Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie, odzysk komunalnych osadów ściekowych z oczyszczalni ścieków w Międzyzdrojach w ilości 2 500 Mg

Zakład Wodociągów i Kanalizacji Spółka z o.o. ogłasza przetarg

  • Adres: 72-500 Międzyzdroje, ul. Przy Wodociągach 3
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 0-91 328 02 47 , fax. 0-91 328 25 50
  • Data zamieszczenia: 2009-04-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zakład Wodociągów i Kanalizacji Spółka z o.o.
    ul. Przy Wodociągach 3 3
    72-500 Międzyzdroje, woj. zachodniopomorskie
    tel. 0-91 328 02 47, fax. 0-91 328 25 50
    REGON: 32048276400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.miedzyzdroje.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie, odzysk komunalnych osadów ściekowych z oczyszczalni ścieków w Międzyzdrojach w ilości 2 500 Mg
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Postępowanie przetargowe ma na celu wybór Wykonawcy/Odbiorcy ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych zgromadzonych na placu osadowym Oczyszczalni Ścieków dla Miasta i Gminy Międzyzdroje (OŚ). Wykonawca zobowiązany będzie do zagospodarowania przedmi
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905110002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: nie dotyczy
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: A. O zamówienie mogą ubiegać się Oferenci, którzy spełniają następujące warunki: A.1 Posiadają uprawnienia do występowania w obrocie prawnym, zgodnie z wymogami Ustawowymi, A.2 Dysponują potencjałem technicznym oraz pracownikami zdolnymi do wykonywania danego zamówienia, A.3 Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, A.4 Posiadają zezwolenie na transport odpadów o kodzie 19.08.05. z uwzględnieniem osadów ściekowych, A.5 Posiadają lub dzierżawią grunt o powierzchni niezbędnej do zagospodarowania 2 500 Mg osadów do końca 2009 r. , A.6 Oferent zobowiązany jest do zagospodarowania osadów zgodnie z: - Ustawą z dnia 27.04.2001 r. Prawo Ochrony Środowiska (Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz.150 ze zmianami), - Ustawą z dnia 27.04.2001 r. o odpadach (Dz. U. z 2007 r. Nr 39, poz. 251 ze zmianami), - Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 01.08.2002 r. w sprawie komunalnych osadów ściekowych (Dz. U. Nr 134, poz. 1140 ze zmianami). B. Z ubiegania się o zamówienie wyklucza się wykonawców, którzy: B.1 nie spełniają warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 Prawa zamówień publicznych opisanych w p. pkt. A.1 do A.6. B.2 podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 pkt. 1 do pkt. 10 Prawa zamówień publicznych. B.3 wykonywali bezpośrednio czynności związane z przygotowaniem prowadzonego postępowania, lub posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności chyba, że udział tych wykonawców w postępowaniu nie utrudnia uczciwej konkurencji, B.4 złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik prowadzonego postępowania, B.5 nie złożyli oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu lub dokumentów potwierdzających spełnianie tych warunków lub złożone dokumenty zawierają błędy, B.6 nie wnieśli wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą, lub nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą. Ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą. C. Zamawiający odrzuci ofertę zgodnie z art. 89 pzp. D. Oferent zobowiązany jest: D.1 przedstawić informację o planowanym sposobie i miejscu wykorzystania osadów, D.2 dodatkowo przedstawić wielkość gruntów, przeznaczonych do nawożenia z podziałem na poszczególne działki, zgodnie z wyliczoną przez Zamawiającego maks. dopuszczalną dawką osadu mokrego na hektar, którą można wprowadzić do gruntu w ciągu roku średnio w okresie 10 lat (należy podać wielkość działek oraz przewidywaną ilość osadu przeznaczonego do zagospodarowania na poszczególnych działkach). D.3 do przedstawienia do dnia podpisania umowy dokumentów poświadczających prawo do dysponowania gruntem na którym przedmiotowe osady mają być wykorzystane - umowy dzierżawy gruntów z Właścicielami muszą być zawarte na okres co najmniej 5 lat (licząc od dnia podpisania umowy), - zgodnie z wyliczoną dawką osadów oraz zawierać informacje pod uprawę jakich konkretnie roślin mają być przeznaczone grunty nawożone osadami. Grunty przeznaczone do zagospodarowania osadami muszą spełniać warunki określone w Ustawie z dnia 27.04.2001 r. Prawo Ochrony Środowiska (Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150 z późniejszymi zmianami). Przedstawione dokumenty poświadczające prawo do dysponowania gruntem mogą być przedstawione w formie oryginałów lub kserokopii poświadczonych ZA ZGODNOŚĆ Z ORYGINAŁEM przez Osoby Uprawnione. D.4 do wykorzystania komunalnych osadów ściekowych w gruncie, z wyłączeniem gruntów o których mowa w art.43, pkt. 6 Ustawy z dnia 27.04.2001 r. o odpadach (Dz. U. z 2007 r. Nr 39, poz. 251), D.5 po podpisaniu umowy przedstawić propozycję Harmonogramu Wywozu Osadów, D.6 zapewnić własne środki transportu do wywozu przedmiotowych osadów z terenu oczyszczalni do miejsca wskazanego w Programie- Instrukcji Zagospodarowania Osadów zleconym przez Zamawiającego na podstawie oferty Wykonawcy. D.7 prowadzić systematyczny wywóz osadu zgodnie z zaakceptowanym przez Zamawiającego Harmonogramem Wywozu Osadów. D.8 do wykorzystania osadu w gruncie zgodnie z opracowanym przez Zamawiającego na jego koszt Programem-Instrukcją Zagospodarowania Osadów Ściekowych oraz Wielkości Dawek Osadów, z uwzględnieniem aktualnych przepisów dotyczących gospodarki odpadami, a w szczególności: - Ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo Ochrony Środowiska (Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150 ze zmianami), - Ustawą o odpadach z dnia 27 kwietnia 2001 r. (Dz. U. z 2007 r. Nr 39, poz. 251 ze zm.), - Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 1 sierpnia 2002 r. w sprawie komunalnych osadów ściekowych (Dz. U. Nr 134, poz. 1140 ze zmianami). D.9 powiadomić Zamawiającego z co najmniej 3-dniowym wyprzedzeniem o terminie rozpoczęcia wywozu osadów oraz przedstawić listę pojazdów, które będą przeznaczone do wywozu z podziałem dla każdego zestawu ciągnik siodłowy + naczepa numeru rejestracyjnego ciągnika i naczepy. D.10 potwierdzać Zamawiającemu na koniec miesiąca kalendarzowego Karty Przekazania Odpadu. D.11 do 10 dnia każdego miesiąca przekazywać Zamawiającemu następujące informacje potrzebne do wystawienia Karty Ewidencji Komunalnych Osadów Ściekowych: - powierzenia stosowania komunalnych osadów ściekowych (ha), - typ gleby, np.: lekka, średnia, ciężka, miejsce stosowania komunalnych osadów ściekowych: miejsce oraz nazwa województwa, powiatu, gminy, numeru działki i obrębu geodezyjnego, - cel stosowania komunalnych osadów ściekowych, zgodnie z art. 43, ust. 1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach, tj. a) do rekultywacji terenów, w tym gruntów na cele rolne lub b) do dostosowania gruntów do określonych potrzeb wynikających z planów gospodarki odpadami, planów zagospodarowania przestrzennego lub decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu lub c) do uprawy roślin przeznaczonych do produkcji kompostu lub d) do uprawy roślin nieprzeznaczonych do spożycia i do produkcji pasz.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oferta powinna zawierać: 1. Wypełniony i podpisany formularz ofertowy z Załącznikiem nr 1. 2. Aktualny odpis o działalności gospodarczej lub wyciąg z KRS, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Za aktualny dokument uważa się zaświadczenie potwierdzone za zgodność z oryginałem. 3. Zaświadczenie z właściwego Urzędu Skarbowego oraz z właściwego ZUS potwierdzające, że nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenia społeczne - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 4. Zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie objętym zamówieniem zgodnie z Ustawą o odpadach z dnia 27.04.2001 r. (Dz. U. z 2007 r. Nr 39, poz. 251 z późn. zm.). 5. Zezwolenie na transport odpadów z uwzględnieniem odpadów o kodzie - 19.08.05. 6. Akt własności lub umowa dzierżawy uprawniająca do władania nieruchomością (gruntami) o powierzchni niezbędnej do zastosowania maksymalnie 2 500 Mg osadu do końca 2009 r. 7. W przypadku gdy Oferent nie jest właścicielem gruntów oferta musi zawierać oświadczenie właściciela gruntów, że został poinformowany o maks. dopuszczalnej dawce osadu mokrego na hektar, którą można wprowadzić do gruntu w ciągu roku średnio w okresie 10 lat. VII. Opis przygotowania oferty 1. Oferta musi być sporządzona w języku polskim, pismem czytelnym. 2. Oferta oraz wszystkie wymagane załączniki wymagają podpisu osób uprawnionych do reprezentowania firmy, zgodnie z wymaganiami ustawowymi. 3. Poprawki w ofercie muszą być naniesione czytelnie oraz opatrzone podpisem osoby podpisującej ofertę. 4. Cena oferty musi być podana netto i brutto, cyfrowo i słownie. 5. Każdy Oferent może złożyć w niniejszym przetargu tylko jedną ofertę. 6. Ofertę składa się w jednym egzemplarzu, w dwóch kopertach. 7. Koperta zewnętrzna (nieprzejrzysta) powinna zawierać adres Zamawiającego i być oznaczona Przetarg na odbiór i zagospodarowanie osadów - nie otwierać przed godz. 11:00 dnia 27 kwietnia 2009 r.. 8. Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego. 9. Opakowanie wewnętrzne zawierające ofertę powinno być opatrzone nazwą i dokładnym adresem Oferenta. VIII. Warunki umowy 1. Projekt umowy, jaka zostanie zawarta z wybranym Oferentem, stanowi załącznik Nr 2 do niniejszej Specyfikacji. 2. Karta przekazania odpadu wraz z kartą aplikacji komunalnych osadów ściekowych będzie dostarczona Zamawiającemu w ciągu 14 dni licząc od dnia zakończenia wywozu i zagospodarowanego osadu. Do karty aplikacji osadu należy dołączyć pisemną informację o sposobie aplikacji danej partii osadu podpisaną przez osobę uprawnioną przez Wykonawcę. 3. Zamawiający zobowiązuje się do przeprowadzenia badań laboratoryjnych osadów ściekowych i udostępnienia wyników Wykonawcy przedmiotu zamówienia przed rozpoczęciem wywozu. 4. Należność za odbierany osad będzie płatna po wykonaniu usługi, potwierdzona protokołem odbioru osadu i przekazaniem Zamawiającemu kompletu wymaganych dokumentów przelewem bankowym w terminie 14 dni od daty otrzymania faktury przez Zamawiającego. 5. Zamawiający zobowiązuje się do przekazania Wykonawcy wyników analiz fizykochemicznych i bakteriologicznych Osadów - załącznik Nr 3. 6. W przypadku zagospodarowania Osadów w gruncie Zamawiający wykona na swój koszt badania gruntów przez akredytowane Laboratorium EKO Projekt w Pszczynie. 7. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany miejsca składowania odpadów z jednoczesnym zastrzeżeniem, że: - akty własności, dzierżawy lub inne dokumenty uprawniające do władania nieruchomościami (gruntami), będącego we władaniu Oferenta, będą przedstawiane Zamawiającemu dwa miesiące przed zmianą lokalizacji. - ilość przedstawionych gruntów powinny zabezpieczać wielkość niezbędną do zagwarantowania odbioru maksymalnie 2 500 Mg osadu do końca roku 2009.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.miedzyzdroje.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach