Przetargi.pl
Likwidacja wyrobów zawierających azbest na terenie Powiatu Gnieźnieńskiego w 2023r.

POWIAT GNIEŹNIEŃSKI ogłasza przetarg

  • Adres: 62-200 Gniezno, ul. Papieża Jana Pawła II 9/10
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2023-04-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: POWIAT GNIEŹNIEŃSKI
    ul. Papieża Jana Pawła II 9/10
    62-200 Gniezno, woj. wielkopolskie
    REGON: 631258046
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Likwidacja wyrobów zawierających azbest na terenie Powiatu Gnieźnieńskiego w 2023r.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest likwidacja wyrobów zawierających azbest, tj. odpadów o kodach 17 06 01* (materiały izolacyjne zawierające azbest) i 17 0605* (materiały budowlane zawierające azbest) powstałych m.in. przy likwidacji lub wymianie elementów pokryć dachowych, elementów budowlanych, ścianek działowych (np. w piwnicach) lub elewacji budynków mieszkalnych, niemieszkalnych, garaży, likwidacji „dzikich” wysypisk śmieci zawierających azbest, będących w posiadaniu osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej, w tym osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, o której mowa w art. 6 ust. 1 pkt 1-4 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców (wyłącznie lokalnych mieszkańców) na terenie powiatu gnieźnieńskiego. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonywanie prac związanych z usuwaniem i unieszkodliwianiem wyrobów zawierających azbest znajdujących się na terenach nieruchomości w gminach powiatu gnieźnieńskiego, obejmujących: a) demontaż, wraz z zapakowaniem, transport i przekazanie na składowisko posiadające odpowiednie zezwolenie na unieszkodliwianie zdeponowanych wyrobów zawierających azbest, odebranych od ich posiadaczy, w szacunkowej ilości podstawowej 100 000 kg + opcja w ilości do 30 000 kg; b) zapakowanie, transport i przekazanie na składowisko posiadające odpowiednie zezwolenie na unieszkodliwianie zdeponowanych wyrobów zawierających azbest, odebranych od ich posiadaczy, w szacunkowej ilości podstawowej 338 000 kg + opcja w ilości 120 000 kg. 3. Zakres prac obejmuje również usunięcie płyt azbestowych, które są rozdrobnione. 4. Na zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia składają się: 1) rozbiórka (demontaż) elementów budynków zawierających azbest, 2) zabezpieczenie odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami: ułożenie na paletach, zabezpieczenie folią i przygotowanie do transportu, 3) uporządkowanie wykonania usługi z odpadów zawierających azbest oraz oczyszczenie z pyłu w sposób uniemożliwiający ich emisję do środowiska, 4) transport odebranych odpadów zawierających azbest specjalistycznym sprzętem zgodnie z wymogami określonymi w ustawie z dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie drogowym towarów niebezpiecznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 756), w sposób uniemożliwiający zanieczyszczenie dróg i terenów użyteczności publicznej oraz nie stwarzający zagrożenia dla środowiska, zgodnie z ustawą z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2022 r. poz. 988),5) przekazanie odpadów do unieszkodliwiania zgodnie z przepisami ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (tj. Dz.U. z 2022 r., poz. 699) na odpowiednio do tego celu przeznaczone składowisko odpadów niebezpiecznych, 6) prowadzenie ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów, o której mowa w art. 66 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 699) zgodnie z katalogiem odpadów oraz obowiązującymi w tym zakresie przepisami,7) każdorazowe zważenie wyrobów zawierających azbest u poszczególnych wnioskodawców oraz ich odbiór w godzinach pracy urzędu właściwego ze względu na położenie nieruchomości.5. Likwidacja wyrobów zawierających azbest dotyczy nieruchomości leżących na terenie Miasta Gniezna oraz dziewięciu gmin powiatu gnieźnieńskiego: Witkowo, Kłecko, Trzemeszno, Czerniejewo, gmina Gniezno, Kiszkowo, Łubowo, Mieleszyn, Niechanowo. 6. Przedmiot zamówienia finansowany będzie przez Powiat Gnieźnieński i ze środków gmin powiatu gnieźnieńskiego oraz dotacji Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu przy udziale Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie.7. Ponadto Wykonawca w ramach ceny ofertowej winien zapewnić również:  co najmniej 5 - krotne ogłoszenie w prasie lokalnej, informujące o usuwaniu azbestu (w pierwszych dwóch miesiącach obsługi programu),  przygotowanie i rozwieszenie plakatów informujących o likwidacji azbestu (minimum po 10 sztuk na terenie każdej z gmin objętej programem w uzgodnionych miejscach),  organizację i zabezpieczenie placu robót,  oczyszczenie terenu z azbestu,  uporządkowanie terenu po zakończeniu robót oraz ewentualną wypłatę odszkodowań z tytułu szkód wyrządzonych w wyniku prowadzenia robót lub w związku z nimi. 8. Zamawiający wymaga, by Wykonawca: a) spełniał kryteria wymagane w rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest (Dz. U. z 2011 r. Nr 8 poz. 31) oraz rozporządzeniu Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004 r. Nr 71 poz. 649 ze zm.), a także rozporządzeniu Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 14 października 2005 r. w sprawie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest oraz programu szkolenia w zakresie bezpiecznego użytkowania takich wyrobów (Dz. U. z 2005 r. Nr 216 poz. 1824); b) dysponował co najmniej jednym pojazdem przystosowanym do załadunku i transportu odpadów niebezpiecznych zawierających azbest zgodnie z § 10 rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004 r. Nr 71, poz. 649 ze zm.); c) do wykonywania zadania zastosował wagę przewoźną o udźwigu co najmniej 1 Mg, posiadającą ważną legalizację, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 11 maja 2001 r. Prawo o miarach (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2063) oraz stosownymi aktami wykonawczymi; d) na etapie realizacji zamówienia wykorzystywał środki transportu o klasie emisji spalin EURO nie gorszej niż zadeklarowana w ofercie; e) posiadał obowiązującą umowę zawartą ze składowiskiem posiadającym odpowiednie zezwolenie/pozwolenie na unieszkodliwianie odpadów niebezpiecznych zawierających azbest (kod odpadu 17 06 01* i 17 06 05*), gwarantującą odbiór tych odpadów w czasie realizacji zamówienia lub legitymował się zezwoleniem /pozwoleniem na prowadzenie takiego składowiska. 9. Wykonawca musi ubezpieczyć prowadzoną działalność związaną z przedmiotem zamówienia, w zakresie odpowiedzialności cywilnej obejmującej ryzyka wynikające z umowy zawartej w wyniku udzielenia zamówienia, w całym okresie wykonywania usługi, tj. od momentu rozpoczęcia realizacji usługi do jej zakończenia, na sumę ubezpieczenia na sumę ubezpieczenia odpowiadającą co najmniej wartości umowy. Wykonawca, na każde żądanie Zamawiającego, zobowiązuje się do okazania dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej na wyżej wskazaną sumę ubezpieczenia. 10. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, m.in.: a) ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tj. Dz. U. z 2022 r. poz.699),b) ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2021 r., poz. 2351),c) rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004 r. Nr 71, poz. 649 z późn. zm.),d) rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest (Dz. U. z 2011 r. Nr 8, poz. 31),e) rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 października 2005 r. w sprawie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów zwierających azbest oraz programu szkolenia w zakresie bezpiecznego użytkowania takich wyrobów (Dz. U. z 2005 r. Nr 216, poz. 1824). 11. Wykonawca zobowiązuje się każdorazowo zgłosić rozpoczęcie (wraz z planowanym terminem zakończenia) prac do odpowiednich organów, zgodnie z obowiązującymi przepisami, tj.: właściwemu organowi nadzoru budowlanego, właściwemu okręgowemu inspektorowi pracy oraz właściwemu państwowemu inspektorowi sanitarnemu, w terminie co najmniej 7 dni przed rozpoczęciem prac. Wykonawca zobowiązany jest dopełnić wszelkich innych obowiązków warunkujących zgodne z prawem wykonanie obowiązków stanowiących przedmiot zamówienia. 12. Po zakończeniu prac u każdego wnioskodawcy (tj. osoby wnioskującej o usunięcie azbestu z jej posesji) zostaną sporządzone: protokół końcowego odbioru robót na danej nieruchomości oraz oświadczenie Wykonawcy, że zlecone prace wykonane zostały z zachowaniem właściwych przepisów technicznych i sanitarnych, a cały teren został prawidłowo oczyszczony z azbestu. 13. Do obowiązków Wykonawcy należeć będzie również sporządzenie tabelarycznego rozliczenia wykonanych prac zawierającego: gminę, nazwę i adres wnioskodawcy, miejsce wykonania prac, rodzaj wykonywanych prac, ilość w kg zdemontowanego i unieszkodliwionego azbestu, wartość demontażu i unieszkodliwienia odpowiadającą 100% wartości wykonanych prac. 14. Wykonawca zobowiązany będzie również do wykazania liczby ton zdemontowanych/odebranych wyrobów zawierających azbest poprzez przedkładanie Zamawiającemu protokołów końcowego odbioru z każdej nieruchomości wyrobów zawierających azbest. Przedmiotowy protokół dotyczy zakończonych prac na danej nieruchomości. 15. Maksymalny termin dostarczenia protokołu końcowego odbioru to 30 dni kalendarzowych od dnia zakończenia prac na danej nieruchomości. Ewentualny krótszy termin można wskazać w pkt 3 formularza ofertowego – załącznik nr 1 do SWZ. Termin ten stanowi kryterium oceny ofert (szczegółowe informacje zostały zawarte w części XVIII SWZ).19. Całkowita ilość odpadów określona umową jest orientacyjna. Zamawiający zastrzega sobie, że ilość ta może ulec zmianie (w granicach środków przeznaczonych na ten cel) w zależności od ilości złożonych wniosków..
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90650000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach