Przetargi.pl
Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Harasiuki

Gmina Harasiuki ogłasza przetarg

  • Adres: 37-413 Harasiuki, Długa 11
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 15-8791306 , fax. 15-8791306
  • Data zamieszczenia: 2023-11-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Harasiuki
    Długa 11
    37-413 Harasiuki, woj. podkarpackie
    tel. 15-8791306, fax. 15-8791306
    REGON: 830409376
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Harasiuki
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest : Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Harasiuki. 4.2 Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi w zakresie odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Harasiuki w okresie od 01.01.2024 do 31.12.2024 roku.4.2.1.Zgodnie z Uchwałą Rady Gminy Harasiuki Nr XXII/90/2016 z dnia 16 września 2016 r w sprawie zawarcia porozumienia międzygminnego pomiędzy Gminą Harasiuki a Gminą Krzeszów w sprawie przetwarzania i zagospodarowania odpadów komunalnych pochodzących z terenu Gminy Harasiuki, oraz zawartego porozumienia pomiędzy Gminą Krzeszów a Gminą Harasiuki z dnia 1 grudnia 2016 r wraz z aneksami w sprawie powierzenia Gminie Krzeszów zadania publicznego w zakresie przetwarzania i zagospodarowania odpadów komunalnych z terenu Gminy Harasiuki tj. poddania ich mechaniczno-biologicznemu przetwarzaniuw Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych(RIPOK) w miejscowości Sigiełki, gmina Krzeszów, niniejszy przedmiot zamówienia obejmuje tylko zbiórkę, transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Harasiuki i przekazanie ich do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych w miejscowości Sigiełki gmina Krzeszów. 4.2.2. Ważenie stanowiące wskazanie ilości odpadów do rozliczeń, będzie miało miejsce na terenie Instalacji do Przetwarzania Odpadów Komunalnych w miejscowości Sigiełki. Na Wykonawcy ciąży obowiązek przechowywania wszystkich kart przekazania i dokumentów wagowych przez cały okres trwania umowy i niezwłocznego ich udostępniania na każde żądanie Zamawiającego.4.2.2. Podstawę ustalenia wynagrodzenia za odbieranie odpadów komunalnych stanowi stawka za 1Mg odebranych odpadów komunalnych.4.3.W ramach realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do wykonywania niżej wymienionych usług: 4.3.1. Odbiór od właścicieli nieruchomości niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych o kodzie 20 03 01, ich załadunek, transport i przekazanie do Instalacji Komunalnej w miejscowości Sigiełki gmina Krzeszów. 4.3.2. Zbiórka, transport selektywnie zebranych odpadów od właścicieli nieruchomości i przekazanie ich do Instalacji Komunalnej w miejscowości Sigiełki tj.: 1/ papier i tektura – w tym opakowania z papieru i tektury, kod: 20 01 01, 15 01 01 2/ tworzywa sztuczne – w tym opakowania z tworzyw sztucznych, folie, metal, opakowania z metalu i opakowania wielomateriałowe kod: 200199,3/ szkło – kolorowe i bezbarwne, w tym opakowania ze szkła, kod: 20 01 02, 15 01 07.4/ zimne popioły, drobne odpady budowlane, ceramiczne, pochodzące z rozbiórek i remontów z rozgraniczeniem na poszczególne frakcje w ilości do 100 kg, gromadzonych w workach do tego celu przeznaczonych w ilości nie większej niż 20 kg na worek, kod: 17 01 01, 17 01 02, 17 01 03, 17 01 07, 17 01 80*, ex20 01 99, 5/ zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, kod: 20 01 35, 20 01 36,6/ odpady wielkogabarytowe, kod: 20 03 07,7/ zużyte baterie i akumulatory, zużyte oleje, farby, rozpuszczalniki, kod: 20 01 34,8/ zużyte opony, kod: 16 01 03, 9/ przeterminowane leki i chemikalia, kod: 200132, 20 01 28, 15 ,10/ bioodpady trawy, liście, rozdrobione gałęzie, itp. kod: 20 01 08, 20 02 01,11/ tekstylia, kod; 20 01 10, 20 01 1112/zbiórka w punktach aptecznych, przeterminowanych leków, i przekazanie do firm posiadających niezbędne decyzje na zagospodarowanie tego typu odpadów. Na terenie gminy znajduje się 2 punkty apteczne w miejscowości Harasiuki i Huta Krzeszowska. 4.3.3. Dane dotyczące Gminy Harasiuki istotne z punktu widzenia zamówieniaW roku 2022 zebranych zostało 712,20 ton odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Harasiuki.Celem oszacowania przez Wykonawcę masy odpadów, będących przedmiotem zamówienia, Zamawiający przedstawia ilości i rodzaje zebranych odpadów komunalnych w roku 2022.1. papier i tektura (200101) – 10,360Mg,2.inne nie wymienione frakcja zbierane selektywnie (20 01 99) – 126,85, Mg,3.szkło (20 01 02) – 88,630 Mg,4. zmieszane (20 03 01) – 355,770 Mg,5. wielkogabaryty (20 03 07) – 47, 640 Mg,6. zużyte urządzenia elektryczne(20 01 36) – 5,620 Mg,7. zużyte opony (16 01 03) – 19, 460 Mg,8. odpady ulegające biodegradacji(20 02 01) – 16,580, Mg,9. zmieszane odpady z budowy (17 09 04) – 0,940 Mg,10. popioły ex (20 01 99) – 34,380 Mg,11. farby (200128) – 0,350 Mg,12. odpady z betonu (170101) – 5.620 Mg,Liczba mieszkańców zameldowanych na stałe według danych ewidencjiludności w roku 2023 (stan na dzień 24.10.2023) – 6 003 osób,Liczba właścicieli nieruchomości od których odebrane zostały odpadykomunalne w roku 2021 wynosi - 1564Sposób obliczenia ceny oferty opisany został w rozdziale 16 niniejszej SWZ.4.3.4. Załadunek i transport odpadów będzie odbywał się za pomocą sprzętu, będącego w dyspozycji Wykonawcy odpowiadającego wymaganiom określonym w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r poz. 122).4.3.5 .Przed rozpoczęciem wykonywania usługi Wykonawca sporządzi harmonogram wywozu odpadów z terenu gminy Harasiuki, zgodnie z uchwalonym Regulaminem utrzymania porządku i czystości na terenie gminy Harasiuki, który po zatwierdzeniu przez Zamawiającego należy dostarczyć w formie ulotki właścicielom nieruchomości. Opracowany harmonogram musi być bezwzględnie przestrzegany i musi zawierać: terminy odbioru odpadów komunalnych zmieszanych i zbieranych selektywnie dla poszczególnych miejscowości, sposób segregacji poszczególnych frakcji odpadów komunalnych, cennik na dodatkowe usługi np. koszt wyposażenia nieruchomości w pojemnik na odpady budowlane i z remontów. Zamawiający wymaga aby odbiór odpadów zbieranych selektywnie i odbiór odpadów mieszanych odbywał się w dwóch odrębnych terminach w danym miesiącu. Obowiązkiem Wykonawcy jest aktualizowanie harmonogramu na wniosek Zamawiającego lub w miarę zaistniałych potrzeb - zawsze po uzyskaniu zgody Zamawiającego.4.3.6. Wykonawca w ramach oferowanej ceny dostarczy właścicielom nieruchomości komplet worków na odpady komunalne zbierane w sposób selektywny. Worki powinny mieć logo wykonawcy i powinny być w kolorach określonych w regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy.4.3.7.Usługa wywozu odpadów poza harmonogramem, na zgłoszenia właściciela nieruchomości będzie odbywać się odpłatnie na podstawie umowy między Wykonawcą i właścicielem nieruchomości.4.4. Wymagana częstotliwość wywozu odpadów:1/ Odpady komunalne zbierane w sposób nieselektywny, będą odbierane wg harmonogramu ustalonego dla danej miejscowości – 1 raz w miesiącu, a w miesiącach od kwietnia do października – 2 razy w miesiącu,2/ Odpady komunalne zbierane w sposób selektywny, będą odbierane wg harmonogramu ustalonego dla danej miejscowości – 1 raz w miesiącu, 3/ Bioodpady w tym odpady zielone gromadzone w workach, lub pojemnikach – 1 raz w miesiącu, a w miesiącach od kwietnia do października – 2 razy w miesiącu,4/ Zimne popioły i drobne odpady budowlane, ceramiczne pochodzące z rozbiórek i remontów z rozgraniczeniem na poszczególne frakcje w ilości do 100kg, gromadzonych w workach do tego celu przeznaczonych w ilości nie większej niż 20 kg na worek - 1 raz w roku, za wyjątkiem zbiórki popiołów w okresie zimowym tj. od miesiąca listopada do miesiąca kwietnia – 1 raz w miesiącu.5/ Zużyte baterie i akumulatorki – odbiór z obiektów użyteczności publicznej (Publiczna Szkoła Podstawowa w Harasiukach, Publiczna Szkoła Podstawowa w Hucie Krzeszowskiej, Publiczna Szkoła Podstawowa w Goździe, PSP w Hucisku, PSP w Krzeszowie Górnym, Urząd Gminy) – na wezwanie telefoniczne po napełnieniu pojemników,6/ Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, odpady wielkogabarytowe, zużyte opony, akumulatory, odpady z tekstyliów, przeterminowane leki i chemikalia – 1 raz w roku,7/ Opróżnianie koszy ulicznych i koszy z przystanków komunikacji publicznej nie rzadziej niż 1 raz w miesiącu w dniu wywozu odpadów przez przedsiębiorcę.4.4.1.Odpady komunalne segregowane i niesegregowane odbierane od właścicieli nieruchomości przez przedsiębiorcę będą transportowane i przekazywane do Instalacji Komunalnej w miejscowości Sigiełki gmina Krzeszów zgodnie z obowiązującym porozumieniem z dnia 1 grudnia 2016 r. (Dziennik Urzędowy Woj. Pod. z dnia 6.12.2016, poz. 3905).4.4.2.Worki powinny być wykonane z folii LDPE umożliwiającej ocenę ich zawartości, grubości minimum 0,07 mm i pojemności 120 litrów, dopuszcza się pojemność 80 litrów dla worków zielonych przeznaczonych na odpady ze szkła.4.4.3.Worki do gromadzenia odpadów komunalnych powinny być opatrzone logiem Wykonawcy, i napisem „Gmina Harasiuki”, oraz powinny posiadać następujące kolory i napisy w zależności od kolorów:  Żółty z napisem „Metale i tworzywa sztuczne”  Zielony z napisem „Szkło” Niebieski z napisem „Papier” Brązowy z napisem „Bio” Szary z napisem „Popiół”4.4.4.Komplet worków do selektywnej zbiórki odpadów w formie tzw. „pakietu startowego” Wykonawca obowiązany jest dostarczyć na 10 dni przed terminem obowiązywania umowy.4.4.5.Komplet worków w formie tzw. „pakietu startowego” na jedno gospodarstwo domowe zawierał będzie: 2 szt. koloru zielonego, 2 szt. koloru żółtego, 2 szt. koloru niebieskiego, 1 szt. koloru brązowego, 1 szt. koloru szarego. Kolejne worki winny być dostarczone przez Wykonawcę na wymianę w ilości odebranych worków zapełnionych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90533000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach