Przetargi.pl
Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Ełk i ich zagospodarowanie

Urząd Gminy w Ełku ogłasza przetarg

  • Adres: 19-300 Ełk, ul. Armii Krajowej 3
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 087 6104437 , fax. 087 6103762
  • Data zamieszczenia: 2013-04-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy w Ełku
    ul. Armii Krajowej 3 3
    19-300 Ełk, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 087 6104437, fax. 087 6103762
    REGON: 00053129800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.elk.gmina.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Ełk i ich zagospodarowanie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Charakterystyka obszaru objętego przedmiotem zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych powstałych i zebranych na wszystkich nieruchomościach, na których zamieszkują mieszkańcy, położonych w granicach administracyjnych Gminy Ełk. Powierzchnia Gminy Ełk wynosi około 37 918 ha. Na terenie Gminy Ełk zameldowanych jest 10896 osób (stan na dzień 19.04.2013 r.). Zbiorcze zestawienie budynków dla danej nieruchomości stanowi zał. nr 6 do SIWZ. Liczba nieruchomości zamieszkałych może wzrosnąć w wyniku oddania do użytkowania nowych budynków. W roku 2012 oddanych było około 86 budynków. W przypadku ujawnienia nieruchomości, która nie jest ujęta do odbioru odpadów zgodnie z zał. nr 7 do SIWZ, Wykonawca ma obowiązek włączenia danej nieruchomości do zakresu wykonywanej usługi oraz powiadomienia o tym fakcie Zamawiającego. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia: Usługa odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Ełk i ich zagospodarowanie obejmuje: a)odpady zmieszane; b)odpady selektywne: frakcji suchej frakcji mokrej c)żużel i popioły paleniskowe; d)zużyty sprzęt elektroniczny i elektryczny, meble i inne odpady wielkogabarytowe w ramach tzw. wystawek. Wykonawca zobowiązany jest zorganizować punkty odbioru odpadów wielkogabarytowych oraz zużytego sprzętu RTV i AGD. Odpady które zostaną wystawione przez mieszkańców w wyznaczonym punkcie zostaną odebrane, zgodnie z harmonogramem uzgodnionym między Zamawiającym a Wykonawcą. Na terenie zabudowy jednorodzinnej obowiązywać będzie system mieszany: workowo-pojemnikowy zbiórki odpadów komunalnych, natomiast dla zabudowy wielorodzinnej obowiązywać będzie system mieszany: workowo-pojemnikowy a także pojemnikowo-kontenerowy, zgodnie z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Ełk uchwalonym Uchwałą Rady Gminy Ełk Nr XLVII/371/2013 z dn. 22 lutego 2013 r. Wykonawca powinien być przygotowany do ewentualnego odpłatnego zaopatrzenia mieszkańca danej nieruchomości w oznakowane worki przeznaczone do gromadzenia odpadów oraz umożliwienie właścicielom nieruchomości wynajmu, dzierżawy lub innej formy dysponowania pojemnikami do zbierania odpadów komunalnych, czyszczenia i dezynfekcji pojemników - jeżeli mieszkańcy zgłoszą taką potrzebę, na podstawie odrębnych umów (bez ponoszenia kosztów przez Zamawiającego). Wykonawca zobowiązany jest przekazywać odebrane od właścicieli nieruchomości zmieszane odpady komunalne, odpady zielone oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych wynikających z wojewódzkiego planu gospodarki odpadami komunalnymi WPGO (Plan gospodarki odpadami dla województwa warmińsko-mazurskiego na lata 2011-2016). Wykonawca jest zobowiązany do przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w ustawie z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21). Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia kart ewidencji odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz przekazywania ich jako załącznik do wystawionej faktury dla Zamawiającego. Wykonawca ma obowiązek zagospodarować odebrane odpady komunalne w sposób zapewniający osiągnięcie określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012r. poz. 645) poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku następujących frakcji odpadów: papier, metale, tworzywa sztuczne i szkło, itp. Częstotliwość odbierania odpadów - harmonogram: Wykonawca zobowiązany jest do odbierania z terenu nieruchomości zamieszkałych odpadów komunalnych z częstotliwością: - dla zabudowy jednorodzinnej: w okresie od 01.07.2013 r. do 30.09.2013 r. - co 2 tygodnie w okresie od 01.10.2013 r. - do 31.12.2013 r. - co 3 tygodnie - dla zabudowy wielorodzinnej: w okresie od 01.07.2013 r. do 30.09.2013 r. - co 1 tydzień w okresie od 01.10.2013 r. - do 31.12.2013 r. - co 2 tygodnie - popioły i żużle - odbierane 1 raz w miesiącu w okresie grzewczym począwszy od października 2013 r.; - odpady wielkogabarytowe - 1 raz w okresie trwania umowy; - zużyty sprzęt elektroniczny i elektryczny, meble i inne odpady wielkogabarytowe - 1 raz w okresie trwania umowy. Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości Wykonawca powinien realizować w dni robocze (od poniedziałku do soboty w godz. 6.00-20.00, za wyjątkiem niedziel i dni ustawowo wolnych od pracy). W przypadku gdy w ustalony dzień tygodnia lub miesiąca dla odbioru odpadów przypada w dniu ustawowo wolnym od pracy, Wykonawca zapewni odbiór odpadów w następnym dniu nie będącym dniem ustawowo wolnym od pracy. Projekt harmonogramu powinien zostać opracowany przez Wykonawcę i przedłożony Zamawiającemu w terminie do 7 dni od dnia podpisania umowy. Harmonogram powinien odpowiadać następującym wytycznym: wskazywać daty odbioru poszczególnych rodzajów odpadów z nieruchomości (w przypadku odpadów wielkogabarytowych oraz zużytego sprzętu RTV i AGD - wskazując miejsce, datę oraz godzinę ich odbioru); sformułowany w sposób przejrzysty, jasny, pozwalający na szybkie zorientowanie się co do konkretnych dat odbierania odpadów, jak też regularności i powtarzalności odbierania poszczególnych rodzajów odpadów; powinien obejmować cały okres trwania umowy; nie zawierać żadnych dodatkowych treści ponad informacje związane z wykonywaniem zamówienia, w szczególności reklam, informacji propagandowych, itp.; Projekt harmonogramu, co do treści i formy wymaga pisemnego zatwierdzenia przez Zamawiającego. Wykonawca przekazuje Zamawiającemu projekt harmonogramu w formie pisemnej i elektronicznej. W przypadku nieprzewidzianych okoliczności, za zgodą Zamawiającego, dopuszcza się zmianę terminu odbioru odpadów. Wykonawca odpowiedzialny jest w takim przypadku za bieżące poinformowanie Zamawiającego w sposób określony w umowie oraz właścicieli nieruchomości o każdej takiej zmianie. Zamawiający zaakceptuje projekt harmonogramu lub przedstawi uwagi do niego w terminie 5 dni od dnia jego otrzymania. Wykonawca w terminie do 5 dni wprowadza uwagi Zamawiającego i ponownie przedstawia projekt harmonogramu celem akceptacji przez Zamawiającego. Wykonawca jest zobowiązany do przekazania zatwierdzonego harmonogramu wszystkim właścicielom nieruchomości w ciągu 5 dni od dnia otrzymania zatwierdzonego harmonogramu i każdej do niego wprowadzonej zmiany przez Zamawiającego, w następujących formach: dla zabudowy jednorodzinnej - l egzemplarz w formie papierowej dla każdego właściciela, dla zabudowy wielorodzinnej - l egzemplarz w formie papierowej dla każdego zarządzającego nieruchomością, a w przypadku braku zarządcy nieruchomości dla każdego właściciela lokalu. Wymagania dot. odbierania odpadów: Wykonawca zobowiązuje się do odbioru odpadów komunalnych: w sposób ciągły, nie zakłócający spoczynku nocnego; w terminach wynikających z przyjętego harmonogramu odbioru; niezależnie od warunków atmosferycznych; pojazdami przystosowanymi do odbierania poszczególnych rodzajów i frakcji odpadów w sposób wykluczający mieszanie odpadów; w każdej ilości nagromadzonych odpadów, a także odpadów leżących luzem przy pojemnikach lub kontenerach; a także do: - zabezpieczenia odpadów przed wysypaniem w trakcie odbioru i transportu; w przypadku wysypania Wykonawca obowiązany jest do natychmiastowego uprzątnięcia odpadów oraz skutków ich wysypania (zabrudzeń, plam, itd.); naprawy szkód wyrządzonych podczas wykonywania usługi odbioru i transportu odpadów komunalnych na terenie gminy (uszkodzenia chodników, punktów składowania odpadów, ogrodzeń, wjazdów, uszkodzeń mechanicznych drzew lub krzewów, itp.). W przypadku, gdy odpady nie są gromadzone w oznakowanych pojemnikach lub w workach, Wykonawca obowiązany jest do weryfikacji rodzaju zebranych odpadów w celu uniknięcia mieszania poszczególnych rodzajów odpadów. Wykonawca zobowiązany jest do spełnienia wymagań określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122). Pojazdy przeznaczone przez Wykonawcę do realizacji niniejszego zamówienia powinny być trwale i czytelnie oznakowane (nazwa firmy, dane adresowe i numery telefonów), zarejestrowane, dopuszczone do ruchu, posiadać aktualne badania techniczne i świadectwa dopuszczenia do ruchu. Wykonawca jest zobowiązany do ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych danej nieruchomości na legalizowanej wadze i do bieżącego prowadzenia ewidencji ilościowej i jakościowej odpadów mieszanych danej nieruchomości oraz przekazywania dokumentacji w formie załącznika do wystawionej faktury po zakończeniu pełnego miesiąca świadczonej usługi dla Zamawiającego. Dane pochodzące z systemu monitoringu i systemu czujników powinny być przechowywane w siedzibie podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości przez okres 2 lat od dnia ich zapisania. Wykonawca powinien posiadać odpowiedni program umożliwiający odczyt, prezentację oraz weryfikację przechowywanych danych. Dane powinny być udostępnianie na każde żądanie Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia i przekazywania Zamawiającemu sprawozdań miesięcznych wykazujących adresy danych nieruchomości, z których zostały odebrane odpady selektywnie zebrane w formie załącznika do wystawionej faktury po zakończeniu pełnego miesiąca świadczonej usługi dla Zamawiającego. Wykonawca, zgodnie z art. 9 lit. n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r. poz. 391 ze zmianami), zobowiązany jest do sporządzania kwartalnych sprawozdań oraz przekazywania ich Zamawiającemu oraz właściwemu Związkowi Międzygminnemu. Wykonawca jest zobowiązany do realizacji reklamacji (nieodebranie z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem) w przeciągu 2 dni od otrzymania zawiadomienia w formie telefonicznej lub pisemnej od Zamawiającego. Załatwienie reklamacji, które dodatkowo weryfikowane będzie poprzez raporty systemu GPS Wykonawca niezwłocznie potwierdza w formie pisemnej. Wykonawca zobowiązany jest do realizacji przedmiotu umowy przy zachowaniu należytej staranności zgodnie z przepisami prawa w szczególności: ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012r. poz. 391 ze zmianami) wraz z przepisami wykonawczymi, ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r poz. 21) wraz z przepisami wykonawczymi, ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008r. Nr 25 poz. 150 ze zmianami) wraz z przepisami wykonawczymi, ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. z 2005 r. Nr 180 poz. 1495 ze zmianami), ustawy z dnia 24 kwietnia 2009 r. o bateriach i akumulatorach (Dz. U. z 2009 r. Nr 79, poz. 666 ze zmianami), Planu gospodarki odpadami dla województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2011-2016 wprowadzony Uchwałą Sejmiku Województwa Warmińsko-Mazurskiego Nr XVIII/333/12 z dnia 19 czerwca 2012 r. Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Ełk uchwalony Uchwałą Rady Gminy Ełk Nr XLVII/371/2013 z dn. 22 lutego 2013 r. (Dziennik Urzędowy Województwa Warmińsko-Mazurskiego poz. 1591).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905000002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Zamawiający ustala wadium w wysokości: 12.000,00 zł (słownie: dwanaście tysięcy złotych). 2.Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3.Wadium należy wnieść w jednej z form podanych w art. 45 ust. 6 ustawy: - pieniądzu; - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; - gwarancjach bankowych; - gwarancjach ubezpieczeniowych; - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z 2008 r. Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620); 4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego. PKO S.A. 11 1240 5745 1111 0010 4463 2844 5. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej (przelewem) zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego. 7. Zwrotu wpłaconego wadium wykonawcom Zamawiający dokona w trybie art. 46 ustawy-Pzp.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.elk.gmina.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach