpadów komunalnych lub odpowiedni wpis do rejestru zgodnie z wymogami Ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2018 r. 992 tj. z dn. 2018.05.24) lub równoważne wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, - wpis do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny zgodnie z ustawą z dnia 11 września 2015 roku o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. z 2018 r.1466 tj. z dn. 2018.08.01),

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach