Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów wytwarzanych przez Zakład Gospodarki Odpadami w Zakurzewie koło Grudziądza

Miejskie Wodociągi i Oczyszczalnia Sp. z o.o. ogłasza przetarg

  • Adres: 86300 Grudziądz, ul. Mickiewicza
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 564 504 901 , fax. (056) 4504934
  • Data zamieszczenia: 2016-11-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejskie Wodociągi i Oczyszczalnia Sp. z o.o.
    ul. Mickiewicza
    86300 Grudziądz, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 564 504 901, fax. (056) 4504934
    REGON: 87048561800000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: podmiot prawa publicznego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów wytwarzanych przez Zakład Gospodarki Odpadami w Zakurzewie koło Grudziądza
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest usługa odbioru przez Wykonawcę, odpadów pochodzących z instalacji mechanicznego przetwarzania odpadów, w ilości 3 000 Mg w celu ich zagospodarowania, tj. poddania ich procesom odzysku, w tym recyklingu i/lub unieszkodliwienia, zgodnie z decyzjami posiadanymi przez Wykonawcę. 1) Rodzaj odpadów Odpady stanowią pozostałości po sortowaniu zmieszanych odpadów komunalnych oraz frakcji selektywnie zbieranych z tworzyw sztucznych i papieru, pozbawione: - frakcji podsitowej do 80 mm stanowiącej wsad do procesu biologicznego przetwarzania odpadów, - surowców z tworzyw sztucznych wysortowanych przy pomocy urządzenia optopneumatycznego, - odpadów ze złomu metali żelaznych i nieżelaznych wysortowanych przy pomocy separatorów metali żelaznych oraz nieżelaznych, - odpadów ze szkła wysortowanych ręcznie w kabinie preselekcji, - opakowań z kartonu wysortowanych ręcznie z frakcji pow. 260 mm, - komponentów do produkcji paliwa alternatywnego wysortowanych pozytywnie przy pomocy separatora optopneumatycznego. 2) Sposób realizacji zamówienia: - Odpady będą przygotowywane przez Zamawiającego w formie luźnej. - Odbiór odpadów odbywać się będzie z terenu Zakładu Gospodarki Odpadami w Zakurzewie koło Grudziądza. - Odbiór odpadów odbywać się będzie pojazdami będącymi w dyspozycji Wykonawcy, na jego koszt, także w zakresie kosztów przewozu, ubezpieczenia na czas transportu i rozładunku; zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 poz. 21 ze zm.), ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 1137 ze zm.) oraz ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 1414 ze zm.). - Załadunek odpadów na podstawione przez Wykonawcę pojazdy będzie dokonywany przez Zamawiającego za pomocą ładowarki kołowej VOLVO 110G lub VOLVO 110H, w wyznaczonym do tego celu miejscu na terenie Zakładu Gospodarki Odpadami w Zakurzewie koło Grudziądza. - Wykonawca będzie dokonywał odbioru odpadów na bieżąco, w sposób ciągły, we wszystkie dni robocze, tj. od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem świąt, w godzinach od 7:00 do 14:00. - Wykonawca w czasie wykonywania zamówienia zobowiązany jest do przestrzegania zasad organizacji ruchu obowiązujących na terenie Zakładu Gospodarki Odpadami oraz stosowania zaleceń personelu Zamawiającego w zakresie prowadzenia załadunku odpadów. - Maksymalna dzienna ilość odpadów przewidziana do odbioru przez Wykonawcę wynosi 40 Mg. - Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia do 10% łącznej ilości odpadów przewidzianych do odbioru i zagospodarowania. Z tytułu niezrealizowania szacunkowej ilości, Wykonawcy nie będą przysługiwały żadne roszczenia. Rzeczywista ilość odpadów wynikać będzie z łącznej ilości odpadów przyjętych do ZGO oraz ich morfologii. - Odbierany przez Wykonawcę odpad będzie ważony na wadze samochodowej znajdującej się na terenie Zakładu Gospodarki Odpadami w Zakurzewie. Dla określenia wagi odbieranego odpadu, pojazd Wykonawcy musi być także zważony przed wjazdem na teren wskazany powyżej. - Z chwilą przekazania odpadów przez Zamawiającego na rzecz Wykonawcy, Wykonawca przejmuje odpowiedzialność za przejęte odpady, za należyte postępowanie z nimi oraz skutki z tego wynikające. - Wykonawca ponosi wyłączną odpowiedzialność za wszelkie szkody, jak również za utratę, ubytki oraz uszkodzenia odpadów, powstałe w czasie transportu odpadów z Zakładu, w trakcie rozładunku odpadów, chyba że powstały one wyłącznie z przyczyn zawinionych przez Zamawiającego. Wykonawca ponosi w szczególności odpowiedzialność za działania, zaniechania swojego personelu oraz przewoźników. 3) Dokumenty wiążące: - Lista pojazdów - na dzień przed pierwszym odbiorem odpadów Wykonawca przekaże Zamawiającemu listę pojazdów wraz z ich numerami rejestracyjnymi za pomocą, których Wykonawca będzie realizował przedmiot zamówienia oraz będzie informował o każdorazowej zmianie środka transportu, - Karta przekazania odpadów (KPO) - Zamawiający będzie wystawiał zbiorcze karty przekazania odpadu, obejmujące ilość odpadów odebranych w każdym miesiącu, na podstawie ważeń z programu komputerowego obsługującego system wagowy. Zbiorcze karty przekazania odpadu wystawiane będą w 3 egz. – 1 egz. dla Zamawiającego i 2 egz. dla Wykonawcy, - Kwit wagowy - Ważenie odbieranych przez Wykonawcę odpadów będzie się odbywać na wadze zlokalizowanej w Zakładzie Gospodarki Odpadami w Zakurzewie; 86-300 Grudziądz, a każde ważenie będzie ewidencjonowane w systemie elektronicznym. Po załadunku i zważeniu odpadów Wykonawca otrzyma dokument w postaci kwitu wagowego. Po zakończeniu miesięcznego okresu rozliczeniowego Zamawiający będzie przekazywał Wykonawcy bilans ważeń odebranych odpadów, pochodzący z programu komputerowego obsługującego system wagowy w Zakładzie, - Dokument potwierdzający odzysk/recykling - Wykonawca zobowiązany jest przekazywać Zamawiającemu pisemną informację o sposobie zagospodarowania odebranych odpadów wraz z podziałem na rodzaj odzysku lub recyklingu oraz unieszkodliwiania, zgodnie z załącznikiem do umowy w terminie nie później niż 60 dni od daty przekazania ostatniej partii odpadów w każdym miesięcznym „okresie rozliczeniowym” wraz z potwierdzeniem tej informacji kartami przekazania odpadu przez instalację przejmującą wskazane odpady, - Wyniki badań - Wykonawca zobowiązuje się do dostarczenia Zamawiającemu na jego wezwanie (nie częściej jednak niż raz na 500 Mg odebranych odpadów) w terminie 30 dni, licząc od dnia wysłania wezwania, wyników badań odpadów, w tym w szczególności w zakresie parametrów: ciepła spalania, wartości opałowej, wilgotności, zawartości chloru, siarki, węgla i wodoru. 4. Wizja lokalna Zamawiający informuje, że w okresie od dnia zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu do dnia otwarcia ofert istnieje możliwość dokonania wizji lokalnej, po uprzednim uzgodnieniu telefonicznym z Zamawiającym. Wizja lokalna obejmie teren odbioru odpadów i jego otoczenie w celu oszacowania przez Wykonawców, na ich własną odpowiedzialność, kosztów i ryzyka; uzyskania danych, jakie mogą okazać się niezbędne do przygotowania oferty i podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz możliwości zapoznania się z technologią stosowaną przez Zamawiającego. 5. Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę kierowców posiadających uprawnienia do kierowania pojazdami niezbędnymi do realizacji przedmiotu zamówienia, którzy będą realizowali przewóz odpadów na rzecz Zamawiającego środkami transportu Wykonawcy. 6. Wykonawca każdorazowo, na żądanie Zamawiającego i w terminie przez niego wskazanym, zobowiązany będzie do przedstawienia kopii umów o pracę zawartych przez Wykonawcę z kierowcami wykonującymi, na rzecz Zamawiającego, przewóz odpadów środkami transportu Wykonawcy, bądź raportów imiennych RCA z informacją o przekazanych składkach ZUS, które powinny być zanonimizowane w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych, (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 922), w szczególności: bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL. Nieprzedłożenie przez Wykonawcę dokumentów wymienionych w niniejszym punkcie, w terminie wskazanym przez Zamawiającego, będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia na podstawie umowy o pracę kierowców wykonujących przewóz odpadów środkami transportu Wykonawcy. Zamawiający będzie mógł odstąpić od umowy, jeżeli Wykonawca nie udokumentuje na wezwanie Zamawiającego, że ww. kierowcy są zatrudnieni na podstawie umowy o pracę. Powyższy obowiązek dotyczy także realizacji zamówienia przy udziale podwykonawców.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w kwocie: 2 000,00 zł (słownie złotych: dwa tysiące i 00/100). Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą. 2. Wadium może być wniesione w następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 orz z 2015 r. poz. 978 i 1240). 3. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, c) kwotę gwarancji, d) termin ważności gwarancji, e) zobowiązanie gwaranta do: „zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie beneficjenta zawierające oświadczenie, iż Wykonawca traci wadium na rzecz beneficjenta w związku z: - odmową podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, - niemożliwością zawarcia umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, - zaistnieniem okoliczności, o których mowa w art. 46 ust. 4a ustawy Pzp, tj. w przypadku, gdy Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej”, f) gwarancja winna być nieodwołalna i bezwarunkowa. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy: Nazwa: Miejskie Wodociągi i Oczyszczalnia sp. z o.o. Adres: ul. Mickiewicza 28/30, 86-300 Grudziądz Nr konta: 91 1160 2202 0000 0000 6088 4611 Kod Swift: BIGBPLPWXXX IBAN: PL 91 1160 2202 0000 0000 6088 4611 Bank: Bank Millennium Na przelewie należy umieścić numer i nazwę postępowania oraz dopisać: wadium przetargowe. Zaleca się, aby wraz z ofertą złożyć kopię potwierdzenia przelewu. 5. Wadium wnoszone w innych, dopuszczonych przez Zamawiającego formach należy złożyć w kasie Zamawiającego (czynna codziennie oprócz sobót, niedziel i świąt w godz. od 7:30 do 14:30). Zaleca się, aby wraz z ofertą złożyć kopię dokumentu wadialnego (poręczenia/gwarancji). Dopuszcza się złożenie oryginału dokumentu wadialnego bezpośrednio w ofercie – w sposób nietrwale z nią związany (np. w oddzielnej kopercie lub foliowej koszulce). 6. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy kwota wadium wpłynie na rachunek bankowy przed upływem terminu składania ofert. W wymienionym przypadku dołączenie do oferty kopii potwierdzenia przelewu jest warunkiem pożądanym, ale niewystarczającym do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach