Przetargi.pl
Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Płoskinia w latach 2020-2021

Gmina Płoskinia ogłasza przetarg

  • Adres: 14-526 Płoskinia, Płoskinia
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 556 208 600 , fax. 0-55 620 8602
  • Data zamieszczenia: 2019-11-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Płoskinia
    Płoskinia 8
    14-526 Płoskinia, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 556 208 600, fax. 0-55 620 8602
    REGON: 54600600000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://ploskinia-ug.bip-wm

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Płoskinia w latach 2020-2021
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest; świadczenie kompleksowej usługi polegającej na odbiorze odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie gminy Płoskinia, powstających w nieruchomościach zamieszkałych oraz niezamieszkałych terenu gminy Płoskinia oraz ich transport do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych znajdującej się w Regionie Północnym tj. do Zakładu Utylizacji Odpadów Sp. z o.o. w Elblągu ul. Mazurska 42, lub za pośrednictwem stacji przeładunkowej odpadów komunalnych w Braniewie przy ul. Stefczyka. 2. Wykonawca w ramach wykonania przedmiotu zamówienia będzie realizował: 1) odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, powstających na nieruchomościach zamieszkałych oraz niezamieszkałych z terenu Gminy Płoskinia oraz transport do stacji odbioru następujących rodzajów odpadów: a) odpady komunalne niesegregowane (zmieszane), b) odpady komunalne selektywnie zbierane (szkło, metale i tworzywa sztuczne, papier oraz odpady ulegające biodegradacji – z „punktów segregacji” c) meble i odpady wielkogabarytowe zużyty sprzęt RTV i AGD, d) przeterminowane leki, zużyte baterie i akumulatory, e) zużyte opony, odpady budowlane, rozbiórkowe i remontowe, chemikalia, 2) opróżnianie koszy ulicznych na terenach wiejskich w tym ustawionych na boiskach, placach zabaw, świetlicach wiejskich i przystankach autobusowych znajdujących się bezpośrednio przy trasie przejazdu śmieciarki. 3) Wykonawca zobowiązany jest do: a) zapewniania możliwość zakupu lub dzierżawy pojemników dla właścicieli nieruchomości, na ich koszt – dotyczy nieruchomości niewyposażonych w pojemniki; b) dostarczy pojemniki o pojemności 1100 l. do selektywnej zbiórki odpadów do tzw. „punktów segregacji” znajdujących się w miejscowościach – zgodnie z wykazem po trzy pojemniki /tzw. zestaw/- na szkło (zielony), metale i tworzywa sztuczne (żółty), papier i tektura (niebieski) oraz dodatkowo na odpady ulegające biodegradacji (brązowy) również o pojemności 1100 l; Płoskinia – 4 zestawy + 4 dodatkowych na metale i tworzywa sztuczne +1 na odpady ulegające biodegradacji, Dąbrowa- 2 zestawy + 1 dodatkowy na metale i tworzywa sztuczne +1 na odpady ulegające biodegradacji, Chruściel – 3 zestawy+ 4 dodatkowe na metale i tworzywa sztuczne +1 na odpady ulegające biodegradacji, Piórkowo -1 zestaw, Zaporowo – 1 zestaw, Pierzchały –3 zestawy + 2 dodatkowe na metale i tworzywa sztuczne +1 na odpady ulegające biodegradacji, Czosnowo- 1 zestaw, Lubnowo- 1 zestaw, Tolkowiec – 2 zestaw, Jarzębiec – 2 zestawy + 2 dodatkowe na metale i tworzywa sztuczne+1 na odpady ulegające biodegradacji,, Wysoka Braniewska – 2 zestawy+ 3 dodatkowe na metale i tworzywa sztuczne +1 na odpady ulegające biodegradacji, Długobór – 3 zestawy + 3 dodatkowe na metale i tworzywa sztuczne+1 na odpady ulegające biodegradacji, Łozy – 1 zestaw, Stygajny – 1 zestaw, Robuzy - 1 zestaw, Strubno – 2 zestawy+ 1 dodatkowy na metale i tworzywa sztuczne +1 na odpady ulegające biodegradacji, Podlechy -1 zestaw, Pierławki – 1 zestaw. Uwaga; dodatkowo Zamawiający ustawi własne pojemniki do segregacji o pojemności 1100 l w ilości ok. 13 sztuk oraz do segregacji umieszczone w SP Płoskinia i SP Chruściel (metale i tworzywa sztuczne i papier). c) odbioru odpadów z cmentarzy położonych na ternie gminy Płoskinia (miejscowości Chruściel, Pierzchały, Płoskinia, Tolkowiec, Długobór) w dniu 30.10.2020r. i 02.11.2020r. oraz 28.10.2021 i 02.11.2021r. d) organizacja i obsługa Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Płoskini tzw. PSZOK na terenie Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Płoskini Sp. z o.o. w PSZOK-u przyjmowane będą nieodpłatnie niżej wymienione odpady zbierane w sposób selektywny z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu Gminy Płoskinia; - meble i inne odpady wielkogabarytowe, - zużyte opony, - zużyte baterie i akumulatory (inne niż przemysłowe i samochodowe), - zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, - przeterminowane leki, strzykawki, chemikalia, - odpady budowlane, rozbiórkowe i remontowe (pochodzące z drobnych remontów nie wymagających zgłoszenia lub pozwolenia na budowę), - odpady komunalne ulegające biodegradacji, w tym odpadów opakowaniowych ulegających biodegradacji zbieranych łącznie z odpadami zielonymi. PSZOK będzie przyjmował w/w odpady w terminie ustalonym z Wykonawcą usługi. e) dostarczy pojemniki na przeterminowane leki, zużyte baterie - miejsce do ustawienia pojemników; przeterminowane leki - Ośrodek Zdrowia w Płoskini, zużyte baterie - w budynkach użyteczności publicznej – ok. 4 sztuk /na zamówienie Zlecającego/, f) odbiór odpadów wielkogabarytowych „wystawka” 3 razy w roku. Szczegółowe rozmieszczenie pojemników oraz kontenerów ustalone zostanie z Wykonawcą usługi. 4) Częstotliwość wywozu odpadów: a) niesegregowane – raz na 2 tygodnie; Odbiór odpadów powinien odbywać się zgodnie z harmonogramem wykonanym przez Wykonawcę. Harmonogram winien być uzgodniony izaakceptowany przez Zamawiającego; b) segregowane (SZKŁO) – w miesiącach maj-sierpień raz na 2 tygodnie w pozostałych miesiącach (wrzesień – kwiecień) raz na 4 tygodnie; Odbiór odpadów powinien odbywać się zgodnie z harmonogramem wykonanym przez Wykonawcę. Harmonogram winien być uzgodniony i zaakceptowany przez Zamawiającego; c) segregowane (PAPIER)– raz na 4 tygodnie; Odbiór odpadów powinien odbywać się zgodnie z harmonogramem wykonanym przez Wykonawcę. Harmonogram winien być uzgodniony i zaakceptowany przez Zamawiającego; d) segregowane (METALE I TWORZYWA SZTUCZNE) – raz na 2 tygodnie; Odbiór odpadów powinien odbywać się zgodnie z harmonogramem wykonanym przez Wykonawcę. Harmonogram winien być uzgodniony i zaakceptowany przez Zamawiającego; e) odbieranie odpadów komunalnych ulegających biodegradacji, w tym odpadów opakowaniowych ulegających biodegradacji zbieranych łącznie z odpadami zielonymi – w zależności od nagromadzenia, ustalone z Wykonawcą usługi; (wg potrzeb w trakcie realizacji umowy- szacunkowo raz na dwa tygodnie – od kwietnia do października w pozostałych raz na miesiąc). Harmonogram winien być uzgodniony i zaakceptowany przez Zamawiającego; f) odbiór przedmiotów wielkogabarytowych, sprzętu elektrycznego i elektronicznego „wystawka” trzy razy w roku. Odbiór odpadów powinien odbywać się zgodnie z harmonogramem wykonanym przez Wykonawcę. Harmonogram winien być uzgodniony i zaakceptowany przez Zamawiającego (odbiór odpadów wg listy nieruchomości, z której mają być odebrane odpady sporządzonej przez Zamawiającego); g) odbiór pozostałych odpadów – w zależności od nagromadzenia, ustalone z Wykonawcą usługi. UWAGA; Wykonawca obowiązany jest do odbierania nadwyżki odpadów zgromadzonych w workach wystawionych obok pojemnika na odpady na nieruchomościach zamieszkałych, oraz w „punktach segregacji”, w których prowadzona zbiórka odpadów, w terminie przewidzianym dla odbioru tych odpadów. 5) Wykonawca zobowiązany jest do sporządzania półrocznych sprawozdań wg wzoru umieszczonego w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych i zebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, zawierających informacje o masie poszczególnych rodzajów odpadów komunalnych oraz sposobie ich zagospodarowania. 6) Sporządzanie innych sprawozdań lub dokumentów, jeżeli ich sporządzenie stanie się wymagane w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia - na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa - dla podmiotów realizujących usługi zagospodarowania odpadów. 7) Wykonawca jest obowiązany do odbioru i transportu odpadów komunalnych, również w przypadkach, kiedy dojazd do punktów odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości będzie znacznie utrudniony. 8) Wykonawca zobowiązany jest w trakcie realizacji umowy do objęcia systemem odbioru wszystkich nowych nieruchomości zgłaszanych przez Zamawiającego. W trakcie realizacji zamówienia liczba nieruchomości zamieszkałych oraz nieruchomości niezamieszkałych może się zmienić. 9) Przed zakwalifikowaniem odpadów segregowanych do zmieszanych w wypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych Wykonawca będzie zobowiązany do sporządzenia na tą okoliczność dokumentacji (np. dokumentacji fotograficznej – min. 3 zdjęcia, oświadczenia, notatki) na poziomie umożliwiającym wydanie przez Zamawiającego decyzji administracyjnej naliczającej zmianę wysokości opłaty. Sporządzona dokumentacja powinna potwierdzać, miejsce ustawienia pojemnika na danej nieruchomości.Dokumentację wraz z wykazem właścicieli nieprawidłowo segregujących odpady należy na bieżąco przekazywać Zamawiającemu. 10) Porządkowanie terenu zanieczyszczonego odpadami i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników , kontenerów, worków i pojazdów w trakcie usługi odbioru odpadów. 11) Prawidłowa obsługa pojemników; jeżeli w trakcie realizacji zamówienia nastąpi uszkodzenie lub zniszczenie pojemników właścicieli nieruchomości przeznaczonych na odpady komunalne z winy Wykonawcy, ich przywrócenie do stanu pierwotnego należy do Wykonawcy. 12) Dostarczanie odpadów w sposób umożliwiający przez ZUO dokonanie ważenia odpadów osobno dla poszczególnych kodów. 13) W trakcie realizacji umowy wykonać czterokrotnie (dwa razy na rok) mycie i dezynfekcję pojemników ustawionych w tzw. punktach segregacji po uzgodnieniu terminu z Zamawiającym. 14) Pojazdy przeznaczone do realizacji zamówienia muszą: a) zostać trwale i czytelnie oznakowane w trakcie realizacji odbioru i transportu odpadów poprzez umieszczenie w widocznym miejscu tabliczki z napisem „Gmina Płoskinia”, b) posiadać rejestrator trasy przejazdu GPS, z którego wykonawca dostarczy wraz z fakturą miesięczną zamawiającemu na nośniku danych zapis trasy i czasu przejazdu z poszczególnych odbiorów odpadów komunalnych (PSZOK, punktów segregacji oraz mieszkańców) z terenu gminy Płoskinia, c) spełniać wymagania Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 roku w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013r. poz.122) w zakresie wyposażenia i wymagań technicznych umożliwiających odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz utrzymania odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów. 3. Charakterystyka Gminy Płoskinia Ilość odpadów jaka powstała na terenie gminy w okresie realizacji umowy 12 miesięcy w 2017r: - inne odpady nieulegające biodegradacji w ilości 2,80 Mg o kodzie 200203: - niesegregowane, zmieszane odpady komunalne w ilości 322,68 Mg o kodzie 200301; - papier i tektura pochodzące z selektywnej zbiórki w ilości 6,58 Mg o kodzie 200101; - szkło pochodzące z selektywnej zbiórki w ilości 17, 08 Mg o kodzie 200102; - tworzywa sztuczne z selektywnej zbiórki w ilości 21,14 Mg o kodzie 200139; - odpady wielkogabarytowe w ilości 13,78 Mg o kodzie 200307; - zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne w ilości 0,88 Mg o kodzie 200136; - zużyte opony w ilości 0,24 Mg o kodzie 160103; - zmieszane odpady z budowy, remontów i demontażu w ilości 17,98 Mg o kodzie 170904; Ilość odpadów jaka powstała na terenie gminy w okresie realizacji umowy 12 miesięcy w 2018r: - niesegregowane, zmieszane odpady komunalne w ilości 347,96 Mg o kodzie 200301; - papier i tektura pochodzące z selektywnej zbiórki w ilości 6,16 Mg o kodzie 200101; - szkło pochodzące z selektywnej zbiórki w ilości 18,26 Mg o kodzie 200102; - tworzywa sztuczne z selektywnej zbiórki w ilości 29,58 Mg o kodzie 200139; - odpady wielkogabarytowe w ilości 15,84 Mg o kodzie 200307; - zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne w ilości 2,7 Mg o kodzie 200136; - zużyte opony w ilości 2,46 Mg o kodzie 160103; - odpady betonu oraz gruz betonowy z rozbiórki i remontów w ilości 470 Mg o kodzie 170101; - zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego, odpadowych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia inne niż wymienione w 170106 w ilości 9,58 Mg o kodzie 170107; - zmieszane odpady z budowy, remontów i demontażu inne niż wymienione w 170901, 170902 i 170903 w ilości 4,62 Mg o kodzie 170904; - odpady ulegające biodegradacji w ilości 2,18 Mg o kodzie 200201; - baterie i akumulatory w ilości 0,02 Mg o kodzie 200134; Ilość odpadów jaka powstała na terenie gminy w okresie realizacji umowy od stycznia do wrzesień 2019r.: - niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne w ilości 251,94 Mg o kodzie 20 03 01; - tworzywa sztuczne pochodzące z selektywnej zbiórki w ilości 24,64 Mg o kodzie 20 01 39; - szkło pochodzące z selektywnej zbiórki w ilości 15,32 Mg o kodzie 20 01 02; - papier i tektura pochodzące z selektywnej zbiórki w ilości 7,1 Mg o kodzie 20010; - odpady wielkogabarytowe w ilości 7,16 Mg o kodzie 20 03 07; - odpady inne niż niebezpieczne zawierające metal- zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne w ilości 1,44 Mg o kodzie 20 01 36; - zużyte opony w ilości 0,86 Mg o kodzie 16 01 03. Szacunkowa ilość odpadów w ciągu realizacji usługi wynosi około 880 Mg. Ilość podanych odpadów w ciągu okresu realizacji zamówienia może wzrosnąć lub zmaleć i jest zależna od złożonych deklaracji przez właścicieli nieruchomości. a) Liczba mieszkańców gminy według ewidencji ludności stan na 31.10.2019r. wynosi: 2585 osób. b) Powierzchnia gminy; 17 205 ha. c) Przewidywana ilość nieruchomości do obsługi (dane na podstawie złożonych deklaracji); - nieruchomości zamieszkałe (gospodarstwa domowe) 559, - nieruchomości niezamieszkałe; 31. Ilości gospodarstw domowych oraz nieruchomości niezamieszkałych są szacunkowe. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany ilości gospodarstw domowych oraz nieruchomości niezamieszkałych, z których odbierane będą odpady komunalne. Ich ilość może wzrosnąć lub zmaleć w ciągu realizacji zamówienia w zależności od deklaracji jakie zostaną złożone przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych. d) Większość nieruchomości to zabudowa jednorodzinna, budynki wielorodzinne; 6 sztuk (powyżej 7 rodzin). e) Liczba miejscowości na ternie gminy; 24 – Chruściel, Czosnowo, Dąbrowa, Demity, Długobór, Giedyle, Jarzębiec, Lubnowo, Łojewo, Łozy, Pielgrzymowo, Pierławki, Pierzchały, Piórkowo, Płoskinia, Płoskinia-Kolonia, Podlechy, Robuzy, Strubno, Stygajny, Szalmia, Tolkowiec, Trąbki, Wysoka Braniewska. Uwaga: Przed sporządzeniem oferty Wykonawca usługi powinien zapoznać się ze stanem dróg i rozmieszczeniem nieruchomości na terenie Gminy Płoskinia. Zamawiający przedstawił ilości odbieranych odpadów komunalnych w latach poprzednich w celu umożliwienia orientacyjnego oszacowania ilości odpadów w całym okresie realizacji zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 3 000,00 PLN (słownie; trzy tysiące złotych) 2. Wadium uznaje się za wniesione w momencie uznania na rachunku Zamawiającego (realnego wpływu wadium na rachunek Zamawiającego przed terminem składania ofert). 3. Wadium musi obejmować okres związania ofertą. 4. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowe -kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem kasowym 3) gwarancjach bankowych 4) gwarancjach ubezpieczeniowych 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju i Przedsiębiorczości (t. j. Dz. U z 2016r. poz. 359). 5. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy; Braniewsko-Pasłęcki BS Oddział Braniewo Filia Płoskinia Nr 84831300090050829020000030 z dopiskiem „Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Płoskinia w latach 2020-2021” 6. Zwrot oraz zatrzymanie wadium następuje zgodnie z zasadami opisanymi w art. 46 ustawy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1) Zezwolenie na transport odpadów w zakresie objętym przedmiotem niniejszego zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa; 2) Wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Płoskinia, prowadzonego na podstawie art. 9c ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2019r. poz. 2010)
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Formularz ofertowy z wykorzystaniem wzoru - załącznik Nr 1 do SIWZ (oryginał). 2) Dowód wniesienia wadium. 3) Wykaz części zamówienia, której wykonanie Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom zamówienia – jeśli dotyczy - załącznik nr 6 do SIWZ. 4) Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy (jeżeli oferenta reprezentuje pełnomocnik – oryginał dokumentu lub kopia poświadczona notarialnie). 5) Pisemne zobowiązanie lub inny dokument podmiotów o oddaniu wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia - w przypadku, gdy Wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów (na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp) - załącznik nr 9 do SIWZ. 6) Oświadczenie Wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej - załącznik nr 4 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach