Przetargi.pl
Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Lipinki i stacjonarnego punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych znajdującego się na terenie Gminy Lipinki oraz ich zagospodarowanie w okresie od 01.03.2020 r. do 31.12.2020 r.

Gmina Lipinki ogłasza przetarg

  • Adres: 38-305 Lipinki, Lipinki
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 013 4477021 , fax. 013 4477021 w. 42
  • Data zamieszczenia: 2020-01-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Lipinki
    Lipinki 53
    38-305 Lipinki, woj. małopolskie
    tel. 013 4477021, fax. 013 4477021 w. 42
    REGON: 37044081500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.malopolska.pl/uglipinki

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Lipinki i stacjonarnego punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych znajdującego się na terenie Gminy Lipinki oraz ich zagospodarowanie w okresie od 01.03.2020 r. do 31.12.2020 r.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na odbieraniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości znajdujących się na terenie Gminy Lipinki oraz ich zagospodarowaniu w okresie od 1 marca 2020 r. do 31 grudnia 2020 r., zbieranych przez tych właścicieli zgodnie z przepisami powszechnie obowiązującego prawa, w tym ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, a także z zapisami regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Lipinki oraz odbieraniu i zagospodarowaniu odpadów ze Stacjonarnego Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych, zwanego dalej „PSZOK”, znajdującego się na terenie Gminy Lipinki, zgodnie z Uchwałą Rady Gminy Lipinki w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Lipinki i zagospodarowaniu tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właścicieli nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: 1) odbiór zmieszanych (niesegregowanych) odpadów komunalnych o kodzie 20 03 01 zgromadzonych w pojemnikach lub workach na terenach z zabudową jednorodzinną; 2) odbiór zgromadzonych w sposób selektywny (zbieranych w workach lub pojemnikach przez właścicieli nieruchomości na terenach z zabudową jednorodzinną), następujących rodzajów odpadów: a) odpady papieru w tym tektury, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury (kod 20 01 01, 15 01 01); b) odpady ze szkła, w tym odpady opakowaniowe ze szkła (kod 20 01 02, 15 01 07); c) odpady metali, w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe tworzyw sztucznych, oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowe (kody 20 01 39, 15 01 02, 15 01 05, 15 01 04, 20 01 40) zbierane łącznie (w pojemnikach i workach przeznaczonych do zbiórki tworzyw sztucznych); d) odpady ulegające biodegradacji ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów (kod 20 01 08); 3) odbiór selektywnie zbieranych odpadów komunalnych wyszczególnionych poniżej: a) odpady budowlane i rozbiórkowe o kodach 17 01 01, 17 01 02, 17 01 03, 17 01 07, 17 02 01, 17 02 02, 17 02 03, 17 04 07, 17 08 02, 17 09 04, 20 03 99; b) zużyte opony o kodzie 16 01 03; c) odpady wielkogabarytowe o kodzie 20 03 07; d) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny o kodach 20 01 35*, 20 01 36; e) odpady niebezpieczne powstające w gospodarstwach domowych (tj. chemikalia, zużyte baterie i akumulatory, i inne) o kodach 20 01 13*, 20 01 19*, 20 01 21*, 20 01 27*, 20 01 29*, 20 01 33*; f) przeterminowane leki o kodzie 20 01 32; g) odzież i tekstylia o kodach 20 01 10, 20 01 11; h) popiół z gospodarstw domowych o kodzie 20 01 99; 4) zagospodarowanie odbieranych odpadów komunalnych w sposób uwzględniający poniższe warunki: a) w ramach zagospodarowania odpadów wykonawca zobowiązany jest do przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów ulegających biodegradacji oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych; b) w przypadku selektywnie zebranych odpadów komunalnych innych niż wyżej wymienione oraz innych niż odpady papieru w tym tektury, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury, odpady ze szkła, w tym odpady opakowaniowe ze szkła, odpady metali, w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe z tworzyw sztucznych, oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowe i odpady ulegające biodegradacji, ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów, w ramach zagospodarowania odpadów wykonawca zobowiązany jest do ich przekazania do odzysku, a w razie braku możliwości odzysku - do unieszkodliwiania, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach; c) w przypadku zbieranych w sposób selektywny odpadów papieru w tym tektury, odpadów opakowaniowych z papieru i odpadów opakowaniowych z tektury, odpadów ze szkła, w tym odpadów opakowaniowych ze szkła, odpadów metali, w tym odpadów opakowaniowych z metali, odpadów tworzyw sztucznych, w tym odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych oraz odpadów opakowaniowych wielomateriałowych, odpadów ulegających biodegradacji, ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów, wykonawca zobowiązany jest przekazać je do odzysku, zgodnie z zapisami art. 18 ust. 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach; 5) porządkowanie terenu w miejscu gromadzenia odpadów w przypadku jego zanieczyszczenia wynikającego z przepełnienia pojemnika, jak również w przypadku zanieczyszczenia spowodowanego podczas czynności odbioru odpadów; 6) powiadamianie zamawiającego o niedopełnieniu przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych; w przypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości tego obowiązku wykonawca zobowiązany jest przyjąć odpady jako zmieszane odpady komunalne i powiadomić o tym zamawiającego oraz właściciela nieruchomości. Wykonawca zobowiązany jest do: - osiągnięcia w roku rozliczeniowym poziomu ograniczenia składowania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji, ustalanego zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia składowania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji; - osiągnięcia w roku rozliczeniowym poziomu recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami odpadów w postaci papieru, metalu, tworzyw sztucznych, szkła, ustalanego zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych; - osiągnięcia w roku rozliczeniowym poziomu recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych, ustalanego zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych. 4. Wykonawca zobowiązany jest do przedkładania zamawiającemu informacji o osiągniętych poziomach, o których mowa w pkt 3, przedstawiającej sposób ich wyliczenia. 5. Szacunkowa ilość odpadów komunalnych zbieranych w ciągu roku w okresie realizacji zamówienia na terenie Gminy Lipinki wyniesie ok. 1053,00 Mg, w tym: 680,00 Mg odpadów o kodzie 20 03 01; 373,00 Mg odpadów papieru i tektury, szkła, tworzyw sztucznych, opakowań wielomateriałowych i metalu; 15,00 Mg odpadów ulegających biodegradacji (w tym 10 Mg odpadów zielonych oraz 5 Mg bioodpadów); 70,00 Mg odpadów wielkogabarytowych; 18,00 Mg pozostałych odpadów. 6. Na dzień ogłoszenia postępowania o udzielenie zamówienia zarejestrowano 1840 deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, którymi objęto około 5630 osób zamieszkałych na stałe w Gminie Lipinki. Zbiórką zostanie objęty teren całej gminy. System odbierania odpadów komunalnych nie obejmuje odpadów powstałych na terenie nieruchomości niezamieszkałych oraz powstałych w wyniku prowadzenia działalności gospodarczej. 7. W celu realizacji zamówienia wykonawca musi dysponować specjalistycznymi środkami technicznymi: a) samochodami-śmieciarkami o pojemności skrzyni zabudowy wynoszącej 6-11 m3, w tym jedną śmieciarką małą o ładowności do 3,5 tony, samochodem skrzyniowym, samochodem dostawczym – umożliwiającymi odbiór odpadów gromadzonych w workach na śmieci o pojemności min. 110 l; b) kontenerem o pojemności 7 m3 na odpady budowlane i rozbiórkowe, w miarę zapotrzebowania po każdorazowym zgłoszeniu wykonawcy takiej konieczności przez zamawiającego; wykonawca zapewni kontener i podstawi go w terminie do 3 dni od otrzymania zgłoszenia we wskazane miejsce; napełniony kontener wykonawca powinien wywieźć nie później niż w terminie trzech dni od otrzymania zgłoszenia o gotowości do odbioru odpadów. 8. Samochody, za pomocą których będą wykonywane usługi, muszą spełniać wymogi określone w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. 9. Odbiór zmieszanych (niesegregowanych) oraz segregowanych odpadów komunalnych z terenu Gminy Lipinki odbywać się będzie zgodnie z harmonogramem wywozu odpadów opracowanym przez zamawiającego na podstawie obowiązujących przepisów oraz uzgodnionym z wykonawcą. 10. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. Dotyczy to między innymi ewentualnego przeładunku odpadów, transportu odpadów, spraw prawno-formalnych związanych z odbieraniem i dostarczeniem odpadów uprawnionemu przedsiębiorcy prowadzącemu działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych. 11. Jeżeli w toku realizacji zamówienia nastąpi uszkodzenie lub zniszczenie pojemników wynikłe z winy wykonawcy to zobowiązany on będzie do ich naprawienia i doprowadzenia do stanu poprzedniego. 12. Wykonawca zobowiązany jest do ważenia poszczególnych rodzajów odpadów odbieranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Lipinki, przed ich przekazaniem do miejsca odzysku lub unieszkodliwiania. 13. Selektywna zbiórka odpadów komunalnych w zabudowie jednorodzinnej na terenie Gminy Lipinki będzie odbywać się w systemie workowym. Wykonawca w ramach wynagrodzenia za wykonywanie zamówienia dostarczy worki do selektywnej zbiórki odpadów do siedziby zamawiającego. 14. Worki mają mieć następujące parametry: - worek o minimalnej pojemności 110 l na papier i tekturę, w kolorze niebieskim, oznaczony napisem PAPIER; - worek o minimalnej pojemności 110 l na tworzywa sztuczne, metale oraz opakowania wielomateriałowe, w kolorze żółtym, oznaczony napisem METALE i TWORZYWA SZTUCZNE; - worek o minimalnej pojemności 110 l na szkło, w kolorze zielonym, oznaczony napisem SZKŁO; - worek o minimalnej pojemności 110 l na bioodpady, w kolorze brązowym, oznaczony napisem BIO. 15. Worki zapewni wykonawca w następującej ilości: - żółte – 40 000 sztuk; - zielone – 12 000 sztuk; - niebieskie – 12 000 sztuk; - brązowe – 12 000 sztuk. 16. Worki powinny być wykonane z folii polietylenowej DLPE, o grubości zapewniającej wytrzymałość worków. 17. Wykonawcę obowiązuje: a) zakaz mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi z terenu nieruchomości jednorodzinnych i wielorodzinnych; b) zakaz mieszania odpadów zebranych na terenie Gminy Lipinki z odpadami zebranymi na terenach innych gmin; c) zabezpieczenie przewożonych odpadów komunalnych przed wysypaniem w trakcie transportu; w przypadku ich wysypania w trakcie transportu wykonawca zobowiązany jest do natychmiastowego uprzątnięcia odpadów; d) prowadzenie i przedkładanie zamawiającemu dokumentacji dotyczącej wykonywania zamówienia: - raportów wagowych zawierających ilości i rodzaj odebranych odpadów (zgodnie z obowiązującą klasyfikacją odpadów) - kart przekazania odpadów sporządzanych zgodnie z obowiązującymi przepisami; - kwartalnej informacji o masie poszczególnych rodzajów odpadów (z podaniem kodów odpadów zgodnie z obowiązującą klasyfikacją), stanowiących pozostałość po przerobie odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, kierowaną do składowania wraz z podaniem instalacji, do której zostały one przekazane. 18. Wykonawca ma obowiązek uzyskać u uprawnionego przedsiębiorcy wykonującego działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów potwierdzenie odbioru odpadów zebranych z terenu Gminy Lipinki na karcie przekazania odpadów. 19. W sytuacjach nadzwyczajnych (jak np. nieprzejezdność lub zamknięcie dróg), gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z umową, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy zamawiającym i wykonawcą, i może polegać w szczególności na wyznaczeniu zastępczych miejsc gromadzenia odpadów przez właścicieli nieruchomości oraz innych terminów ich odbioru. W takich przypadkach wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie. 20. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia: a) osoby obsługujące pojazdy przeznaczone do odbioru i transportu odpadów (kierowcy i operatorzy pojazdów); b) osoby załadowujące odpady do pojazdów. 21. W trakcie realizacji zamówienia, na każde wezwanie zamawiającego, w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie, wykonawca lub podwykonawca złoży oświadczenie, że wszystkie osoby wykonujące czynności, o których mowa w pkt. 3.20, zostały zatrudnione na podstawie umowy o pracę, jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie czynności, jakie wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy. Niezłożenie oświadczenia w terminie będzie traktowane jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wskazane w pkt 3.20. 22. Wykonawca zobowiązany jest do wprowadzenia w umowach z podwykonawcami stosownych zapisów zobowiązujących do zatrudnienia osób wykonujących czynności wskazane w pkt 3.20 na podstawie umowy o pracę oraz zapisów umożliwiających Zamawiającemu przeprowadzenie kontroli sposobu wykonania tego obowiązku. 23. W przypadku powzięcia uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się do Państwowej Inspekcji Pracy o przeprowadzenie kontroli w tym przedmiocie. 24. W przypadku stwierdzenia niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności określone w pkt 3.20, wykonawca zapłaci zamawiającemu karę umowną w wysokości 1000 zł za każdy stwierdzony przypadek.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. wykonawca musi być wpisany do rejestru działalności regulowanej (prowadzonego przez Wójta Gminy Lipinki) w zakresie odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Lipinki, obejmujące odpady o kodach 20 03 01, 17 01 01, 17 01 02, 17 01 03, 17 01 07, 17 02 01, 17 02 02, 17 02 03, 17 04 07, 17 08 02, 17 09 04, 20 03 99, 16 01 03, 20 03 07, 20 01 35, 20 01 36, 20 01 13, 20 01 14, 20 01 15, 20 01 19, 20 01 21, 20 01 27, 20 01 29, 20 01 33, 20 01 32, 200101, 200102, 200140, 200139, 150105; 2. wykonawca musi posiadać aktualne zezwolenie Starosty na transport odpadów komunalnych lub jest wpisany do rejestru prowadzonego przez Marszałka Województwa Małopolskiego w zakresie transportu odpadów; 3. wykonawca musi być wpisany do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny prowadzonego przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska lub Marszałka Województwa Małopolskiego - w przypadku gdy taki rejestr zostanie utworzony przez Marszałka Województwa Małopolskiego.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. formularz oferty, sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ; 2. zobowiązanie podmiotu trzeciego do oddania do dyspozycji wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – jeżeli wykonawca polega na tych zasobach, sporządzone według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ; 3. pełnomocnictwo - w przypadku podpisywania oferty przez pełnomocnika; 4. oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 PZP, sporządzone według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach