Przetargi.pl
Odbiór, transport i utylizacja wyrobów zawierających azbest z terenu Powiatu Krotoszyńskiego.

Powiat Krotoszyński ogłasza przetarg

  • Adres: 63-700 Krotoszyn, 56 Pułku Piechoty Wlkp. 10
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 62 725-42-56
  • Data zamieszczenia: 2023-04-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Krotoszyński
    56 Pułku Piechoty Wlkp. 10
    63-700 Krotoszyn, woj. wielkopolskie
    tel. 62 725-42-56
    REGON: 250854754
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat-krotoszyn.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór, transport i utylizacja wyrobów zawierających azbest z terenu Powiatu Krotoszyńskiego.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: odbiór, transport i utylizacja wyrobów zawierających azbest z terenu Powiatu Krotoszyńskiego. Prace stanowiące przedmiot zamówienia odbywać się będą na terenie 6 gmin: Kobylin, Koźmin Wlkp., Krotoszyn, Rozdrażew, Sulmierzyce, Zduny. Zakres prac obejmuje w szczególności:1) Pakowanie, ważenie odpadów, odbiór, załadunek wcześniej zdemontowanych wyrobów zawierających azbest, transport z miejsca odbioru do miejsca unieszkodliwienia, rozładunek i unieszkodliwienie odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz prowadzenie ewidencji odpadów zgodnie z ustawą z dnia 14.12.2012 r. o odpadach.2) Wykonawca musi dysponować odpowiednim sprzętem technicznym, narzędziami i wyposażeniem zapewniającym prawidłowe, bezpieczne prowadzenie prac w zakresie odbioru wyrobów azbestowych.3) Realizację przedmiotu zamówienia zgodnie z zasadami wiedzy technicznej, wytycznymi określonymi w SWZ, przepisami BHP i z należytą starannością oraz aktualnym poziomem wiedzy technicznej, gwarantującymi wykonanie przedmiotu umowy we właściwy i bezpieczny sposób, zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami, w szczególności przepisami dotyczącym usuwania wyrobów zawierających azbest.4) Odpowiedzialność za właściwą realizację przedmiotu umowy. Wykonawca zobowiązany jest do naprawienia wszelkich szkód wynikłych z jej niewłaściwej realizacji lub zaniechań tj. zarówno szkód na nieruchomości, mieniu, zdrowiu i życiu mieszkańców oraz użytkowników, a także osób trzecich.5) Niezwłoczne informowanie Zamawiającego o problemach technicznych lub okolicznościach, które mogą wpłynąć na jakość prac lub termin zakończenia prac.6) Wykonawca na potrzeby ochrony powietrza przed zanieczyszczeniem jest zobowiązany do używania środków transportu spełniających odpowiednie normy emisji spalin oraz prowadzenia prac w sposób ograniczający niezorganizowaną emisję pyłu do powietrza. 2. Szacunkowe wielkości usług:1) Szacunkowa ilość wyrobów zawierających azbest planowanych do odbioru, zapakowania, ważenia, załadunku, transportu, rozładunku i unieszkodliwienia: 310,000 Mg. 2) Przedstawione wielkości są wielkościami szacunkowymi określonymi na podstawie wielkości zadeklarowanych we wnioskach.3) Z uwagi na fakt, iż podane ilości wyrobów zawierających azbest określone zostały w sposób szacunkowy na dzień sporządzenia SWZ (na podstawie złożonych wniosków), ilości te w trakcie realizacji umowy mogą ulec zmianie,4) W związku z faktem, iż wskazana wyżej ilość planowanych do odbioru wyrobów zawierających azbest, jest ilością szacunkową, Zamawiający zapewnia, iż niniejszy przedmiot zamówienia podlegał będzie realizacji w stopniu nie mniejszym niż 80% wskazanej wyżej ilości. 5) Zamawiający zastrzega, iż zapłaci za rzeczywistą ilość zapakowanych, zważonych, załadowanych, przetransportowanych, rozładowanych i unieszkodliwionych odpadów zawierających azbest do maksymalnej kwoty środków finansowych będących w dyspozycji Zamawiającego na realizację przedmiotowego zadania, wg stawek podanych w ofercie, z zastrzeżeniem, iż niniejszy przedmiot zamówienia podlegał będzie realizacji w stopniu nie mniejszym niż 80% wskazanej szacunkowej ilości wyrobów zawierających azbest planowanych do odbioru, zapakowania, ważenia, załadunku, transportu, rozładunku i unieszkodliwienia.6) Zamawiający zastrzega, że wskazane wielkości szacunkowe mogą ulec zwiększeniu lub zmniejszeniu. Powyższe może nastąpić w szczególności w przypadku różnic, które wynikły po ostatecznym zważeniu; w przypadku nieprzewidzianych rezygnacji. W takim przypadku, wykonawcy nie będą przysługiwały żadne roszczenia odszkodowawcze z tytułu wykonania usług o wielkościach mniejszych/większych niż określone w niniejszej SWZ. Z zastrzeżeniem zapisów dotyczących realizacji usług w stopniu nie mniejszym niż 80% wskazanej szacunkowej ilości planowanych do odbioru, zapakowania, ważenia, załadowania, transportu, rozładunku i unieszkodliwienia wyrobów zawierających azbest.7) Przy szacowaniu masy płyt azbestowo – cementowych zastosowano przelicznik 1m2 = 16 kg.8) Wynagrodzenie wykonawcy za wykonanie przedmiotu umowy stanowić będzie iloczyn faktycznej masy wyrobów zawierających azbest oraz ceny jednostkowej zaproponowanej w ofercie wykonawcy zapakowanych, zważonych ,załadowanych, przetransportowanych, rozładowanych i unieszkodliwionych odpadów azbestowych. 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: W ramach realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca wykona następujące czynności:1) Przed podpisaniem umowy:a) Wykonawca przedłoży w Wydziale Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa Starostwa kopię umowy zawartej z właścicielem składowiska posiadającego odpowiednie zezwolenie na unieszkodliwianie zdeponowanych odpadów zawierających azbest - potwierdzoną za zgodność z oryginałem.b) Wykonawca przedłoży w Wydziale Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa Starostwa dowód zawarcia oraz opłacenia umowy ubezpieczenia OC dotyczącego prowadzonej działalności gospodarczej w zakresie przedmiotu zamówienia. Ubezpieczeniem winny być objęte prace związane z realizacją zamówienia na cały okres trwania umowy związanych z realizacją przedmiotu zamówienia. Wartość umowy ubezpieczenia winna być nie mniejsza niż szacunkowa wartość umowy; 2) W dniu podpisania umowy, a) Zamawiający przekaże Wykonawcy w formie elektronicznej listę zebranych wniosków dotyczących odbioru wyrobów zawierających azbest, na podstawie której w terminie do 5 dni kalendarzowych od podpisania umowy, Wykonawca sporządzi „Harmonogram rzeczowo – terminowy realizacji prac”, zwany dalej. Harmonogramem. Harmonogram podlegał będzie akceptacji Zamawiającego. Harmonogram zostanie przekazany zamawiającemu w formacie pdf oraz xls na wskazany przez zamawiającego adres e-mail zgodnie z art. 32 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzanie danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). Każdorazowa zmiana harmonogramu, wymaga aktualizacji i akceptacji Zamawiającego. Przed przystąpieniem do realizacji prac Wykonawca:a) Zgłosi zamiar przeprowadzenia prac w zakresie usuwania azbestu właściwemu organowi nadzoru budowlanego, właściwemu okręgowemu inspektorowi pracy oraz właściwemu państwowemu inspektorowi sanitarnemu, w terminie co najmniej 7 dni przed ich rozpoczęciem, zgodnie z § 6 ust. 2 rozporządzenia MGPiPS z dnia 02.04.2004r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest . Dodatkowo przekaże zamawiającemu dokumenty potwierdzające zgłoszenie przystąpienia do prac odpowiednim organom (np. potwierdzenie nadania, kserokopię zgłoszenia z pieczątką wpływu). 3) Na etapie realizacji prac Wykonawca będzie przestrzegał zasad bezpiecznego zabezpieczenia wyrobów zawierających azbest określonych w rozporządzeniu MGPiPS z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest, a w szczególności zobowiązany jest do:a) Zapewnienia osoby odpowiedzialnej za organizację wykonywanych prac i zabezpieczenie miejsca wykonywania tychże prac.b) W przypadku jeżeli Wykonawca planuje zorganizowanie zaplecza budowlanego i miejsca tymczasowego magazynowania odpadów zobowiązany jest zorganizować je we własnym zakresie i na własny koszt oraz zabezpieczyć to miejsce przed przenikaniem azbestu do środowiska.c) Właściwego oznakowania terenu prac.d) Stosowania dostępnych środków technicznych w celu zminimalizowania pylenia.e) Zapewnienia wagi przewoźnej o udźwigu powyżej 1 Mg posiadającej aktualny dokument legalizacji. f) Zapewnienia pracownikom środków ochrony indywidualnej.g) Zważenia wyrobów zawierających azbest w obecności dysponenta nieruchomości oraz przedstawiciela powiatu i/lub właściwej gminy.h) Obowiązkowego poinformowania właściciela nieruchomości, z której planuje się odbiór wyrobów zawierających azbest o terminie odbioru najpóźniej dzień przed planowanym odbiorem.i) Przygotowane do odbioru wyroby azbestowe z danej nieruchomości Wykonawca zobowiązany jest do odebrania w jednym dniu. j) Podpisania protokołu odbioru prac dla każdej nieruchomości, na której realizowana była usługa. Protokół odbioru zostanie sporządzony przez przedstawiciela powiatu i/lub gminy obecnego przy odbiorze, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik do Regulaminu usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Powiatu Krotoszyńskiego. Protokół zostanie sporządzony w trzech egzemplarzach, po jednym egzemplarzu dla Zamawiającego, Wykonawcy usługi oraz właściciela nieruchomości.k) Zapewnienia transportu odpadów azbestowych w warunkach określonych przez przepisy o przewozie towarów niebezpiecznych.l) Przekazania odpadów azbestowych na składowisko przeznaczone do unieszkodliwiania tego rodzaju odpadów, z którego właścicielem zawarł umowę. m) Uporządkowania terenu po zakończeniu prac.4) Po zrealizowaniu prac w zakresie odbioru azbestu Wykonawca:a) w formie tabeli przedstawi zestawienie nieruchomości (oddzielnie dla każdej gminy), z których odebrano wyroby zawierające azbest ze wskazaniem adresu obiektu, terminu odbioru, masy usuniętych wyrobów azbestowych oraz wskazaniem wnioskodawcy (osoba fizyczna/rolnik/jst). Zestawienie stanowić będzie załącznik do protokołu odbioru prac w danej gminie.4. dostarczy zamawiającemu wygenerowane w systemie BDO karty przekazania odpadów na składowisko, posiadające zezwolenie na unieszkodliwianie odpadów zawierających azbest, zgodnie z Ustawą z dnia 14.12.2012 r. o odpadach Odbiór prac odbędzie się na zasadach określonych w niniejszej SWZ i przedłożeniu przez Wykonawcę wymaganych dokumentów.5. W przypadku jeżeli wnioskodawca nie przygotował na czas wyrobów azbestowych do odbioru, Wykonawca zobowiązuje się do ich odbioru w końcowej fazie realizacji przedsięwzięcia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90650000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany, przed upływem terminu składania ofert, wnieść wadium w kwocie: 1.500,00 zł (słownie: jeden tysiąc pięćset złotych 00/100).2. Wadium musi obejmować pełen okres związania ofertą tj. od dnia 20.04.2023 r. do dnia 19.05.2023 r.3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach wskazanych w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp.4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: PKO BP S.A. Oddział Krotoszyn 79 1020 2267 0000 4802 0004 2440 z adnotacją: „Wadium – usuwanie azbestu”Wadium musi wpłynąć na wskazany rachunek bankowy zamawiającego najpóźniej przed upływem terminu składania ofert (decyduje data wpływu na rachunek bankowy zamawiającego) tj do dnia 20.04.2023 r. do godz. 10.00.5. Wadium wnoszone w poręczeniach lub gwarancjach należy załączyć do oferty w oryginale w postaci elektronicznej podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę dokumentu i powinno zawierać następujące elementy:1) nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (zamawiającego), gwaranta/poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib. Beneficjentem wskazanym w gwarancji lub poręczeniu musi być Powiat Krotoszyński z siedzibą ul. 56 Pułku Piechoty Wlkp. 10, 63-700 Krotoszyn;2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem,3) kwotę gwarancji/poręczenia,4) termin ważności gwarancji/poręczenia,5) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia bezwarunkowo, na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, w sytuacjach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.6. W przypadku, gdy wykonawca nie wniósł wadium lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium, w przypadku o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, zamawiający odrzuci ofertę na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.7. Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 98 ust. 1–5 ustawy Pzp.8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami na podstawie art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczymZamawiający nie precyzuje warunku określonego powyżej2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisówOpis spełnienia warunku: Zamawiający uzna spełnienie przedmiotowego warunku jeżeli wykonawca: posiada wpis do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami. Wykonawca przedłoży informację od właściwego Marszałka Województwa o nadaniu numeru rejestrowego w rejestrze podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami (BDO) - wpis z zakresu ustawy o odpadach – transport odpadów niebezpiecznych zawierających azbest o kodach 17 06 01* i 17 06 05* zgodnie z katalogiem odpadów.Ocena spełniania przedmiotowego warunku zostanie dokonana na podstawie złożonej przez Wykonawcę informacji od Marszałka Województwa o nadaniu nr rejestrowego w rejestrze podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami (BDO) - wpis z zakresu ustawy o odpadach – transport odpadów niebezpiecznych zawierających azbest o kodach 17 06 01* i 17 06 05* zgodnie z katalogiem odpadówOcena spełniania warunku dokonana zostanie na podstawie złożonego dokumentu na zasadzie spełnia – nie spełnia.3) sytuacji ekonomicznej lub finansowejZamawiający nie precyzuje warunku określonego powyżej4) zdolności technicznej lub zawodowejOpis spełnienia warunku: Zamawiający uzna spełnienie przedmiotowego warunku jeżeli wykonawca:a) Wykonawca wykaże się dysponowaniem: Jednym samochodem o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 tony oraz spełniający normę emisji spalin minimum Euro 5. Jednym samochodem o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 tony, z urządzeniem HDS oraz spełniający normę emisji spalin minimum Euro 5.oraz załączy informację o podstawie do dysponowania tym sprzętem. Ocena spełniania przedmiotowego warunku zostanie dokonana na podstawie wykazu sprzętu Wykonawcy, wg wzoru stanowiącego załącznik Nr 6 do SWZ,Ocena spełniania warunku dokonana zostanie na podstawie złożonego wykazu na zasadzie spełnia – nie spełnia.b) Wykonawca złoży oświadczenie, że dysponuje wagą przewoźną z aktualnym dokumentem legalizacji o udźwigu powyżej 1 Mg. Ocena spełniania przedmiotowego warunku zostanie dokonana na podstawie oświadczenia Wykonawcy, wg wzoru stanowiącego załącznik Nr 7 do SWZ,Ocena spełniania warunku dokonana zostanie na podstawie złożonego oświadczenia na zasadzie spełnia – nie spełnia.c) Wykonawca wykaże dysponowanie min. 3 osobami przeznaczonymi do wykonywania prac związanych z pakowaniem odpadów niebezpiecznych zawierających azbest, załadunkiem i rozładunkiem odpadów, oczyszczaniem terenu z pyłu azbestowego i obsłudze środków transportu do przewożenia wyrobów zawierających azbest, przeszkolonymi przez uprawnioną instytucję w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów azbestowych.Zamawiający uzna spełnienie przedmiotowego warunku, jeżeli Wykonawca przedłoży wykaz osób, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia wraz z informacjami na temat kwalifikacji zawodowych i doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami oraz złoży oświadczenie, iż osoby przewidziane do realizacji ww. prac zostały przeszkolone przez uprawnioną instytucję w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów azbestowych.Ocena spełniania przedmiotowego warunku zostanie dokonana na podstawie wykazu osób, wg wzoru stanowiącego załącznik Nr 8 do SWZ, na zasadzie spełnia – nie spełnia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-04-20

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach