Przetargi.pl
ODBIÓR ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI W GMINIE JAWORZE i DOSTARCZANIE ICH DO REGIONALNEJ INSTALACJI DO PRZETWARZANIA ODPADÓW KOMUNALNYCH – ZAKŁADU GOSPODARKI ODPADAMI S.A. W BIELSKU-BIAŁEJ PRZY UL. KRAKOWSKIEJ 315 D

Gmina Jaworze ogłasza przetarg

  • Adres: 43-384 Jaworze, Zdrojowa
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 33 828 66 00, , fax. 33 828 66 01
  • Data zamieszczenia: 2020-10-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Jaworze
    Zdrojowa 82
    43-384 Jaworze, woj. śląskie
    tel. 33 828 66 00, , fax. 33 828 66 01
    REGON: 07218226100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.jaworze.bip.info.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ODBIÓR ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI W GMINIE JAWORZE i DOSTARCZANIE ICH DO REGIONALNEJ INSTALACJI DO PRZETWARZANIA ODPADÓW KOMUNALNYCH – ZAKŁADU GOSPODARKI ODPADAMI S.A. W BIELSKU-BIAŁEJ PRZY UL. KRAKOWSKIEJ 315 D
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych oraz częściowo zamieszkałych (tzw. mieszanych w części zamieszkałej) w Gminie Jaworze i dostarczenie ich do Regionalnej Instalacji do Przetwarzania Odpadów Komunalnych – Zakładu Gospodarki Odpadami S.A. w Bielsku-Białej przy ul. Krakowskiej 315d – w okresie od 1 stycznia 2021 r. do 31 grudnia 2021 r. Wykonawca będzie dostarczał odebrane od właścicieli nieruchomości odpady komunalne do ww. instalacji na podstawie umowy zawartej pomiędzy Gminą Jaworze a prowadzącym instalację Zakładem Gospodarki Odpadami S.A. w Bielsku-Białej, w której to umowie Wykonawca zostanie wskazany jako odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości i dostarczający te odpady do instalacji ZGO S.A. w Bielsku-Białej. Wykonawca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości w Gminie Jaworze jest obowiązany dysponować bazą magazynowo-transportową, niezbędną do realizacji zamówienia, spełniającą wymogi określone w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U. z 2013 r. poz. 122). SZCZEGÓŁOWY OPIS WYKONANIA USŁUGI SPRECYZOWANY ZOSTAŁ W ZAŁĄCZNIKU NR 21 DO SIWZ – Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia (Specyfikacja usługi).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zgodnie z punktem 8. SIWZ: 8.1. Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w wysokości: 15.000,00 złotych (słownie: piętnaście tysięcy złotych 00/100). 8.2. Wniesione wadium musi obejmować okres związania ofertą, tj. 30 dni. 8.3. Wadium może być wniesione – zgodnie z art. 45 ust. 6 ustawy Pzp – w jednej lub kilku następujących formach: 8.3.1. pieniądzu; 8.3.2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 8.3.3. gwarancjach bankowych; 8.3.4. gwarancjach ubezpieczeniowych; 8.3.5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn. Dz. U. z 2019 r., poz.310 ze zm.). 8.4. Termin i sposób wniesienia wadium. 8.4.1. Wadium wnoszone w formie pieniądza należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Urzędu Gminy Jaworze – w Banku Spółdzielczym w Jasienicy. Numer konta: 87 8117 0003 0012 0261 2000 0030. Dopisek: „ODBIÓR ODPADÓW KOMUNALNYCH W GMINIE JAWORZE” . 8.4.2. W przypadku wnoszenia przez Wykonawcę wadium w formie innej niż pieniężna, zobowiązany jest on dostarczyć Zamawiającemu oryginał właściwego dokumentu poręczenia lub gwarancji przed upływem terminu składania ofert – tj. przed godziną 10:00 w dniu 26 października 2020 r. Dokument ten może zostać dołączony do oferty składanej przez Wykonawcę. W przypadku dołączenia dokumentu wadium do oferty, zaleca się zamieścić go w taki sposób, aby jego zwrot przez Zamawiającego nie naruszył integralności oferty i dołączonych oświadczeń wraz z dokumentami (np. umieszczony w koszulce, co pozwoli na swobodne oddzielenie wadium od reszty dokumentów). 8.4.3. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium uznaje się za wniesione, jeżeli: 8.4.3.1. wnoszone w formie pieniądza znalazło się na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu na składanie ofert, 8.4.3.2. wnoszone w pozostałych formach oryginały dokumentów zostały dołączone do oferty. 8.5. Wymagania dotyczące wadium wnoszonego w formie innej niż pieniądz: 8.5.1. Wadium wniesione w formie poręczeń lub gwarancji będzie akceptowane przez Zamawiającego, jeżeli będzie zawierać wszystkie określone ustawą Pzp przypadki utraty wadium (tj. w sytuacjach określonych w art. 46 ust.4a i 5 ustawy Pzp) przez Wykonawcę, które oferta została wybrana, klauzulę o nieodwołalności oraz zapewnienie bezwarunkowej wypłaty przez Gwaranta na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego pełnej kwoty wadium w przypadkach wymienionych w art. 46 ust. 4a i ust.5 ustawy Pzp. 8.6. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami w sytuacjach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz.U. z 2019 r. poz. 1843). 8.7. Wadium zwraca się w sytuacjach określonych w art. 46 ust. 1-2 i 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz.U. z 2019 r. poz. 1843 ze zm.). 8.8. Oferty Wykonawców, którzy nie wniosą wadium lub wniosą go w sposób nieprawidłowy zostaną odrzucone (art. 89 ust.1 pkt 7b ustawy Pzp). 8.9. Ważność wadium w formie niepieniężnej winna obejmować cały okres związania ofertą.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące: - kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów. Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że posiada: a) wpis do rejestru działalności regulowanej, o którym mowa w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jedn. Dz. U. z 2020 r. poz. 1439 ze zm.), prowadzonego przez Wójta Gminy Jaworze – w zakresie objętym przedmiotem zamówienia; b) wpis do rejestru, o którym mowa w ustawie z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (tekst jedn. Dz. U z 2019 r. poz. 1895); c) uprawnienie do transportu odpadów wynikające z przepisów ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tekst jedn. Dz. U. z 2020 r. poz. 797).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zgodnie z punktem 6.1. SIWZ: INFORMACJE O OŚWIADCZENIACH I DOKUMENTACH, JAKIE MUSZĄ BYĆ DOŁĄCZONE DO OFERTY (żądane od wszystkich Wykonawców przy ofercie) 6.1.1. Sporządzony przez Wykonawcę FORMULARZ OFERTOWY – według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ. 6.1.2.Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca: - nie podlega wykluczeniu z postępowania, - spełnia warunki udziału w postępowaniu. 6.1.3. Oświadczenie, o którym mowa w punkcie 6.1.2. SIWZ, Wykonawca zobowiązany jest złożyć w formie pisemnej wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do niniejszej SIWZ. 6.1.4. Jeśli jest to konieczne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, Zamawiający może na każdym etapie postępowania, wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń i dokumentów, potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. 6.1.5. W prowadzonym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego Zamawiający przewiduje tzw. „procedurę odwróconą”. Zamawiający, zgodnie z art. 24aa ustawy Pzp, w pierwszej kolejności dokona oceny ofert, a następnie zbada czy Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Stąd w szczególności Zamawiający najpierw dokona oceny złożonych ofert pod kątem kryteriów oceny ofert określonych w punkcie 13 niniejszej SIWZ oraz przesłanek odrzucenia ofert (art. 89 ust.1 ustawy Pzp), po czym wyłącznie w odniesieniu do Wykonawcy, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza (uplasowała się na najwyższej pozycji rankingowej w wyniku oceny w oparciu o obowiązujące w postępowaniu kryteria) dokona oceny podmiotowej tego Wykonawcy tj. zbada jego oświadczenie wstępne złożone przy ofercie, a następnie zażąda od niego – na podstawie art. 26 ust. 2 ustawy Pzp przedłożenia określonych dokumentów potwierdzających spełnianie warunków i brak podstaw do wykluczenia chyba, że zajdą okoliczności, o których mowa w art. 24aa ust. 2 ustawy Pzp. 6.1.6. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcę, którego oferta została oceniona najwyżej, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia oferty oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, wskazanych w punkcie 6.2. niniejszej SIWZ. 6.1.7.W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust.1 pkt 23 ustawy Pzp, Zamawiający żąda oświadczeń o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej co inni Wykonawcy w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tekst jedn. Dz. U. z 2019 r., poz. 369 ze zm.). Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Oświadczenie należy przekazać Zamawiającemu w oryginale w formie pisemnej w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp. 6.1.8.Wykonawca, który powołuje się na potencjał podmiotu trzeciego zobowiązany jest załączyć do oferty dokument (-y), np. zobowiązanie podmiotów, na zasobach których Wykonawca będzie polegał w trybie art. 22a ustawy Pzp, do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Wzór zobowiązania podmiotu trzeciego stanowi załącznik nr 5 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach