Przetargi.pl
Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, położonych w granicach administracyjnych gminy Baranów w okresie od 1 stycznia 2023 r. do 31 grudnia 2023 r.

GMINA BARANÓW ogłasza przetarg

  • Adres: 63-604 Baranów, Rynek 21
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 62 74 10 000 , fax. 67 74 10 005
  • Data zamieszczenia: 2022-10-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA BARANÓW
    Rynek 21
    63-604 Baranów, woj. wielkopolskie
    tel. 62 74 10 000, fax. 67 74 10 005
    REGON: 250855529
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.baranow.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, położonych w granicach administracyjnych gminy Baranów w okresie od 1 stycznia 2023 r. do 31 grudnia 2023 r.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Nazwa przedmiotu zamówienia: „Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, położonych w granicach administracyjnych gminy Baranów w okresie od 1 stycznia 2023 r. do 31 grudnia 2023 r.”2. Przedmiotem zamówienia jest usługa odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, zamieszkałych, położonych w granicach administracyjnych gminy Baranów w okresie od 01 stycznia 2023 r. do 31 grudnia 2023r. i transport tych odpadów do wskazanego przez Zamawiającego miejsca ich zagospodarowania (ZZO Olszowa Sp. z o.o.) na warunkach określonych w niniejszym SWZ.3. Szczegółowy opis oraz sposób realizacji zamówienia zawiera Opis Przedmiotu Zamówienia (OPZ), stanowiący II Część SWZ - Opis Przedmiotu Zamówienia (OPZ).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępując do przetargu winien przed upływem terminu składania ofert wnieść wadium w wysokości 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100).2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu;2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019r. poz. 310, 836 i 1572).3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego: 09 8413 0000 0406 1311 2000 0004z dopiskiem – wadium dotyczące postępowania nr GP.ZP.271.20.20224. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu, Zamawiający uzna wadium, które zostanie zaksięgowane na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.5. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej – przed upływem terminu składania ofert.6. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, lub poręczenia gwarancja lub poręczenie musi być nieodwołalne, bezwarunkowe i płatne na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, sporządzone zgodnie z obowiązującymi przepisami i powinna zawierać następujące elementy:a) nazwę: dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta lub poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib,b) kwotę wadium,c) termin ważności gwarancji/poręczenia w formule: „od dnia …….– do dnia ………”,d) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia kwoty wskazanej w gwarancji/poręczeniu na pierwsze żądanie Zamawiającego w sytuacjach zatrzymania wadium określonych w przepisach ustawy Pzp.7. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lubzawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada uprawienia do wykonywania działalności, na podstawie:a) posiadania wpisu do rejestru BDO - Bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami zgodnie z art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 779 ze zm.). Indywidualny numer rejestrowy przydzielony przedsiębiorcy w BDO należy wpisać w pkt. 12 Formularza oferty.b) posiada aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Wójta Gminy Baranów w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, zgodnie z art. 9c ust. 1 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 888 ze zm.);3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem niniejszego zamówienia na sumę gwarancyjną minimum 300 000,00 PLN (trzysta tysięcy złotych).4) zdolności technicznej lub zawodowej: Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że na czas i dla celów realizacji zadania będzie dysponował:a) niezbędną wiedzą i doświadczeniem do wykonania zamówienia. Warunek ten zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykaże, że wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie minimum jedną usługę odbioru i transportu odpadów komunalnych od co najmniej 1 500 gospodarstw domowych, w sposób należyty i ciągły przez okres minimum 12 miesięcy.b) potencjałem technicznym odpowiednim do wykonania zamówienia - Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował potencjałem technicznym zgodnym z wymaganiami Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z dnia 25 stycznia 2013 r. poz. 122) w tym, co najmniej:• pojazdami przystosowanymi do odbierania odpadów komunalnychz pojemników o pojemnościach 120 litrów, 240 litrów, 1100 litrów– co najmniej 4 szt.• pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranego szkłaz pojemników o pojemności 1,5 m3 ( HDS) oraz zbiórki gabarytów,– co najmniej 2 szt.,• pojazdami do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej (hakowiec) do odbioru kontenerów KP7 i odpadów wielkogabarytowych,– co najmniej 2 szt.• pojazdami z zabudową skrzyniową,- co najmniej 2 szt. wszystkie wykazane pojazdy muszą być wyposażone, w system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscu postoju oraz czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów umożliwiających weryfikację danych - zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r. W sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości; wszystkie wykazane pojazdy i urządzenia muszą być sprawne; wszystkie wykazane pojazdy muszą mieć aktualne badania techniczne oraz aktualne dowody rejestracyjne, ubezpieczenie OC; wszystkie wykazane pojazdy muszą być trwale i czytelnie oznakowane w widocznym miejscu, nazwą oraz danymi adresowymi i numerami telefonów Wykonawcy; licencją na oprogramowanie umożliwiające gromadzenie i przetwarzanie danych o ilości odebranych odpadów komunalnych, celem sporządzania sprawozdań - protokołów wykonania usługi.• Wykonawca winien posiadać bazę magazynowo - transportową usytuowaną w Gminie Baranów, lub w odległości nie większej niż 60 km od jej granicy, na terenie do którego posiada tytuł prawny.Baza magazynowo – transportowa winna spełniać warunki określone w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122).Ze względu na to, że przedmiot zamówienia nie obejmuje magazynowania odpadów, posiadana baza nie musi być wyposażona w legalizowaną samochodową wagę najazdową.Uwaga I: mając na uwadze art. 117 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający zastrzega, że w sytuacji składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz analogicznie w sytuacji, gdy Wykonawca będzie polegał na zasobach innego podmiotu, na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp - warunki opisane powyżej, muszą zostać spełnione w całości przez Wykonawcę (jednego z Wykonawców wspólnie składającego ofertę) lub podmiot, na którego zdolności w tym zakresie powołuje się Wykonawca - brak możliwości tzw. sumowania zasobów w zakresie doświadczenia.UWAGA II: Oceniając zdolność techniczną lub zawodową, Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2022-11-04

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach