Przetargi.pl
Odbiór odpadów komunalnych z terenu Gminy Miejskiej Lidzbark Warmiński wraz z wyposażeniem gniazd w pojemniki i zapewnieniem worków dla określonych nieruchomości oraz utworzenie i prowadzenie Miejskiego Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (MPSZOK).

Gmina Miejska Lidzbark Warmiński ogłasza przetarg

  • Adres: 11-100 Lidzbark Warmiński, ul. A. Świętochowskiego
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 897 678 500 , fax. 897 672 303
  • Data zamieszczenia: 2019-05-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miejska Lidzbark Warmiński
    ul. A. Świętochowskiego 14
    11-100 Lidzbark Warmiński, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 897 678 500, fax. 897 672 303
    REGON: 51074350000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://lidzbarkw-um.bip-wm.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór odpadów komunalnych z terenu Gminy Miejskiej Lidzbark Warmiński wraz z wyposażeniem gniazd w pojemniki i zapewnieniem worków dla określonych nieruchomości oraz utworzenie i prowadzenie Miejskiego Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (MPSZOK).
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług odbioru odpadów komunalnych z terenu Gminy Miejskiej Lidzbark Warmiński wraz z wyposażeniem gniazd w pojemniki do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych i zapewnieniem worków dla określonych nieruchomości oraz utworzenie i prowadzenie Miejskiego Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (MPSZOK). Zebrane z terenu miasta odpady transportowane są do Zakładu Gospodarki Odpadami Komunalnymi Sp. z o. o. z siedzibą w Olsztynie, za pośrednictwem najbliższej lokalizacyjnie stacji przeładunkowej tj. stacji przeładunkowej w Medynach. 2. Cały przedmiot zamówienia został podzielony na 3 następujące zadania: 1) Zadanie nr 1 - Odbiór odpadów komunalnych zmieszanych i selektywnie zbieranych ze wszystkich nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu Gminy Miejskiej Lidzbark Warmiński i transport ww. odpadów do stacji przeładunkowej w Medynach, 2) Zadanie nr 2 - Utworzenie i prowadzenie Miejskiego Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (MPSZOK), 3) Zadanie nr 3 - Wyposażenie gniazd do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych w pojemniki do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych oraz zapewnienie właścicielom nieruchomości zamieszkałych do 4 lokali oraz właścicielom nieruchomości niezamieszkałych worków do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych o poj. 120 l. 3. Charakterystyka gminy miejskiej Lidzbark Warmiński: W Gminie Miejskiej Lidzbark Warmiński na dzień 28.02.2019r. zameldowanych jest 15 482 osób. Według złożonych przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych deklaracji system gospodarowania odpadami komunalnymi przedstawia się następująco: 1) nieruchomości zamieszkałe: a) zbiórka z selekcją: 12 462 osób, b) zbiórka bez selekcji: 429 osób, 2) nieruchomości niezamieszkałe (podmioty gospodarcze): a) zbiórka z selekcją: 324 podmiotów, b) zbiórka bez selekcji: 89 podmioty. 4. Przewidywana ilość odpadów komunalnych ogółem objętych zamówieniem (w okresie 6 m-cy), według szacunku Zamawiającego to około 3 355,25 Mg, w tym: 1) odpady komunalne niesegregowane (zmieszane): 2 600 Mg, 2) odpady segregowane (zebrane selektywnie): 755,25 Mg w tym: - tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe i metal: 125 Mg, - szkło: 100 Mg, - makulatura: 100 Mg, - odpady wielkogabarytowe – 75 Mg, - odpady z betonu i gruzu – 75 Mg, - żużle i popioły – 100 Mg, - elektrozbiórka – 10 Mg, - przeterminowane leki – 0,25 Mg, - zużyte opony – 5 Mg, - odpady biodegradowalne – 165 Mg. Wyżej wymieniona ilość odpadów stanowi wielkość orientacyjną, przyjętą dla celu porównania ofert i wyboru najkorzystniejszej oferty. Wykonawcy, z którym Zamawiający podpisze umowę, nie przysługuje roszczenie o realizację usługi w ww. wielkościach. 5. Zasady odbioru frakcji odpadów zebranych selektywnie: 1) Odbiorowi będą podlegać następujące frakcje odpadów zebranych selektywnie: - makulatura, - tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe i metal, - szkło, - odpady biodegradowalne, - żużle i popioły – w sezonie grzewczym co najmniej raz w tygodniu, - przeterminowane leki - odbiór z aptek raz na miesiąc, - odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny oraz zużyte opony – odbiór minimum raz na kwartał. Odbiór przeterminowanych leków z 8 aptek odbywać się będzie zawsze ostatniego roboczego dnia w danym miesiącu i będzie potwierdzony przez upoważnione osoby z każdej apteki. Wykonawca zobowiązany jest do przedkładania raportów w terminie do 7 dni roboczych po upływie każdego miesiąca, potwierdzających wykonanie odbioru przeterminowanych leków z aptek, podpisanych przez osobę upoważnioną przez Wykonawcę oraz przez upoważnioną osobę z apteki wraz z podaniem dnia dokonania odbioru oraz masy odebranych odpadów z poszczególnych aptek wg poniższego wzoru: Lp. Apteka, nazwa, adres Data odbioru przeterminowanych leków Masa leków (kg) Potwierdzenie przekazania przeterminowanych leków przez aptekę Potwierdzenie odbioru przeterminowanych leków przez Wykonawcę Do raportu Wykonawca dołączy kopie kart przekazania odpadu następnemu uprawnionemu posiadaczowi odpadów potwierdzające przekazanie mu odpowiedzialności za zagospodarowanie odpadów przeterminowanych leków. W przypadku magazynowania zebranych przeterminowanych leków oraz nieprzekazywania ich w miesięcznych okresach rozliczeniowych następnemu posiadaczowi odpadów, Wykonawca do raportu, dołącza oświadczenie o następującej treści: „ Oświadczam, że w miesiącu …… 2019 roku, zostało odebranych …….. kg odpadów przeterminowanych leków, które zgodnie z posiadaną decyzją z dnia …….. Nr wydaną przez ……………… są magazynowane we wskazanym miejscu …………………………”. Wykonawca zobowiązuje się do przekazania upoważnionemu pracownikowi Zamawiającego, najdalej wraz z ostatnim raportem, kopii kart przekazania odpadów uprawnionemu posiadaczowi odpadów potwierdzające przekazanie mu odpowiedzialności za przetworzenie wszystkich przeterminowanych leków odebranych przez Wykonawcę. Wykonawca zobowiązany jest do przekazania odebranych z aptek przeterminowanych leków uprawnionym podmiotom prowadzącym działalność w zakresie przetwarzania tego rodzaju odpadów w procesach unieszkodliwiania. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia właściwego standardu sanitarnego podczas zbierania przeterminowanych leków, poprzez wyposażenie pojemników w worki z tworzyw sztucznych. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia należytej staranności oraz zachowania wysokiego standardu świadczonych usług, w szczególności zapewnienia, aby wykonywane czynności odbioru i gospodarowania odpadów przeterminowanych leków (załadunek, transport, rozładunek i zbieranie) odbywały się zgodnie z przepisami i zasadami gospodarki odpadami, a zwłaszcza zgodnie z: a) ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2019 r., poz. 701, z późn. zm.), b) ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych (Dz. U. z 2019 r., poz. 382 z późn. zm.), c) ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 799 z późn. zm.) d) ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2018r., poz. 1454 z późn. zm.). Gmina dopuszcza gromadzenie odebranych z aptek odpadów przeterminowanych leków, wyłącznie w celu zebrania ilości transportowej, w miejscu, w którym Wykonawca może prowadzić działalność w zakresie zbierania tego rodzaju odpadów. 2) Odbiór frakcji odpadów zebranych selektywnie w systemie workowym od mieszkańców z terenu Gminy Miejskiej Lidzbark Warmiński, którzy zadeklarowali selektywną zbiórkę odpadów komunalnych, następować będzie według następujących zasad: - odpady selektywnie zebrane w workach odbierane będą w tym samym dniu, co odpady komunalne zmieszane, lecz innym środkiem transportu, - wykonawca zobowiązany jest do sprawdzania rzetelności segregacji odpadów. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości, wykonawca natychmiast powiadamia Zamawiającego. 3) Odpady zebrane od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Miejskiej Lidzbark Warmiński, Wykonawca zobowiązany jest przekazywać do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych w regionie, wskazanej w uchwale Nr XXIII/524/16 Sejmiku Województwa Warmińsko-Mazurskiego z dnia 28 grudnia 2016 r. w sprawie wykonania Planu gospodarki odpadami dla województwa warmińsko-mazurskiego na lata 2016-2022, tj. Zakładowi Gospodarki Odpadami Komunalnymi Sp. z o.o., z siedzibą w Olsztynie, któremu została powierzona realizacja zadania własnego Gminy w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi. Odpady komunalne przekazywane będą do ZGOK Sp. z o.o., za pośrednictwem stacji przeładunkowej w Medynach. Zbiórka i transport odpadów powinny odbywać się zgodnie z Planem gospodarki odpadami dla województwa warmińsko-mazurskiego, Regulaminem Utrzymania Czystości i Porządku na terenie Gminy Miejskiej Lidzbark Warmiński oraz obowiązującymi przepisami prawa polskiego. 4) Wykaz obsługiwanych nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z których odbierane będą odpady komunalne, oraz punktów aptecznych, zostanie przekazany Wykonawcy przez Zamawiającego po podpisaniu umowy. 6. Podstawowa częstotliwość wywozu odpadów wynosi: A. Nieruchomości zamieszkałe 1) odpady komunalne zmieszane: - dla nieruchomości zamieszkałych do czterech lokali – 1 raz na tydzień, - dla nieruchomości zamieszkałych, znajdujących się na gruntach rolnych – 1 raz na dwa tygodnie, - dla nieruchomości zamieszkałych pozostałych – 2 razy na tydzień, 2) odpady zbierane w sposób selektywny: - dla nieruchomości zamieszkałych objętych zbiórką odpadów workową - 1 raz na tydzień, - z pojemników tworzących gniazda do selektywnej zbiórki: a) makulatura, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe i metale, odpady biodegradowalne - 1 raz na tydzień, b) szkło - 1 raz na miesiąc, 3) odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny oraz zużyte opony – 1 raz na kwartał. 4) żużel i popiół - w sezonie grzewczym raz na tydzień, B. Nieruchomości niezamieszkałe 1) odpady komunalne zmieszane: - dla nieruchomości niezamieszkałych znajdujących się w budynkach wielorodzinnych i nieposiadających terenu do usytuowania pojemników na odpady – 2 razy na tydzień, - dla nieruchomości niezamieszkałych pozostałych – 1 raz na tydzień. 2) odpady zbierane w sposób selektywny: - makulatura, szkło – 1 raz na miesiąc, - tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe i metale – 2 razy na miesiąc, - odpady biodegradowalne – 1 raz na tydzień. Uwaga! 1. W sytuacji zapełnienia pojemników w punktach odbioru zbiorowego, Wykonawca zobowiązany jest do wcześniejszego wywozu odpadów komunalnych. 2. Odbiór odpadów komunalnych nie może odbywać się w niedziele i święta. W przypadku gdy dzień odbioru odpadów przypada na dzień świąteczny, dniem odbioru odpadów jest pierwszy kolejny dzień nie będący świętem lub niedzielą. 3. W przypadku stwierdzenia wystawienia przez mieszkańców odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego przy zbiorczych pojemnikach na odpady komunalne lub przy gniazdach do selektywnej zbiórki, Wykonawca zobowiązany jest do odbioru ww. odpadów w dniu stwierdzenia zaistniałej sytuacji. 7. Miejski Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (MPSZOK). Do obowiązku Wykonawcy należy utworzenie i prowadzenie ogólnodostępnego Miejskiego Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (MPSZOK). 1) Wykonawca w celu utworzenie MPSZOK zobowiązany jest do zapewnienia terenu o powierzchni nie mniejszej niż 500 m2 i uzyskania prawa do władania ww. terenem. 2) MPSZOK zostanie przygotowany do dnia 30.06.2019 roku i udostępniony mieszkańcom Gminy Miejskiej Lidzbark Warmiński od dnia 01.07.2019 roku do dnia 31.12.2019 roku. 3) Do MPSZOK mieszkańcy Gminy Miejskiej Lidzbark Warmiński będą mogli dostarczyć nieodpłatnie następujące frakcje odpadów powstałych na nieruchomościach zamieszkałych: - odpady z selektywnej zbiórki odpadów (makulatura, tworzywa sztuczne, metale, opakowania wielomateriałowe, szkło), - zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne, - opony, - zużyte akumulatory i baterie, - gruz budowlany do 100 kg/m-c/właściciel, - odpady biodegradowalne i zielone, - przeterminowane leki i chemikalia, - odpady niebezpieczne: świetlówki, gaśnice, puszki po farbach, aerozole, zużyte oleje, itp. 4) Wymagania odnośnie MPSZOK: - lokalizacja na terenie miasta Lidzbark Warmiński, umożliwiająca łatwy i swobodny dostęp dla wszystkich mieszkańców oraz pojazdów dostarczających i odbierających odpady, - magazynowanie selektywnie zebranych odpadów komunalnych w sposób zabezpieczający przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz przed działaniem czynników atmosferycznych, - wyposażenie terenu w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych (jeżeli powstają), pochodzących z terenu MPSZOK zgodnie z przepisami Prawo Wodne, - wyposażenie w wagę legalizowaną (o obciążeniu od 5 kg do 20 ton), - godziny przyjmowania odpadów: w dni robocze w godzinach 8:00 -16:00; w soboty w godzinach 10:00 – 14:00, - miejsce przyjmowania odpadów powinno być oznakowane (drogowskazy z informacją o lokalizacji MPSZOK należy ustawić w miejscu widocznym dla mieszkańców) oraz posiadać tablicę informacyjną z regulaminem MPSZOK, - wyposażenie w niezbędną ilość pojemników do selektywnego gromadzenia poszczególnych rodzajów przyjmowanych odpadów, umożliwiającą zebranie wszystkich odpadów. 5) Wykonawca zapewni obsługę MPSZOK przez pracowników odpowiedzialnych za odbiór, ważenie, umieszczanie odpadów w kontenerach lub pojemnikach, przekazywanie odpadów do unieszkodliwiania lub odzysku, prowadzenie ewidencji odpadów oraz weryfikację osób przekazujących odpady do MPSZOK. Do MPSZOK odpady mogą oddać tylko mieszkańcy Gminy Miejskiej Lidzbark Warmiński. 6) Odpady zebrane w MPSZOK będą przekazywane do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych w regionie, wskazanej w uchwale Nr XXIII/524/16 Sejmiku Województwa Warmińsko-Mazurskiego z dnia 28 grudnia 2016 r. w sprawie wykonania Planu gospodarki odpadami dla województwa warmińsko-mazurskiego na lata 2016-2022, tj. Zakładowi Gospodarki Odpadami Komunalnymi Sp. z o. o., z siedzibą w Olsztynie, któremu została powierzona realizacja zadania własnego Gminy w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi. Odpady komunalne przekazywane będą do ZGOK Sp. z o.o., za pośrednictwem stacji przeładunkowej w Medynach. 7) Wykonawca będzie odpowiadał za zgodność wszystkich czynności wykonywanych w ramach działalności MPSZOK z obowiązującym w Polsce prawem - w szczególności w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, gospodarki odpadami i ochrony środowiska. 8) Wykonawca przyjmuje na siebie wszystkie obowiązki posiadacza odpadów (zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U z 2019 r., poz. 701 ze zm.), a jeżeli będzie transportował odpady niebezpieczne – to również obowiązki przewoźnika, zgodnie z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 382, ze zm.). 9) Na prowadzenie działalności w zakresie zbierania odpadów (przewidzianych do zbierania w MPSZOK, określonych w części IV ust. 7 pkt 3 niniejszej SIWZ), Wykonawca musi posiadać, wynikające z ustawy o odpadach, aktualne zezwolenie właściwego organu. 10) Po zakończeniu usługi związanej z prowadzeniem MPSZOK teren nieruchomości należy uporządkować, a zebrane odpady usunąć poprzez unieszkodliwienie lub odzysk. 8. Pojemniki do zbiórki odpadów komunalnych, standard sanitarny wykonywania usług oraz ochrona środowiska. 1) Obowiązkiem Wykonawcy jest dysponowanie wystarczającą liczbą pojemników do gromadzenia zmieszanych odpadów komunalnych dla zapewnienia dzierżawy dla właścicieli nieruchomości nie posiadających ich na własność. Obecnie mieszkańcy Lidzbarka Warmińskiego dzierżawią następującą ilość pojemników do gromadzenia zmieszanych odpadów komunalnych: - SM 1,1 m3 – 358 szt., - KP 7m3 - 40 szt. Ww. ilość pojemników nie jest ostateczna i może ulec zmianie o ok. ± 10%. 2) Podstawowymi typami pojemników do zbierania zmieszanych odpadów komunalnych są: - pojemniki KP-7 o pojemności 7000 l oraz pojemniki 1100 l litrowe dla nieruchomości zamieszkałych wielorodzinnych i nieruchomości niezamieszkałych, - pojemniki 110 l i 120 l dla nieruchomości jednorodzinnych, 3) Obowiązkiem Wykonawcy jest wyposażenie gniazd do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych w pojemniki do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych. Pojemniki powinny być estetyczne i ustawione na utwardzonym podłożu. Miejsca ustawienia pojemników, ich rodzaj i ilość określono w załączniku nr 9 do niniejszej SIWZ. Ww. ilość pojemników nie jest ostateczna i może ulec zmianie o ok. ± 10%. W przypadku braku miejsca w wiatach/osłonach na pojemniki 1100l do gromadzenia odpadów biodegradowalnych, Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia mniejszych pojemników, tj. o pojemności 240 l (ok.10 sztuk). Wskazane jest aby pojemniki 1100l ustawiane w wiatach/osłonach były wyposażone w półokrągłe lub płaskie dwu lub trójdzielne pokrywy, które pozwalają na swobodne otwieranie i zamykanie pokrywy lub tylko jej części, bez użycia siły. 4) Wykonawca zobowiązany jest do pozostawienia miejsc po odbiorze odpadów komunalnych w należytej czystości (wymagane jest sprzątanie po zabranych workach lub opróżnieniu pojemników). 5) Pojemniki będące własnością Wykonawcy powinny być poddawane myciu stosownie do stopnia ich zanieczyszczenia i nie rzadziej niż raz na pół roku. 9. Worki do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia worków do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych o poj. 120 l, do tego celu przeznaczonych o odpowiedniej wytrzymałości, zapewniającej bezpieczny z punktu widzenia technicznego i sanitarnego transport oraz ich odbieranie z nieruchomości, w ilościach określonych w załączniku nr 2 do SIWZ. Worki muszą być wyposażone w taśmę ściągającą lub w taśmę do wiązania. 1) Worki do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych powinny być opisane i oznaczone: nazwą, adresem, adresem e-mail, numerem telefonu Wykonawcy oraz informacją o rodzajach odpadów gromadzonych w nich: a) worek koloru niebieskiego z napisem PAPIER (do zbierania makulatury) NALEŻY WRZUCAĆ: - gazety i czasopisma, - prospekty, katalogi, - kartony i tekturę, - zeszyty i książki, - papier biurowy i kserograficzny - papier pakowy, - koperty NIE NALEŻY WRZUCAĆ: - kartonów po napojach, sokach, mleku, - opakowań po papierosach, - tapet, - pieluch jednorazowych i innych artykułów higienicznych, - papieru z folią, - worków po cemencie, zaprawach, - paragonów, - resztek taśm z kas fiskalnych, - papieru do pieczenia, - papieru fotograficznego, - kalki technicznej, - papieru faksowego b) worek koloru żółtego z napisem METALE i TWORZYWA SZTUCZNE (do zbierania metalu, tworzywa sztucznego, opakowań wielomateriałowych) NALEŻY WRZUCAĆ: - plastikowe butelki po napojach, wodach mineralnych, sokach, - opakowania po kosmetykach, płynach do mycia i chemii gospodarczej, - plastikowe opakowania po żywności (np.: kubki po jogurtach, margarynach), - plastikowe wiadra, koszyki po owocach, - folie opakowaniowe i worki, reklamówki, - kawałki rur lub złączek PCV lub PET, - kartony po napojach, sokach, mleku - opakowania po papierosach, - opakowania po zupkach, przyprawach, - opakowania po lekach, pigułkach, - opakowania metalowe (puszki po art. spożywczych, pudełka, kapsle, nakrętki od słoików, itp.) - zepsute narzędzia metalowe, - opakowania po aerozolach NIE NALEŻY WRZUCAĆ: - styropianu i innych odpadów budowlanych, - puszek po farbach, - opakowań po olejach przemysłowych, silnikowych, płynach chłodniczych, - opakowań po środkach chemicznych i środkach ochrony roślin, - opakowań po klejach i rozpuszczalnikach, - kabli i przewodów elektrycznych, - baterii. c) worek koloru zielonego z napisem SZKŁO (do zbierania szkła) NALEŻY WRZUCAĆ: - butelki po napojach i żywności, - słoiki po dżemach i przetworach, - opakowania po kosmetykach, - stłuczkę szklaną bez nakrętek, kapsli, korków. NIE NALEŻY WRZUCAĆ: - ceramiki, - szkła żaroodpornego, - szkła okiennego, - szyb samochodowych, - luster, - żarówek, świetlówek, - lamp neonowych, - bombek i ozdób choinkowych, - ekranów telewizyjnych. d) worek koloru brązowego z napisem BIO (do zbierania odpadów biodegradowalnych) NALEŻY WRZUCAĆ: - skoszona trawa, liście, kwiaty, chwasty bez ziemi, - drobne gałęzie drzew i krzewów, - odpady kuchenne, spożywcze - stałe, - resztki żywności, - owoce, warzywa, - fusy po kawie i herbacie, - skorupki jajek, - trociny i kora drzew NIE NALEŻY WRZUCAĆ: - mięsa, kości zwierząt, - oleju jadalnego, - płynnych odpadów kuchennych, - drewna impregnowanego, - płyt wiórowych i MDF, - leków, - odchodów zwierząt, - popiołu, - innych odpadów komunalnych (w tym niebezpiecznych). 2) Po każdorazowym odbiorze odpadów selektywnie zbieranych, Wykonawca pozostawi worki w ilości odpowiadającej odebranym workom. Worki należy przekazywać właścicielowi nieruchomości. 3) Wykonawca zapewnia worki o poj. 120 l do selektywnej zbiórki odpadów tylko mieszkańcom nieruchomości zamieszkałych do 4 lokali mieszkalnych oraz właścicielom nieruchomości niezamieszkałych. 10. Obowiązki związane z prowadzeniem dokumentacji związanej z realizacją przedmiotu zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest do: - uzyskania potwierdzenia ilości i rodzaju zebranych odpadów przekazanych do punktów odbioru, - sporządzania ustawowych sprawozdań, - niezwłocznego informowania Zamawiającego o innej klasyfikacji odpadów przy odbiorze niż wynikającej z deklaracji mieszkańców. 11. Szczegółowe wymagania stawiane Wykonawcy: Wykonawca zobowiązany jest do spełnienia wymagań określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122), a w szczególności: 1) Wykonawca powinien posiadać bazę magazynowo-transportową usytuowaną w Gminie Miejskiej Lidzbark Warmiński lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy administracyjnej miasta Lidzbark Warmiński i położonej na terenie do którego posiada tytuł prawny. 2) W zakresie wyposażenia bazy magazynowo-transportowej należy zapewnić aby: - teren był zabezpieczony przed dostępem osób nieupoważnionych, - miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów były zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu, - miejsca magazynowania selektywnie zbieranych odpadów komunalnych były zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczone przed działaniem czynników atmosferycznych, - teren bazy magazynowo-transportowej był wyposażony w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych, pochodzących z terenu bazy zgodnie z przepisami Prawo Wodne,  baza magazynowo-transportowa była wyposażona w: • miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów, • pomieszczenia socjalne dla pracowników odpowiadających ilości zatrudnionych osób, • miejsca do magazynowania selektywnie zebranych odpadów z grupy odpadów komunalnych, • legalizowaną samochodową wagę najazdową – w przypadku gdy na terenie bazy następuje magazynowanie odpadów. 3) Na terenie bazy magazynowo-transportowej powinny znajdować się także: - punkt bieżącej konserwacji i naprawy pojazdów, - miejsce do mycia i dezynfekcji pojazdów – o ile czynności te nie są wykonywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy magazynowo-transportowej. 4) W zakresie posiadania wyposażenia umożliwiającego odbiór odpadów od właścicieli nieruchomości oraz jego stanu technicznego Wykonawca musi zapewnić: a) co najmniej dwa pojazdy do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, z funkcją kompaktującą, spełniające normę emisji spalin min. EURO 4, przystosowane do odbioru odpadów komunalnych z pojemników o pojemności od 110 l do 7000 l, b) co najmniej dwa pojazdy z funkcją kompaktującą, spełniające normę emisji spalin min. EURO 4, przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych z pojemników od 110 l do 1100 l, c) co najmniej jeden pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej, d) co najmniej jeden pojazd bramowy lub hakowy do transportu pojemników o pojemności 5000 l i 7000 l, e) na terenie bazy magazynowo-transportowej urządzenia do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych przed ich transportem do miejsc przetwarzania. 5) Pojazdy powinny być trwale i czytelnie oznakowane, w widocznym miejscu, nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerami telefonu podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości. 6) Pojazdy powinny mieć konstrukcję zabezpieczającą przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz minimalizującą oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady. 7) Pojazdy zbierające odpady selektywnie zebrane muszą być oznakowane na dwóch burtach tablicami o wymiarach co najmniej 75x100 cm z napisem określającym zbieraną frakcję, tj. makulatura, plastik, szkło, popiół, bio. 8) Pojazdy (wymienione w ust. 11 pkt 4 lit. a, b, c ) powinny być wyposażone w: - system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postojów oraz czujniki zapisujące dane o miejscach wyładunku odpadów umożliwiający weryfikację tych danych, - urządzenia lub narzędzia do sprzątania terenu po opróżnieniu pojemników. 9) Co najmniej jeden pojazd z funkcją kompaktującą powinien być przystosowany do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych z pojemników o poj. od 110 l do 1100 l pochodzących z nieruchomości położonych w ciasnej zabudowie śródmiejskiej, a wymiar pojazdów nie powinien przekraczać: 245 cm szer./ 800 cm dł./330 cm wys. 12. Wykonawca przed zakwalifikowaniem odpadów segregowanych do zmieszanych w przypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, sporządza na tę okoliczność dokumentację (tj. oświadczenie + dokumentację fotograficzną) na poziomie umożliwiającym wydanie przez Zamawiającego decyzji administracyjnej naliczającej zmianę wysokości opłaty. Dokumentację wraz z wykazem właścicieli nieprawidłowo segregujących odpady przekaże Zamawiającemu. 13. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. Dotyczy to m.in. odbioru odpadów komunalnych, ewentualnego przeładunku odpadów, transportu odpadów, spraw formalno - prawnych związanych z odbieraniem i dostarczaniem odpadów uprawnionemu przedsiębiorcy prowadzącemu działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych. Zakazuje się mieszania: 1) selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi, 2) selektywnie zebranych odpadów różnych rodzajów ze sobą. 14. Wykonawca zobowiązany jest do świadczenia usług w sposób zapewniający osiągnięcie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku frakcji odpadów obejmujących papier, metale, tworzywa sztuczne i szkło oraz inne niż niebezpieczne odpady budowlane i rozbiórkowe, wyliczanych zgodnie z Wymagane poziomy recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku wskazanych powyżej frakcji odpadów w roku 2019 powinny wynosić odpowiednio: 1) papier, metal, tworzywa sztuczne i szkło - co najmniej 40%, 2) inne niż niebezpieczne odpady budowlane i rozbiórkowe – co najmniej 60%. 15. Wykonawca zobowiązany jest do: a) Ważenia wszystkich odebranych zmieszanych odpadów komunalnych w punkcie wagowym zlokalizowanym w miejscu przekazywania odpadów do zagospodarowania, b) Przekazywania odpadów do uprawnionego przedsiębiorcy wykonującego działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych i uzyskania od niego potwierdzenia odbioru odpadów zebranych z terenu Gminy Miejskiej Lidzbark Warmiński na karcie przekazania odpadu, c) Terminowego zbierania i wywożenia odpadów, d) W przypadku przeładowywania odpadów - dokonywać tego należy w legalnym i przystosowanym do tego celu miejscu. e) Niezwłocznego zawiadomienia Zamawiającego o okolicznościach przeszkadzających w prawidłowym wykonaniu usługi, f) Rozliczania się z wykonywanych usług poprzez przedstawienie wymaganych przepisami dokumentów, g) Utrzymania w należytym stanie technicznym, sanitarnym i porządkowym narzędzi i urządzeń wykorzystywanych na potrzeby realizacji przedmiotu zamówienia, h) Utrzymania miejsc po odbiorze odpadów komunalnych w należytej czystości (wymagane jest sprzątanie po zabranych workach lub opróżnieniu pojemników), i) Dokonywania odbioru i transportu odpadów również w przypadkach, kiedy dojazd do punktów zbiórki odpadów komunalnych będzie czasowo utrudniony z powodu prowadzonych remontów dróg, dojazdów, złych warunków atmosferycznych. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy. j) W sytuacjach nadzwyczajnych (jak np. nieprzejezdność lub zamkniecie drogi), gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z umową, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą. k) Wykonawca zobowiązany jest do spełniania przez cały okres wykonywania usługi wszystkich wymogów wynikających z obowiązujących przepisów, dotyczących odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych. l) Wykonawca ma obowiązek uruchomienia monitoringu pozycjonowania satelitarnego na 1 stanowisku komputerowym Zamawiającego w terminie do dnia 30.06.2019 r. ł) Wykonawca zobowiązany jest archiwizować zapisy o położeniu pojazdu i miejscach postojów oraz o miejscach wyładunku odpadów uzyskanych z czujników GPS przez okres 12 miesięcy dla każdego pojazdu. 16. Wykonawca będzie prowadził i przedkładał Zamawiającemu dokumentację z realizacji przedmiotu zamówienia, tj.: a) Miesięczne zestawienie odebranych odpadów komunalnych zmieszanych, w terminie 7 dni kalendarzowych od zakończenia danego miesiąca, potwierdzone kartami przekazania odpadu i dowodami ważenia. b) Miesięczne zestawienie odebranych odpadów komunalnych segregowanych z uwzględnieniem ilości odpadów zebranych przez MPSZOK oraz raport zebranych z aptek przeterminowanych leków w terminie 7 dni kalendarzowych od zakończenia danego miesiąca, potwierdzone kartami przekazania odpadu, dowodami ważenia, oraz fakturami potwierdzającymi zakup worków do selektywnej zbiórki odpadów. c) Półroczne sprawozdania o masie poszczególnych rodzajów odpadów komunalnych oraz sposobie ich zagospodarowania, wraz ze wskazaniem instalacji do której zostały one przekazane. Ww. sprawozdania należy przekazać Zamawiającemu do końca miesiąca następującego po upływie półrocza, którego dotyczy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępując do przetargu ma obowiązek wnieść wadium w wysokości: 10 000,00 PLN (słownie: dziesięć tysięcy złotych), na cały okres związania ofertą, który wynosi 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. 2. Wadium w wymaganej przez Zamawiającego wysokości należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wniesione w następujących formach: 1) w pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2019, poz. 310, z późń. zm.). 4. Miejsce i sposób wniesienia wadium. a) Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Lidzbarku Warmińskim w Banku Millennium S.A. Nr 13116022020000000061931481, z dopiskiem: „Wadium – odbiór odpadów komunalnych”. Oferta jest skutecznie zabezpieczona wadium, jeśli pieniądze znajdą się na ww. rachunku przed terminem składania ofert. Kopię potwierdzenia wniesienia wadium poświadczoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty. b) W przypadku wnoszenia wadium w pozostałych dopuszczalnych formach, kopię dokumentu poświadczoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty. Ponadto do oferty należy dołączyć, w osobnej koszulce, oryginał tego dokumentu. Nie bindować i nie zszywać z ofertą. 5. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczenia, dokument powinien być sporządzony zgodnie z obowiązującym prawem i winien zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji lub poręczenia (Zamawiającego), gwaranta lub poręczyciela (instytucji udzielających gwarancji lub poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją lub poręczeniem, c) kwotę gwarancji lub poręczenia, d) termin ważności gwarancji lub poręczenia, e) zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do zapłacenia kwoty gwarancji lub poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano: • odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub • nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub • zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, f) zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do zapłacenia kwoty gwarancji lub poręczenia jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. g) gwarancja lub poręczenie winno być nieodwołalne i bezwarunkowe. Gwarancja lub poręczenie winny przewidywać termin bezwarunkowej wypłaty maksymalnie do 21 dni od pierwszego pisemnego żądania wypłaty wadium, h) wszelkie spory dotyczące gwarancji lub poręczenia podlegają rozstrzygnięciu zgodnie z prawem Rzeczypospolitej Polskiej i podlegają kompetencji sądu właściwego dla siedziby Zamawiającego. i) jednocześnie Zamawiający wymaga, aby okres ważności gwarancji lub poręczenia nie był krótszy niż okres związania ofertą. j) w przypadku wniesienia wadium przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie niniejszego zamówienia Zamawiający uzna wadium za wniesione skutecznie, o ile odpowiadać będzie postanowieniom niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz wniesione zostało przez jednego z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w wymaganej wysokości i wymaganym terminie. 6. Wykonawca, który nie wniesie wadium na zasadach określonych w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, zostanie wykluczony z postępowania zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy – Prawo zamówień publicznych. 7. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 8. Zamawiający zatrzymuje również wadium wraz z odsetkami w przypadku określonym w art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. 9. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. 10. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 11. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia niniejszy warunek, jeżeli Wykonawca wykaże, że: a) posiada wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych objętych przedmiotem zamówienia od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Miejskiej Lidzbark Warmiński, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U z 2018r. Poz. 1454 z późn. zm.), b) posiada aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów komunalnych wydane przez właściwy organ zgodnie z ustawą o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (Dz.U. z 2018 r., poz. 992, ze zm.), c) posiada aktualne zezwolenie na zbieranie odpadów (przewidzianych do zbierania w MPSZOK, określonych w części IV ust. 7 pkt 3 niniejszej SIWZ), wydane przez właściwy organ zgodnie z ustawą o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (Dz.U. z 2018 r. poz. 992, ze zm).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zgodnie z art. 24 ust. 11 ustawy Pzp, Wykonawca w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp stanowi Załącznik nr 5 do SIWZ. Oświadczenie należy przekazać Zamawiającemu w oryginale w formie pisemnej. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, składa każdy z Wykonawców.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach