Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie osadów z oczyszczalni ścieków w Przeworsku

Przeworska Gospodarka Komunalna Sp. z o.o. ogłasza przetarg

  • Adres: 37-200 Przeworsk, Pl. Mickiewicza
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 166 488 236 , fax. 166 487 325
  • Data zamieszczenia: 2020-11-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Przeworska Gospodarka Komunalna Sp. z o.o.
    Pl. Mickiewicza 8
    37-200 Przeworsk, woj. podkarpackie
    tel. 166 488 236, fax. 166 487 325
    REGON: 65024399500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pgk-przeworsk.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Spółka z o.o. ze 100 % udziałem gminy

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie osadów z oczyszczalni ścieków w Przeworsku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    • Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na odbiorze, załadunku, transporcie i zagospodarowaniu ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych (kod 19 08 05) powstających w oczyszczalni ścieków Przeworskiej Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o., adres oczyszczalni: ul. Gorliczyńska 31b, 37-200 Przeworsk, poprzez odzysk albo unieszkodliwienie na terenie Województwa Podkarpackiego lub innego w przypadku gdy odległość od miejsca wytwarzania osadów do miejsca stosowania jest mniejsza niż odległość do miejsca stosowania położonego na obszarze tego samego województwa. • Ilość osadów ściekowych do wywiezienia w okresie obowiązywania umowy: 3250 Mg o uwodnieniu 75-86%. w tym 2500 Mg w okresie innym niż zimowy oraz 750 Mg w okresie zimowym. Podana ilość osadów, jest ilością szacunkową, a Zamawiający zastrzega możliwość zmniejszenia bądź zwiększenia tej ilości w zależności od potrzeb. Wykonawcy nie będzie przysługiwało roszczenie o dodatkowe wynagrodzenie oraz o żadne dodatkowe roszczenie odszkodowawcze z tego tytułu. • Realizacja zamówienia odbywać się będzie z zachowaniem wymogów określonych przepisami prawa tj. w szczególności: a) Ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2019 roku, poz. 701) b) Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. 2019 r. poz. 1396.) c) Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 6 lutego 2015 r. w sprawie komunalnych osadów ściekowych (Dz. U.2015 poz. 257) d) Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. 2019 poz. 819 z późn. zm.) • Zamawiający wymaga stosowania jednego z alternatywnych wariantów wykonania usługi tj.: a) Wariant 1:  Mieszane, rolnicze zagospodarowanie osadów ściekowych. W wariancie tym Wykonawca zapewnia co najmniej przez część okresu trwania umowy rolnicze zagospodarowanie osadów ściekowych zgodnie z art. 96 ust. 1 pkt 1-3 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (Dz. U. z 2019 roku, poz. 701 z późn. zm.). Zamawiający wymaga innej niż rolniczej metody zagospodarowania w tzw. okresie zimowym czyli w przypadku wystąpienia terenów czasowo zamarzniętych i pokrytych śniegiem (art. 96 ust. 12 pkt 5 ustawy o odpadach (Dz. U. z 2019 roku, poz. 701 z późn. zm.). Zamawiający dopuszcza zagospodarowanie osadów metodą inną niż rolnicza również poza okresem zimowym. Inną niż rolniczą metodą zagospodarowania osadów należy rozumieć metodę opisana przez oferenta w opisie sposobu zagospodarowania osadów ściekowych (zgodnie z Rozdział VI lit. C pkt. 1 ppkt 1.3) b) Wariant 2 :  Inne niż rolnicze zagospodarowanie osadów ściekowych (przez cały okres trwania umowy) zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. • W przypadku stosowania Wariantu 1 Wykonawca jest zobowiązany skalkulować w ofercie przetargowej koszt badania gruntów na których mają być stosowane osady. Częstotliwość badań i ich standard musi być zgodna z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 06.02.2015 r. w sprawie komunalnych osadów ściekowych. Wykonawca będzie przekazywał Zamawiającemu aktualne wyniki badań gruntów (wykonanych maksymalnie 3 miesiąca przed terminem zamiaru zastosowania osadów na danym gruncie) celem ustalenia przez Zamawiającego dawki osadu do zastosowania na tych gruntach. Pobór i badania gruntu należy zlecać laboratorium posiadającemu akredytację na wykonywanie tego typu badań. Dodatkowo Wykonawca zobowiązany będzie do każdorazowego dostarczania Zamawiającemu map ewidencji gruntów z zaznaczeniem innym kolorem numerów działek i ich powierzchni na których osady te mają być stosowane. • W przypadku stosowania Wariantu 2 Wykonawca jest zobowiązany do przedstawienia aktualnego zezwolenia na przetwarzanie odpadów (odzysk, unieszkodliwienie), obejmujący kod odpadu, którego zagospodarowanie stanowi przedmiot zamówienia, wydanej przez właściwy organ. Wykonawca w takiej sytuacji ponosi całkowitą odpowiedzialność ze odebrane od Zamawiającego ustabilizowane osady ściekowe oraz właściwy i zgodny z obowiązującymi przepisami sposób ich zagospodarowania. • Osady ściekowe przeznaczone do zagospodarowania, są tymczasowo składowane na terenie oczyszczalni ścieków w Przeworsku. Osady z miejsca tymczasowego składowania do miejsca ich zagospodarowania przewożone będą transportem Wykonawcy. • Odpady winy być wywożone według potrzeb oczyszczalni, rozpoczęcie wywozu powinno nastąpić do dwóch dni od zgłoszenia telefonicznego, wywóz jednej partii nie mniej niż 48 Mg. Wywóz powinien trwać nie dłużej niż 2 dni robocze. • Wykonawca winien posiadać aktualne zezwolenie odpowiedniego organu w zakresie transportu osadów ściekowych o kodzie 19 08 05. • Transport winien być prowadzony zgodnie z zasadami prawa o ruchu drogowym w sposób uniemożliwiający zanieczyszczenie lub wypadnięcie odpadu ze środka transportu. W przypadku wypadnięcia odpadu Wykonawca winien bezzwłocznie zabezpieczyć teren zgodnie z przepisami BHP i przepisami o ruchu drogowym oraz niezwłocznie uporządkować teren i przywrócić go do stanu pierwotnego. Pełną odpowiedzialność za szkody wyrządzone w wyniku takiego zdarzenia ponosi Wykonawca. Przy załadunku, transporcie i wyładunku odpadów będących przedmiotem zamówienia Wykonawca odpowiada za utrzymanie czystości i stanu nawierzchni dróg zakładowych i publicznych. • Załadunek, odbiór, transport i zagospodarowanie osadów odbywać się będzie przy użyciu przystosowanego do tego rodzaju ładunku, sprzętu Wykonawcy: pojazd do transportu oraz ładowarka. • Samochody do transportu odpadów muszą mieć uszczelnione skrzynie ładunkowe oraz dodatkowe zabezpieczenia skrzyń ładunkowych przed przypadkowym otwarciem. Skrzynie ładunkowe muszą być zakrywane plandekami. • Zamawiający zobowiązany jest wykonać badania komunalnych osadów ściekowych i przekazać Wykonawcy aktualne wyniki badań przed rozpoczęciem ich przekazywania. • Potwierdzenie przyjęcia osadów ściekowych odbywać się będzie każdorazowo w oparciu o Kartę przekazania odpadu potwierdzoną pod względem ilościowym, na podstawie dowodu ważenia, przez Zamawiającego i Wykonawcę w oparciu o Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz.U.2019 poz. 819 r. z późn. zm.). • Wykonawca jest zobowiązany wskazać w formularzu oferty wariant (wariant 1 lub wariant 2), który będzie stosować w trakcie realizacji zamówienia. Zamawiający nie dopuszcza zmiany wskazanego w ofercie wariantu na etapie realizacji umowy. • Do Wykonawcy i na jego koszt, należy zważenie osadu i przekazanie tego wyniku pomiaru Zamawiającemu, (karty wagowe do każdej karty przekazania odpadu). • Odpady winny być wywożone zgodnie z terminami ustalonymi w niniejszej specyfikacji i Umowie. • Zamawiający zaleca dokonanie przez Wykonawcę wizji lokalnej na terenie Oczyszczalni Ścieków ul. Gorliczyńska 31b , 37-200 Przeworsk, niemniej jednak nie jest to warunek konieczny udziału w postępowaniu. Uwagi: • Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana i z którym zostanie zawarta umowa, w okresie realizacji umowy jest zobowiązany do posiadania wszelkich aktualnych i prawomocnych zezwoleń, zgód, decyzji wymaganych przepisami prawa na prowadzenie działalności objętej przedmiotem zamówienia. W/w zezwolenia, zgody, decyzje mają zapewnić odbiór odpadów co najmniej w ilości objętej zamówieniem. • Wykonawca zawiadomi niezwłocznie Zamawiającego, lecz nie później niż w ciągu 12 godzin od zaistnienia zdarzenia, o wstrzymaniu lub cofnięciu pozwoleń na prowadzenie działalności stanowiącej przedmiot zamówienia lub o utracie zdolności do jej wykonania. • Wykonawca zawiadomi niezwłocznie Zamawiającego, lecz nie później niz. w ciągu 12 godzin od zaistnienia zdarzenia, o jakichkolwiek postępowaniach wszczętych przeciw Wykonawcy, które mogą mieć wpływ na realizacje umowy z Zamawiającym, a w szczególności dotyczących zarzutów o naruszeniu przepisów ochrony środowiska. Od Wykonawcy wymagana jest solidność i niezawodność wykonywanej usługi.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90513800-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Określenie warunku: Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca: • posiada aktualne zezwolenia (decyzję) na prowadzenie działalności w zakresie przetwarzania i transportu odpadów (w tym o kodzie 19 08 05), w myśl Ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tekst jednolity Dz. U. z 2019 roku, poz. 701) lub • wpisy do rejestrów, niezbędne do wykonania określonych prac lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, lub • złoży oświadczenie o zwolnieniu z obowiązku posiadania zezwolenia ze wskazaniem podstawy prawnej, Jeżeli w/w zezwolenia utracą ważność w trakcie trwania umowy Wykonawca przed upływem ich ważności przedłoży Zamawiającemu nowe zezwolenia, aby przedmiot umowy mógł być dalej realizowany lub wpisy do rejestrów, niezbędne do wykonania określonych prac lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. formularz ofertowy (załącznik nr 1 do SIWZ), w przypadku powierzenia części zamówienia podwykonawcom część składową załącznika nr 1 stanowi załącznik nr 4. 2. aktualne na dzień składania ofert oświadczenie wykonawcy, sporządzone zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ, które zawiera: a) Informacje stanowiące wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu, b) Informacje o podmiotach, na których zasoby powołuje się Wykonawca w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, Forma dokumentu: oryginał Uwaga: W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. 3. pełnomocnictwo dla osoby/osób podpisującej/cych ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu wykonawcy składającego ofertę, gdy prawo do podpisania oferty nie wynika z innych dokumentów do niej załączonych (w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność przez notariusza). 4. pełnomocnictwo ustanawiającego Pełnomocnika - gdy ofertę składają wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego - w formie oryginału albo kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza, ustanawiające pełnomocnika do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia albo reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wymógł powyższy nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki, bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę. 5. zobowiązanie podmiotu trzeciego do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia - jeżeli wykonawca dla wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu powołuje się na zasoby innych podmiotów - propozycja treści dokumentu (zobowiązania) stanowi załącznik nr 7 do SIWZ,

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach